Pillen slikken, lukt niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:52

Op de paracetamol kauwen, vervolgens paar slokken water en weg is die. Veel succes met leren en beterschap!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:56

Water in je mond, hoofd achterover, mond open, paracetamolletjes er in, mond dicht, hoofd gewoon en slikken maar. Zo goed als nooit problemen *\o/* terwijl ik toch ook een vrij moeilijke pillenslikker ben :+

kiwiwitje

Re: Pillen slikken, lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:11

Ik kan ze tegenwoordig ook slikken. Het is bij mij ook de angst voor het overgeven. Daar ben ik als de dood voor.. En heb heel vaak moeten spugen na paracetamol.. Ik pakte een beetje heet water en loste daar suiker in op. Dan de paracetamol en dan beetje koud water en dan opdrinken. Proef je er niks van

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:24

Wat 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die haar slokdarm compleet dichtklapt als er een pil in moet.. :')

Bij mij is t probleem ontstaan doordat de pil een aantal keer in mijn keel is blijven hangen *paniek!*
Ik heb dit ook een keer met een liquid caps van advil gehad, geloof me als die in je keel kapot gaat ga je echt over je nek.. Voor mij ook geen oplossing dus!

Ik kan je alleen aanraden om de pil zo klein mogelijk te maken en te mengen met iets dat een sterke smaak heeft.. Zoals idd sinaasappelsap o.i.d.
Succes TS, ik weet hoe vervelend het is

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:32

Ik prak ze altijd tot poeder en gooi ze dan in een klein beetje warme melk met honing. Dan proef je er echt helemaal niets van!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 20:51

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 21:03

Ik ga is een keer kijken bij de drogist voor die ander soort pilletjes. Hopelijk gaat dat beter!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:20

Hier nog zo'n iemand die geen pillen druft te slikken.
Wat bij mij soms helpt:
Aan niks denken en gwn denken dat je drinkt. Niet denken dat er iets in je mond zit. Aan iets leuks denken.

Maar meestal doe ik hem in me mond met 1 slokje water en kauw ik erop :')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:48

Ik slik altijd Advil Liquid Caps of Voltaren K, want paracetamol krijg ik ook echt niet weg. De Liquid Caps zijn wel vrij aan de maat, maar meer rond van vorm (als in: afgerond) en Voltaren K zijn vrij kleine pilletjes. :P De Liquid Caps kwak ik altijd zo ver mogelijk achterin mijn mond, waarna ik een flinke slok water neem.

Wat mijn moeder vroeger deed toen mijn zusje en ik onze malariapilletjes ( :r ) nog niet konden slikken, was ze pletten en met een grote hap Nutella naar binnen wurmen. Was nog steeds ranzig, maar beter dan het 'puur' opeten van die krengen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:02

Maar met pillen pletten en met melkproducten naar binnen werken moet je wel opletten kan lang niet bij alles.
Bij paracetamol geen probleem hoor

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:05

Ik durf ook nooit, niet vanwege de smaak, maar vanwege de grote. Een paracetamol durf ik pas op te eten in ongeveer 10/12 stukjes :') Dacht altijd dat ik de enigste was die dat niet durft, gelukkig niet.

Weet niet of het al genoemd is, maar kan ook met yoghurt of vla.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:06

Pil achterop je tong leggen, slok water, hoofd voor over. Dan drijft de pil en zit hij dus al achterin je keel. Slik, weg.

Bij de Albert Heijn hebben ze paracetamol met frambozen smaak. Die zijn beter te doen (zuigtablet)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:08

Gewoon naar binnen gooien en een flinke slok water erachteraan! :)

Ik moest op een gegeven moment 6 pillen en vond het teveel moeite om ze een voor een te pakken dus deed het allemaal tegelijk, het blijft echt niet hangen :) Heel soms heb ik ook nog even moeite, dan wil het ineens niet meer ofzo, dan drink ik eerst wat..

Als ik iets op moet lossen/smerige druppels heb doe ik het in jus d'orange, dan wordt de smaak wat minder sterk.. Maar dat kan helaas niet met alle medicijnen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:39

Ik neem het gewoon met wat eten.
Stuk komkommer, stuk brood..koekjes..whatever..
Vlak voordat ik mijn hap dan door slik druk ik de pil er bij.
Werkt bijna elke keer

bijna want presteer het ook wel om het eten door te slikken en de pil hangt nog in mijn mond :+

Nienkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:45

Hot Cold Rex kopen, dat is citroendrank met paracetamol erin verwerkt. Dan is het gewoon een lekker drankje in plaats van een vieze pil :)

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:51

genja schreef:
Maar met pillen pletten en met melkproducten naar binnen werken moet je wel opletten kan lang niet bij alles.
Bij paracetamol geen probleem hoor

Klopt! Met paracetamol kan het geen kwaad, met andere medicijnen weet ik niet!
Krijg nu voortaan alles goed weg, maar die melk met honing verzacht en werkt slaap opwekkend, vaak ook wel fijn als je toch al paracetamol nodig hebt :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:01

Pil ONDER je tong (dan proef je hem niet) grote slok en wegspoelen maar

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:10

Volgens mij kan je para's en sinaasappelsap niet met elkaar nuttigen. Ga je volgens mij geheid van over je nek. Ik neem altijd ibuprofen omdat ik ze ook gewoon totaal niet weg krijg en bij wijze van spreke over me nek ga van de smaak.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 23:17

Ik durf ook nooit pillen door te slikken, meestal lukt het gewoon nietXD
Ik bijt ze altijd gewoon stuk en slik het door met water. Dan maar een beetje vieze smaak, alles beter dan een pil doorslikken :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 10:54

Het is ook de vorm die het hem doet. Ik kan geen aspirine binnen krijgen maar bijvoorbeeld naproxen wel.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:20

Toen ik in het ziekenhuis lag en 15+ pillen per dag moest slikken heb ik daar een heel handig trucje voor geleerd.

Ik kauwde op een stukje eten(bijv. ontbijtkoek) tot mijn lichaam dat wilde doorslikken, op dat moment gooide ik een pil erbij, kauwde ik nog 2 of 3 keer(terwijl ik probeerde de pil te ontwijken) en kon ik het zonder moeite doorslikken. :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:25

ladypaard schreef:
ik doe een slok in mn mond, prop pil er dan bij in en meteen doorslikken en grote slokken drinken erachteraan :') En ow wee als de pil dan toch niet met die grote slok is mee gegaan :x
Maar je kunt de paracetamol als het goed is doormidden snijden. Zijn ze alweer een stukje kleiner.

(enne morgen anders even die occilicocsium (ofzoiets :)* ) halen. Werkte bij mij toen erg goed terwijl ik doodziek was, toch nog even op dat moment een paar dagen moest knallen (zowel studie als toen werk) _/-\o_ )

edit: je wilt trouwens niet zien als je met een slok in je mond een pil erbij probeert te douwen zonder te knoeien -O- Het gaat niet altijd helemaal goed :Y) haha denk aan "loopt in straaltje eruit" of zelf aan "spoeistand" :+

:P Heb een aflevering van de rekenkamer of dat andere programma gezien, maar dat is echt kwakzalverij, als je geinteresseerd bent wil ik de afl. wel voor je opzoeken.

TS, ik kan ook geen normale pillen slikken, er moét zo'n hulsje omheen zitten, daarom neem ik altijd panadol. Anders een beetje vla nemen, het is stukjes breken en erin gooien?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:45

Alle pillen groter als ''de pil'' krijg ik niet heel naar binnen. Meestal breek ik ze in stukjes.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:49

In water oplossen of zetpillen kopen, die werken ook nog eens sneller ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:34

Ik kon ook nooit pillen slikken tot ik niet anders kon (het was dat of doodziek worden.).
Pil al bijna in je keelholte leggen (maar niet zo ver dat je er van gaat kokhalzen, echt achterop je tong) en in geval van "capsules" of ovalen in de juiste richting (niet dwars op je tong dus) en dan verstand op nul en een paar slokken water snel achter elkaar drinken. (om te voorkomen dat je het water in je mond/wangen houdt waardoor de pil ook naar voren drijft ipv in te slikken). Geen pillen "kunnen" slikken is echt mentaal.