Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:17

LittleMiss schreef:
Wat mij wel erg opgevallen is, en dat stoort me heel erg, is dat niemand in vorm van arts oid ooit uit zichzelf komt met dat deze verschijnselen ook van vaccinatie kunnen komen. Over bijwerkingen of risico's hoor je niemand, net of het allemaal maar onschuldig is wat ze zo'n kleintje inspuiten. Of je ooit echt betrouwbare info via je ha of ka krijgt betwijfel ik dus. Ik denk dat t erg moeilijk is om goede, duidelijke en objectieve info te vinden hierover. Je link in de OP ga ik in ieder geval opslaan en later eens bekijken!

Dit vind ik ook kwalijk, in de meeste gevallen zal een enting geen tot weinig bijwerkingen geven, maar het is niet zo dat een (meer ernstige) bijwerking nooit voorkomt. Zelfs al is er twijfel of het kindje ziek is geworden door de enting, dan nog vind ik dat de mogelijkheid open moet worden gehouden en er dus voorzichtig om moet worden gegaan met de eventuele volgende entingen. Ouders moeten gewoon serieus worden genomen als ze merken dat hun kind er veel last van lijkt te hebben.

Verder ben ik wel voor enten, ik geloof dat ik ooit heb gelezen dat een gespreid schema niet perse zorgt voor minder bijwerkingen, maar volgens mij ook niet voor meer. Zal nog eens zoeken naar die paper. Ik zou ook overleggen met de arts (die je serieus neemt) wat je het beste kan doen.

Enten is niet alleen voor de gezondheid van je eigen kind. Ik zag een paar mensen posten dat ze het niet erg vinden om eens ziek te worden of 'je moet toch ergens aan dood gaan'. Als we steeds lakser worden met de entingen kan je wel wachten op een periode met een bepaalde uitbraak, vaak zien mensen daarna ineens weer het nut van enten. Er lopen ook mensen rond met een verminderd immuunsysteem die wél kunnen sterven aan zo'n 'onschuldige' ziekte.

Ik denk dat het probleem gewoon is dat mensen met twijfels soms niet serieus worden genomen door artsen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je als ouder zijnde niet zomaar allemaal dingen in je kind wil spuiten. En vaak maken de enge 'emotionele' verhalen van anderen meer indruk dan het over het algemene objectieve verhaal die je van een arts zal krijgen.
Zelf zou ik gewoon een goede arts zoeken die niet ontkent dat er in sommige gevallen bijwerkingen zijn (zoals koorts), en je serieus neemt, ook als je vindt dat je kind overdreven gevoelig reageert op een enting.

Polivy

Re: Homeopathische Profylaxe i.p.v. regulier vaccineren baby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:42

Lepeltje, maar moet je dan omdat sommigen een verminderde weerstand hebben jouw eigen kind met spul inspuiten wat je helemaal niet wil? Vind dat beetje de omgekeerde wereld. Dan zouden we preventief ook iedereen de griepprik moeten geven, de gehele Nederlandse bevolking.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:58

Onze zoon was kerngezond, tot de enting die met drie maanden gegeven werd. Binnen een paar dagen onder de plekken, rood open en jeukend.Heeft voor heel veel ellende gezorgd maar gelukkig kon hij na twee jaar weer alles verdragen. Als ik me er toen in had verdiept dan was ik met entingen voorzichtiger geweest. Alle andere kinderen hebben trouwens nergens last van gehad en hij was de jongste. Ik heb toen direct verband tussen enting en huidklachten gelegd maar dat werd gewoon weggelachen op het bureau. Zijn herhalingen heeft hij in het ziekenhuis gehad zonder het kippeeiwit wat er normaal in zat.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:26

Het wel of niet mee doen aan de reguliere vaccinaties blijft een lastig onderwerp en ik denk dat iedere ouder zich zal moeten verdiepen in de mogelijkheden en alternatieve die er zijn bij twijfel. Niemand kan zeggen wat het beste is maar als ouder kan je wel een keuze maken.

Wij hebben er bewust voor gekozen om alleen polio druppels te geven en de rest tot nadere orde uit te stellen, dochter is nu ruim anderhalf en heeft dan ook alleen haar polio druppels gekregen, nu zwanger van een tweeling en we zijn van plan het zelfde te doen maar wel kijkend naar de kinderen, zijn ze gezond zonder weerstandsproblemen dan alleen polio, mochten er gezondheidsproblemen zijn dan zullen we ons weer over het vaccineren buigen.

Ik heb toen ik de keuze maakte heel veel onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken gelezen die eigenlijk niets te maken hadden met het wel of niet vaccineren maar juist over bepaalde stoffen die in vaccinaties zitten. Daarnaast de afweging hoe ernstig het zou zijn als onze dochter een van de ziektes zou krijgen.
Na dagen lang zoeken en veel lezen hebben wij een keuze gemaakt om nu nog niet te vaccineren.

Een advies kan ik je wel geven, blijf ver weg van de anti priksites want daar staat me toch een hoop niet onderbouwde onzin op.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:30

Polivy schreef:
Lepeltje, maar moet je dan omdat sommigen een verminderde weerstand hebben jouw eigen kind met spul inspuiten wat je helemaal niet wil? Vind dat beetje de omgekeerde wereld. Dan zouden we preventief ook iedereen de griepprik moeten geven, de gehele Nederlandse bevolking.

Het influenza virus verandert te vaak om iedereen elk jaar een vaccin te geven, daarom wordt ze ook vooral bij mensen uit die risicogroepen toegediend. Maar uiteindelijk zal ie nooit 100% effectief zijn omdat het virus zo snel verandert.

Voor de veiligheid van mijn eigen kind én die van de andere mensen zou ik enten ja. Wat in mijn ogen wel moet veranderen is de houding van veel artsen t.o.v. bijwerkingen. Het is een feit dat dat soms voorkomt, al is het zeldzaam. Als arts moet je daar op letten en als je merkt dat er een reactie is moet je dat serieus nemen en opties en oorzaken overwegen (bij bijvoorbeeld bigone had dat misschien meer ellende kunnen voorkomen). Reageert het kind echt heel dramatisch, dan heb je nu nog het voordeel van de groepsimmuniteit en zou ik zelf in overleg met de arts beperkt enten of misschien zelfs helemaal niet.

Maar als iedereen nu in paniek raakt van het (lage) risico van enten en steeds minder mensen besluiten te enten, dan zal je een keer zien dat er iemand het poliovirus meeneemt uit een land waar het nog wél voorkomt bijvoorbeeld, en dan is er stront aan de knikker om het zo meer even te zeggen. :P Op de bible belt is de groepsimmuniteit waarschijnlijk al te laag om een uitbraak te voorkomen, als deze trend doorzet is hij straks in heel Nederland te laag. Zolang zo'n beetje iedereen dit land in en uit kan reizen, en het in minder ontwikkelde landen nog veel voorkomt, is er gewoon een risico.

Gewoon maar een voorbeeldje van een van de ergere virussen..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:41

Lepeltje. Maar jje eerste stuk geld ook voor kinkhoest!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:47

iedereen heeft het maar over de biblebelt, mag ik zeggen dat dat iets is wat heel hoog gehouden wordt door het RIVM? omdat mensen het als zoete koek slikken, dat gelovigen waarschijnlijk zo "dom" zijn om op basis van een boek dat de bijbel heet niet te enten?

Ja er zullen daar in die hoek (en andere hoeken) best mensen zijn die daarom niet enten. maar let op dat de meeste mensen die niet enten momenteel in de grotere steden wonen. de zogenoemde kritische prikkers. Maar daar hoor je het RIVM niet over. Het bekt lekkerder om een groep de "schuld" te geven. terwijl er heel veel "refo`s" echt wel hun kind laten vaccineren. Maar ja het is zo fijn om 1 bevolkingsgroep aan te wijzen, en dan zeggen dat die mensen niet nadenken, maar een oud boek volgen.
Het is natuurlijk gevaarlijk te zeggen dat er een hele groep volledig verdeeld over het land maar meer voorkomend in de grote steden die echt nadenkt over wel of niet vaccineren (of gedeeltelijk). want dan heb je kans dat er meer mensen gaan nadenken over wel of niet.

geloof me op 1 a 2 regio`s na, word er ook in de biblebelt veel gevaccineerd.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:10

StalNollie schreef:
Lepeltje. Maar jje eerste stuk geld ook voor kinkhoest!

Bij kinkhoest gaat het om een bacterie en idd die hebben ook nogal de neiging te veranderen.
Van kinkhoest weet ik niet zo veel maar naar wat ik er zo van lees zorgt het vaccin er nog wel voor dat het minder erg verloopt dan wanneer er helemaal niet geent wordt. Verder is het vooral heel naar (en gevaarlijker) voor jonge kinderen, dus ja ik zou daar ook voor enten.
Maar, (ik heb geen kinderen dus misschien heb ik er dan een ander gevoel bij) mocht mijn kind gevoelig reageren, dan zou dit misschien een enting zou die ik weg zou laten.

wendyenbram schreef:
iedereen heeft het maar over de biblebelt, mag ik zeggen dat dat iets is wat heel hoog gehouden wordt door het RIVM? omdat mensen het als zoete koek slikken, dat gelovigen waarschijnlijk zo "dom" zijn om op basis van een boek dat de bijbel heet niet te enten?

Ik kom zelf uit de biblebelt en ik ben, net als de meeste van mijn (christelijke) klasgenootjes toen, gewoon geent. Toch is de groepsimmuniteit daar niet hoog genoeg, gezien de uitbraken af en toe. En daar komt dat van de rivm ook vandaan denk ik. Ik heb nergens gezegd dat het om domme mensen gaat.
Dat er veel andere mensen niet meer prikken vanwege de angst voor bijwerkingen vind ik ook zorgelijk zoals ik eerder al schreef.

Dat ik voor enten ben betekent niet dat ik alles zoals het nu gaat prima vind. Ik vind dat de artsen altijd op de hoogte moeten zijn van de nieuwste bevindingen, en dat moeten toepassen om het risico op bijwerkingen zo laag mogelijk te houden. En het zou ook een hoop argwaan en zorgen van ouders schelen als ze gewoon serieus worden genomen en bij een arts terecht kunnen die de voordelen/risico's weet en op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:56

Kritische prikkers enten niet alleen omdat ze 'bang' zijn voor de bijwerkingen, maar ook omdat ze niet 'bang' zijn voor de ziektes...

Over groepsimmuniteit door vaccineren, dat bestaat helemaal niet. Voor de mensen die geloven dat vaccins werken; het RIVM zegt zelf dat ze maar een x aantal jaar bescherming bieden. Dat zou betekenen dat elke volwassene niet deelneemt aan de groepsimmuniteit en een enorm gevaar is voor zichzelf en anderen. Het argument groepsimmuniteit wordt vaak gebruikt om mensen over de streep te trekken toch te vaccineren, want als je het niet doet loopt een ander kind gevaar. Ze praten je een schuldgevoel aan dat nergens op gebaseerd is. Kuddeimmuniteit op basis van een doorgemaakte ziekte bestaat wel, maar dan ben je ook levenslang beschermd.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 02:55

Ik wist niet dat dit nu ook een issue is dus even opgezocht waar dit vandaan komt, ene Dr. Blaylock heeft dat bedacht blijkbaar.

Je moet je wel bedenken dat het veel kinderziektes zijn waar voor geent wordt, en die komen nogal eens samen in scholen etc. Onder kinderen is zo'n groepsimmuniteit dus onder andere al nuttig. Daarbij, als die groep kinderen 'immuun' is, is de kans kleiner dat het doorgegeven wordt aan de volwassenen. Ook al is de hoeveelheid antilichamen in volwassenen voor sommige ziekten misschien verlaagd, dan zorgt het vaccin er alsnog voor dat er sneller weer antilichamen geproduceerd kunnen worden (geheugencellen). Er zijn ook vaccins die wél levenslang bescherming geven, maar om de een of andere reden heeft meneer Blaylock alles bij elkaar opgeteld.

Zelf de ziekte door laten maken om levenslange immuniteit te verkrijgen zou ik bij veel van deze ziektes niet zo'n heel goed idee vinden.
Maar we zien het vanzelf, als het niet enten echt populair wordt komt er vanzelf wel weer een keer een uitbraak van het een of het ander, of mensen dan nog steeds niet bang zien voor de ziektes vraag ik me wel af.

Dat het nooit gebeurt kan je ook niet zeggen:

Mazelen:
In 1998 overleed één persoon aan mazelen.
Eind 20e eeuw ontstond een epidemie door lage vaccinatiegraad[11] in de Bijbelgordel, met ruim 2.300 geïnfecteerden in 1999 en ruim 1.000 in 2000. Bij die epidemie zijn 3 personen overleden.[12]
Ook in 2003 overleed één mazelenpatiënt.
In 2008 heerste een kleine lokale uitbraak van mazelen in Den Haag onder een antroposofische gemeenschap met een lage vaccinatiegraad.[13]
Van mei 2013 tot maart 2014 kampte de Bijbelgordel opnieuw met een uitbraak van de mazelen.[14] In oktober overleed een meisje in Tholen aan de ziekte.[15]

Polio:
In 1971 was er in Nederland een polio-epidemie op de Veluwe en in Staphorst. Op de Veluwe werden vooral de dorpen Elspeet, Nunspeet en Uddel getroffen, waarbij meer dan 100 personen besmet raakten. De laatste polio-epidemie in Nederland was in 1992 in Streefkerk.

Rodehond:
Rond de jaarwisseling 2004-2005 trad ook in Nederland in de zogenaamde Bijbelgordel, waar relatief veel mensen wonen die zich uit religieuze motieven niet laten inenten, weer een dergelijk epidemietje op met minstens 128 serologisch bevestigde gevallen. Meer dan 90% van hen (118) was om religieuze redenen niet gevaccineerd. Geen van de bevestigde gevallen was wel gevaccineerd.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 09:47

Je hebt het nu over 1 dode hier en 1 dode daar door bijv mazelen. Dat kan idd gebeuren als je al vanalles mankeert, daar helpt vaccinatie niet tegen. Hetzelfde geldt voor iemand die HIV heeft en griep krijgt, die zal dat misschien ook niet overleven.

Zoals eerder door iemand anders gezegd waren de ziektes al bijna verdwenen voordat men begon met vaccineren. Ik geloof dus niet dat ze weer terug zullen komen als minder mensen gaan vaccineren. De vaccinatiegraad ligt overigens al jaren veel lager dan het RIVM beweert, die 95% waar ze mee schermen is een leuke marketingtruc ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 11:09

Het is natuurlijk heel vervelend als je net die ene dode in je familie te betreuren hebt, maar de kans op blijvend letsel of de dood door 1 van de ziektes waarvoor geënt wordt is zó ontzettend klein....

Als je die hele kleine kans afzet tegen de kans dat je kindje complicaties oploopt juist door wèl te enten (gifstoffen in bloed spuiten) dan heb ik eigenlijk het gevoel dat je dat tegen elkaar weg kan strepen en het verstandiger is / beter voelt om de gok te nemen om niet te enten en het risico te lopen dat je kind wellicht in aanraking te komt met zo'n ziekte.

En de ziekte dan wel of niet oploopt.
Als kind ziekte al oploopt, dan is het nog maar de vraag of het er uberhaupt ziekte verschijnselen door krijgt.
En àls het dan al ziek wordt, dat de kans enorm groot is dat het met een weekje griep en malaise wel weer over is en het kind op natuurlijk wijze een veel betere / langdurigere immuniteit heeft verkregen dan door een "prikje".

De kansen dat je kind door niet enten ziek wordt lijken veel kleiner dan dat het door wel enten ziek wordt...als je alleen al hoort dat men het heel normaal vindt dat kinderen na het enten "onschuldige" koorts en dergelijke krijgen... en regelmatig dus ergere en langdurigere verschijnselen die optreden "toevallig" na het prikken.... dan neem ik liever het risico dat die kleine diezelfde verschijnselen krijgt door een op normale wijze opgepikte ziekte dan door een prik er in te jassen met twijfelachtige bescherming maar sowieso gifstoffen :(:)

Misschien is het over 50 jaar wel algemeen gedachtegoed dat men (bijna) helemaal afstapt van enten omdat het het er alleen maar gevaarlijker op is geworden. Misschien is het wel verstandiger om gewoon net als vroeger, kinderen op de normale leeftijd al de kinderziektes te laten doorlopen zodat ze dat maar hebben gehad. ik ben 34 maar heb ook nog gewoon de Bof en Kinkhoest gehad...werd toen echt niet al te spastisch over gedaan. Ja je moest het in de gaten houden maar zo'n extreme bangmakerij als tegenwoordig was er niet bij hoor :n

Misschien maak je de samenleveing alleen maar zwakker door het enten... ik vraag me ook af als je leest over die uitbraken hier en daar, in hoeverre de meeste mensen daar niet juist blij mee waren in plaats van dat ze er door geschrokken zijn? :o

Het lijkt mij nu het beste om gewoon je kind de mazelen e.d. te laten krijgen zodat die er later niet meer bang voor hoeft te zijn omdat zijn enting uitgewerkt is (als die al bescherming geboden heeft...) :(:)

En ja het is een risico dat je net dat ene kind hebt dat er ernstige complicaties door krijgt...maar je kan ook net dat ene kind hebben dat die complicaties krijgt door de prik :(:)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:11

Nadir schreef:
Je hebt het nu over 1 dode hier en 1 dode daar door bijv mazelen. Dat kan idd gebeuren als je al vanalles mankeert, daar helpt vaccinatie niet tegen. Hetzelfde geldt voor iemand die HIV heeft en griep krijgt, die zal dat misschien ook niet overleven.

Zoals eerder door iemand anders gezegd waren de ziektes al bijna verdwenen voordat men begon met vaccineren. Ik geloof dus niet dat ze weer terug zullen komen als minder mensen gaan vaccineren. De vaccinatiegraad ligt overigens al jaren veel lager dan het RIVM beweert, die 95% waar ze mee schermen is een leuke marketingtruc ;)

Het feit dat er af en toe uitbraken zijn in de bible belt zegt toch iets anders, en ik denk zelf dat deze niet uit de hand lopen omdat er nu over het algemeen verder vaak nog wel geent wordt.

Dat ziektes al bijna verdwenen waren is simpelweg niet waar, ik heb geen tijd om er de exacte data over op te zoeken, maar het feit dat er af en toe iets uitbreekt (en zelfs iets niet-'onschuldigs' als mazelen zoals polio) zegt daar al genoeg over. In andere landen zijn verschillende ernstige ziektes nog steeds een probleem, en er komen steeds meer mensen uit deze landen hiernaartoe. Pokken hebben we gelukkig zodanig uitgeroeid en dat was echt met behulp van vaccins. Natuurlijk helpen een goede hygiene en betere gezondheidszorg ook, maar dat betekent niet dat deze ziektes niet meer voor zullen komen als iedereen stopt met enten.

De ziektes die te overleven zijn zonder enten zoals mazelen, dat is inderdaad net als de griep, sommige mensen met een lage weerstand gaan er dood van, de meesten gelukkig niet. Op volwassen leeftijd heb je meer kans op complicaties. Rode hond is vooral gevaarlijk voor zwangere vrouwen, en dat is de voornaamste reden dat ervoor geent wordt.

Wat ik frappant vindt is dat het rivm van bangmakerij wordt beschuldigd, terwijl alle anti prik websites precies hetzelfde doen. Misschien nog wel erger, omdat er gebruik wordt gemaakt van allerlei pseudowetenschappelijke uitspraken die met een beetje onderzoek geen stand meer houden.

Ik wil niemand overhalen om hun kinderen wél in te enten, je hebt toch zelf al de beslissing gemaakt geloof ik en het is jouw keuze, dat is je goed recht. Wel wil ik je aanraden niet alleen eenzijdige informatie van een anti-vaccinatie website af te halen of eenzijdig te zoeken naar bronnen die jouw mening onderbouwen. Er zijn altijd 2 kanten van een verhaal, en de beste informatie haal je uit primaire bronnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 17:24

Ik denk dat beide kanten van dezelfde dingen worden beschuldigd, en dat het daarom ook altijd een soort gok is van waar je op vertrouwt :)

Prikkers vinden niet-prikkers maar ontzettend domme gansjes die zich voor de gek laten houden door mensen die er niets vanaf weten.

Terwijl niet-prikkers juist de prikkers weer goedgelovige sukkels vinden die domweg doen wat hen opgedragen wordt :P

En zo nog een aantal zaken, zoals bangmakerij daar beschuldigen beide kampen elkaar van... je moet als ouders maar gokken op je gevoel waar je meer vertrouwen in hebt want zowel een overheid als een alternatieve garde hebben bewezen dat ze het niet altijd bij het juiste eind hebben.

De meeste mensen lopen de kudde achterna en laten "gewoon" enten, een aantal verdiept zich wat meer en komt dan tot de ene of andere conclusie. Of het enten een vloek of een zegen is....ik durf het niet metzekerheid te zeggen maar het komt op mij niet over als een zegen in ieder geval :P

Dat je met bepaalde ziektes meer kans hebt op complicaties wanneer je deze op latere leeftijd krijgt: daarom kan je ze beter als kind doormaken. Lijkt me de logische conclusie hoor :o

Ontnemen we onze kinderen dan door het er uit willen enten van ziektes (wat toch niet lukt want enten werkt gewoon niet altijd en biedt dus geen gegarandeerde en geen levenslange bescherming...) niet juist het recht om er maar vanaf te zijn voordat ze volwassen zijn...?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:49

Nadir kritische prikkers zijn ook bang voor de ziektes hoor daarom is het een moeilijk keuze wat wel en wat niet.

Lepeltje kan het even z niet vinden nu maar weet ook dat er een uitbraak is geweest net na een enting die ineens in grote hoeveelheden werd gezet dacht dat dit de polio was.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:23

Ik weet niet, of er in de zogenaamde bijbelgordel, meer ziektes zijn.
Wat ik WEL weet, is dat als je kind verschijnselen heeft van een kinderziekte, er als eerst gevraagd wordt of ze gevaccineerd zijn. Is dit wel het geval, is het antwoord, O dan heeft hij of zij dat NIET!
er wordt dus al niet eens onderzocht, of het kind wel of geen "mazelen" heeft. Is het kind niet gevaccineerd, worden de verschijnselen direct aan "mazelen" toegeschreven.

Zo houd je dus de zogenaamde epidemieën hoog in de bijbelgordel.
en Ja dit dus zelf meegemaakt, omdat ik op verschillende leeftijdsfases gestopt ben met vaccineren.

Wees dan eerlijk, en test ALLE kinderen met verschijnselen, ipv te zeggen o jij bent gevaccineerd? dus jij kan geen mazelen hebben. o jij bent niet gevaccineerd? dan zijn het de mazelen. dat is gewoon echt een lachertje en kan in mijn ogen niet serieus genomen worden.

p.s. vul voor mazelen gerust een andere kinderziekte in hoor, want het werkt zo bij veel meer kinderziektes....

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:47

pmarena schreef:
Het is natuurlijk heel vervelend als je net die ene dode in je familie te betreuren hebt, maar de kans op blijvend letsel of de dood door 1 van de ziektes waarvoor geënt wordt is zó ontzettend klein....

Als je die hele kleine kans afzet tegen de kans dat je kindje complicaties oploopt juist door wèl te enten (gifstoffen in bloed spuiten) dan heb ik eigenlijk het gevoel dat je dat tegen elkaar weg kan strepen en het verstandiger is / beter voelt om de gok te nemen om niet te enten en het risico te lopen dat je kind wellicht in aanraking te komt met zo'n ziekte.

En de ziekte dan wel of niet oploopt.
Als kind ziekte al oploopt, dan is het nog maar de vraag of het er uberhaupt ziekte verschijnselen door krijgt.
En àls het dan al ziek wordt, dat de kans enorm groot is dat het met een weekje griep en malaise wel weer over is en het kind op natuurlijk wijze een veel betere / langdurigere immuniteit heeft verkregen dan door een "prikje".

De kansen dat je kind door niet enten ziek wordt lijken veel kleiner dan dat het door wel enten ziek wordt...als je alleen al hoort dat men het heel normaal vindt dat kinderen na het enten "onschuldige" koorts en dergelijke krijgen... en regelmatig dus ergere en langdurigere verschijnselen die optreden "toevallig" na het prikken.... dan neem ik liever het risico dat die kleine diezelfde verschijnselen krijgt door een op normale wijze opgepikte ziekte dan door een prik er in te jassen met twijfelachtige bescherming maar sowieso gifstoffen :(:)

Misschien is het over 50 jaar wel algemeen gedachtegoed dat men (bijna) helemaal afstapt van enten omdat het het er alleen maar gevaarlijker op is geworden. Misschien is het wel verstandiger om gewoon net als vroeger, kinderen op de normale leeftijd al de kinderziektes te laten doorlopen zodat ze dat maar hebben gehad. ik ben 34 maar heb ook nog gewoon de Bof en Kinkhoest gehad...werd toen echt niet al te spastisch over gedaan. Ja je moest het in de gaten houden maar zo'n extreme bangmakerij als tegenwoordig was er niet bij hoor :n

Misschien maak je de samenleveing alleen maar zwakker door het enten... ik vraag me ook af als je leest over die uitbraken hier en daar, in hoeverre de meeste mensen daar niet juist blij mee waren in plaats van dat ze er door geschrokken zijn? :o

Het lijkt mij nu het beste om gewoon je kind de mazelen e.d. te laten krijgen zodat die er later niet meer bang voor hoeft te zijn omdat zijn enting uitgewerkt is (als die al bescherming geboden heeft...) :(:)

En ja het is een risico dat je net dat ene kind hebt dat er ernstige complicaties door krijgt...maar je kan ook net dat ene kind hebben dat die complicaties krijgt door de prik :(:)

10% van de kinderen die mazelen krijgt heeft ernstig blijvend letsel, zoals doofheid. 0,2% overlijdt.

Mazelen is zeer besmettelijk, en te voorkomen met vaccinatie. Niet vaccineren is daarnaast een ernstige bedreiging voor de 'kudde immuniteit'. Daarnaast zijn de risico's van vaccineren nihil.

https://www.youtube.com/watch?v=RfdZTZQvuCo

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:58

Homeopathie werkt niet, nooit.

De basis gedachte achter de vermeende werkzaamheid van homeopathe is op zich al baarlijke nonsens (water zou een geheugen hebben voor stoffen die er ooit in zijn opgelost geweest).

Uitentreure onderzocht, er is nooit (nee echt, nooit) enige werkzaamheid buiten het placebo effect aangetoond van een homeopathisch middel in een gedegen opgezet dubbelblind onderzoek (en door de aard van homeopatische middelen is zo een onderzoek héél gemakkelijk op te zetten).

Het is derhalve tragisch dat deze kwakzalverij niet uit te roeien is. Hoewel er natuurlijk wel iets voor te zeggen is een placebo te kunnen inzetten in bepaalde gevallen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:01

Lho ben benieuwd waar je dat cijfer vandaan haalt.
En waar heb jij op gebaseerd dat de risico's nihil zijn van vaccineren? Onderzoekers zelf weten amper de gevolgen

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:01

Kuggur schreef:
Homeopathie werkt niet, nooit.

De basis gedachte achter de vermeende werkzaamheid van homeopathe is op zich al baarlijke nonsens (water zou een geheugen hebben voor stoffen die er ooit in zijn opgelost geweest).

Uitentreure onderzocht, er is nooit (nee echt, nooit) enige werkzaamheid buiten het placebo effect aangetoond van een homeopathisch middel in een gedegen opgezet dubbelblind onderzoek (en door de aard van homeopatische middelen is zo een onderzoek héél gemakkelijk op te zetten).

Het is derhalve tragisch dat deze kwakzalverij niet uit te roeien is. Hoewel er natuurlijk wel iets voor te zeggen is een placebo te kunnen inzetten in bepaalde gevallen.

Bij onderzoeken waar verteld werd wat er getest werd, vielen de resultaten zelfs lager uit dan wat je bij een placebo zo verwachten :D

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:03

StalNollie schreef:
En waar heb jij op gebaseerd dat de risico's nihil zijn van vaccineren? Onderzoekers zelf weten amper de gevolgen

Van het RIVM. Onderzoekers weten prima de gevolgen van vaccineren. Waarom denk jij dat vaccineren kwaad kan dan? Graag feitelijk onderbouwd en niet met aluminium hoedjes.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 19:47

In ander topic over hetzelfde onderwerp werd net Mary Tocco (wat ze schrijft) aangehaald als 'bewijs'. Ik weet niet hoeveel mensen (in dit topic) zich hier werkelijk op basseren wat betreft hun mening, maar daar zei ik het volgende over, wat misschien hier ook van waarde kan zijn (naast mijn vorige post in dit topic).

Er werd verwezen naar: https://word.office.live.com/wv/WordVie ... Tocco.docx

De schrijfster van het stuk uit de link is Mary Tocco. Zeer niet betrouwbaar of wetenschappelijk. Daarover eerst maar eens dit:

http://theness.com/neurologicablog/inde ... narrative/
Om daar even uit te pakken wat me opvalt.

Citaat:
She [Mary Tocco] writes:
"We have protected the rights of parents in Michigan since defeating a bill back in September 1995 that would have eliminated the philosophical exemption to vaccinations and are a voice for thousands of parents who support transparent information about the known safety risks of vaccines. MOM encourages informed vaccine decisions and do not tell people how to decide or whether or not to vaccinate."

Philosophical exemption simply means anyone can simply choose not to vaccinate their children and still place them in public school. Keep in mind, vaccines are only mandatory in the US in that children need them to enter public school. Parents can always opt out and either homeschool or send their kids to private school that doesn’t require vaccination.

No one disagrees with medical exemptions from vaccines. Religious exemptions are controversial, and I won’t delve into that topic here. The real issue is, if states allow for any non-medical exemption, how difficult is it to obtain? Philosophical exemptions are all about lowering the bar and making it easy.

Saying that the group “support transparent information about the known safety risks of vaccines,” implies that this is an issue. If you want transparent scientific information about vaccine risks, ask your doctor, or go to the CDC website. Look up any vaccine and they will list all the known side effects and their incidence right there.

Anti-vaccine groups pay lip service to informed decisions and transparency, but actually they are promoting misinformation and so are actually working against informed consent. They are muddying the waters with nonsense, cherry picking, distortion of facts, and outright lies.

She writes:
"The authors claim that Michigan’s unvaccinated rates are a health risk. I have not seen any studies proving that those who are unvaccinated or lacking in all of their vaccines have shown a reduction in health."

Then you have not been looking. I reviewed the literature here. What published studies show is that vaccinated children are different from unvaccinated children in one way – they have fewer vaccine-preventable diseases. That is what vaccines are supposed to do. There are also countless studies looking at individual vaccines, showing that they reduce the risk of contracting the disease they are meant to prevent.

She goes on:
"It is a fact that when a child recovers from these infectious illness, they obtain life-long immunity as a benefit."

This is a distortion. Not all infections produce life-long immunity. Length of immunity varies. The same is true for vaccination – length of immunity varies. Researchers track how long the immunity from vaccines last, and schedule booster shots accordingly.

Sometimes immunity from surviving the disease lasts longer than the vaccine, because the length and intensity of exposure to antigens is greater, but at what cost? Vaccine-preventable infections are not all benign. Many can cause serious permanent harm or even death. If nothing else, who wants to be miserably sick for weeks. The whole point of vaccines is to trigger immunity without the disease. If you take a risk vs benefit approach, the benefit of vaccines vastly outweighs the risk, perhaps by more than any other medical intervention.

She digs in:
"The science “is not settled” on vaccine safety or efficacy."

This is a lie. The science is absolutely settled. Vaccines are safe and effective. “Safe” does not mean zero risk – life does not come with zero risk, ever. It means they are relatively safe, and that benefit outweighs risk.

As evidence to support her misinformation she writes:
"The United States Vaccine Court has settled over 85 cases where children are injured with neurological injuries from vaccines since 2000."

This is another distortion. The vaccine court does not determine if vaccines caused the reported injuries. They only determine if compensation is appropriate, based on their rules which are designed to favor the claimant. They err way on the side of compensating sick children, and they don’t force them to prove cause and effect. This is, therefore, not a good line of evidence that vaccines cause harm.

And of course, no one denies that rare (on the order of magnitude of one in a million) cases of vaccine serious side effects do occur.

If Tocco is going to cite the vaccine court, however, then she should note that the court did make a ruling on the association of vaccines and autism, hearing the best cases the anti-vaccine crowd had to offer, and rejected their claims.

She continues:
"As I travel the country speaking with parents, the #1 concern is vaccine ingredients. Many are not meant to eat and yet we inject them via vaccination!"

This is naked fearmongering with the “toxin gambit.” David Gorski has deconstructed this myth many times.

In (voor nu) de conclusie is dat je niet alles zomaar moet aannemen als iemand (Mary Tocco) zegt dat het zo is en dat het bewezen is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:06

LHO schreef:
StalNollie schreef:

Van het RIVM. Onderzoekers weten prima de gevolgen van vaccineren. Waarom denk jij dat vaccineren kwaad kan dan? Graag feitelijk onderbouwd en niet met aluminium hoedjes.

RIVM denk zwart wit over hun bevindingen en niet alles op onderzoeken gebasseerd. Zo ook bij de sites die tegen vaccineren zijn gewoon weg omdat onderzoekers het ook nog niet duidelijk hebben. Niemand weer exact de voor en na delen te vertellen het is een keus aan ons om dingen tegens
Elkaar weg te strepen.

Want zou er echt een duidelijk onderzoek zijn naar voor of tegens zou de keuze makkelijker zijn, maar die zijn er gewoon niet.
Vandaar mijn vraag naar een duidelijk onderbouwt onderzoek want dat zou makkelijker worden in de keuze maar die is er gewoon niet

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:26

StalNollie schreef:
Want zou er echt een duidelijk onderzoek zijn naar voor of tegens zou de keuze makkelijker zijn, maar die zijn er gewoon niet.
Vandaar mijn vraag naar een duidelijk onderbouwt onderzoek want dat zou makkelijker worden in de keuze maar die is er gewoon niet

Waar haal je dat vandaan? Er zijn meer dan genoeg onderzoeken gedaan naar het effect van vaccinaties. En die spreken elkaar niet tegen. Zoiets heet een wetenschappelijke consensus.
Jij wil één onderzoek waar je je mening op kan baseren? Zo werkt wetenschap dus niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 20:33

LHO schreef:

Ik weet niet of het kwaad kan. Wel heb ik een medewerker ooit horen zeggen: 'we hebben het niet onderzocht maar 3 vaccins tegelijk kan geen kwaad dus 4 ook niet' toen er bepaalde vaccinaties werden samengevoegd.

Dat vond ik wel zo'n ontzettend onwetenschappelijke opmerking dat het mijn vertrouwen flink heeft geschokt.

Een tweede reden dat ik toch een klein beetje voorbehoud heb is omdat ik zelf meerdere onplezierige reacties heb gehad op vaccins. (Een flinke allergische reactie en meerdere keren ziek.) Ik zie wat dat betreft toch wel iets meer nuance en iets meer nadelen dan het 'volkomen veilig'-verhaal.

Tegelijkertijd zou ik zeker ook niet denken dat homeopathie een goed antwoord is op tetanus of polio.

Maar er mag (dat schreef ik in het andere topic ook al) best wat meer ruimte komen voor meer nuance. Niet elke ziekte is hetzelfde, niet elk vaccin is hetzelfde. Niet bij elke ziekte is 'herd immunity' belangrijk, en de gevolgen van sommige dingen zijn flink heftiger dan andere (tetanus is dodelijk, op een vrij gruwelijke manier, terwijl de bof in verreweg de meeste gevallen geen problemen geeft.)