Boos & teleurgesteld... maar weer op de goede weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Boos, teleurgesteld... ruim 35 kilo zwaarder! (prikpil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:44

Kan zo'n cyste op je eileider dan je hormoonhuishouding niet beinvloeden? :?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:45

Kim kan het ook niet zijn, als je die cyste hebt, dat die groter geworden zijn of meer geworden zijn of misschien ergens op drukt of misschien wel je hormonen juist door de war raken en aankomt? Ja geen idee hoor, probeer even ideeën te noemen... of kan dat helemaal niks zijn icm het aan komen ?

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:46

Jeetje KoudbloedKim wat een verhaal.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt en laat je niet van het kastje naar de muur sturen.

Wat betreft je relatie, op de fotos spat de liefde ervanaf en zoals ik het zie is dat meer dan genoeg voor jou mannetje.

Heel veel sterkte

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:47

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:48

KoudbloedKim schreef:
Ik heb gegoogeled en hij behandeld zelfs mensen met mijn ziekte (ME), maar hij valt af omdat het niet vergoed wordt. :\

Dat is mooi klote...

Misschien dat hier mensen zijn die kunnen aangeven wat dat kost? Mijn moeder zit bij een homeopaat en dat kost niet zo verschrikkelijk veel. Nu is dat natuurlijk niet zo uitgebreid als die man, maar wellicht kan je informeren wat het kost om zo te kijken of je er ruimte voor kan maken...
Want stel nu dat stoppen met de prikpil niet de oplossing blijkt en je ondanks je eetpatroon alleen maar stabiel blijft, dan kan ik me voorstellen dat het helemaal dramatisch voor je is.

Het is voor je gezondheid én je geluk, vergeet dat niet! En soms is geluk toch wel een beetje te koop....

Wat betreft het reguliere circuit, ik heb er gelukkig weinig ervaring mee... Ik heb een beetje een moeilijke huid. Zo heb ik een pigmentaandoeninkje, stelt niet zoveel voor. Alleen leek het af en toe alsof ik lepra had. Enorme pigmentverschillen die er gewoon onaangenaam uit zien. Heb ik nog steeds. Behandeld door de huisarts, maar een jaar later (en wat zonuren) niet het gewenste resultaat.
De reactie van mijn huisarts? "Nou, als je het dan echt zo erg vindt, doe je maar een badpak aan in plaats van een bikini."
Jeeeuh, dat zeg je toch niet tegen een puber? Diezelfde huisarts gaf een bekende van mij het advies om paracetamol te nemen toen ze weer een miskraam kreeg. Hij kon er verder toch niets aan doen...
Mijn moeilijke huid leidde afgelopen september tot rare bulten in mijn hals, een huisarts geeft aan dat het in de genen zit. Een andere huisarts stuurde me wel door naar de dermatoloog en daar werden gewoon cystes in de huid ontdekt. Dat is niets ernstigs, maar zorgt wel voor veel pijn en jeuk.
Of een dokter in opleiding met mijn pigmentvlekken: "Ik denk dat het vitiligo is. :j "
Jeetje, en daar heb je zo lang voor op school gezeten? Je weet toch dat bij vitiligo alle pigment uit de huid weggaat? Mijn huid was gewoon gekleurd, maar op plekken lichter gekleurd. Een van de meest bekende pigmentziekten.
Nee, ik heb niet altijd een even hoge pet op van de gewone huisarts. Zeker niet als ze gaan vragen: "Wat wil je dat we er aan doen?" Aaaaaaaaaaaaaah... Jij hebt de opleiding gehad, ik niet... Ik google heus wel, maar ik zie mezelf niet een diagnose stellen ofzo... :+

Dan ga ik helemaal met Kentaro mee: Daar hebben ze je ook laten zitten, wat kan het alternatieve circuit verkeerd doen? Het is meestal natuurlijk, dus ze stoppen je in ieder geval niet vol met chemische rommel :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:48

Ik heb nu een spiraaltje zonder hormonen omdat ik ook niet goed tegen de pil en de hormonen kon. Mijn gewicht is eindelijk weer stabiel. Ik had gelukkig niet zo veel overgewicht, maar het bleef wel stijgen.
Wat ik vooral merk sinds mijn spiraaltje is dat mijn eetlust afgenomen is. Ik krijg door de hormonen altijd ontzettend veel honger. Ben blij dat ik nu niet meer echt op mijn eten hoef te letten. Ik eet wat ik lust en probeer enkel van geen 3-4 maaltijden achter elkaar rijk te eten. Ik sla nu eigenlijk regelmatig maaltijden over omdat ik minder eetlust heb. Ik hou mijn gewicht wel steeds in de gaten want ik wil echt niet meer bijkomen zoals een paar jaar geleden, maar toen was mijn eetlust wel abnormaal hoog. Ik had echt altijd honger. Je zegt dat je gewicht niet met je voeding te maken heeft, maar volgens mij is er toch wel een link tussen hormonen, eetlust en verdikken. Weet niet wat je standaard op een dag zo ongeveer eet, maar misschien is het een oplossing om iets helemaal anders te proberen.
Mijn schoonouders zijn al tig jaar op dieet zonder erg veel resultaat, maar die zitten wel 2x per dag aan tafel en de schoonvader loopt al om 5 voor 12 rond de tafel. Lijkt me vooral erg frustrerend voor hun om steeds maar aan eten te denken en niet te mogen eten wat je wil. Dit brengt volgens mij al snel in een vicieuse circel waar je je steeds moet inhouden en je uiteindelijk nog meer met eten bezig bent in je hoofd.
Ik zeg hier niet dat je alleen overgewicht krijgt van te veel te eten en ieder lichaam functioneert anders en de een verbrandt al sneller energie als de ander, maar ik denk wel dat heel veel mensen zodanig fixeren op voeding dat dit een tegenovergesteld effect heeft. Ik eet vaak niet en soms maar een overschotje brood met kaas of droog beleg en dan maakt het mij niet uit of het lekker is of niet. Vroeger was het ondenkbaar, want ik was om 16h al uitgehongerd en ik had dan echt altijd zin in zeer rijke voeding. Ik ging vroeger graag uit eten en tegenwoordig doe je mij daar echt geen plezier meer mee. Snap nu echt het nut niet meer van +1 uur aan een tafel te zitten wachten op eten. Eten, eten, eten als je er op gaat letten is het zo een commerciele hype geworden om de lekkerste gerechten te moeten klaarmaken en dan niet alleen maar op zondag, maar wel minstens 7x per week.
Ik snap dus best dat als de dokters niets kunnen vinden ze het op je voeding gaan steken. In 95% van de gevallen is dat namelijk wel zo. Wat ons vandaag gezond en weinig lijkt is dit misschien niet voor ons lichaam die veel minder beweegt als voor het computer en tv tijdperk.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:49

ik heb niet alles bijgelezen
maar is de optie om voor een gastric bypass te gaan al eens voorbij gekomen,

ik heb al verschillende topics gezien van je en merk een helse strijd met je gewicht ,zowel ups en downs.
misschien dat het voor jou ook een hulp is..

en met een bmi van boven 40 volledig vergoed?

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:59

Ik ken het. Na starten met de pil kwam ik binnen een jaar 25 kg aan. Heel wat pillen uitgeprobeerd, maar geen resultaat. Ik bleef aankomen. Ik was altijd heel slank, nu behoorlijk.veel te zwaar.
Nog een koperspiraal geprobeerd maar daarvan was ik binnen 10 maanden in verwachting (en miskraam)
Dus nu maar even helemaal niks. Zeker nooit meer hormoonproducten in mijn lijf!
Nu dan maar te zwaar maar wel.gelukkig door het leven.
Letten op mn eten en wat sporten en lekker veel wandelen en zo zorgen dat kk iig niet zwaarder word.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:01

KoudbloedKim schreef:
Het enige dat ik wel weet, is dat ik al jaren een cyste heb op mijn eileider, maar volgens mijn huisarts :+ heeft dat er niks mee te maken.

Nou dat klinkt mij samen met de dingen die je hier noemt - als leek - toch echt als PCOS.. misschien toch eens op oriënteren? Ik zag al linkje voorbijkomen met informatie ..

Cayenne

dodyg, als het bij TS echt om een hormonaal probleem gaat, dan heeft een gastric bypass weinig nut en is bovendien ook nog een extra risico.

Cyrina

Het kan echt wel!! Ik heb het ook gehad maar dan van de gewone pil. Ik ben toentertijd 25 kilo aangekomen. Na stoppen zijn er weer 5 afgegaan helaas de andere 20 niet.

Let op; ik doe er ook geen moeite voor en respect dat jij van de lekkere dingen af kan blijven. Ikzelf was voor de pil te mager en stond juist op een hoog calorierijk dieet. Iets wat je ook niet zomaar kan omdraaien naar het tegenovergestelde.

Maar luister voortaan naar jezelf!

Voor mij ieder geval nooit meer hormonenrommel van buitenaf in mijn lijf.
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 27-03-15 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliquee18

Jeetje wat een verhaal zeg. Wat moet dit ontzettend kl*te voor je zijn, zeker omdat je nooit gehoord werd :(

Ik ken inderdaad meerdere die zoveel aangekomen zijn.

ik heb de prikpil van mijn 14e tot mijn 19e zoiets gebruikt.
Was altijd een heel opvliegend snel boos geïrriteerd meisje. Wist ik veel.. dacht gewoon dat ik een heks was.
Tot dat ik steeds opmerkte dat het aan de einde Vd 3 maanden beter ging..
Uiteindelijk ben ik er mee gestopt, en was ik in ene veel vrolijker, veel minder moe, en veel minder hoofdpijn. Heb nu nergens meer last van.
Nouja, nu ben ik zwanger, en ben ik weer net zo opvliegend als toen :+
Met de pil had ik hier ook wel last van, maar dan minder dan met de prikpil.
Misschien is de koper spiraal iets? Daar zitten geen hormonen in toch?
Die wou ik altijd, durfde alleen nooit :+ en nou is het te laat haha.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:05

snap je boosheid en verdriet helemaal,
die doktoren denken dat ze alles zo goed weten :n .
jij kent je lichaam het beste en voelt aan dat het niet goed is.

ben zelf ook van de prikpil afgegaan door dit grapje en ook mijn huisarts geloofde me niet. na dat ik hem niet meer gebruikte kwam ik niet meer aan maar krijg het er maar weer vanaf.
mijn vriend is trouwens wel blij dat mijn borsten een cup maat groter zijn geworden :+

wel balen dat die arts niet vergoed wordt.

en over je verloofde, die is helemaal gek op jou.

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:06

Cayenne, ik heb géén idee, maar volgens de huisarts kon mijn overgewicht niet te maken hebben met de cyste.

Mioux, volgens de huisarts kon dat niet.

MaluH, dat is inderdaad al te vaak gebeurd en ik kom nu voor mezelf op. :j
Dankjewel. :)

Kentaro, ik heb geen cyste op mijn eierstok, maar op mijn eileider.

Janine1990, die vraag inderdaad!!! Duhhh, daarvoor zit je daar toch juist!!
En inderdaad, ik ga ook niet googelen op mijn klachten, want dan heb ik binnen de kortste keren kanker en nog maar een maand te leven.

Betadine, een spiraaltje is voor mij helaas geen optie, maar ik wil wel kijken of Implanon een optie is. :)

Dodyg, die is voorbij gekomen, maar het doel van een maagbandje of maagverkleining is dat je minder gaat/kunt eten, terwijl bij mij daar het probleem niet ligt.

Noname126, fijn dat het voor jou wel goed is gekomen. :j

Fargo, ik zie wel verschillen.

Cayenne, inderdaad, al ben ik bijna op het punt dat ik wil doen om maar iets te proberen.

Cyrina, het is zeker een les. :j

Angeliquee18, _O- in ieder geval gefeliciteerd! :))
We kijken inderdaad naar een vervanging nu.

Hylkje, inderdaad vervelend! En dat van je vriend. :+

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:06

Weer een huisarts die er een potje van maakt. :-/ Ik kom ook al helemaal niet graag bij de huisarts. Ze sturen je alleen maar naar huis met als oplossing: 'neem maar een paracetamolletje'. Bovendien typen sommige huisartsen de symptomen in via een computer programma en krijgen dan precies dezelfde info als die jij al via internet hebt gehad. :') Had mijn vader laatsts. Ik vertrouw die lui niet meer en dit verhaal verbaast me dan ook niks.

@Dodyg: een gastric bypass is niet altijd de oplossing. Vind het ook wel een erg drastische ingreep. Het feit dat TS 'normaal' eet en toch 35 kilo aankomt is niet normaal. Je moet eerst achter de oorzaak komen.

TS ik wil je even een hart onder de riem steken. Hopelijk is het echt die prikpil geweest en gaat het lukken om alles er weer af te krijgen. Ik vind het al heel erg knap dat je al eens 50 kilo bent kwijt geraakt! Ik snap dat je dan heel erg baalt als er 35 kilo aanzit zonder dat je echt een oorzaak aan kunt wijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:08

Ik heb nu wel een huisarts die 10x beter is dan de vorige trouwens.

Dankjewel. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:09

Angeliquee18 schreef:
Jeetje wat een verhaal zeg. Wat moet dit ontzettend kl*te voor je zijn, zeker omdat je nooit gehoord werd :(

Ik ken inderdaad meerdere die zoveel aangekomen zijn.

ik heb de prikpil van mijn 14e tot mijn 19e zoiets gebruikt.
Was altijd een heel opvliegend snel boos geïrriteerd meisje. Wist ik veel.. dacht gewoon dat ik een heks was.
Tot dat ik steeds opmerkte dat het aan de einde Vd 3 maanden beter ging..
Uiteindelijk ben ik er mee gestopt, en was ik in ene veel vrolijker, veel minder moe, en veel minder hoofdpijn. Heb nu nergens meer last van.
Nouja, nu ben ik zwanger, en ben ik weer net zo opvliegend als toen :+
Met de pil had ik hier ook wel last van, maar dan minder dan met de prikpil.
Misschien is de koper spiraal iets? Daar zitten geen hormonen in toch?
Die wou ik altijd, durfde alleen nooit :+ en nou is het te laat haha.

Opvliegend, snel boos, geïrriteerd... Een heks?
Dat is menig pubermeisje... Was ik ook :')

Ik zou kunnen zeggen dat ik juist rustiger ben geworden van de prikpil... Ik begon ermee op mijn 17e, nou richting einde puberteit houden die stemmingswisselingen ook wel een beetje op ;)
En als je dan ziet wat je omgeving voor invloed heeft op je stemming en je overkomen op anderen... Zou je kunnen zeggen dat ik in de afgelopen 3 jaar twee verschillende personen ben geweest. Is niet zo, had met mijn omgeving te maken.

Ik zal niet zeggen dat het geen invloed heeft, maar die leeftijden zijn naar mijn idee toch wel een indicatie dat je niet per se een heks hoeft te worden van de prikpil.
Evenals het aankomen van de pil, zoals iemand hierboven ook beschrijft, stond op een hoogcalorieëndieet in verband met ondergewicht (?), ja dat verander je niet zomaar... Had ze dat dieet niet gehad, was ze mogelijk gewoon aangekomen naar een normaal gewicht ;)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:10

Is het geen optie gewoon te stoppen met de hormonen?
Het komt je gezondheid duidelijk niet ten goede en de man kan toch ook een mutsje om :+ ;)

Ik kwam hier ook het voorstel tegen om Implanon eens te bekijken, maar dat is de minipil in de vorm van een staafje onder de huid. Dat lijkt me dus ook niet echt een mogelijkheid.

Ik hoop dat je een manier vind om de kilo's terug kwijt te geraken, want ik begrijp heel goed dat je je er absoluut niet lekker bij voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:11

Ik heb voor de rest trouwens helemaal geen bijwerkingen gemerkt van de prikpil.

Ka_tje, ja is implanon hetzelfde als de minipil? -O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:11

KoudbloedKim schreef:
Cayenne, ik heb géén idee, maar volgens de huisarts kon mijn overgewicht niet te maken hebben met de cyste.

Mioux, volgens de huisarts kon dat niet.

Heb je het over dezelfde huisarts die nu blijkbaar een foute diagnose heeft gesteld?
Want in dat geval zou ik vandaag nog voor een second opinion gaan bij een andere arts.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:12

minipil is toch progesteron?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:13

KoudbloedKim schreef:
Ka_tje, ja is implanon hetzelfde als de minipil? -O-

Nee, niet letterlijk, maar zoals ik al schreef zijn het ook gewoon hormonen.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:13

Citaat:
zal niet zeggen dat het geen invloed heeft, maar die leeftijden zijn naar mijn idee toch wel een indicatie dat je niet per se een heks hoeft te worden van de prikpil.
Evenals het aankomen van de pil, zoals iemand hierboven ook beschrijft, stond op een hoogcalorieëndieet in verband met ondergewicht (?), ja dat verander je niet zomaar... Had ze dat dieet niet gehad, was ze mogelijk gewoon aangekomen naar een normaal gewicht ;)

Nou.. dat laatste slaat op mij. Maar na de eerste 8 kilo vond ik het wel welletjes geworden. En ben normaal gaan eten. Helaas kwamen er ook toen nog 13 bij... toen gestopt.

Sindsdien kom ik ook echt niet meer zo snel aan. Kan best gek doen :) . ik denk dat als ik discipline had op dit gebied ik er makkelijk 10 kilo vanaf zou kunnen krijgen.
Natuurlijk wordt je nooit meer zo slank als in je pubertijd, maar dat wil ik ook niet haha
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 27-03-15 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:14

dodyg schreef:
ik heb niet alles bijgelezen
maar is de optie om voor een gastric bypass te gaan al eens voorbij gekomen,

ik heb al verschillende topics gezien van je en merk een helse strijd met je gewicht ,zowel ups en downs.
misschien dat het voor jou ook een hulp is..

en met een bmi van boven 40 volledig vergoed?

Een gastric bypass is echt zeer heftig. Dat is echt iets voor als je al het overige al hebt geprobeerd.
Ook op lange termijn behoorlijk heftig.
Je moet je leven lang behoorlijk dure vitamine preparaten slikken.

Kan een optie zijn voor verschillende mensen maar denk er niet te licht over. Ik zou eerst kijken wat stoppen met de prikpil brengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:14

Cayenne, ik ben door mijn verleden met de voorafgaande onderzoeken naar de cyste al door een hel gegaan.
Als het even kan, wil ik dat niet herhalen. :o
En het is niet zo makkelijk om naar een andere arts te gaan, daarvoor moet je worden doorverwezen door je eigen huisarts.
Dit doet hij wel als ik dat vraag hoor, maar ik weet bij voorbaat het antwoord al dat ik dan krijg!

Ka_tje, volgens mij wel.
Dat is balen!!!!