Heb er totaal geen last meer van gehad en de auto was toen ook kapot vandaar dar ik naar die afspraak kon
amber15
Geplaatst: 08-04-15 20:41
Ontsteking moet je inderdaad niet lang laten zitten. En zeker niet in je kaak, lijkt me! Is het je boven of onderkaak? Ik zou bang zijn dat het door zou schieten of zo. Zeker in je bovenkaak. Je loopt er nu al bijna twee maanden mee! Of heb ik dat mis? Vind het wel gek dat dit zo lang moet duren eigenlijk. Wat zegt je tandarts ervan?
Dat is niet slim om met zo'n ontsteking te blijven doorlopen. Sterker nog, het kan zelfs levensgevaarlijk zijn. Nu blijf je er mee lopen, terwijl je er al lang vanaf was geweest als je wel gegaan was. Dat geld komt wel goed. Je kunt desnoods lenen.
Ik hoop dat je alsnog zo snel mogelijk gaat, TS. Sterkte ermee.
Heb over 2 dagen een afspraak voor te kijken om een neptand te nemen, heb zelf een Wajong dus kan amper geld lenen kan dat dan nooit terug gaan betalen en 800 voor minder dan de helft echt tand vind ik het gewoon echt niet waard.
anneliesdj
Geplaatst: 08-04-15 22:05
ariannexrich schreef:
Niet in m'n kaak zit in m'n voortand, ja loop er nu ongeveer 2 a 3 maanden mee en is niet veder gegaan, tandarts Heeft er niks van gezegd.
Het kan zijn dat de wortel volledig dood is gegaan van de ontsteking, dan is je tand nu dood, die wordt grijs en zwak en op een gegeven moment valt hij uit of breekt hij af. Kan ook zijn dat de ontsteking zichzelf aan het inkapselen is, dan krijg je een dikke harde bult op je kaak en loop je het risico dat de ontsteking weer een keer opspeelt. Dat risico loop je zowieso trouwens en dat die tand dood gaat is ook een garantie, die is niet meer te redden.
Houd er rekening mee dat vaak gebruikte opties een gedeeltelijk kunstgebitje zijn, of een implantaat. En een implantaat is duurrrrr.... Laat je van tevoren even alle informatie op papier zetten qua kosten, dan kan je er op je gemak even over nadenken.
Een stift wordt geschroefd in het bot, maar dan moet er wel bot zijn. Een aanwezige ontsteking vreet je bot weg. Dat betekend dat je tand eruit moet en dat je eerst een paar maanden zonder moet lopen om dat bot te laten genezen. Ik zou toch echt liever nu iets aan die ontsteking laten doen.
Nou ik ben geweest, m'n tandarts zegt dat ik beter naar die kliniek kan gaan, heb nagevraagd of ze er in gaan snijden en mijn tandarts zegt dat ze er niet in gaan snijden dus ga de 17e naar die kliniek
Ik heb jaren en jaren een ontsteking in mijn linker voortand gehad - (klungel van een tandarts die geen correcte wortelbehandeling kon) - de kaakchirurg heeft de ontsteking schoon gemaakt en er zit nu een facing op. Bot is volledig terug dicht gegroeid - en na 20 jaar ontsteking was de zenuw wel dood, maar is de tand zelf stevig.
Waarom is er bij jou precies een 'neptand' nodig?
anneliesdj
Geplaatst: 10-04-15 21:18
Als de zenuw dood is is het een kwestie van tijd voor je tand Die zal er ook niet meteen de volgende dag uitvallen, maar hij is dood, dus hij wordt grijzer en zwakker, zal vanzelf een keer afbreken. Zeker een voortand waar veel druk op komt is kwetsbaar, ik denk dat jij geluk hebt dat je sterk bot of tandvlees of lange wortels hebt ofzo