Anoniem schreef:Toch wel verdrietig hoor. Hoeveel meiden er alleen zich hier al melden(en dan zijn er ook nog wel Bokkers die niet openlijk reageren).
Hoe reageert jullie omgeving erop, nu?
Zijn er mensen die nu zeggen bijvoorbeeld "had het maar verteld"....
Ofzo?
Er waren destijds wel wat mensen die hun vermoedens hadden en ik heb denk ik ook wel eens wat erover gezegd tegen bepaalde mensen...
Echter nooit in de hoedanigheid hoe het echt was.
Niet dat het dagelijks gebeurde maar de keren dat het gebeurde was het wel zeg maar intens.
Ik weet dat er mensen zijn die mij niet geloven. Kan ik inmiddels niet meer mee zitten, toen echter wel.
Overigens zei mijn ex nooit sorry of beloofde te veranderen. Hij vertelde me gewoon altijd dat ik zo moeilijk was en dat dat de oorzaak was, het lag aan mij. En ik was gewoon onzeker en dom genoeg om dat te geloven

Ook ik heb er een deel van mijn PTSS aan te danken, heb er EMDR voor gevolgd wat inhoudt dat ik niet meer nachtenlang nachtmerries heb maar nog een enkele nacht. Heb weinig flashbacks meer en ook het vermijdingsgedrag is veel geminderd.
Wel is het resultaat van deze relatie in mijn huidige relatie nog dagelijks merkbaar, door oud gedrag of door overcompensatie de andere kant op

Captain: wat ontzettend knap van je!

... Als ik door het dorp heen fietste kreeg ik ook allerlei scheldwoorden naar me toegeslingerd door de hangjeugd
...