Elke dag een douche: niet goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Re: Elke dag een douche: niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:40

Ik gebruik nu Aleppo zeep voor mijn lichaam en haar.. Niet voor mijn tanden, dat durf ik nog niet haha.
Ik was mijn haar om de dag, en de andere dag spoel ik me af. Ik zal wel elke dag moeten wassen want ben elke dag aan het sporten.
Vind het zelf een prettig idee dat het afbreekbaar is door de natuur. En ik heb ook veel minder gekke plekjes op mijn lichaam. (Ontstoken ingegroeide haartjes, of als ik een wondje heb ontsteekt het minder)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:46

Ik sta meestal elke dag wel onder de douche. Washandje en wat zeep echt altijd, maar haren was ik niet elke dag. Als mijn vriend de stal in gaat moet hij altijd eerst douchen, wat neer komt op 3 a 4 keer per dag onder de pomp. Dan vraag ik mezelf wel eens af of dat op langere termijn niet schadelijk is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:47

Je huid schijnt ook uit te drogen als je heet doucht.

Ik douche mezelf doorgaans 2 max 3 keer in de week en daarvan hooguit 2x met shampoo. Zeep voor mijn lichaam gebruik ik heel weinig, ik gebruik shampoo wat van mijn haar afkomt om mijn lichaam een beetje te wassen. Soms een klein drupje voor mijn oksels voor het idee.
Als ik heb gesport ofzo douche ik me zowieso. Op het moment heb ik geen paarden dat scheelt, in de tijd dat ik paarden heb douchte ik me ook elke dag.

Mijn huid wordt droog als ik me vaker douche en zeker als ik zeep gebruik, dus dat doe ik niet.

Ik werk in de horeca en ben nu even werkeloos (seizoenswerk) maar als ik straks weer aan het werk ben douche ik me wel als ik thuis kom en dan ook met zeep maar weinig en vooral mijn gezicht en oksels.
Het feit dat ik de hele dag in de walm van frituurvet sta maakt wel dat mijn huid het veel beter aankan zonder droog te worden, vet houd de huid vet zeg maar haha :+

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:53

Ik douche ongeveer om de dag. Ik werk op woensdag t/m zaterdag in een zwembad, dan douche ik wel elke dag, ivm chloorlucht in mijn haar enz. De overige dagen ligt het er maar net aan, of ik heb gesport ja of nee. Zo niet douche ik een keertje niet. Meestal komt het er op neer dat ik op maandag wel douche, maar op zondag en dinsdag niet.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:54

Ik moet wel elke dag douchen met de paarden en sporten. Gatver als ik dat niet doe. :') Soms zelf 2x per dag. Merk overigens niks van een droge huid. Wel is mijn haar droog maar af en toe gebruik ik alleen conditioner, dat scheelt wel.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:30

Ik douche elke dag, mijn haar was ik om de 2 a 3 dgn. Gebruik altijd doucheschuim. Tijdens mijn laatste verblijf in Frankrijk konden we niet vaak douchen (3 keer in 2 weken), omdat er geen douche was, dus alleen poedelen aan de wasbak in de vrieskou. Nou dan voel je je echt wel vies op een gegeven moment. Het eerst dat ik heb gedaan toen ik weer kon douchen, was dan ook heel lang en uitgebreid douchen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:40

water droogt de huid uit, zeep en dergelijken maakt het erger.. hoe warmer het water hoe nadeliger ook weer voor de huid.

Nu gaat men uit van 'normale' omstandigheden..

Wij stinkende paarden mensen zullen wat vaker moeten douchen of in de schuur gaan slapen even kort gezegd..

maar als je 1x per week naar de sportschool gaat en verder niet noemenswaardig bewegelijk bent.. dan kun je prima af met iedere 2-3 dagen even lekker douchen en de rest van de dagen gewoon poedelen met een washandje bij de kraan, bij voorkeur zonder zeep.. Het water contact met de huid is dan minimaal.

In Asië wordt heel vaak gebruik gemaakt van de mandi bak, mensen daar zijn echt niet 'viezer.. kwestie van een schepje koud, aanvullen met schepje warm.. over je heen mikken.. soppen/zepen.. en daarna een paar scheppen om alles weer kwijt te raken.

In sommige oude huizen waar nog bejaarden wonen zelfstandig, zijn nog geen douches zelfs (al neemt dat aantal wel heel hard af). Immers in de jaren 30 was de tobbe nog heel normaal.. Mensen die niet willen verhuizen (tijdelijk) voor renovatie, wonen nog steeds in zulke huisjes en poedelen er nog steeds op los. ik kende ooit zo'n vrouwtje, altijd tiptop verzorgd en fris.. pas na haar overlijden kwamen we erachter dat haar huisje nog in de oorspronkelijke staat stond. Daarentegen woonde er ook een jongeman in een gerenoveerd huis die elke ochtend een half uur stond te douchen te oordelen aan de stoom van zijn dak, die vervolgens tussen de middag al stonk als een otter omdat hij stratenmaker was

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:45

Als ik vaak douche kom ik er inderdaad kurkdroog, rood en schilferig uit. Gelukkig bestaat er bodylotion. Ik douche me liever wat minder vaak en maak me inderdaad schoon met een washandje.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:06

Ik douche dagelijks en lekker warm (vooral in de winter) :Y) heb alleen droge hoofdhuid na het douchen, maar die smeer ik dan in :+ sja.. Zal slecht zijn maar vind het niet fijn voelen om niet te douchen, vooral niet als ik gewoon aan het werk moet.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 16:45

Dagelijks douchen is cultuur geworden. En als je dan een dag niet onder de douche gaat dan voelt dat vies. Je huid reageert hierop, raakt ingespeeld op je dagelijkse douche.

Ik krijg huidproblemen van veel (warm) water en zeep. Ik plan dus goed, douche zoveel ik kan om de dag, gebruik weinig zeepproducten. Geen geparfumeerde boylotions maar babyolie. En mijn haar was ik twee á drie keer per week.

Opvallend genoeg is mijn huid en haar hiermee minder snel vet en ik zweet minder. ik blijf dus langer 'schoon' lijkt het...

Goed plannen is wel nodig, paardenlucht gaat nu eenmaal in je haar zitten, en na het hardlopen wil ik ook echt wel douchen.