Opeens afvallen zonder reden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

korbakimmy8

Re: Opeens afvallen zonder reden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 23:22

Mijn moeder gaat morgen ochtend de huisarts bellen. Ik zelf wil wel om 8 u bellen naar dan zit ik op de fiets naar school. Hoop eventueel smiddags al terecht te kunnen. Ik hou jullie op de hoogte.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:34

dat kan ze beter nu doen aangezien de klachten die je hebt kan het heeeeel er stig zijn en lijken op symptonen van schildklier afwijkingen en geen kleintjes ook het kan zelfs levens bedreigend zijn.
de reden dat ik dit zo weet is dat ik zelf ook schildklier problemen heb.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 11:20

Mijn moeder heeft vanmorgen gebeld. Donderdag ochtend kan ik terecht.

Gaat vandaag gelukkig weer goed na gisteren :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:26

korbakimmy8 schreef:

dat is raar als het om spoed gaat?

waarom niet vandaag?
vind donderdag erg laat als je zomaar vanuit het niets uitvalsverschijnselen krijgt waarbij verlamming en kouderillingen optreden. Dat zijn ernstige klachten vooral omdat ze vaker voorkomen.. dat kan duiden op een serieus probleem in de hersenen.. en dan zegt een huisarts echt niet.. ach geef niet, ik heb donderdag wel een gaatje over voor je..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:34

@elenaMM77.. ik denk dat we vooral blij moeten zijn dat er nu iig een afspraak is... spoed..tja.. TS loopt er al tijden mee rondt.. en zij en ouders zien er geen spoed in... een paar mensen achter internet.. die kunnen toch niet beter beslissen of het spoed is dan een moeder of HA die de TS iig persoonlijk kennen ipv alleen geschreven tekstjes op een forum.

@TS mooi dat je een afspraak hebt! Misschien handig om even op te schrijven welke klachten je hebt gehad de afgelopen weken.. soort klein dagboekje of iets... dan heb je het voor de huisarts mooi op een rijtje.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:38

Succes morgen bij de dokter!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:39

Overmorgen... Het is dinsdag vandaag.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 11:39

Voor de mensen die het nog niet wisten:)

Mijn vader en tante hebben ook last van dat flauwvallen enz. Beide zijn de geheel door de molen gegaan. Niks gevonden. Daarom zie ik dat flauwvallen niet als ''noodkreet'' van mijn lichaam. Ookal weet ik donders goed dat het niet klopt. Maar de kans dat ze niks vinden voor dat flauwvallen is groot.
Ik zelf maar me eerder zorgen over me suiker en/of schildklier.

Ik ga alles even op papier zetten en dan geef ik dat aan de huisarts. Kijken wat hij er mee wil doen. Wil het liefst dan ook maar weer bloed laten prikken om te kijken of er iets geks te vinden is in mijn bloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:41

elenaMM77 schreef:
korbakimmy8 schreef:

dat is raar als het om spoed gaat?

waarom niet vandaag?
vind donderdag erg laat als je zomaar vanuit het niets uitvalsverschijnselen krijgt waarbij verlamming en kouderillingen optreden. Dat zijn ernstige klachten vooral omdat ze vaker voorkomen.. dat kan duiden op een serieus probleem in de hersenen.. en dan zegt een huisarts echt niet.. ach geef niet, ik heb donderdag wel een gaatje over voor je..

Dit dus.

Ik weet niet hoe ver je moet fietsen naar school, maar ook fietsen is hartslagverhogend en alhoewel ik fietsen echt wel toejuich zou ik in jouw geval toch maar eens de bus pakken. Je geeft aan dat je het gevoel hebt 'naar' te worden (flauwvallen maar bij kennis blijven, verlamming, tintelingen), ben je niet bang dat zoiets ook op de fiets kan gebeuren?

Over het sport-verhaal ga ik niet op in aangezien ik je niet op Facebook heb, maar ik zou daar toch echt wel even mee stoppen.

Flauwvallen voel je soms aankomen ja. Dat is heel fijn. Soms ook niet, kan heel vervelend uitpakken hoor. Niet alleen voor jou maar ook voor je mede weggebruikers. Die weten immers niet wat er met je aan de hand is.
Aan de andere kant; jij zelf ook niet. Wat het hele verhaal niet verantwoorder maakt maar goed.

Ook als je de huisarts belt en ook al is de assistente op dat moment even niet aanspreekbaar, dan is er altijd een spoedlijn. Je krijgt dan direct iemand aan de telefoon die direct een ambulance via een ander lijntje naar je toe kan sturen wanneer dit nodig is.

Kind, je hebt geen idee hoe je op die manier zonder het te weten (en zonder het ook interessant te vinden blijkbaar) je eigen lichaam kapot maakt. Het is niet stoer om zo laks met je eigen gezondheid om te gaan hoor. Daar krijg je echt geen sticker voor.

De kans dat ze niks vinden bij het flauwvallen is niet groot, want je bent er nog niet eens voor naar een huisarts geweest. Ik zou dat eerst eens laten checken voordat je roept dat het heus geen noodkreet is. Je valt niet voor de lol flauw.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 11:47

Zoals ik zei weet ik donders goed dat het niet goed zit. Ik val inderdaad niet zomaar flauw. Maar omdat het dus bij meerdere familie leden is waar ze helemaal niks kunnen vinden, ben ik ''bang'' dat ze bij mij ook niks zullen vinden wat te maken heeft met dat flauw vallen.

Ik sport ja. Tot vorige week reed ik 3 x vrij intensief op een jong paard. Ik werk in de zorg, loop/ren/vlieg z'n beetje de hele dag op werk. Omdat ik nu minder paardrijd ben ik begonnen met hardlopen. Als ik niet ga sporten of alleen maar op de bank ga hangen, dan word ik er alleen maar slechter op. Mijn conditie is al niet top, dus als ik stop met fietsen en sporten kan ik straks niet eens een trap op lopen zonder buiten adem te zijn (omdat mijn conditie dan achteruit gaat door het niet sporten)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:04

En hoevaak in de week doe je dan dat hardlopen en vertel eens eerlijk wat je eet op een dag?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 12:11

SAKKIA schreef:
En hoevaak in de week doe je dan dat hardlopen en vertel eens eerlijk wat je eet op een dag?

Zn 3 keer per week loop ik nu hard. Zondag mee begonnen, bouw dit heel rustig op met heel veel wandelen tussendoor. Speciale app voor beginnende hardlopers.

Wat ik eet per dag (ik zal gisteren even opschrijven):
Smorgens: 1 bruin broodje met slaatje.
Tussendoor: bulion soep en een broodje met slaatje.
Middag: broodje kipfilet en een ontbijtkoekje.
Tussendoor: Niks
Avond: Aardappels, rode kool en vlees.
Tussendoor: Yoghurt met muesli.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:15

Misschien moet je dan eens meer gaan eten en je eens verdiepen in wat je lijf nodig heeft als je zoveel beweegt.
Met de beweging en het voedingspatroon wat jij nu hebt, vind ik geen van je klachten heel gek.
Je helpt je eigen lichaam naar de kl*ten. Ik hoop dat je dat ook gaat vertellen aan de huisarts.
Alles wat jij tot de middag eet, eet ik bij mijn lunch en ik heb een kantoorbaan en loop 3 keer in de week hard.

Sorry als ik hard over kom.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:00

Oei, inderdaad je eten aanpassen. Is echt weinig, mag echt meer. Zorg goed voor de juiste verhoudingen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:55

Je bent op deze manier inderdaad je lichaam aan het slopen. Je eet veel te weinig (dat gevoel had ik al omdat je al langer met je gewicht aan het klieren bent). Meid, ga aub naar een dokter en laat je desnoods doorverwijzen naar een psycholoog. Ik vind dat je heel eng en gevaarlijk bezig bent. Je lichaam probeert je iets duidelijk te maken, maar dan moet je wel willen luisteren.
Denk eraan: je hebt maar één lichaam en daar moet je je hele leven mee doen. Wat je nu verkeerd doet kan voor altijd invloed hebben op je leven.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 10:09

Kom net bij de huisarts vandaan.

Alles zou te maken hebben met mijn adem haling. Ik heb last van hyperventilatie zegt de husarts. Ik adem helemaal verkeerd. Dat kost enorm veel energie en kracht. Kan ook deze klachten geven dus. Me hart klonk goed, me bloeddruk was goed.

Ik moet nu in therapie. Voor de goede ademhaling.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:17

korbakimmy8 schreef:
Kom net bij de huisarts vandaan.

Alles zou te maken hebben met mijn adem haling. Ik heb last van hyperventilatie zegt de husarts. Ik adem helemaal verkeerd. Dat kost enorm veel energie en kracht. Kan ook deze klachten geven dus. Me hart klonk goed, me bloeddruk was goed.

Ik moet nu in therapie. Voor de goede ademhaling.

Ik heb precies hetzelfde. Moet je op cesartherapie?