Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
darkadia schreef:Wel tof dat je canyoning gedaan hebt, ik doe dat ook en ben inmiddels assistent gids daarin
germie schreef:Ik heb het vroeger gedaan en toen ook een paar cursussen gevolgd. Als je nu in een klimhal zelfstandig wilt klimmen moet je ineens een bewijs van een cursus hebben. Die kreeg je vroeger niet, dus die heb ik niet. En ik heb echt geen zin om mijn geld en tijd uit te geven aan iets wat ik al gedaan heb. Dus zijn de klimhallen een klant kwijt. Ik wil best een demo geven dat ik het kan, maar betalen voor een cursus die je al gedaan hebt, nee dank je.
Ik doe verder een beetje aan SRT en speleo, met het rockclimbing als basis. Dat is genoeg voor wat ik er mee doe. Ik ben namelijk geen speleoloog, maar duiker, maar soms moet je een stukje klimmen om in een grot te komen. Goed ben ik er ook niet in en ik probeer het te vermijden, maar als het moet kan het. Ik heb een klimgordel omgebouwd tot speleogordel. Let wel, die kan NIET met elke klimgordel, een speleogordel is echt wat anders. Ook gebruik je geen statische touwen e.d. De leeflijn heb ik wel zelf, een croll nog niet. Voor abseilen wel 8tjes, maar ja, die croll heb je nodig om weer omhoog te komen. Lekker zwaar met duikuitrusting
Suliko schreef:Grappig dat ik het weer tegenkom! Zat afgelopen zomer nog aan iets van klimmen te denken.
Ik zoek namelijk een sport waar ik mijn gehele lichaam in kracht kan trainen, eerst zat ik aan zwemmen te denken maar ik heb gewoon echt een hekel aan chloor en voel me daar nooit fijn van, dus dat viel al af. Vervolgens dacht ik dus aan klimmen!
Nu zit ik wel met een probleem, ik heb lyme. En hierdoor snel last van pijnlijke armen, schouders en rug. En sinds enkele maanden ook meer in mijn benen. Nu weet ik dat als ik het heel langzaam opbouw en langzaam sterker word, ik er niet extreem veel last van krijg en juist merk dat als ik beter in mijn spieren zit, ik de pijn beter kan dragen. Maar daarom dus de vraag of dat mogelijk is met klimmen, dat het niet te snel te zwaar is voor je lichaam en je het makkelijk kan opbouwen?
Komende tijd zal het 'm niet worden, financieel maar al helemaal qua tijd. Maar ik zit in mijn examenjaar waardoor ik een hele lange zomer heb en ik zie het wel zitten om dan te beginnen met klimmen!
krnn schreef:Nog mensen recentelijk de klimmuur opgeweest?