xEmily schreef:Volgens mij konden alleen psychiaters diagnoses stellen, en psychologen niet? Correct me if im wrong ... bij mij was dit nml. wel het geval. Mijn psycholoog mocht eig geen diagnoses stellen. En psychologen hebben zich toch niet verdiept in het fysieke gedeelte, dus dan mogen ze toch eig geen medicatie voorschrijven? Of is dat met ritalin anders? Of was het een psycholoog die doorgestuurd had ervoor? Zo werd het mij allemaal uitgelegd eigenlijk dus
Tja - de medische wereld is nogal hiërarchisch. Bij riaggs/ ggz.instellingen vinden de artsen (....psychiaters....) doorgaans dat zij 'de baas zijn', en roepen doodleuk dat alleen zij diagnoses mogen stellen.
(Alsof de arts/ psychiater psychologie gestudeerd zou hebben - er zijn nogal wat subtiliteiten in de studie psychologie die niet aan bod komen in de opleidingsroute basisarts - psychiater, al is die route lang en in zichzelf grondig en gedegen. )
Medicatie voorschrijven kan alleen een arts.
(Zij het dat een psycholoog wel kan adviseren : 'mijn diagnose is dit en er zijn pillen die kunnen helpen met aspect zus of zo'.)

hahahahaha wauw. Meen je die?