Tandarts....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saabineex

Re: Tandarts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:15

Je kan ook vragen of ze het ''stofzuigertje'' bij je tandvlees willen houden waar de verdoving komt, helpt bij mij wel heel goed. Ik mis ook 2 kiezen, maar ik krijg bruggen. Kan jij dat ook niet krijgen? Daar hoef je geen operatie voor, en dat klikken ze zo vast.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:18

Vandaag heb ik echt gebrult als een kind bij de tandarts, ontsteking in een zenuw en gewoon op geen enkele manier te verdoven, de beste man heeft echt alles uit de kast gehaald maar het mocht niet baten. Denk dat ik een verdoving of 6 heb gehad. Uiteindelijk dus een gedeelte moeten doorstaan ZONDER verdoving ik ben echt helemaal geflipt in die stoel..ik had geen angst voor de tandarts maar op deze manier word je dat wel. Ik moet morgen nog een keer terug en ik bibber al bij het idee. Dat van die behandelingen met lachgas klinkt goed maar de eigen bijdrage is wel echt behoorlijk heb ik op verschillende sites gelezen.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:18

Ik dacht hier ook wat steun te vinden, krijg ik horror :')

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:09

AronenLoutje schreef:
Vandaag heb ik echt gebrult als een kind bij de tandarts, ontsteking in een zenuw en gewoon op geen enkele manier te verdoven, de beste man heeft echt alles uit de kast gehaald maar het mocht niet baten. Denk dat ik een verdoving of 6 heb gehad. Uiteindelijk dus een gedeelte moeten doorstaan ZONDER verdoving ik ben echt helemaal geflipt in die stoel..ik had geen angst voor de tandarts maar op deze manier word je dat wel. Ik moet morgen nog een keer terug en ik bibber al bij het idee. Dat van die behandelingen met lachgas klinkt goed maar de eigen bijdrage is wel echt behoorlijk heb ik op verschillende sites gelezen.

Oh jeetje :(:) Was het een acute ontsteking? Dan wil dit soms inderdaad wel voorkomen, dat de verdoving niet goed pakt.. Hoop voor je dat het morgen beter gaat!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:16

Ik heb mijn controle ook overleefd! Alles was goed gelukkig. Nou ben ik er weer voor een half jaar vanaf.

Ik heb een keer gehad dat een kies met ontsteking getrokken moest worden en door de ontsteking werkte de verdoving ook niet.
Ik denk dat alle mensen op de gang me gehoord hebben. Man wat deed dat zeer!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:24

Ja! Bij mij is er een aantal maanden terug ook een flink stuk van m'n kies afgebroken, en wegens 'angst' voor de tandarts heb ik er lang mee rondgelopen. Brak nog een stukje vanaf, maar had er geen last van. Nu had m'n moeder laatst een controle ingepland voor me, dus meteen maar een afspraak gemaakt om dat stuk te vervangen. Nu zit er een tijdelijke vulling op, maar dat moet er volgende week af om m'n kies te maken. Zie er nu al zwaar tegenop, was vroeger nooit bang maar na vaak een gaatje te laten vullen en een wortelkanaalbehandeling te hebben gehad zit ik toch weer trillend in de stoel. Voel me wel stom, met m'n 18 jaar en iedere kies ongeveer gevuld te laten hebben ondertussen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:36

Kaakchirurg zeg maar niks :') , kast van een Duitser en even verdoven en trekken maar :') . Assistent kwam en moest lachen dat ze eral uit waren , 2de keer ging volgens het boekje en verstandskies er zo uit o wacht 2 wat een verrassing ik schrok dacht ze trekken mijn tanden ook :')

Ik heb geen angst meer na 11 gevulde gaatjes , ik krijg altijd hartkloppingen van die verdovingen soms lijkt hij er wel uit te bonzen en tril er vaak ook van.

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:50

Bij mij mogen mijn verstandskiezen ook getrokken gaan worden.. Ben nu al als de dood, terwijl er nog niet eens een afspraak voor is gemaakt..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:00

Volgens mij ben ik een van de weinige die echt niet bang is voor de tandarts. :))
Kleine maand geleden bij de kaakchirurg geweest voor een wortelontsteking. Ik was best wel nerveus omdat je altijd toch wel bizarre verhalen hoort, maar ondertussen toen ik op de stoel lag, viel ik bijna in slaap. De arts vertelde precies wat hij ging doen en dat ging de hele behandeling door.
En ik vind het ook echt niet vervelend om opnieuw naar de kaakchirurg terug te moeten wanneer de ingreep niet helemaal geslaagd is, al hoop ik natuurlijk dat dat wel zo is.

Verstandskiezen.... Ik ben er zieker van geweest toen ze er nog inzaten dan dat ze er uit zijn gehaald. Natuurlijk is de prik even gek en soms wat gevoelig, maar daarna voel je ook niets meer. Of ik heb gewoon geluk dat ik makkelijk te verdoven ben. (KLOPT af.)

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:04

Ik ben ook makkelijk te verdoven, dus dat scheelt inderdaad! :)
ben alleen echt bang voor de pijn.. En omdat ik niet weet wat ik kan verwachten.. Je hoort ook altijd van die horror verhalen..

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:06

ik snap dat je bang bent...

maar het domste ooit is gaan wachten op je implantaten.

Als je een kies laat trekken kan je gebit gaan verschuiven, en niet een klein beetje ook.
Het is dus heel belangrijk om het gat te laten opvullen door een brug...

nogmaals ik snap dat je bang bent maar vind wachten op implantaten wel een beetje niet erg slim... -O-

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:21

Ik ben vooral zo bang voor de kaakchirurg.. Wetende dat mijn verstandskiezen er waarschijnlijk uit moeten.. Ze komen nu aan 1 kant door en heb er nauwelijks last van. En waarschijnlijk kan mij eigen tandarts ze er niet uit kan halen. Bestaat er ook een angst kaakchrirurg? :')

Heeft iemand trouwens misschien ook een tip voor gevoelige tanden? Ik heb het voornamelijk met zoete dingen (en dan vooral snoep, eet dat dus ook bijna niet) en sommige zeggen dan dat je gaatjes hebt, maar het zit niet op de plek waar ik op t moment nog wat heb zitten (volgens mij zijn die gaatjes ook niet "door") en koud drinken vind ik ook echt alles behalve fijn, gelukkig bestaan er rietjes.

Ik mag volgende week voor de laatste x te vullen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:01

baszo17 schreef:
ik snap dat je bang bent...

maar het domste ooit is gaan wachten op je implantaten.

Als je een kies laat trekken kan je gebit gaan verschuiven, en niet een klein beetje ook.
Het is dus heel belangrijk om het gat te laten opvullen door een brug...

nogmaals ik snap dat je bang bent maar vind wachten op implantaten wel een beetje niet erg slim... -O-

Ik loop al meer dan 5 jaar met drie lege plekken (eentje zit er al bijna 10 jaar), maar er is bij mij niks verschoven.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:11

Kaak chirurg heeft ze bij mij uitgesneden niks geen getrek en gehijs viel reuze mee. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:15

Wanneer ik bij de kaakchirurg de operatiekamer binnen wandel maakt hij altijd een geintje dat hij de alcohol (voor de instrumenten) eigenlijk heeft staan omdat hij zich moed moet indrinken om mij te kunnen behandelen :')

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:53

Felinde schreef:
AronenLoutje schreef:

Oh jeetje :(:) Was het een acute ontsteking? Dan wil dit soms inderdaad wel voorkomen, dat de verdoving niet goed pakt.. Hoop voor je dat het morgen beter gaat!

Ja behoorlijk, ineens sinds een paar dagen opkomende pijn die steeds erger werd maar dat het zo zou uitpakken had ik niet bepaald verwacht.. Heb nu ook antibiotica en vraag me af of ik dat niet eerst z'n werk moet laten doen voor ze hier mee verder gaan, nog zo'n behandeling als vandaag ga ik niet trekken. Morgenochtend maar even bellen voor overleg. Thanks voor je medeleven +:)+

Kaakchirurg heb ik tot nu toe wel positieve ervaringen mee totaal geen pijn ervaren ook niet naderhand.

Lees toch vaker dat de verdoving bij de een beter werkt als bij de ander misschien moet ik vragen om verdoving die ze voor een paard gebruiken ofzo haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:35

Cayenne schreef:
Wanneer ik bij de kaakchirurg de operatiekamer binnen wandel maakt hij altijd een geintje dat hij de alcohol (voor de instrumenten) eigenlijk heeft staan omdat hij zich moed moet indrinken om mij te kunnen behandelen :')

:') ik mag die van jou wel haha

Ik zit bij een flinke multiculturele praktijk , heb een Spaanse tandarts die best lekker is. De kaakchirurg een Duitser en gelukkig de assistenten Nederlands op paar na , heel grappig als hij weer eens niet uit zijn woorden komt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 23:51

saabineex schreef:
Je kan ook vragen of ze het ''stofzuigertje'' bij je tandvlees willen houden waar de verdoving komt, helpt bij mij wel heel goed. Ik mis ook 2 kiezen, maar ik krijg bruggen. Kan jij dat ook niet krijgen? Daar hoef je geen operatie voor, en dat klikken ze zo vast.

Ik heb (nja had, de ene brug is er weer uitgevallen) 2 bruggen. Sinds mijn 17de/18de ongeveer. Probleem in mijn geval is dat de overbrugging die gemaakt moet worden behoorlijk is (bijna een cm). Met het effect dat die krengen er een stuk of 10 keer uit zijn geflikkerd. Zelfs net na plaatsen wanneer ik in de auto zat naar huis vanaf de tandarts :+ Door die gigaoverbrugging is aan de ene kant de kies waar de brug aan vast zit al helemaal naar de klote. Wortelkanaalbehandeling erin gehad, daarna is die kies onstabiel geworden, ook afgebrokkeld en viel de brug er weer uit. Deze kies is inmiddels weer gemaakt.
Inmiddels is mijn andere brug ook niet bepaald je van het en vrees ik voor de kies waar hij aan vast zit. Je begrijpt: Voor mij écht geen bruggen meer :n

En doorlopen met een gat: De boel is - voor alsnog - niet verschoven.

Morgen eerst maar die verstandskies vullen en gewone controle. En dan direct de afspraak maken voor de implantantenoperaties (eerst aan beide kanten bot aanmaken en dan kan de rest. Want ja, ik mis ook een stuk bot in mijn bovenkaak :Y)). Ik zal wel weer aangeven voordat ik ga zitten dat ik het niet zie zitten :') OOk omdat de behandeling bij de laatste afbrokkelende-wortelkanaalbehandeling kies niet bepaald zachtjes is gedaan (bij een andere tandarts overigens). We shall see.
(stiekem hoop ik dat ze gewoon direct de eerste lading bot in mijn kaak propt, maar dat zal hem wel niet worden. Maar zal wel voor 1 keer stress schelen :)) )

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 10:45

Nou, de afspraak voor de intake van de implantaten staat. Kan ik ook alvast bedenken wat ik wil weten en kan de tandarts mij geruststellen. Hoop ik.

Verder een gaatje én tandsteen. Dus ik mag nog weer een paar keer heen -O- Even groot onderhoud dit jaar :=

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:49

Cayenne schreef:

:))
Grapjas, maar dat geeft je zeker wel een beter gevoel dan wanneer het er allemaal zo stug aan toe gaat.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:54

Winged schreef:
Nou, de afspraak voor de intake van de implantaten staat. Kan ik ook alvast bedenken wat ik wil weten en kan de tandarts mij geruststellen. Hoop ik.

Verder een gaatje én tandsteen. Dus ik mag nog weer een paar keer heen -O- Even groot onderhoud dit jaar :=

Dan heb je het maar gehad en kun je er voorlopig weer tegenaan. Misschien valt het achteraf wel mee en ga je met een iets prettiger gevoel de volgende keer naar de tandarts.

Gaatje vullen is niets, tandsteen heb ik geen idee van, nooit last van gehad.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:57

Ik heb hiervoor speciaal een nieuwe tandarts gezocht. Deed het nog bijna in mijn broek, maar heb hem verteld dat ik echt bang was. Moest verstandskies laten trekken. Hij deed ook heel rustig en toen de verdoving in moest werken en hij weg ging tussendoor bleef de assistente constant met me praten. Dat stelde me best gerust dus geef het door aan je tandarts :D Succes.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:03

Goof schreef:
Cayenne schreef:
Laatst maakte mijn tandarts ook een opmerking waar mijn haren recht overeind van gingen staan.
'Goh, die donkere vullingen gaan we binnenkort allemaal even vervangen. Dan haal ik ze eruit en zet er witte vullingen in.'

Ja, prachtig plan, maar ik heb gelijk een hartslag van 140 :')

Zo ging ik vorig jaar omdat ik wat kiespijn had. Ik ging uit van een gaatje en dacht 'eitje, zo gefixt'.
Zegt de beste vrouw; "nou, je hebt twee opties; of ik trek je kies eruit of je doet een wortelkanaalbehandeling".....

Ik dacht dat ik erin bleef. :')

Dat had ik dus... Twee weken geleden. Mijn tand deed toch al behoorlijk lang zeer, maar ik vertikte het om heen te gaan. Heb weken met pijn gelopen. Pas toen ik echt niet meer 's nachts kon slapen en aan het huilen was van de pijn, ben ik heen gegaan. "Gaatje," dacht ik... En ik dacht ook, dit is gewoon een controle, de behandeling komt in een nieuwe afspraak. "Ja, mevrouw, tand eruit (maar aangezien het een voortand is nope) of een wortelkanaalbehandeling... En dat moet nu, we kunnen u niet naar huis laten gaan, er zit een fikse ontsteking. Het verbaasd me dat u zolang met die pijn hebt kunnen doorlopen." En dus... Dat was heel gezellig. Huilen van angst.

Maar ben vandaag ook heen gegaan (2de deel van de behandeling), was voorbereid, wist wat ik kon verwachten en het viel erg mee. Ik heb inderdaad ook liever een wortelkanaalbehandeling dan een gaatje, heb ik gemerkt. Vond het vandaag helemaal niet zo'n ramp... En de tandarts, een leuke vrouw, had me de eerste keer ook zowat platgespoten met verdoving en nu ook, omdat ze wist dat ik zo bang was voor pijn... De eerste prik voelde ik, de tweede al niet meer.. Dus ik was nu een stuk minder bang, omdat ik wist waar ik aan toe was.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:14

ik mag vrijdag...dacht lees ff dit topic door maar ben zo mogelijk nog gestresster...
gaatje en een aantal beginnende....
vrijdag dus die ene laten boren + vullen en weer een foto... -O-
mijn tandartsen weten dat ik het niet chill vind, maar ja ... ook naalden vind ik niet relaxed, maar het vorige boren heb ik niet als plezierig ervaren (zonder verdoving).

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:28

Die verdoving voel je echt heel weinig van! Ik zou het absoluut niet zonder doen, en ik ben ook heel bang voor naalden.
Ben vandaag nog geweest voor een gaatje, hij moest nu erg ver achterin verdoven, dat voelde ik wel wat meer maar echt niet dat het super pijn deed.

En dit topic lezen voordat je heen moet is echt niet goed :')