Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Sees schreef:Meebetalen vind ik altijd zo'n raar argument. Ik betaal ook mee voor het pensioen van jouw ouders en voor een gehandicapt broertje van iemand. Of de chemobehandeling van de overbuurvrouw. Dat is de zorgstaat waarin we leven jongens. Moet kraamhulp dan ook maar uit de basisverzekering?
.
chemo kan levensreddend zijn, ivf niet. antje_vip schreef:Mara82 schreef:Zelf zijn we al bijna 5 jaar!! Bezig om een mooi klein wondertje in onze armen mogen sluiten.
Waarvan bijna 4jaar in de mmm. ( medische malle molen).
We zijn beide binnenste buiten gekeerd.. Alles maar dan ook alles is goed!
Zaad, cyclus, chromosomen .. Etc etc..
We hebben eerst 6 iui's gehad... Helaas zonder resultaat! Daarna overgestapt op ifv.
Tussen de behandelingen door 4 x zelf zwanger geworden... Helaas ook 4x miskramen!
3 van de 4 mk ( miskramen ) hebben er nare na gevolg gehad..
Oa, verklevingen, curretages, zo heftig bloeden dat ik opgenomen moest worden etc etc..
En geloof me dit is nog maar een heeeeeeeelllll beknopt stukje van alles wat we meegemaakt hebben en misschien wat nog vervolgt word.
Hebben nu nog maar 1 punctie... En als die voorbij is houd het voor ons op..
Om deze reden juist... Waarom zou je jezelf dit allemaal aan doen ...
Ik zeg niet dat ik het grappig vind dat een ander geen kind kan krijgen en maar in de stront moet zakken of dat het makkelijk is. Ik sta gewoon zelf niet achter zo'n programma.
M_i_R schreef:Blijft mijn vraag voor de tegenstanders van IVF echter staan:
Als je een stel hebt dat prima zwanger kan worden maar dan mogelijk een kind met een genetische afwijking krijgt. Dan ook geen IVF om er voor te zorgen dat die genetische aandoening, bijvoorbeeld een erfelijke vorm van kanker, kan worden aangepakt? Of geldt dan: dan moeten die mensen maar geen kinderen krijgen?
vuurneon schreef:Sees schreef:Meebetalen vind ik altijd zo'n raar argument. Ik betaal ook mee voor het pensioen van jouw ouders en voor een gehandicapt broertje van iemand. Of de chemobehandeling van de overbuurvrouw. Dat is de zorgstaat waarin we leven jongens. Moet kraamhulp dan ook maar uit de basisverzekering?
.
Kraamhulp heeft al een eigen bijdrage... Kraampakket is er ook al uitgehaald en als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische indicatie mag je ook zelf betalen.
Tenzij je aanvullend bent verzekerd.
Als ik niet werk, betaal ik ook niet mee aan iemands pensioen en betaald ook niemand mee aan mijn pensioenchemo kan levensreddend zijn, ivf niet.
Jikkeee schreef:En als je hem over een andere boeg gooit, de man is niet in staat om fatsoenlijk zaad te leveren? Ben je dan als vrouw maar 'afgeschreven' terwijl er niks mis is met je?
Ik ben blij met deze methoden, anders was ik er nu niet.
Tink89 schreef:vuurneon schreef:
Kraamhulp heeft al een eigen bijdrage... Kraampakket is er ook al uitgehaald en als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische indicatie mag je ook zelf betalen.
Tenzij je aanvullend bent verzekerd.
Als ik niet werk, betaal ik ook niet mee aan iemands pensioen en betaald ook niemand mee aan mijn pensioenchemo kan levensreddend zijn, ivf niet.
Iedereen betaalt mee aan jouw AOW hoor...
Sees schreef:Meebetalen vind ik altijd zo'n raar argument. Ik betaal ook mee voor het pensioen van jouw ouders en voor een gehandicapt broertje van iemand. Of de chemobehandeling van de overbuurvrouw. Dat is de zorgstaat waarin we leven jongens.
antje_vip schreef:Dat is prima! Maar waarom hier dan een topic over openen? Wat is je gedachte daarachter? Meningen van anderen te horen? Waarom?Ik zeg niet dat ik het grappig vind dat een ander geen kind kan krijgen en maar in de stront moet zakken of dat het makkelijk is. Ik sta gewoon zelf niet achter zo'n programma.
M_i_R schreef:meebetalen voor zorg van anderen die jij niet nodig vindt blijf je hebben. Wat doe je met de roker die een longtransplantatie moet, of iemand die wegens slechte eetgewoontes zo veel te zwaar is geworden dat medische hulp noodzakelijk is? of gewoon iemand die ziek is geworden waarvan ik zou vinden dat behandeling niet zinvol is. Wat doe je dan met levensverlengende in plaats van levensreddende behandelingen? Ik vind het juist mooi dat die mogelijkheden geboden worden en dat we daarin als samenleving elkaars vangnet bieden.
KoudbloedKim schreef:antje_vip schreef:Dat is prima! Maar waarom hier dan een topic over openen? Wat is je gedachte daarachter? Meningen van anderen te horen? Waarom?Ik zeg niet dat ik het grappig vind dat een ander geen kind kan krijgen en maar in de stront moet zakken of dat het makkelijk is. Ik sta gewoon zelf niet achter zo'n programma.
Maartje1990 schreef:antje_vip: Mijn lichaam is waarschijnlijk prima in staat om zwanger te worden, maar ik val niet op mannen. Maar ik zou wel graag een kindje willen en zou ook graag zelf zwanger willen worden. En met mij vele homoseksuele koppels. Dáár is ivf ook voorMaar dat vind je dan ook ''not done''?
antje_vip schreef:Niet heel bokt staat vol met dit soort beladen onderwerpen.Inderdaad om meningen van anderen te horen. Als je zo gaat redeneren kun je heel bokt wel sluiten.
Kwanyin schreef:Er word in het topic niet gezegd dat iedereen voor moet zijn als in "als het je zelf niet lukt dan moet je er maar voor open staan". Je hebt gerust te keuze op IFV te weigeren op basis van bv eigen idealen.
Maar er wordt wel gezegd dat je niet over anderen moet oordelen die wèl voor deze keuze gaan. En dat doet TS wel, zeer ongenuanceerd en gewoonweg kwetsend naar mensen met een grote kinderwens wie het niet lukt of kinderen die er niet zouden geweest zijn zonder ifv.
Maar TS gaf aan draagmoederschap ook niets te vinden. Daarbij zal bij homoseksuele koppels toch ook regelmatig gekozen worden voor IVF omdat kans op bevruchting groter is dan KI
Persoonlijk zou ik denk ik eerder gaan dan voor IVF, ik wil zwanger worden, natuurlijk gaat het toch al niet. Dan heb ik liever die zekerheid ''meteen'' zwanger te worden. Maartje1990 schreef:@Vuurneon: Homoseksuele koppels is gewoon koppels van hetzelfde geslacht, niet persé mannenMaar TS gaf aan draagmoederschap ook niets te vinden. Daarbij zal bij homoseksuele koppels toch ook regelmatig gekozen worden voor IVF omdat kans op bevruchting groter is dan KI
Persoonlijk zou ik denk ik eerder gaan dan voor IVF, ik wil zwanger worden, natuurlijk gaat het toch al niet. Dan heb ik liever die zekerheid ''meteen'' zwanger te worden.

Kwanyin schreef:Ik ben nog altijd benieuwd naar het antwoord waarom je blijkbaar niet voorbestemd was om kinderen te krijgen, als je na ifv een kind krijgt dat gezond en liefdevol opgroeid tot een fantastisch volwassen persoon, terwijl andere vrouwen op een natuurlijke wijze onmiddellijk zwanger geraken en een zwaar gehandicapt kind ter wereld brengen. Waarom was er een reden dat de eerste vrouw dat kind niet had mogen krijgen, en de tweede vrouw wel?