jaren pijn/klachten, geen diagnose.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:39

Ja, want mensen waarbij het werkt in mijn ingeving zijn eigenlijk ook niet intolerant.
Bij 1 was het zo erg dat ze niet meer kon typen of schrijven door de pijn in de vingers en door de arts op antidepressieva was gezet om de pijn sensoren te 'verstoren' omdat gewone pijnstilling niet hielp.
Na 3 weken volledig glutenvrij waren al haar klachten weg. Ze werkt nu weer 100% in een schrijvend beroep.

Het is geen garantie dat het in alle andere gevallen werkt maar als het helpt dan was het de moeite waard om het te testen.

Heb je trouwens misschien ook last van een prikkelbare darm en/of eczeem?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:59

Hoi Claudia :wave:
Heb niet alle reacties gelezen, maar dacht ineens aan mijn schoonzus, die al jaren 'vage' klachten heeft, vaak ziek/zwak, veel pijn in gewrichten, krachteloos. Geen reuma, geen fm, geen cvs.
Zij werd al jaren van het kastje naar de muur gestuurd, nooit serieus genomen en nu eindelijk is gebleken dat er iets ontbreekt in haar darmflora, vermoedelijk aangeboren. Ze is nu bezig aan een zware kuur waarbij ze die ontbrekende onderdelen (bacteriën e.d) moet aanvullen en ze heeft een heel streng dieet, waarbij ze allerlei zaken niet mag nemen, of slechts 1x per week, en niet met elkaar mag combineren enz.
De invloed van de darmen op de rest vh lichaam worden doorgaans zwaar onderschat, schijnt.

Daarop inhakend; het schijnt ook dat de magnesiumpillen van de drogist (magnesiumoxide) niet zo goed worden opgenomen door je lichaam en eigenlijk heb je daar dus niet zoveel aan. Magnesiumolie smeren zodat het wordt opgenomen via de huid heeft blijkbaar meer zin (maar zelf geen ervaring mee).

Shadow0

Re: jaren pijn/klachten, geen diagnose.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:04

Je hebt ook andere vormen van magnesium die beter worden opgenomen, zoals magnesiumcitraat. De Tuinen heeft die bv.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:12

Nee sizzle, daar heb ik beide geen last van. Het zijn echt puur mijn spieren en mijn gewrichten, verder zijn al mijn organen, bloed en noem het allemaal maar op volldig in orde.
Heb alleen doordat ik (door de kramp) zo slecht slaap wel vaak hoofdpijn en zo, en ook last van mijn buik door de pijnstillers, maar dat is allemaal wel te verklaren dus daar maak ik me niet zo druk om.
Dat slechte slapen is echt verschrikkelijk, ik slaap nu echt al een paar maanden echt belabberd en ben dus echt dood moe en heb nergens zin in en eniergie voor. Heb ook een heel kort lontje, wat mijn sociale contacten ook niet ten goede komt uiteraard. Ik zou volgens mij echt een heel ander mens zijn als ik eens een nachtje lekker zou slapen... -O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:14

Magnesiumolie is heel fijn en neemt super snel op.
Ik heb het staan als aanvulling, als ik alsnog kramperig ben met de magnesiumcitraat smeer ik het op die plekken of ik maak met de vlokken waar men olie van maakt een voetenbad.
Magnesiumolie is niks meer als gedroogde magnesiumvlokken aangelengd met warm water namelijk. :)

Magnesium zijn zover ik weet de beste vormen malaat en citraat, naast de olie..

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:18

Ik heb eigen merk magnesium tablette van etos. Maar dat voegt dus niet zo veel toe?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:41

Dat hoor je mij niet zeggen, maar ik heb beduidend meer aan citraat als oxide.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:39

Oke, dan geef ik dit eerst nog even de kans, maar als het niet helpt houd ik het zeker in mijn achterhoofd. Bedankt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:24

Nina1999 schreef:
Ik heb eigen merk magnesium tablette van etos. Maar dat voegt dus niet zo veel toe?

Bij mij werken ze als een speer! Ik merk het meteen als ik ze niet neem.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:06

Even in het algemeen: dat je pijn voelt, dat is ook zo, maar dat hoeft niet te betekenen dat dit door een lichamelijke ziekte komt. Er wordt door de meeste mensen onderschat hoe veel invloed je psychische gesteldheid heeft. Er zijn mensen die volledig verlamd zijn geweest en door psychische therapie nu alles weer kunnen doen. Zowel mijn vriend als ik zijn gediasnostiseerd met CVS/ME en beiden door psychische therapie/revalidatie weer 100% genezen. Ohja, en let wel! Wij dachten prima in ons vel te zitten..

TS, ik wil dus niet zeggen dat dit bij jou zo is. Alleen iedereen die zegt dat dit soort dingen alleen door fysieke ziektes kunnen komen, moet hier toch nog over nadenken..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:25

Dat klopt inderdaad, je kunt de gekste dingen krijgen daarvan.
Een kennis van mij had vroeger vreselijke knieklachten.
Omdat ze danseres is werd gelijk alles uit de kast getrokken aan onderzoek. Na enige scans kwam er uit dat er misschien een probleem was met een knieband maar niemand wist het zeker. Ze is naar een psycholoog gegaan om te praten over het feit dat ze misschien zou moeten stoppen met dansen, maar daaruit bleek dat de knieproblemen stress gerelateerd waren en ze heeft nooit meer last gehad.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 17:24

Ik slik de magnesium tabletten ook gewoon even Door.
Kijken of het verschil maakt.

Ik heb absoluut geen stress.
Als ik wel stress heb krijg ik ook gelijk last van m'n maag.
Lijkt me sterk dat ik al vanaf mijn 10e stress zou hebben.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:31

Heel herkenbare klachten. Ik heb vanaf mijn 30ste ( ben nu 40 ) artritis psoriatica, een vorm van reuma in combinatie met huidklachten ( psoriasis) en is niet in bloed op te sporten als 'klassieke reuma'.
Afgelopen jaar kreeg ik enorm veel klachten erbij, ondanks goede medicatie, enorm moe, moe mijn bed uit, 's nachts pijn in vooral knie en rug of schouders, uit bed komen is elke dag een @#E#@$$!, zo stijf, ik lijk wel 80! Tijdens uitmesten enorme krampen tussen schouders, door gewrichten heen 'zakken', steken, noem het maar op, om gek van te worden.
Blijk ik fibromyalgie erbij ontwikkeld te hebben, wat vaak bij mensen die reuma hebben erbij komt.
er zijn 18 tenderpoints op je lijf waarop ze drukken en als je daar gevoelig op reageert op de meesten, is het fibromyalgie.
Sterkte....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:04

ClaudiaHS schreef:
Ik heb absoluut geen stress.
Als ik wel stress heb krijg ik ook gelijk last van m'n maag.
Lijkt me sterk dat ik al vanaf mijn 10e stress zou hebben.

Stress is maar 1 van de psychische factoren die een rol kunnen spelen bij het ontstaan/blijven van lichamelijke klachten :) Veel mensen met CVS blijken bvb traumatische ervaringen meegemaakt te hebben. Hoeft nu niet direct nog impact te hebben, maar kan destijds wel een "CVS zaadje" geplant hebben.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:07

( CVS en fibromyalgie liggen dicht tegen elkaar...)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:13

Cvs en fybromyalgie is een verzamelbak voor dingen die ze niet een zinnig naampje kunnen geven.. Ik zou never nooit niet akkoord gaan met deze diagnoses.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:14

Ik herken me bijna in alles wat jij schrijft TS!
Ik ben nu al ook maanden voor verder onderzoek aan het gaan.
Bij mij was het zogezegd stress, maar zelf als ik niets aan m'n hoofd heb, heb ik er last van.
Ben nu bij de reumakliniek voor verder onderzoek, morgen hopelijk de laatste onderzoeken en dan resultaat.

Hier is fibromyalgie ook gezegd geweest, maar hier in BE is dat blijkbaar een ziekte waar je niet mee op de ziektewet valt, omdat zoals sommigen zeggen geen 'erkende' ziekte is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 18:31

RoodZonnetje schreef:
Stress is maar 1 van de psychische factoren die een rol kunnen spelen bij het ontstaan/blijven van lichamelijke klachten :) Veel mensen met CVS blijken bvb traumatische ervaringen meegemaakt te hebben. Hoeft nu niet direct nog impact te hebben, maar kan destijds wel een "CVS zaadje" geplant hebben.

Ik zou best eens wat wetenschappelijk onderzoek over dat soort aannames zien, en wat men precies ziet als de gevolgen van zo'n aanname. "CVS zaadje" is natuurlijk een leuk beeld, alleen het lijkt me nogal een onwetenschappelijk begrip. En dat is in zo verre van belang, dat dit soort theorieen te vaak ook geopperd worden door mensen die een lichamelijke oorzaak afwijzen omdat het niet wetenschappelijk bewezen zou zijn. Ik heb het idee dat zulke beeldvorming een werkelijk zorgvuldige analyse van de processen in de weg staat.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:15

moonfish13 schreef:
Cvs en fybromyalgie is een verzamelbak voor dingen die ze niet een zinnig naampje kunnen geven.. Ik zou never nooit niet akkoord gaan met deze diagnoses.

Onzin, het zijn onderbouwde diagnoses - die alleen nog niet door iedere arts erkend worden..

Shadow, jammer dat je mijn uitspraak als aanname ziet -O- Ik zal even wat onderbouwingen voor je zoeken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:18

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:19

Je moet eens naar een acupunctuur gaan, het is duur maar het heeft bij mij al bij meerdere dingen geholpen. Vaak zijn er wel meerdere behandelingen nodig. Is vooral met naaldjes, maar als je daar bang voor bent kunnen ze het ook anders doen. Misschien dat dat wellicht iets helpt!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:22

het kan soms echt zin hebben om even langs een persoon te gaan die met je zoekt naar eventuele mentale oorzaken. Ook als je je verder super optimistisch voelt.
Ik heb in het verleden extreem veel last gehad van duizeligheid bij het slapen, echt tot overgeven aan toe. Dronken zijn was er niets bij.
Ik kon vaak de dag erna ook niet functioneren. Jaren en jaren heb ik hier mee getobt en er was zogezegd geen reden voor behalve misschien mijn lage bloeddruk.
Toen ben ik eigenlijk per ongeluk eens (uit nieuwsgierigheid) bij een NEI (spierspannings) therapeut geweest. Wat toen allemaal los kwam........dat wist ik echt niet dat het me dwars zat :n
Ik was juist voor mijn gevoel echt super gelukkig.
Sinds die dag ben ik nooit meer duizelig geweest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:51

RoodZonnetje schreef:

Zeer interessant artikel, dat ik eens op mijn gemak ga doorleven. Maar jouw weergave doet geen recht aan de nuances die in dat artikel nadrukkelijk wel genoemd worden: de zeer uiteenlopende oorzaken, waarbij naast psychologische stress ook zaken als genetische predispositie en virale zaken vermeld staan, het mogelijk uit balans raken van de HPA-as en de immuunresponse als gevolg daarvan, en de grote onzekerheid die er nog is in de onderzoeksresultaten.

Nou snap ik dat jouw reactie niet bedoeld was als diepgravend verhaal over CVS hoor, maar het probleem is dat veel professionals ook in de werkelijke uitleg naar patienten dergelijke nuanceringen vaak niet meenemen - en zelfs vaak zelf niet beseffen. En dat is natuurlijk wel een groot probleem.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:09

Shadow0 schreef:
Maar jouw weergave doet geen recht aan de nuances die in dat artikel nadrukkelijk wel genoemd worden

In welk opzicht was mijn reactie ongenuanceerd?