Meer bokkers die klimmen als sport?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:45

Een minder vrolijke noot is dat er hier aflopen zondag in het buurdorp een knul uit de klimclub letterlijk uit zijn leven is gestapt.
Op de plek waar hij graag klom is hij omlaag gesprongen.
Helaas is dit in de media met klimmen in verband gebracht, als zijnde een dodelijk ongeval. Dat is uiteraard niet met even grote koppen gerectificeerd áls het al correct is gerapporteerd.

darkadia

Re: Meer bokkers die klimmen als sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 17:41

Ah bah Huertecilla. Wel tof dat je canyoning gedaan hebt, ik doe dat ook en ben inmiddels assistent gids daarin :)

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:54

Ik drop hier ook maar even een bericht.
Heb nu een aantal keer indoor geklommen en ben helemaal verslaafd *\o/*
met een vriend een aantal keer nu 5b gedaan en het is nu maar eens tijd voor de eerste cursus zodat we zelfstandig mogen klimmen dit hebben we ook te lang voor ons uitgeschoven. Het probleem is enkel dat hij simpelweg te druk is, maar ik had gelukkig al wat forums gevonden voor eventuele klimmaatjes :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:19

darkadia schreef:
Wel tof dat je canyoning gedaan hebt, ik doe dat ook en ben inmiddels assistent gids daarin :)

Leuk :j
Waar doe je dat?
Hier is de Sierra Nevada zowat in het zicht dus verschillende spectaculaire rivieren binnen 1 tot 2 uur autorijden.
Klimmen is nóg makkelijker want pal rondom.

Even terzijde. De rit van Almuñecar naar Granada over de A4050 is een dróóm voor liefhebbers van lekker sturen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:21

@Huertecilla Mijn eerste keer canyoning was in de Pyreneeen vanuit Frankrijg (Gorges de Galamus). In 2012 wilde ik meer en ben ik met X-Adventure mee geweest als deelnemer naar Escalona (Aragon/Huesca)), 2x een week. Jaar erna wilde ik graag nog een stapje verder, en heb ik bij hen gesolliciteerd en de opleiding gevolgd. Mag nu wegens oorproblemen niet meer, maar hoop volgend jaar mijn technieken te kunnen opfrissen en weer 2 weekjes mee te kunnen. Ik mis het, en de sfeer daar is gewoon super!
Zit ook een klimmassief in die regio.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:34

Bedankt voor de toelichting.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:43

Met de klimclub canyonning

Afbeelding

kwamen we een andere klim/avontuurclub uit de regio tegen. Een beetje noord van ons hebben zij wél een snelstromende rivier vlakbij dus onder hun vleugels gaan we

Afbeelding

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:45

mvd Ende, hoe was je klimvakantie?
Darkadia, gaaf zeg dat canyoning, wel spannend volgens mij!
Krnn inmiddels al begonnen met een cursus?

Zelf weer eindelijk aan het klimmen, heb nog steeds een beetje last van m'n gekneuste teen, maar het klimmen gaat eindelijk weer. Afgelopen woensdag startte een klimtraining van 15 weken waar ik aan mee doe, hopelijk kan ik daar goede vooruitgang boeken.

Verder volgende week een weekendje naar België, ga als instructeur, dus zal niet heel veel zelf klimmen. Volgende maand geef ik ook weer cursus (nuts en friends), daar heb ik ook wel zin in, is een gezellige groep. Maar niet heel veel weekendjes gepland om zelf te klimmen, hopelijk is het eind september nog goed weer om zelf te gaan. Eigenlijk zou ik dit weekend gaan, maar helaas ben ik geen fan van klimmen in de regen.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:08

Zo dat ziet er gaaf uit!

Ik ben in de zomer ook lekker bezig geweest met klimmen en merk ook dat ik een stuk vooruit ben gegaan. Afgelopen donderdag weer voor het eerst met mijn studentengroepje geklommen na de vakantie, en ik merkte ook dat ik nu wel een stuk beter ben dan degenen waarmee ik voor de vakantie op hetzelfde niveau zat, zij hadden namelijk helemaal niks gedaan :p

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 14:06

Mag ik vragen welke bokkers hier in NL bij "de klimmuur" klimmen? :o
Binnenkort heb ik mijn cursus afgerond waardoor ik zelfstandig kan klimmen en ik zoek nog wat klimmaatjes. Ik klim bij haarlem, Amsterdam Centraal en Den Haag; andere vestigingen zijn te ver weg

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 16:39

Hoi krnn

Ik klim meestal bij de klimmuur de Uithof in Den Haag

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:40

Ik heb het vroeger gedaan en toen ook een paar cursussen gevolgd. Als je nu in een klimhal zelfstandig wilt klimmen moet je ineens een bewijs van een cursus hebben. Die kreeg je vroeger niet, dus die heb ik niet. En ik heb echt geen zin om mijn geld en tijd uit te geven aan iets wat ik al gedaan heb. Dus zijn de klimhallen een klant kwijt. Ik wil best een demo geven dat ik het kan, maar betalen voor een cursus die je al gedaan hebt, nee dank je.

Ik doe verder een beetje aan SRT en speleo, met het rockclimbing als basis. Dat is genoeg voor wat ik er mee doe. Ik ben namelijk geen speleoloog, maar duiker, maar soms moet je een stukje klimmen om in een grot te komen. Goed ben ik er ook niet in en ik probeer het te vermijden, maar als het moet kan het. Ik heb een klimgordel omgebouwd tot speleogordel. Let wel, die kan NIET met elke klimgordel, een speleogordel is echt wat anders. Ook gebruik je geen statische touwen e.d. De leeflijn heb ik wel zelf, een croll nog niet. Voor abseilen wel 8tjes, maar ja, die croll heb je nodig om weer omhoog te komen. Lekker zwaar met duikuitrusting :D

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 18:08

Grappig dat ik het weer tegenkom! Zat afgelopen zomer nog aan iets van klimmen te denken.
Ik zoek namelijk een sport waar ik mijn gehele lichaam in kracht kan trainen, eerst zat ik aan zwemmen te denken maar ik heb gewoon echt een hekel aan chloor en voel me daar nooit fijn van, dus dat viel al af. Vervolgens dacht ik dus aan klimmen!

Nu zit ik wel met een probleem, ik heb lyme. En hierdoor snel last van pijnlijke armen, schouders en rug. En sinds enkele maanden ook meer in mijn benen. Nu weet ik dat als ik het heel langzaam opbouw en langzaam sterker word, ik er niet extreem veel last van krijg en juist merk dat als ik beter in mijn spieren zit, ik de pijn beter kan dragen. Maar daarom dus de vraag of dat mogelijk is met klimmen, dat het niet te snel te zwaar is voor je lichaam en je het makkelijk kan opbouwen?

Komende tijd zal het 'm niet worden, financieel maar al helemaal qua tijd. Maar ik zit in mijn examenjaar waardoor ik een hele lange zomer heb en ik zie het wel zitten om dan te beginnen met klimmen!

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:16

germie schreef:
Ik heb het vroeger gedaan en toen ook een paar cursussen gevolgd. Als je nu in een klimhal zelfstandig wilt klimmen moet je ineens een bewijs van een cursus hebben. Die kreeg je vroeger niet, dus die heb ik niet. En ik heb echt geen zin om mijn geld en tijd uit te geven aan iets wat ik al gedaan heb. Dus zijn de klimhallen een klant kwijt. Ik wil best een demo geven dat ik het kan, maar betalen voor een cursus die je al gedaan hebt, nee dank je.

Ik doe verder een beetje aan SRT en speleo, met het rockclimbing als basis. Dat is genoeg voor wat ik er mee doe. Ik ben namelijk geen speleoloog, maar duiker, maar soms moet je een stukje klimmen om in een grot te komen. Goed ben ik er ook niet in en ik probeer het te vermijden, maar als het moet kan het. Ik heb een klimgordel omgebouwd tot speleogordel. Let wel, die kan NIET met elke klimgordel, een speleogordel is echt wat anders. Ook gebruik je geen statische touwen e.d. De leeflijn heb ik wel zelf, een croll nog niet. Voor abseilen wel 8tjes, maar ja, die croll heb je nodig om weer omhoog te komen. Lekker zwaar met duikuitrusting :D

De cursus die ik nu volg koste me 70 euro, maar kreeg er wel een gratis maandkaart bij (die ook 70 euro kost). Zo vond ik het wel meevallen, maar inderdaad is het wel weggegooid geld anders. Ze zijn echter wel erg meelevend dus ik denk dat als jij laat zien dat je het gewoon kan je wellicht geen certi nodig hebt

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:41

Suliko schreef:
Grappig dat ik het weer tegenkom! Zat afgelopen zomer nog aan iets van klimmen te denken.
Ik zoek namelijk een sport waar ik mijn gehele lichaam in kracht kan trainen, eerst zat ik aan zwemmen te denken maar ik heb gewoon echt een hekel aan chloor en voel me daar nooit fijn van, dus dat viel al af. Vervolgens dacht ik dus aan klimmen!

Nu zit ik wel met een probleem, ik heb lyme. En hierdoor snel last van pijnlijke armen, schouders en rug. En sinds enkele maanden ook meer in mijn benen. Nu weet ik dat als ik het heel langzaam opbouw en langzaam sterker word, ik er niet extreem veel last van krijg en juist merk dat als ik beter in mijn spieren zit, ik de pijn beter kan dragen. Maar daarom dus de vraag of dat mogelijk is met klimmen, dat het niet te snel te zwaar is voor je lichaam en je het makkelijk kan opbouwen?

Komende tijd zal het 'm niet worden, financieel maar al helemaal qua tijd. Maar ik zit in mijn examenjaar waardoor ik een hele lange zomer heb en ik zie het wel zitten om dan te beginnen met klimmen!

Lastig in te schatten, maar als je gewoon heel rustig en simpel begint, dus 3tjes en 4a bijvoorbeeld, dat zijn de makkelijkste routes. EN ook niet meteen in het begin meer dan een uur willen klimmen. Je kunt in principe zo lang of kort gaan als je zelf wilt (mits je brevet gehaald hebt idd) dus dat zou geen probleem moeten vormen

@krnn Ik klom voornamelijk bij Amsterdam CS, momenteel ook al tijden geen vast klimmaatje, misschien kunnen we eens samen gaan?

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:19

@ darkadia: Lijkt me gezellig! Ik ben bezig met m'n cursus af te ronden en dan kan ik ook zelfstandig klimmen dan kunnen we samen eens gaan klimmen op Amsterdam CS!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 19:35

Hier is in de stad verderop een nieuwe hal geopend. Het kriebelt toch wel om eens te gaan kijken en te informeren hoe of wat.

Maar dan nog een klim-maat zien te vinden. Ik ken hier nog niemand die wat met klimmen doet dus dat is een beetje lastig.
Misschien maar gewoon gaan en zoeken naar iemand die ook alleen is.

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:30

Nog mensen recentelijk de klimmuur opgeweest? :)
Ik heb een hele tijd stil gestaan ivm studie. Erg spijtig aangezien ik net bezig was om de klimcursus af te ronden. Ik heb het nu weer opgepakt en over 2.5 week mag ik dan eindelijk overal indoor klimmen *\o/* Ook super fijn dat bij de cursus een gratis maand kaart zat, dus geheel maart mag ik gratis klimmen :D

Van de week ga ik eens kijken naar eigen klimschoenen zodat ik deze niet meer hoef te huren

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:33

Nee helaas. Hier door geld en energiegebrek ook nog steeds niet geklommen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:30

krnn schreef:
Nog mensen recentelijk de klimmuur opgeweest? :)

Mijn zoon gaat twee keer in de week hier in het dorp. In Malaga is een supermuur en daar gaat hij heel graag heen.
Een nieuwe vriendin heeft een net iets jongere dochter die in Malaga klimt.
Tataaaaaaa...

Indrukwekkende muur trouwens die in Malaga!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:44

Jep. Gisteren nog. Niet heel lang en maar 5 routes maar ging wel weer goed. 5c gaat steeds beter!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:46

Ik had dit topic een tijd geleden gestipt, maar nog niet gereageerd omdat het toen stil lag :) Ik ben sinds een paar maanden druk aan het boulderen. We gaan nu zon 2-3 keer in de week naar Graviton. Ik vind het echt ontzettend leuk om te doen! Meer boulderaars hier?

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:10

He, wat grappig. Graviton ligt hier in de buurt! Ik klim elke week bij I-VY in sittard. Ik boulder ook regelmatig, maar dan ga ik naar eindhoven.

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:29

Wat leuk! Boulderen deden we voorheen wel eens, maar al een tijd niet meer gedaan. Toevallig ga ik deze zondag als onderdeel van de cursus ook boulderen! :D

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:35

Bij Monk zijn we nu ook drie keer geweest als extratje. Mooie hal, vooral bij de lagere routes echt meer werk in gestopt, maar voor wekelijkse training helaas wat ver..