Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:21

Ik denk dat ik verkeerd gemeten heb 80E no way

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:33

Zwerte schreef:
Ik heb nog geen geduld gehad om het hele filmpje te kijken, maar zeggen ze dat echt? Want ik kan de mijne ook nog wel wat naar achter trekken, maar voel daarbij wel echt weerstand in de band. Misschien bedoelen ze dat? Dat je het niet heel makkelijk moet kunnen uitrekken?

Nou als ik de reacties hier lees moet zo'n beetje iedereen met normaal omtrek 75 volgens haar ineens over naar omtrek 55 of zoiets... Ik voel m'n ribben al breken. :')

Edit: even de andere punten die ze noemt:

-Band die opkruipt: nee, mijne hangt gewoon parallel met de rest.
-Voorkant die niet plat op de borst drukt: nope, zit er tegenaan.
-Het deeg past niet in het vormpje: ook geen last van.

Ik ga het filmpje wel even afkijken en kijken wat ik volgens haar metingen zou moeten hebben. Want deze goedkope H&M bh is gewoon 75A en past blijkbaar perfect. :')

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:42

Zwerte schreef:
Jorinda schreef:
Zwerte en Daenerys, zijn dat beide lokale lingeriezaken dan? Want ik kan ze allebei niet vinden op Google :+

Waar ik vroeger geweest ben ga je idd niet vinden. Was een lokale zaak, geen keten en ik heb ook geen naam of plaats genoemd. Ook zinloos, aangezien de zaak inmiddels niet meer bestaat. Google gewoon eens in je omgeving op allerlei termen, bezoek gewoon eens wat zaken die niet aangesloten zitten bij livera of hunkemoller. Want dat is echt gewoon massaverkoop en medewerkers die niet per se weten wat ze doen.

Precies :j

Tink89

Re: Je draagt de verkeerde bh maat en dit is de oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:46

Ik weet zeker dat mijn bh's goed passen. Bij Naron in Breda kom ik altijd bij Panache in 70G uit. Die zitten strak genoeg, mijn dames passen er netjes in, het middendeel ligt plat op de borst en de band schuift niet omhoog.

Een hunkemoller, livera of andere grote keten wordt het voor mij niet meer. Hiervoor droeg ik overigens Primadonna, maar die zijn twee keer zo duur als de Panache Idina Moulded die ik nu aan heb en zitten minder lekker, zijn oubolliger en gaan minder lang mee. Voor mij dus nooit meer iets anders!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:48

Ik zit om mijn werk en kan dus niet meten, maar op zijn Hollands gemeten zou ik 90 of 95 aa hebben, wat dus niet verkocht word (enkel zonder push-up en dan betaal ik richting de 100 euro). Ik draag dus nu al noodgedwongen 85 a en dat zit al voor geen meter. Ik denk dat als ik een nog kleiner omvang pak ik met blauwe strepen thuis kom..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:49

Princesj: Ik heb ook wel eens 'verleng'stukjes gezien, voor de achterkant. Misschien is dat wat voor jou? (geen ervaring mee verder)

Joke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:52

Hmm ik ben wel benieuwd. Van de 80C die ik nu draag zou ik naar 75F moeten.. Lijkt me sterk, maar ik ga toch eens passen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:53

[quote="Rintah"]You have big breasts, and your bras look like beige tents.
hoe in hemelsnaam is dit een criterium voor of je bh niet past?? _O-[/quote

Uhuh. En:
* You have small breasts, and wear push-up or padded bras to make them look better

WTF. :')
Ik zou ook in 70d moeten passen... hmm.

Die tussenstukjes zijn wel bij de action te koop geloof ik, werkt prima als je anders afgekneld wordt.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:58

Sting schreef:
Princesj: Ik heb ook wel eens 'verleng'stukjes gezien, voor de achterkant. Misschien is dat wat voor jou? (geen ervaring mee verder)

Die verlengen aan de achterkant, terwijl de dames aan de voorkant wel die tussenruimte nodig hebben. Dus dat is helaas niet de oplossing -O-

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:04

Volgens deze mevrouw heb ik niet 75A maar 70E. Ik heb eigenlijk zin om voor de grap zo'n bh aan te doen en dan kijken hoeveel luchtgat ik overhoud. :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:12

Ondertussen zit ik op 6 minuten kijken, heb ik met mijn armen in de lucht gezeten, aan de achterkant van mij bh getrokken, gekeken in de spiegel. Ik gok dat ik er zo een meetlint bij ga pakken *kijkt nog even verder* :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:17

Ik draag 80A en dacht eigenlijk dat ik nog niet eens een AA had..
Na het meten kom ik uit op een 75B, maar gezien mijn borsten nauwelijks een 75A BH vullen vrees ik dat dat mooi klinkt maar hem niet gaat worden xD

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:20

Gewoon naar een goede lingerie -speciaalzaak gaan. Geen Hunkemöller maar echte speciaalzaak waar ze kennis van zaken hebben. Daar verkopen ook maten t/m H cup over het algemeen.zij kunnen exact vertellen welke maat je hebt.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:20

Simoonzel schreef:
Volgens deze mevrouw heb ik niet 75A maar 70E. Ik heb eigenlijk zin om voor de grap zo'n bh aan te doen en dan kijken hoeveel luchtgat ik overhoud. :+

Ik doe mee. Ik heb 3x gemeten. Bij Hunkemöller zeiden ze dat in 85A heb en nu zou ik 80E hebben. Ik ga binnenkort wel eens passen in de winkel. Ik kan het niet geloven.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:32

Hmm nu ben ik benieuwd :j

mn bh's en mn petietjes zijn niet elkaars beste vrienden. Vrijdag ga ik shoppen dus we zullen eens wat uit de rekken trekken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:39

Hmm ik heb toch de goede bandmaat geloof ik, maar kan 'm wel een heel stuk van m'n rug aftrekken? Want heb gemeten en kom op 75cm uit en ik heb een 75 E, de Cup zou ik uitkomen op G of H :oo

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:16

Zou dat er ook niet vanaf hangen van waar je BH op moet steunen? Als je veel vet op je ribben hebt kan ik me namelijk wel voorstellen dat je daar geen steun van hebt tenzij je een rete strakke BH aan trekt omdat vet immers gewoon ook bewegelijk is, maar als daar gewoon je ribben zitten dan hoeft het misschien niet zo ingesnoerd. Ik kan me iig niet voorstellen dat ik er gelukkiger van wordt als ik twee bandmatenmaten kleiner ga dragen eerlijk gezegd, een maat kleiner vind ik al oncomfortabel, ik wil gewoon ademhalen enzo :o? .

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:24

Nou volgens mij moet ik 20Z hebben ofzo :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:28

Azmay schreef:
Na het meten kom ik uit op een 75B, maar gezien mijn borsten nauwelijks een 75A BH vullen vrees ik dat dat mooi klinkt maar hem niet gaat worden xD

Terwijl 80A een grotere cup heeft dan 75A als ik het goed heb... 75B staat qua cup volgens mij gelijk aan 80A, maar heeft een smallere band.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:33

Annoya schreef:
Filmpje wat te langdradig dus heb ik niet afgekeken. Mijn maat is 85A, maar omdat die maat lastig te krijgen is koop in wel een 80B. Soms past een BH 80B maar niet altijd. Armen de lucht in de onderkant zit op je tepels, dan is de maat niet goed. Ik ga ook zeker geen 75C kopen, dan gapen de cups.
Omdat 85A lastig is loop ik veel in die elastische sporttops zonder beugels, maat M zit dan prima.

Hoe weet je zo zeker dat de cups gapen? Door de kleinere omvang worden de cups ook kleiner he. Althans, 'ondieper'. Wel breder vanwege de grotere cup.

Je mag de band wel kunnen uitrekken, maar niet zo ver.

Annoya schreef:
Ik denk dat ik verkeerd gemeten heb 80E no way

80 via deze methode krijgen, lijkt me niet kloppen inderdaad. Wat draag je nu?

Princesj schreef:
Ik zit om mijn werk en kan dus niet meten, maar op zijn Hollands gemeten zou ik 90 of 95 aa hebben, wat dus niet verkocht word (enkel zonder push-up en dan betaal ik richting de 100 euro). Ik draag dus nu al noodgedwongen 85 a en dat zit al voor geen meter. Ik denk dat als ik een nog kleiner omvang pak ik met blauwe strepen thuis kom..

Ik zou het gewoon eens proberen, wat heb je te verliezen? Gewoon passen, hoef je niet meteen te kopen toch.

Simoonzel schreef:

Zeker dat je goed gemeten hebt en goed omgerekend? 70E lijkt me wel sterk inderdaad. Dan eerder 70D. Ik draag ook 75A (past het best, moet eigenlijk 80a) en 70D past super veel beter

Azmay schreef:

80A heeft juist een diepere cup dan 75A dus hoe je 75A niet kan vullen? Misschien eens een 75B of 70b proberen?

Anoli schreef:
Hmm nu ben ik benieuwd :j

mn bh's en mn petietjes zijn niet elkaars beste vrienden. Vrijdag ga ik shoppen dus we zullen eens wat uit de rekken trekken.

Laat het ons weten! :D

Maartje1990 schreef:
Hmm ik heb toch de goede bandmaat geloof ik, maar kan 'm wel een heel stuk van m'n rug aftrekken? Want heb gemeten en kom op 75cm uit en ik heb een 75 E, de Cup zou ik uitkomen op G of H :oo

Als je de E goed vult lijken me de g en h in dezelfde omvang niet passen nee. Zou dan eerder een 70G gaan passen!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:35

Hmm kom er nu dan toch niet fijn uit. Draag altijd 75B. Dan kan ik inderdaad de band nog een stuk naar achteren trekken wanneer ik hem aan zit. Maar moet er eerlijk waar niet aan denken om te gaan kijken voor 70C bij wijze van. B sluit nu mooi aan bij de bovenkant en zelfs nu staan de strepen al op mijn rug! Hm.. geloof dat ik het toch maar hierbij houdt. Het zit in ieder geval fijn }:0

Ik kan me wel indenken dat het beter moet passen wanneer de borsten groter zijn (groter alszijnde meer gewicht) wat ook invloed kan hebben op nek/schouder/ rug klachten. Dat gewicht van mij heeft dat effect gelukkig niet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:37

Ik had niet goed gemeten, of ik had niet uitgeademt bij het meten van de band :+ Dan kom ik inderdaad op 70 uit en zou dan (heb ook even gemeten met inches) op een 70 H uit (halleluja!) Maar ga eens in de winkel passen tussen 70 G of H kijken welke het beste zit *ziet zich al in paskamer staan met armen in de lucht en trekkend aan achterkant van bh* :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:43

Volgens die methode kom ik op een 70C uit, terwijl ik nu doorgaans 75A of 75B draag.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:44

70C heeft dezelfde cup als 75B alleen een smallere omtrek, tenminste dat is toch hoe ik het altijd heb geleerd. :j

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:47

Sem_ schreef:
70C heeft dezelfde cup als 75B alleen een smallere omtrek, tenminste dat is toch hoe ik het altijd heb geleerd. :j

Ja klopt! Maar ik draag vooral mijn A BH's omdat ze steviger zitten, maar de cups daarvan zijn inderdaad te klein. Dus denk dat 70C best reeel is, fijn dat ik nu ook echt 'weet' wat mijn maat is, in plaats van maar te gokken :+