Vertellen dat je een burn-out hebt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Vertellen dat je een burn-out hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:24

Ik heb het idee dat de mensen waar je bij bent gaan wonen niet goed hebben ingeschat hoeveel tijd/energie/werk het is om een jong volwassenen op te vangen. Kennelijk hadden ze bedacht dat jij alleen maar plekje om te slapen nodig had in ruil voor wat werk...en jij had gehoopt dat je echt werd opgevangen en geholpen je leven op orde te krijgen... dat zijn twee totaal verschillende dingen.

Is er iemand huisarts, school, maatschappelijk werker... die de mensen beetje helpen met de opvang van jou? Is er iets van een instantie die dit organiseert of is het meer een soort vriendendienst?

Het is wel duidelijk dat de verwachtingen van zowel het gezin waar je nu woont en die van jezelf niet overeenkomen... zou prettig zijn om daar met een derde partij aan tafel over te kunnen praten. Jij bent gewoon jong volwassen en hoort ook gewoon tijd met je ouders te besteden en je eigen keuzes te kunnen maken natuurlijk wel deels in overleg. Als je daar inwoont hoor je natuurlijk ook wel wat klusjes op te knappen maar daar moet wel balans in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:35

Nee, tis meer een soort vriendendienst. Ze hebben inderdaad ook wel eens gezegd dat ze zich er behoorlijk in vergist hebben.
Ik werk me de pleures hier, krijg er een kamer en gratis stalling pony voor terug. Maar thats it. Ik hoor er niet bij, terwijl ze dat wel beweren.
We zouden een keer met zn vijfen uit eten maar kon steeds niet door gaan want ze konden geen oppas krijgen. Nu zijn ze vrijdag wel met zn vieren gegaan, zonder mij. Zulke dingen gebeuren veel vaker en dat steekt mij. Als ik dat uitleg dan is het van ja maar je hoort er wel bij. Nou ik merk het.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:55

amoj schreef:
Nee, tis meer een soort vriendendienst. Ze hebben inderdaad ook wel eens gezegd dat ze zich er behoorlijk in vergist hebben.
Ik werk me de pleures hier, krijg er een kamer en gratis stalling pony voor terug. Maar thats it. Ik hoor er niet bij, terwijl ze dat wel beweren.
We zouden een keer met zn vijfen uit eten maar kon steeds niet door gaan want ze konden geen oppas krijgen. Nu zijn ze vrijdag wel met zn vieren gegaan, zonder mij. Zulke dingen gebeuren veel vaker en dat steekt mij. Als ik dat uitleg dan is het van ja maar je hoort er wel bij. Nou ik merk het.

Wilden ze oppas voor jou vinden? Maar dat heb je toch helemaal niet meer mogelijk? Ik denk dat jij echt eens met ze om de tafel moet gaan zitten en flink met hun in gesprek moet gaan. Misschien kan je van te voren punten opschrijven in een brief.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:09

amoj schreef:
Wordt er niet gezelliger op hier. Ze geloven me nog steeds niet. Moet nog steeds allerlei klusjes doen, en nee niet 1, maar zoveel dat ik nog niet aan mn eigen dingen toe kom. Was afgelopen weekend weg met mn ouders en dan zijn ze boos omdat ik weg ben want ze hadden het zo druk...
Wat vinden jullie hier nou van?

Waarom zoek je niet gewoon een studentenkamer met een paar leeftijdsgenoten?
Wat valt hiervan te zeggen? Verhaal heeft altijd twee kanten, maar het klinkt niet prettig en jouw gevoel is er duidelijk niet goed bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:14

UhNee schreef:
amoj schreef:

Wilden ze oppas voor jou vinden? Maar dat heb je toch helemaal niet meer mogelijk? Ik denk dat jij echt eens met ze om de tafel moet gaan zitten en flink met hun in gesprek moet gaan. Misschien kan je van te voren punten opschrijven in een brief.

Nee, ze hebben 2 kleine kinderen, daar konden ze iedere keer geen oppas voor vinden. Maar afgelopen vrijdag wel opeens en toen mocht ik niet mee.

Studenten kamers zijn hier schaars helaas...

Dat briefje is een goed idee, zal ik straks eens mee bezig gaan

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:32

Als je in de plaats woont die ik toen heb door gekregen van iemand heb ik zojuist al 3 kamers/appartementen gevonden.
En dat is alleen nog maar op de plaatsnaam zonder postcode of in een straal vvan...km rond de plaats waar je nu zit.
Ff bellen en het kan zo geregeld zijn.
Je pony moet via bokt wel lukken.

Het is maar net waar je je prioriteiten liggen.
Je bent gestopt met school dus niet per se gebonden aan je woonplaats. Je zou ook in een andere provincie kunnen gaan wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:12

Ben eigenlijk wel benieuwd waar je die hebt gevonden dan... Op mp staan er 1 of 2. Bij 1 ben ik al eens wezen kijken en was gewoon niet netjes onderhouden en vies. Dus die valt sowieso af.

Pony is wel makkelijk gezegd... Hier in de buurt echt weinig stallingen, heb al op het 1 en ander gestaan waar ik met verschillende redenen weg ben gegaan... De stallingen die er nog zijn liggen ver boven mijn budget...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:04

Bij mij gaan eerlijk gezegd de nekharen overeind staan, dat er dus blijkbaar via pb woonplaatsen worden doorgespeeld van ts, door derden, aan cowgirl, die notabene ts haar grootste tegenstander was in het voorlaatste topic? Of lees ik jouw bericht nu helemaal verkeerd cowgirl?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:14

Maar: klusjes doen is an sich niks mis mee. Als ik het goed begrepen heb woon je in zonder daarvoor te betalen, dan is het logisch dat ze daar wat voor terug willen zien.
Er is nog geen diagnose gesteld bij je, en hoe moeilijk het ook is, met "zielig" in een hoekje gaan zitten en wijzen naar "hun", schiet je geen klap op....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:34

ohjajoh6 schreef:
Bij mij gaan eerlijk gezegd de nekharen overeind staan, dat er dus blijkbaar via pb woonplaatsen worden doorgespeeld van ts, door derden, aan cowgirl, die notabene ts haar grootste tegenstander was in het voorlaatste topic? Of lees ik jouw bericht nu helemaal verkeerd cowgirl?

Die plaats heb ik doorgekregen zodat ik in het vorige topic alvast de plaatselijke dierenambulance kon opzoeken voor een telefoon nr. En om te zien of deze 24/7 rijd en fatsoenlijk is. Niet elke ambu rijd 24/7 .

Ik tegenstander? Mhwaahh heb je het topic toch niet goed gelezen hoor.
Heb aan alle kanten geproberd te helpen. ..midden in de nacht.

En verder ben ik netjes en vertel ik niet openbaar waar ts woont.
In tegen stelling tot andere die rustig pb's openbaar zetten.

Verder lijkt het mij niet relevant omdst topic nog aan te halen.
Ik vroeg mij toen al af of de situatie wel gezond was en als ik ts zo moet geloven was mijn gevoel wel juist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:34

Cowgirl schreef:
ohjajoh6 schreef:

Die plaats heb ik doorgekregen zodat ik in het vorige topic alvast de plaatselijke dierenambulance kon opzoeken voor een telefoon nr. En om te zien of deze 24/7 rijd en fatsoenlijk is. Niet elke ambu rijd 24/7 .

Ik tegenstander? Mhwaahh heb je het topic toch niet goed gelezen hoor.
Heb aan alle kanten geproberd te helpen. ..midden in de nacht.

En verder ben ik netjes en vertel ik niet openbaar waar ts woont.
In tegen stelling tot andere die rustig pb's openbaar zetten.

Verder lijkt het mij niet relevant omdst topic nog aan te halen.
Ik vroeg mij toen al af of de situatie wel gezond was en als ik ts zo moet geloven was mijn gevoel wel juist.

Ik zeg ook op geen enkel moment dat jij onfatsoenlijk bent geweest in deze, maar dat dus anderen en niet ts, wel via pb , ts haar woonplaats gaan doorspelen aan derden, daar schrik ik van ja....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:55

Vind dat ook wel apart en niet echt leuk... Niet naar jou bedoelt cowgirl, maar naar diegene die het doorgegeven heeft. Al snap ik wel waarom, met dat vorige topic... Ik had toen het liefst ook de ambu gebeld maar dat ging gewoon echt niet, die kon ik echt niet laten komen. Ik was al op mn kamer en als ik het huis uit zou gaan zou dat opgemerkt worden.

Nee klopt, een klusje doen vind ik ook niet erg. Maar ik werk elke dag al 1,5 uur daar. Echt elke dag, ook als het kerst is of dodenherdenking. Maar goed ga er verder ook niet over klagen.

Heb nu wel iets anders gevonden op een camping niet zo gek ver hiervandaan, wat binnen mijn budget ligt. Ben dat toch wel aan het overwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 06:49

En je pony dan? Want je kan er natuurlijk wel van uitgaan dat die dan ook niet bij die mensen mag blijven staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:46

Jawel, die mag blijven staan als ik in het weekend kom werken

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 07:54

Zou die camping niet overwegen maar gewoon doen. Het is alleen voor de zomer maanden voor je je eigen stekkie hebt.

Paard is ook opgelost dus wat wil je nog meer.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:04

Ik heb denk ik er over heen gelezen hoe oud je bent. Maar 1,5 uur werken voor kost en inwoning is niet veel toch?
Heb je nu al een afspraak gemaakt met je huisarts?

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:11

Wat veel mensen wellicht niet begrijpen is dat als je overspannen bent, alles te veel kan zijn. Mijn vriend sliep soms wel 18 uur op een dag en die 6 uur dat hij wakker was, was hij nog heel moe.
Natuurlijk verschilt het wel per persoon :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:41

Ik begrijp dat zeker vivian. Maar dat verandert er niets aan dat ts nog geen diagnose, en dus ook geen behandelplan heeft.
Met roepen hoe vervelend het allemaal is, schiet ze niks op...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:56

Ts maakt het ook wel makkelijk waar ze woont, je hoeft alleen maar te zoeken op haar berichten en woon...
Dan zie je na een paar berichten dan wel niet de woonplaats maar wel de omgeving.
En ja ik ben "de schuldige". Dus kom maar op.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:04

en dat kon niet ff in een PB Avelienvd?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:09

heb toen idd naar iemand die vroeg in welke regio gestuurd welke regio de dierenambu moest zijn omdat dat nogal raar liep.
en vind dan wel zo eerlijk dat aangezien iedereen er nu weer over valt ik me bekend maak.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:16

snap helemaal niks van je bericht

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:19

bedoel dat: ik toen in dat andere topic idd naar iemand de woonplaats regio van ts heb gepbt.
Dat toen niet in dat topic had gezet.
Mij nu bekend maak omdat het weer over de persoon gaat die toen de woonplaats bekend had gemaakt.
Dus vandaar dat ik mij nu bekend maak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:28

Echt , mijn mond valt open...

Niet eens een heel klein beetje wroeging over je actie, Avelienvd? Want je ziet toch wat er gebeurt, nog steeds, alleen nu in dit topic van ts?

Dit riekt naar stalkerig gedrag en niet van 1 persoon blijkbaar...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:31

Nee geen wroeging, enige wat ik heb verteld in dat topic over de kat is de regio.
Die easy is terug te vinden in de berichten van ts zelf, heeft ze zelf op bokt geplaats.
Waarom moet ik daar wroeging over hebben.
Heb toen zelfs nagekeken of ik TS kon helpen met dat gedoe met dat dier omdat zij niks kon/mocht/wilde.
En eengezien men nu het er weer over heeft dat er iemand was die haar adres per pb gaf. Nee dat klopt dus niet enkel de regio, adres van TS heb ik niet.

Daarbij is TS 19 jaar en oud genoeg om te weten dat als je niet wilt dat mensen weten waar je woont, je het ook niet online moet gooien.

En tuurlijk is het allemaal rot genoeg voor TS, maar ze heeft het toch echt zelf allemaal online gezet