acceptatie mensen met overgewicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:16

Tigra_ schreef:
bruintje123 schreef:
Over beide horen geen negatieve opmerkingen te komen.
Maar de onzin als slanke dat ze voor jou niet willen betalen zul je toch niet snel horen. Waarom dan wel over een dik persoon?
We zijn allemaal mens met onze tekortkomingen.
De een op het ene vlak, de ander elders

Je moet het natuurlijk wel een beetje nuanceren. Gaat er niet om dat er helemaal niet meer betaald zou moeten worden als je overgewicht hebt. Maar bij bepaalde zaken kan daar best wat veranderd worden.
Het is nou niet zo dat ik vind dat iemand met overgewicht totaal aan z'n lot overgelaten moet worden. Gaat mij om bepaalde vergoedingen die naar mij idee onterecht en te gemakkelijk uitgedeeld worden.

Ja zoals de verdraaide voetbal knie, de dronken fietser die valt.
En vergeet de gebroken pols van de paardrijder niet.

Oh ja en stress en daar bijkomende hart problemen door het druk maken over onnodige dingen

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:18

Ik weiger te accepteren dat mensen niet aan hun overgewicht willen werken, dat is accepteren dat ze willoos zijn.
Noem mij dan maar een dromer, maar ik ga voor iedereen met een lekker gezond gewicht en ik weet dat ze het kunnen. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:21

sannxxelmo schreef:
Als ik iemand met (zwaar) overwicht zie, vraag ik me al snel af hoe dat zo heeft kunnen gebeuren. Je ziet je lichaam toch veranderen, je merkt toch dat je je levensstijl moet veranderen als je zo veel aankomt? Wat dat betreft heb ik makkelijk praten, ik heb het tegenovergestelde probleem en heb ondergewicht. En nee, aankomen lukt echt niet, ik eet voor 3 maar er komt geen gram bij. Er zullen vast mensen zijn die juist niet kĂșnnen afvallen, hoe graag ze ook willen. Ik betwijfel of dat geld voor alle mensen met een maatje meer.

Ik denk dat het overgrote deel van de mensen met overgewicht zo zwaar zijn geworden uit gemakzucht. Gezond eten kost tijd (nee, duur hoeft het zeker niet te zijn) en dat hebben veel mensen (er) niet (voor over). Gezonde voeding is nu 'hip' en het is echt niet zo moeilijk om gezonde en goedkope producten te vinden. Maar ja, even een kant-en-klare pizza in de oven schuiven en die opeten voor de tv is natuurlijk veel makkelijker en sneller, dat klopt.

Apart als het om jezelf gaat kun je er niets aan doen. Maar een ander dan betwijfel je het.

De een komt aan van 1 boterham en jij niet als je er 6 eet.
Zo werkt dat gewoon.
Natuurlijk bestaan er mensen die echt ongezond eten. Maar ook de heleboel die veel minder eten ga slanke personen.
Dan is het wel erg makkelijk spreken dat ze nog maar minder moeten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:21

bruintje123 schreef:
Tigra_ schreef:
Je moet het natuurlijk wel een beetje nuanceren. Gaat er niet om dat er helemaal niet meer betaald zou moeten worden als je overgewicht hebt. Maar bij bepaalde zaken kan daar best wat veranderd worden.
Het is nou niet zo dat ik vind dat iemand met overgewicht totaal aan z'n lot overgelaten moet worden. Gaat mij om bepaalde vergoedingen die naar mij idee onterecht en te gemakkelijk uitgedeeld worden.

Ja zoals de verdraaide voetbal knie, de dronken fietser die valt.
En vergeet de gebroken pols van de paardrijder niet.

Oh ja en stress en daar bijkomende hart problemen door het druk maken over onnodige dingen

Als jij dat wil prima. Maar je begrijpt net zo goed als ik dat een blessure toch iets totaal ander is dan overgewicht. Vind het jammer dat je je zo beledigd voelt maar hier houdt het wel op voor mij om op jouw in te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:24

Ik heb overgewicht. Maar kost jullie echt geen geld :+ Ik krijg elke dag mijn beweging. Heb genoeg conditie. Eet op vaste tijden. En zo gezond mogelijk. Maar daarnaast gek op snacks.

En waarom ik lekker snack? Omdat ik morgen misschien wel over een naaktslak uitglijd en mijn nek breek en in een kist eindig. Maar dan kan ik iig zeggen dat ik lekker gegeten heb. Prima als iemand anders gelukkig word van gezond eten. Maar ik niet. Daarnaast is mijn stofwisseling al jaren van slag sinds een erge trauma.

Word beetje moe van zulke topics. Want het eindigt altijd hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-15 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:25

Nee hoor Tigra van je paard donderen en een blesure oplopen is net zo goed je eigen schuld als die rol koekjes die een in jou ogen te dik persoon op eet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:25

Er is een verschil tussen zwaar obese en licht overgewicht :)

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 00:27

bruintje123 schreef:
Ts
Jou zin in de op:
Waarom accepteren we al die zwaarlijvigheid en bijkomende ziektekosten.

Daar maak in op dat het jou wel degelijk om de centen gaat.

En jij denkt met jou instelling dat de dikkere mensen in jou omgeving jou vertellen wat er bij hun speelt omtrent hun gewicht?
Die kijken wel uit. Je hebt je oordeel over gemakzucht toch al klaar.

Hoezo een oordeel, je ziet het toch gebeuren? Bij velen echt zonder reden. Die denken gewoon absoluut niet na over wat er in hun voeding zit. Ik moet ook op mijn gewicht letten, waarom lukt het mij dan wel? Ik ben ook 12kg zwaarder geweest. En ja dat was mijn eigen schuld hele dikke bult. Ik verzon smoesjes voor mijzelf dat ik wat breder gebouwd was,maar wat blijkt, ik ben juist vrij smal en doe het veel beter op dit gewicht.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:27

Maar je kiest bewust voor een 'gevaarlijke' sport. Dus als er iets gebeurt mag je ook meer betalen. Want je doet het bewust?

Ben het er niet mee eens hoor. Maar wat is de grens?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:27

Ik ben niet beledigd want ben hierdoor niet aangesproken.
Ik kom op voor de mensen die jij wel aanspreekt.

En nee dat is niet anders. Die verdraaide knie. Voetbal was ook de eigen keuze.
Gezondheidszorg betalen we allen aan.
Ook voor wat je niet nodig hebt.

En als je te kortzichtig bent om niet te kunnen zien dat er achter overgewicht meer kan zitten dan alleen maar lui en gemakzucht, dan is het inderdaad maar beter dat je niet meer reageert. Maar dan niet alleen niet tegen mij. Maar helemaal. En je tijd eens stoppen in informatie op doen ipv wat dom hier veroordelen.

En ik ga nu eens werken.
Ook slecht overigens. Nachtdiensten.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 21-02-15 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Re: acceptatie mensen met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:30

Word je ook dik van Bruintje ;-) Slaap te kort.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:32

beatje schreef:
Word je ook dik van Bruintje ;-) Slaap te kort.

En je geheugen gaat er aan stond pas in de blad.
Maar de zorg draait door.
Voor iedereen gelukkig.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:35

minikatje schreef:
Er is een verschil tussen zwaar obese en licht overgewicht :)

Daar zit zeker verschil in.
Maar de eerste obees die zomaar vreet omdat het alleen maar lekker, gemakzucht en luiheid is, moet ik nog spreken.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:37

Ik ken ze anders genoeg :)
Alleen die excuses he.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:38

Gezond eten is misschien niet zozeer duurder maar wel veel meer werk. Mensen zijn de hele dag bezig, en moeten dan 'snel' iets eten. Ik heb vaak ook geen tijd om iets fatsoenlijks te koken en moet ook echt opletten dat ik gezond blijf eten. Niet dat ik anders te dik word (ik word gewoon nooit dik) maar omdat het beter is voor je.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:39

Omdat ze jou mening weten en dan hun ziel niet bloot leggen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:43

Nee, omdat ze dat eerlijk zeggen tegen mij. Juist omdat ik ze niet veroordeel daarom, maar ondertussen wel zorg voor een gezond menu.
Lekker veroordelend bruintje :)

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:52

Niet veroordeel..........sorry hoor. Teksten beetje inhoudsloos jammer.
Wie wil er nu overgewicht hebben? Niemand toch?
Bedenk dat er meer mensen te dik zijn dan dat je weet met ieder zijn of haar problemen erachter.
Nooit veroordelen!
Als je er zelf nooit voor hebt gestaan zeker niet.

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:03

love_western schreef:
Ik heb overgewicht. Maar kost jullie echt geen geld :+ Ik krijg elke dag mijn beweging. Heb genoeg conditie. Eet op vaste tijden. En zo gezond mogelijk. Maar daarnaast gek op snacks.

En waarom ik lekker snack? Omdat ik morgen misschien wel over een naaktslak uitglijd en mijn nek breek en in een kist eindig. Maar dan kan ik iig zeggen dat ik lekker gegeten heb. Prima als iemand anders gelukkig word van gezond eten. Maar ik niet. .

Goh ik ben het hier zo mee eens! Als je er zelf maar gelukkig mee bent.

En laten we eerlijk zijn, hoeveel mensen met overgewicht die gingen afvallen zijn geslaagd een gezond gewicht te behalen en dit gewicht metname aan te houden? Ook niet veel...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:08

Feit blijft wel dat ook heel veel mensen met overgewicht dit NIET willen hebben, en als gevolg daarvan afgunstig doen tegen dunnere mensen en daar weer gemene opmerkingen tegen maken. Het zou fijn zijn als iedereen elkaar in zijn waarde zou laten, of je nou dik of dun bent. Het is een kwestie van aanleg en bouw, maar ook van leefstijl. Het is maar net hoe belangrijk je alles vindt en waar je prioriteiten liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:09

Patt schreef:
Niet veroordeel..........sorry hoor. Teksten beetje inhoudsloos jammer.
Wie wil er nu overgewicht hebben? Niemand toch?
Bedenk dat er meer mensen te dik zijn dan dat je weet met ieder zijn of haar problemen erachter.
Nooit veroordelen!
Als je er zelf nooit voor hebt gestaan zeker niet.

Ik heb er weinig problemen mee met hoe ik nu ben. Ben gelukkig. En dat is wat telt voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:10

Sheran schreef:
Feit blijft wel dat ook heel veel mensen met overgewicht dit NIET willen hebben, en als gevolg daarvan afgunstig doen tegen dunnere mensen en daar weer gemene opmerkingen tegen maken. Het zou fijn zijn als iedereen elkaar in zijn waarde zou laten, of je nou dik of dun bent. Het is een kwestie van aanleg en bouw, maar ook van leefstijl. Het is maar net hoe belangrijk je alles vindt en waar je prioriteiten liggen.

Feit blijft dat ook heel veel slanke mensen de dikkere uitschelden en vernederen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:12

Klopt, dat zouden ze ook niet moeten doen.

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:13

Sheran schreef:

Hier ben ik het ook mee eens hoor! Heb zelf licht ondergewicht, en dan word je latje, sprietje oid genoemt, en eet eens wat meer. Maar in princiepe is het wel hetzelfde, maar omgekeerd hoef je zo'n opmerking niet te maken, wat ik overgens ook niet nodig vind. Maar iedereen zou elkaar inderdaad in hun waarde moeten laten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 01:23

Ik kan me er niet zo druk om maken. Mensen die overgewicht hebben zitten er vaak al genoeg mee door afkeurende blikken en een minder mooi uiterlijk. Ik zie geen reden om er dan ook nog eens moeilijk over te gaan doen om de ziektekosten oid. Zoals al vaker genoemd in dit topic zijn er allerlei oorzaken voor oplopende ziektekosten en daar maken we ons ook niet druk om met z'n allen.

Liever een gezellig 'dik' persoon waar je lekker mee kan genieten, eten en drinken dan iemand die altijd maar een tomaatje en glaasje water neemt :')