Overmatig zweten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:57

Ess_Ramona schreef:
purny schreef:
Bij mij duurt het ongeveer 4 a 5 maanden dan moet ik weer. Je zweet ook sneller met truitjes en shirtjes die blauw zijn

Huh? Hoe dat?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar? :wow:

4 a 5 maanden is goed te doen zeg!

purny

Re: Overmatig zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:17

Ja dat zei ze. Het klopt ook want mijn blauwe truitjes ruik je eerder. Bij mij gaat de geur ook niet meer weg uit de truitjes. Zit misschien een bepaalde stof in

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:23

Ik heb daar eigenlijk geen last van.. Ik merk wel dat de geur moeilijker uit mijn witte truitjes gaat dan uit zwarte, donker blauwe en donker grijze. :( Over het algemeen moet ik zeggen dat ik niet echt ruik gedurende de dag, alleen na inspanning. Wat niet wegneemt dat zweetplekken in je kleding super vervelend en ongemakkelijk zijn. Maar ik ben dan wel weer blij dat het niet ruikt. :) (tenzij ik van die synthetische bende aantrek haha)

JustLizzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:19

Het is echt inderdaad maar 5 minuutjes pijn lijden en ook ik hoef maar ongeveer 2 keer per jaar prikjes. Oké het is niet leuk maar het is zo voorbij en gewoon een klein half jaar veel minder last van je probleem is echt heel fijn

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:23

Transpireer je dan helemaal niet meer onder je armen? Als in, dat je een leuk gekleurd shirtje aan kan? Ik kan nu bv alleen een gekleurd shirtje aan als ik de hele dag aan tafel zit (zoals vandaag, om bv te studeren en het niet te warm is in huis!). Maar zodra ik bv naar de supermarkt ga, en daar woon ik boven dus erheen lopen hoef ik echt maar vier stappen, kom ik weer thuis met bezwete oksels. Terwijl het nou niet echt inspannend is ofzo..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:37

Nou ja het gaat nooit helemaal weg maar het is wel een heel stuk minder. Ik had bijvoorbeeld dat je elk truitje rook. Ga volgende week maar weer bellen. Bedenk wel dat wanneer je net geprikt bent je 3 dagen niet intensief mag sporten. Ook geen paardrijden

JustLizzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:08

Het is bij mij inderdaad ook niet helemaal weg, met sporten zweet ik wel gewoon en bijv bij heel spannende momenten zweet ik ook nog wel iets maar niet meer dat ik tot halverwege m'n zij helemaal natte plekken vindt, waardoor je nog meer in de stress schiet.

Ik moet altijd een dag voor de behandeling m'n oksels scheren en dan even niet. Na de behandeling mag ik 24 uur niet douchen en ook niet sporten. Bij mij hebben ze nog nooit aangegeven dat ik 3 volle dagen niet zou mogen sporten, maar doe altijd ipv 1 dag 2 dagen niet rijden, verzin ik wat andere leuke dingen met hem :). En dan de eerste keer dat ik wat ga doen waar je normaal van gaat zweten (sporten, zwaar tillen etc.) doe ik nog even rustig aan. Je wil dat spul namelijk de tijd geven om goed z'n werk te gaan doen en dan is het zonde om dat in de weg te zitten door te gaan zweten.
Als ik nu gewoon rustig thuis ben of op kantoor of bv aan t wandelen ben dan zweet ik eigenlijk nauwelijks meer, voorheen was ik dan al doorweekt .
Shirtjes enzo gaan nu ook veel langer mee en er zitten niet meer van die harde zweetvlekken in die je er na verloop van tijd niet meer uit krijgt.
Mijn zelfvertrouwen heeft echt een boost gekregen sinds deze oplossing, ik voel me echt bevrijd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:17

Ik ben d'r vroeger ook echt mee gepest. Er werd gewoon gezegd tegen me dat ik me niet waste zo erg. Maar tegenwoordig als ik weer ruik dan bel ik.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:36

Hier nog 1.

Jaren verschillende dingen geprobeerd, ook Syneo5, bij mijn oksels werkte dit wel.
2 maanden geleden ben ik behandeld met botox. Niet voor mijn oksels, maar een veel gênantere plek (mijn bilspleet.) Ik had ALTIJD een natte plek in mijn broek, welk soort broek/stof ik aanhad. Ik kon mijn werk ook niet normaal uitvoeren hierdoor. En geloof me...Syneo spuiten op die plek is ECHT GEEN pretje :')

Maar ik moet zeggen: botox _/-\o_

Het deed ongelooflijk veel pijn op die plek, en toen de arts klaar was deelde hij even mee dat dit zijn 1e keer was dat hij deze plek behandelde :Y) Maar goed dat hij het aangaf toen hij klaar was, en niet van tevoren, omdat er toch een kans is dat ze 'iets meer' platspuiten... :+

Ik ben nu aan het wachten tot het uitgewerkt raakt...

In eerste instantie zouden ze gelijk mijn oksels meenemen, maar dit schijnt niet te mogen, je zou dan 3 maanden moeten wachten om mijn oksels te laten doen, maar dan is het andere ook weer uitgewerkt (en er moet dan weer 3 maanden tussen zitten)
Vandaar dat ik heb besloten om mijn oksels te laten voor wat het is, omdat ik toch meer last heb van de andere plek :o

En mijn werkkleding is ook blauw trouwens.... :oo

JustLizzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:45

purny schreef:
Ik ben d'r vroeger ook echt mee gepest. Er werd gewoon gezegd tegen me dat ik me niet waste zo erg. Maar tegenwoordig als ik weer ruik dan bel ik.

Erg is dat hè, ik was ook altijd zo bang (vooral op school en op kantoor trouwens ook wel). Ook al wist ik bijvoorbeeld een antwoord, denk maar niet dat ik mijn hand op durfde te steken want dat stond gegarandeerd voor pesten later over mn zweetvlekken.

Ik begreep van mn moeder dat zij t vroeger ook heeft gehad, maar dat ze er rond haar 30ste wel overheen is gegroeid. Ze zeiden in de kliniek dat dit heel vaak voorkomt en ze daar ook voornamelijk jongere mensen zien die er last van hebben.
Ik hoop dus dat ik er ooit ook helemaal vanaf kom en dat tot die tijd botox een oplossing blijft.

Ik was altijd heel bang dat het net zo ging als met die andere middeltjes, syneo 5, odorex etc. Dat werkte bij mij in het begin namelijk altijd als een trein (n week of 3) en dan was ik zo blij dat ik eindelijk wat gevonden had en dan begon het toch allemaal weer opnieuw.
Dit is tot nu toe het enige dat al een jaar of 3 werkt en waarbij ik maar 2 keer per jaar echt "last" heb :D.
En het is idd duur omdat mn eigen risico verbruikt wordt, maar al die nieuwe kleren die ik heb moeten kopen omdat ze gewoon aangetast waren, dat tikte toch ook altijd wel aan.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:48

Hier ook van alles geprobeerd, ik vind de odorex depper etc te agressief voor mijn huid, om deze reden ben ik binnen het odorex schap gaan kijken naar een alternatief, de odorex roller verzorgend zacht werkt bij mij echt als een geschenk uit de hemel! Geen zweet meer, er zit een heel licht frisse geur aan, kan het opdoen wanneer ik wil en werkt zoveel beter dan alle spuitbussen en rollers ooit geprobeerd :) echt enkel de roze versie (verzorgend zacht) gebruik ik inmiddels al jaren en vaak in de aanbieding voor 1 Euro :) misschien de moeite waard om te proberen?

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 17:19

Ik zweet toch wel zodanig dat ik de hoop heb opgegeven wat betreft drogistmiddeltjes. De crème werkte twee keer en hield het daarna voor gezien. Ik denk dat de kans groot is dat ik uiteindelijk toch bij de botox uit kom.

Moet ik daarvoor eerst langs de huisarts om een doorverwijzing te krijgen of om medische oorzaken uit te sluiten of kan ik meteen bij zo'n kliniek aankloppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:37

Ik gebruik nu al een tijdje Syneo5, dit werkt echt heel goed. Odorex werkt bij mij totaal niet lekker, erg prikken àls ik zou gaan zweten, trekkende huid..

Botox vind ik ook nog altijd interessant, heb er nu al sinds ik 12/13 ben last van, ben nu bijna 19...

JustLizzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:01

kevertje04 schreef:
Ik zweet toch wel zodanig dat ik de hoop heb opgegeven wat betreft drogistmiddeltjes. De crème werkte twee keer en hield het daarna voor gezien. Ik denk dat de kans groot is dat ik uiteindelijk toch bij de botox uit kom.

Moet ik daarvoor eerst langs de huisarts om een doorverwijzing te krijgen of om medische oorzaken uit te sluiten of kan ik meteen bij zo'n kliniek aankloppen?

Je moet een verwijzing van de huisarts hebben naar de dermatoloog vanwege hyperhidrose. Daarmee kun je dan (bijvoorbeeld) naar de Mauritskliniek.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:03

Toch weer even een schopje met een positieve reactie:

Ik zou echt iedereen die last heeft van overmatig zweten botox willen aanraden.
Zit in het basispakket (- je eigen risico helaas) om 2x per jaar naar de dermatoloog te gaan.
Omdat ik 2 probleemgebieden heb/had, moest ik de 1e keer kiezen welk gebied ik wilde aanpakken. Om dat je maar 2x per jaar mag, en het een aantal maanden werkt, en je een aantal maanden moet wachten voordat je opnieuw mag, zouden mijn oksels niet gedaan kunnen worden. (anders krijg je teveel botox in je lijf 8-) ) Ik was binnen een paar dagen van het zweten af!
Ook ben ik niet op andere plekken meer gaan zweten

Ik ben vorige week teruggeweest en ze hadden weer 4 spuiten klaarliggen voor probleemgebied 1, toen kwam de dermatoloog op het idee om maar 2 spuiten te gebruiken voor probleemgebied 1 (omdat het nog niet helemaal was uitgewerkt) en de overige 2 spuiten te gebruiken voor ieder een oksel.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben volledig van het zweten af, hoef niet meer op te passen of je het ziet, kan mijn kleding een volle dag aan zonder te vervangen, geen vieze luchtjes/vlekken etc.

Volgend jaar sta ik weer op de stoep van de beste man :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:05

Ik gebruik thermen 5 dagen behandelspray voor de okselplekken. Heb snel echt kletsnatte oksels :+
Met die spray heb ik echt nergens last van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:26

Ik ben ook nog pas geweest. De pijn viel mee.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:27

Zelfs door de spray heen had ik er last van. En het gebruiken van Syneo/Thermen 5 bij mijn 1e probleemgebied was ECHT geen succes :=

Oksels voelde ik ook eigenlijk weinig, vergeleken mijn andere probleemgebied. Daar heb ik flink op mijn hand moeten bijten om te zorgen dat ik niet zou gaan schelden of de dermatoloog neer zou hoeken _O-

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:40

Ik gebruik de lotion van Odorex 1x per week en ik heb nergens meer last van. Ik hoef zelfs geen deo meer te gebruiken. Gewoon 's avonds met een wattenschijfje met wat Odorex deppen. Idd niet net nadat je je oksels hebt geschoren want dan prikt het een beetje, maar anders heb ik er echt geen last van. Super spul!!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:45

Er stond toevallig in de laatste Linda een heel stuk over vrouwen die last hadden van overmatig zweten. Daar stonden naast botox ook nog andere oplossingen in :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:00

Maaikietje schreef:
Zelfs door de spray heen had ik er last van. En het gebruiken van Syneo/Thermen 5 bij mijn 1e probleemgebied was ECHT geen succes :=

Oksels voelde ik ook eigenlijk weinig, vergeleken mijn andere probleemgebied. Daar heb ik flink op mijn hand moeten bijten om te zorgen dat ik niet zou gaan schelden of de dermatoloog neer zou hoeken _O-

hahahahaah, nee ik ben ook niet een ernstige zweter denk ik, wel fors en op kantoor waar ik veel gesprekken voer staat dat gewoon echt nie fris. Draag vaak al wat wijdere bovenkleding zodat ik niet teveel huid/stof contact heb.

Maar als je echt te erge overactieve klieren hebt werken middeltjes niet nee. Neefje had steeds kletsnatte oksels, dacht dat die ook botox had gedaan

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 18:09

Ik ben bij de huisarts geweest. Eigen risico heb ik al opgemaakt dit jaar en we hebben bloedtests gedaan maar die waren allemaal prima dus een medische oorzaak is uitgesloten. Denk dat ik eraan ga beginnen als het weer wat minder warm wordt want je mag niet te veel zweten net na de behandeling en met het kleinste beetje zon lukt dat me al niet :')

Rooslovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:47

Helaas kan ik ook meepraten over dit probleem. Het begon 6 jaar geleden en was toen 17. Ik heb alle middeltjes/creme's geprobeerd maar helaas helpt niks bij mij. Ik draag iedere dag zwarte shirts, dit dus ook al 6 jaar lang. De shirtjes waar ik het beste tegen kan zijn van de Lady sting het eigen merk, misschien nog een tip voor sommige die er ook erge last van hebben. Ik gebruik nu ongeveer 5 jaar medex tegen de zweetgeur dit gaat dus niet het zweten tegen. Ik breng dit iedere morgen op, ga ik savonds nog iets doen dan douche ik opnieuw en breng ik dit weer op. Ik heb ook inmiddels 5 keer botox gehad en helaas alle 5x zonder resultaat. Deze arts werkte in 2 ziekenhuizen en vertelde dat het bij minder dan 1% niet werkt. De laatste keer dat was dacht ik vorige augustus heb ik zelfs een dubbele dosis gekregen om te kijken of dat zou helpen maar helaas deed dit ook niks. Ik heb dus echt de meest erge vorm die gelukkig niet zo veel mensen hebben. Het enigste redmiddel is nu een operatie waar ik nu ook voor aan het sparen ben. Ik hoop ooit nog een leuk kleuren jurkje aan te kunnen of gewoon een simpel shirt wat niet zwart is. Als je er echt last van hebt ga even langs de huisarts, de meeste mensen zijn al wel gered met een middeltje van de etos bijvoorbeeld, maar helpt dit niet en heb je er echt last van dan zou ik altijd even botox proberen. Succes!!

JustLizzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:21

Rooslovely schreef:
Helaas kan ik ook meepraten over dit probleem. Het begon 6 jaar geleden en was toen 17. Ik heb alle middeltjes/creme's geprobeerd maar helaas helpt niks bij mij. Ik draag iedere dag zwarte shirts, dit dus ook al 6 jaar lang. De shirtjes waar ik het beste tegen kan zijn van de Lady sting het eigen merk, misschien nog een tip voor sommige die er ook erge last van hebben. Ik gebruik nu ongeveer 5 jaar medex tegen de zweetgeur dit gaat dus niet het zweten tegen. Ik breng dit iedere morgen op, ga ik savonds nog iets doen dan douche ik opnieuw en breng ik dit weer op. Ik heb ook inmiddels 5 keer botox gehad en helaas alle 5x zonder resultaat. Deze arts werkte in 2 ziekenhuizen en vertelde dat het bij minder dan 1% niet werkt. De laatste keer dat was dacht ik vorige augustus heb ik zelfs een dubbele dosis gekregen om te kijken of dat zou helpen maar helaas deed dit ook niks. Ik heb dus echt de meest erge vorm die gelukkig niet zo veel mensen hebben. Het enigste redmiddel is nu een operatie waar ik nu ook voor aan het sparen ben. Ik hoop ooit nog een leuk kleuren jurkje aan te kunnen of gewoon een simpel shirt wat niet zwart is. Als je er echt last van hebt ga even langs de huisarts, de meeste mensen zijn al wel gered met een middeltje van de etos bijvoorbeeld, maar helpt dit niet en heb je er echt last van dan zou ik altijd even botox proberen. Succes!!

Wat ontzettend vervelend dat het net bij jou niet werkt! Hopelijk biedt die operatie uiteindelijk uitkomst en kun je straks ook weer leuke kleurtjes aantrekken!

Ik ben het zeker met je eens dat als je er echt last van hebt de middeltjes van etos etc. niet helpen. Gelukkig zijn er ook veel mensen die alleen met een goed middel van de drogist vooruit kunnen. Helaas hoor ik daar niet bij, maar de botox werkt bij mij gelukkig wel goed. Ik vind zweten niet vervelend maar dat overmatige zweetgedoe waardoor je in zoveel dingen beperkt wordt is wel echt heel vervelend en doet meer met je dan veel mensen kunnen denken.