Borderline en meer, heftig verhaal.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 10:00

+:)+ Ik merk wel in mijn omgeving dat mensen me beter snappen nu ze een aantal dingen van mij weten.
Op stal ben ik open en eerlijk geweest, en ik moet zeggen dat is de beste keuze ooit. Ik durf nog steeds niet bij een groep te gaan staan,
maar het gaat al wel stukken beter en ik ben niet continue bezig met verbergen van mezelf en of mijn littekens.

Gister was de laatste aflevering van beschadigt. Ik vond het erg goed dat er 4 delen van zijn geweest op Ned 3. De taboe erop die moet een beetje weg en ik heb ook nog met het nummer gebeld na afloop. :)

Fem

Re: Borderline en meer, heftig verhaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:12

Ik merk ook dat ik persoonlijk meer waardering voor je heb nu je opener bent over jezelf.
Ik ken je niet persoonlijk, maar heb je wel meerdere malen gezien (o.a. bij NMPRS keuringen) en je mogen meemaken in een aantal topics.

Ik had vaak wat moeite met de manier van communiceren (al is dat sowieso soms lastig te interpreteren met geschreven woord).
En ook had (en soms heb) ik wat moeite met het feit dat je vaak in de slachtofferrol kruipt en vindt dat anderen maar moeten veranderen je maar moeten nemen zoals je bent.

Maar ik wil toch uitspreken dat ik vind dat je nu regelmatig vriendelijker overkomt en dat je niet meer zo verdedigen bent/je aangevallen voelt wanneer je feedback krijgt.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 10:18

Dankjewel voor t compliment!
Dat is ook mij bedoeling open en eerlijk zijn.. Eerlijkheid duurt tenslotte het langst.
Slachtofferrol is niet mijn bedoeling geweest. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:42

Jeetje ls.. Wat een verhaal..
Nu begrijp ik je in eens een stuk beter! Dapper dat je je verhaal hier zo doet!
Ik heb je eens getroffen bij de 4daagse en je topics kom ik ook tegen. Geheel onbekend ben je dus niet voor mij.

Wat ik me afvraag.. (Misschien ook wel raar gedacht van mij) Is er geen therapie met dieren? Gezien je paardjes je zo veel voldoening geven? Het lijkt mij een mooie uitgangspunt punt om daar de therapie omheen te bouwen..?
Voor moeilijk opvoedbare kinderen is er wel iets op een boerderij maar zou er niet iets zijn voor mensen met psychische problemen?

Ik wens je verder veel sterkte en positieve kracht toe! Verwond je zelf niet meer, dan is de kans groter dat je tattoo misschien toch door kan gaan!!

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:54

Ik herken veel van je verhaal van mij uit mijn verleden. Ik vind het knap dat je hier zo open en eerlijk over durft te schrijven. Want je hele eigen verhaal en verleden erkennen is een eerste stap.

Ik ben vroeger ook veel opgenomen geweest, (open en gesloten) en na jaaaaaren ben ik er zelf achter gekomen dat ik zo niet verder wilde. Ik wilde in een intensieve therapie, echter vonden ze mij niet stabiel genoeg, en mocht ik na een half jaar nogmaals een intake doen. Daar uiteindelijk 1,5 jaar intern geweest, en zodoende daarna leven weer wat kunnen opbouwen.
Zelfbeschadiging komt nog maar zelden voor (deed het ook zeer heftig).
Dus eigenlijk wil zeggen, blijf je zelf stimuleren naar een beter leven, blijf kijken naar een passende therapie, alleen JIJ kan dat aanvoelen wat bij je past en waar je wat aan gaat hebben.
Zoals ik altijd heb gezegd: Ik wil wel leven, maar niet dit leven!

P.S. Ik heb verschillende tatoeages over mijn littekens, maar dit pas gedaan toen mijn littekens jaar of 2 oud waren.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 10:30

No_No schreef:
Jeetje ls.. Wat een verhaal..
Nu begrijp ik je in eens een stuk beter! Dapper dat je je verhaal hier zo doet!
Ik heb je eens getroffen bij de 4daagse en je topics kom ik ook tegen. Geheel onbekend ben je dus niet voor mij.

Wat ik me afvraag.. (Misschien ook wel raar gedacht van mij) Is er geen therapie met dieren? Gezien je paardjes je zo veel voldoening geven? Het lijkt mij een mooie uitgangspunt punt om daar de therapie omheen te bouwen..?
Voor moeilijk opvoedbare kinderen is er wel iets op een boerderij maar zou er niet iets zijn voor mensen met psychische problemen?

Ik wens je verder veel sterkte en positieve kracht toe! Verwond je zelf niet meer, dan is de kans groter dat je tattoo misschien toch door kan gaan!!

Vind ik een hele goede van jou, heb ik ik ook gevraagd en helaas is dat er (nog) niet... Er is alleen vrijwilligers werk op zorgboerderijen voor mensen met psychische problemen. Alleen je wil de wachtlijsten niet weten! Ik hoop ook dat ik de kracht blijf houder om sterk te blijven om het automutileren niet meer nodig te hebben om mezelf prettig te voelen..

Mir_horses schreef:
Ik herken veel van je verhaal van mij uit mijn verleden. Ik vind het knap dat je hier zo open en eerlijk over durft te schrijven. Want je hele eigen verhaal en verleden erkennen is een eerste stap.

Ik ben vroeger ook veel opgenomen geweest, (open en gesloten) en na jaaaaaren ben ik er zelf achter gekomen dat ik zo niet verder wilde. Ik wilde in een intensieve therapie, echter vonden ze mij niet stabiel genoeg, en mocht ik na een half jaar nogmaals een intake doen. Daar uiteindelijk 1,5 jaar intern geweest, en zodoende daarna leven weer wat kunnen opbouwen.
Zelfbeschadiging komt nog maar zelden voor (deed het ook zeer heftig).
Dus eigenlijk wil zeggen, blijf je zelf stimuleren naar een beter leven, blijf kijken naar een passende therapie, alleen JIJ kan dat aanvoelen wat bij je past en waar je wat aan gaat hebben.
Zoals ik altijd heb gezegd: Ik wil wel leven, maar niet dit leven!

P.S. Ik heb verschillende tatoeages over mijn littekens, maar dit pas gedaan toen mijn littekens jaar of 2 oud waren.

Het heeft bij mij heel lang geduurt hoor voor ik open en eerlijk durfde te zijn. Moet wel zeggen dat ik liever schrijf dan dat ik praat. Met schrijven bereik je met mij veel meer dan als ik het moet zeggen... In het echt sta ik dus nog wel eens eeeuhhhh euhhh euhhhm...

Wil jij mij misschien eens een foto sturen per PB hoe een tattoage eruit ziet met daaronder littekens ? (alleen als je wilt hoor!)

Verder bedankt voor je berichtje. :)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:28

Wat ben jij een dappere vrouw zeg, dikke knuffel!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:45

Wat super dapper ben je zeg!
Ik vind het jammer dat ze de CGT, maar vooral de EMDR niet aandurven wegens instabiliteit. Zoals je zelf al zegt, hoeveel instabieler kan het worden. Ik geef zelf EMDR en CGT in de reguliere GGZ maar ook in combinatie met therapie met paarden. Zou dat laatste niet iets voor je zijn? Mogelijk is er meer in de buurt iemand te vinden?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-15 19:07

Suzanne, bedankt. <3

Ik ben in staat om ervoor te reizen! Vervoer voor mijn Therapieën kan ik wel regelen, Altytuiere, zou ik het bij jou kunnen volgens via jullie GGZ of moet ik dan op een andere manier binnenkomen ? Zoja PB

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-15 11:45

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:03

Maar natuurlijk wil ik even een foto maken! Zal van de week even voor je maken en naar je opsturen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 11:47

Een paar dagen niet online geweest, reden kunnen jullie denk ik wel raden... T gaat even niet goed.
Ik laat de boel even zakken, en zal laten vertellen hoe of wat. Ben nu veel bij mijn kameraatjes... (de paardjes) nu ik mijn vrijheden weer heb.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:35

*knuf*

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 19:11

Bedankt!

Ik heb zo eerste vaardigheids les met mijn pony in Putten. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:25

Met Levi? Lekker proberen te genieten en alles even laten zoals het is! :(:)

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 08:53

Hoe was je les?
Heel veel sterkte meid!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-15 11:34

Les was heel leuk! Voor t eerst over een brug geweest! Hij deed het fantastisch, mijn puppiepony!
Les zelf was best druk ben tussendoor ff buiten gaan stappen om bij te komen, en na 10 minuutjes weer in de les gegaan. Ging prima zo. :) <3

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 11:26

T gaat weer wat beter, ben weer tot mezelf gekomen..

Wil even melden dat ik een woonplek heb. Het word nu opgeknapt en woonbaar gemaakt en binnen 4 weken kan ik erin.
Ik moet nog tekenen en dingen bespreken en afspraken maar dat ik daar kom is zeker. Het is wel een eind van me paardjes af (Soest).
Maar ik zie het dan maar als uitje. Ik denk dat een andere omgeving mij misschien wel goed kan doen. Bovendien zit ik vlakbij het paardenkamp van die oude paarden, ik ga dan vragen of ik daar vrijwilligers werk mag doen.. Lijkt me echt TOP om daar te helpen..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:40

En vlakbij Soestduinen! Prachtige omgeving!
Super dat je weer een plekje hebt!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:37

Super fijn ls!

Hopelijk meer rust voor je.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:46

Hoe gaat het nu TS?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 19:26

Lief dat je het vraagt Knabbelgirl! Ik durf het bijna niet te zeggen maar waarheid duurt het langst he ? en daar heb ik desnoods dit topic voor gemaakt...
Volgens mij heb ik eerder in dit topic al vaker laten weten dat ik op de kamer naast mij (ik lig namelijk zelf op een hoek op de invalide kamer omdat ik die in het begin dat ik hier kwam nodig had.. en hoek rustiger is). een buitenlandse afkomstige vrouw had liggen die in de nachten om de 2 uur ging bidden... Ik heb ENORM veel rust nodig en zei hield me wakker, ik heb dit continue aangegeven en ik was op een gegeven moment zo zwaar over prikkelt dat ik continue huilde, boos was naar buiten rende en niets meer kon hebben. Ik ging het in de nacht melden maar dan 'waren ze bezig' ik bonkten en sloeg tegen de muren s'nachts en overdag lachte de buitenlandse vrouw mij uit en maakte dan het slaan tegen de muren op haar manier aan mij wijs. (ze kon nml geen woord Nederlands!). Mijn ouders heb ik om hulp gevraagd en die heb ik klacht laten indienen bij de verpleging en de psygh, die zeiden dat ze ermee bezig waren... Maar dat zeide ze al langer.

Ik vroeg steeds hoe het met mijn therapie zat, maar mijn woorden werden verdraaid en daarom nam ik mijn moeder bij de gesprekken. Zei reisde dan hierheen en zo is zei bewijs geweest van hun leugens die ze omdraaien...

Maar hoe harder ik voor mezelf begon te vechten dat het niet meer ging en ik gekke gedachtes kreeg werd ik niet serieus genomen, terwijl ik dit normaal nooit aangeef! Ik ben geen praten over gevoelens en ga ze het liefst uit de weg.
Ik besloot me terug te trekken en ondertussen hield ik me voor 'nog een paar weken'. Nog een paar weken..

Mijn broer en schoon family was erg vervelend daarmee heb ik het contact verbroken en hoewel hun contact zoeken heb ik ze overal geblokkeerd. Het geeft me rust maar ook onrust. Maar ik weet dat het beter is het zo te houden uit ervaring..

Ik was bezig met een woning en ik zou de week erna op een dinsdag de uitslag krijgen of ik ggk was in het gesprek... Erg veel stress. Echter heb ik geen duidelijkheid gekregen terwijl het me beloofd was en ben ik hem compleet geflipt een paar dagen later. Ik heb duidelijkheid nodig extreem en dat wisten ze. Door bovenstaande was ik al extreem geprikkeld en een paar dagen later door me ook niet te kunnen uiten en me steeds nuttelozer te gaan voelen weigerde ik te eten en te drinken. De begeleiding merkte toen echt op dat het serieus foute boel was en zei straks (na het groepseten waar zij bij moeten zijn) te willen praten.... Wat ik zelf alleen nog weet is dat ik nog steeds boos op ze was en weigerde. Ik ben daarna in een ernstige dissociatie geraakt en zwaar in de war van me kamer gelopen en me door de begeleiding heen gebeukt voordat hun alarm konden slaan was ik al vertrokken op een scooter.

Om uit te leggen waarom ik de afgelopen tijd niet actief ben geweest in dit topic is omdat het helemaal fout is gegaan en ik op het randje heb gestaan van.. Ik ben gelukkig door 7 Agenten tegen gehouden die (al waren ingelicht ??? erg vreemd!) ze hadden dus vermoedens. Ze hebben me meegenomen dienstdoende crisis artst gebeld voor keuren in welke staten ik was en daarna mocht ik de separeer in om rustig te worden en even gesloten gezeten.

Na dit alles is de persoon die naast mij op de kamer zat naar gesloten vertrokken... Ik heb dus WEER naar een verkeerd gescreende persoon gelegen...... EN ik zei het nog vanaf het begin..

Het tekenen duurde allemaal langer.
En zorgovereenkomst is getekend.
Deze of volgende week de officiele handtekening en dan overhuizen van de spullen.

MAAAR hoe het nu gaat, goed!!! Ik heb een woning en duidelijkheid. Ik kan nu zelf naar de paardjes heen en weer heb weer regiotaxi en heb me eigen invariatie bedacht om er te komen. Tis vanaf hier 20KM. Ik zit hier nog tot 1 Mei maximaal. Dan krijg ik een compleet nieuwe Psygiater en een compleet nieuwe case-manager daar heb ik om gevraagd. Woon begeleid maar heb een eigen douche en wc. Begeleiding van 8-6 en in een mooie regio aan t bos. Wil mijn paardjes laten staan op de stal waar ze staan want ze staan nu wel prettig. Het is dan alsnog 14KM maar daar ga ik een optie voor proberen te verzinnen.

Ik ben erg veel weg van hier want ze hebben me afgeraden zoveel op de groep te zijn omdat ik zo gevoelig ben en de groep zo onstabiel is nu! (hoe fout?!)

Wanneer ik hier weg ben wil ik helemaal opnieuw beginnen en helemaal niks meer te maken hebben met alles hier. Wil me opnieuw laten diagnosticeren en wil naar Zeist naar Altrecht. Misschien dat ik daar wel therapieën kan krijgen die ik hier niet mag. En wil me medicatie minderen wanneer ik op me plekje goed zit. Want echt ik heb nu zoveel zooi.. Kan nooit goed zijn! Ze hebben zoveel fouten gemaakt die in mijn ogen niet goed te praten zijn.

Ik geniet van de kleine dingen, de ritten en me pony's.
Paar keer in de week ga ik naar me ouders in de middag en ga daar naar bed met me hondje en slaap zo 3 uur weg. Het doet me goed...
Afgelopen zondag paasrit gereden Enjoy the Ride met me vader en stalgenoot! Geweldig ik zit nu nog op me blauwe wolk.
En pony's zijn al aardig op weg met conditie voor Epe.. JA ik ga toch. Als ik iets in me kop heb... :D

Ik leef er al die tijd al naar uit.

Ben aan het shoppen voor me kamertje! Heb al nachtgorderijnen, wc bril, diverse stikkers, alle WC spullen, dekbedhoezen die kon ik wel nieuw gebruiken. Het is echt heel leuk om er voor uit te kijken. :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:05

Pittig meid, maar goed dat je er weer bent nu! Knap dat je het zo aangegeven had, en ernstig dat zij er niks mee deden :n Ik stuur je even een PBtje hoor!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 20:13

Bedankt voor je PB je hebt terug. :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:09

Wat fijn dat je een goed vooruitzicht hebt!

Veel plezier met de voorbereiding!!