Ailill schreef:joyce83 schreef:Ook mooi, wordt je eerst begraven, groei je uit tot boom en jaren later wordt je alsnog gekapt en gecremeerd
Of je eindigt als 6 plankjes
Of als lucifers... Als je t nou hebt over n trage crematie...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bellatrix schreef:WildDreams schreef:Ik vind het wel een mooi idee, tot het winter of herfst wordt en er geen blaadjes meer aan zitten, dan zou ik op zo'n plaats met allemaal dode rottende mensen niet meer willen komen
Maar als je op een begraafplaats loopt liggen daar ook rottende mensen.Alleen in een kist? Maar dat zie je toch niet als je bovenop loopt...
AmoorM schreef:Amaris schreef:Ja maar een graf ligt er 30 jaar (toch?) en dan kan je er zelf, tegen betaling, voor kiezen of je 'm langer wilt houden of dat je het goed vind zo en het 'opgeruimd' mag worden.
Even een offtopic vraag: Als je graf wordt opgeruimd wat gebeurt er dan met het lijk?
AmoorM schreef:Vjestagirl schreef:
Na 30 jaar is er niets meer over. Een lichaam vergaat volledig in 30 jaar.
Dan is er gewoon een lege kist? Ook geen resten?
. Heel cru gezegd: alles wat onder de grond verdwijnt rot weg en wordt opgegeten door de beestjes.Suzanne F. schreef:Klinkt wel mooi. Maar ik moet eerst nog zien dat dit in Nederland kan. Dan moet er inderdaad een soort bos worden aangelegd hiervoor.
WildDreams schreef:Een bos in de winter vind ik altijd nog minder horror dan een begraafplaats.. Maar dat is mijn meningNee dat klopt, maar in de zomer en lente is het heel mooi, en als het dan winter wordt met kale takken dan krijg ik altijd zo'n horror idee

_Ekenna schreef:Ailill schreef:We begrepen elkaar verkeerd, ik dacht dat je bedoelde dat nabestaanden lastig kunnen gaan doen wanneer een boom ziek zou zijn en/of gekapt moet worden. Diezelfde mensen kunnen namelijk ook -tot op zekere hoogte, moeilijk doen wanneer een graf geruimd moet worden.
Al kan je er natuurlijk wel persoonlijk voor zorgen dat je langer kunt blijven liggen op een begraafplaats, een boom geeft minder garanties.
Dat is ook exact wat ik er mee bedoelde.
Maar het laatste stukje, daar doel ik inderdaad op. Op een begraafplaats kan er voor gezorgd worden dat het lichaam (voor zover dat er dan nog is) langer kan blijven liggen. Maar als er een boom boven je wordt geplant en de gemeente vindt dat de boom gekapt moet worden, maar de nabestaanden van het lichaam daar onder zijn het er niet mee eens.. Tja, dan denk ik dat er een hoop heibel van zou kunnen komen. Vooral in de wat kleinere (meer gelovige) steden/dorpen.
AmoorM schreef:Dan is er gewoon een lege kist? Ook geen resten?
Vjestagirl schreef:De kist vergaat ook volledig. Heel cru gezegd: alles wat onder de grond verdwijnt rot weg en wordt opgegeten door de beestjes.
Het kan zijn dat er nog wat botresten zijn, die worden volgens mij vermalen en verstrooid, of in een algemeen graf gestopt.
AmoorM schreef:Vjestagirl schreef:
Na 30 jaar is er niets meer over. Een lichaam vergaat volledig in 30 jaar.
Dan is er gewoon een lege kist? Ook geen resten?
. Heel cru gezegd: alles wat onder de grond verdwijnt rot weg en wordt opgegeten door de beestjes.Tigra_ schreef:Best een goed idee eigenlijk. Zou ook liever een rondje door het bos lopen waar dierbaren liggen dan dat ik op een kerkhof loop. Voel me daar nooit prettig. Een bos is dan misschien toch wat fijner.
Kirsha schreef:Ailill schreef:
Interessant, waarom niet?
Ik vind het juist erg mooi, je ontstaat als mens - deels, vanuit een zaadje en in foetushouding. Vervolgens verlaat je de aarde weer in foetushouding, om vervolgens vanuit diezelfde houding i.c.m. een zaadje uit te groeien tot een boom. . . volgens mij begin ik te zweven
Omdat het in mijn hoofd niet 'klopt'. Zal wel iets met vastgeroeste gedachtes zijn, normaal gesproken lig je in je kist ook niet in foetushouding.