leren ontbijten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:25

Sjira schreef:
In fruit zitten suikers mwaardoor je een suikerdipje zou kunnen krijgen. Dat is de enige reden die ik kan bedenken dat fruit in de ochtend niet goed is. Vezelrijk is beter, daar krijg je veel lange energie van en langer een vol gevoel. Maar als jij 's ochtends een banaan kan eten dan heb je prima ontbijt hoor! Beter dan niets....

In bananen zitten veel vezels en voedingsstoffen. Daarnaast bevat fruit fructose en niet de standaard snelle suikers die voor een suikerdip zorgen. Ik begin de dag ook meestal met fruit omdat het makkelijk eet en niet al te zwaar is op de maag zo sochtends. Niks mis mee :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:37

Amaris schreef:
Ik dacht nog om te komen in de havermout, maar ik had nog maar 60 gram. Dus ik heb van het recept maar de helft gemaakt. Dat blijkt precies genoeg om een fijne laag van een cm of 2 in een groot cakeblik te maken.

Ik vind het ERG lekker! Alleen de banaan mag voor mij iets minder, maar dan moet ik iets anders 'nats' bedenken om de droge dingen mee te vermengen. Misschien appel of gewoon maar een halve banaan.

zou het in een glazen ovenschotel ook lukken, denk je ? Ik heb enkel ronde taartvormen, geen vierkante cakeblikken. Al kost dat natuurlijk ook de wereld niet... Als ik dan toch boodschappen moet doen om die koek te maken...

Een cm of 2 klinkt net goed !

Hahaha TS, goed dat we je aan het eten houden. _O- Hoe valt het nu mee (of tegen), dat ontbijten ?

Amaris

Re: leren ontbijten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:44

Ik denk dat een taartvorm ook prima moet lukken, beter als overschotel denk ik. Het is maar dat het ergens in zit dat geschikt is voor te bakken en een beetje anti-aanbak is ook wel handig. Dan zou je gewoon ronde koeken krijgen. Kun je er punten uit snijden ipv vierkante koekies :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 14:22

Rond 11 uur heb ik wat gegeten. Dat mocht niet echt meer ontbijt heten, maarja beter dan 13:00 zullen we maar denken :P Nu fruit ingeslagen dus dat maar proberen. Brood staat me zwaar tegen.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:25

Ahhh en ik maar braaf ontbijten denkende dat er anderen naast mij ook door dat leed heen moeten :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 14:36

PowerReiner schreef:
Ahhh en ik maar braaf ontbijten denkende dat er anderen naast mij ook door dat leed heen moeten :+

aaaaah.. Morgen weer samen dan? :P En hoe ging dat vandaag?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:38

Ilsemarie schreef:
Ik kon ook nooit wat eten maar was wel altijd slap s ochtends en dat was op school niet ideaal. Ik ben begonnen met een stroopwafel. Dan ben je ook direct vlot opgestart. Daarna stroopwafel op brood (is nog Super lekker ook nog) daarna tussen brood en sindsdien ontbijt ik gewoon!

Gezond ontbijt komt vanzelf wel, je moet eerst zorgen dat je überhaupt wat wegkrijgt en ontbijt in je systeem krijgt. Gewoon kijken wat je het makkelijkste opeet s ochtends, ookal is het iets raars, dat maakt niks uit ja.

Inderdaad gewoon maar beginnen met iets ookal is het niet gezond. Dan leert je lichaam in ieder geval om iets binnen te krijgen 's ochtends.
Ik had ook altijd een hekel aan ontbijten, en ging vervolgens de rest van de dag heel veel snaaien.
Nu eet ik sochtends zo'n opwarm pannenkoek, super vies waarschijnlijk voor veel mensen, maar het valt niet zo zwaar en eet ook veel makkelijker weg dan een vieze boterham.

Heb een tijdje geprobeerd om gezonder te doen (jogurt of kwark met fruit en havermout), dan zat ik sochtends gerust een half uur voor dat bakje, hapje voor hapje, en kwam ik er nooit doorheen. Dat heb ik gauw opgegeven.

Wil die zelfgemaakte koek wel eens proberen :D

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:53

Vandaag ging redelijk. In plaats van 3 happen waren het er vandaag 7. Voelde me tot een uur of 11 naar, ongeveer net als gisteren.
Overigens merkte ik gister wel dat ik na het avondeten gewoon nog energie had. Of dat aan het eten lag of een andere reden weet ik niet. Normaal als ik overdag niet/bijna niet eet dan kun je me na het avondeten opvegen. Dan blijf ik de hele avond ontzettend moe en doe ik niets liever dan op de bank liggen.
Gisteren was dat veel minder.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 15:45

PowerReiner schreef:
Vandaag ging redelijk. In plaats van 3 happen waren het er vandaag 7. Voelde me tot een uur of 11 naar, ongeveer net als gisteren.
Overigens merkte ik gister wel dat ik na het avondeten gewoon nog energie had. Of dat aan het eten lag of een andere reden weet ik niet. Normaal als ik overdag niet/bijna niet eet dan kun je me na het avondeten opvegen. Dan blijf ik de hele avond ontzettend moe en doe ik niets liever dan op de bank liggen.
Gisteren was dat veel minder.

fijn!! Ik merkte dat ook. Meer energie gister avond. Maar eergister ben ik ook om 9 uur naar bed gegaan zo moe was ik :')

Maar kan goed mee tellen dat je energie over hebt dankzij ontbijten. Helemaal in jouw geval omdat je smiddags ook niet at. Je lichaam gaat van spaarstand naar spaarstand.

Supergoed van je. Even doorzetten. Hopelijk is die misselijkheid ook gauw over s ochtends!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 15:52

_suus19_ schreef:
Ilsemarie schreef:
Ik kon ook nooit wat eten maar was wel altijd slap s ochtends en dat was op school niet ideaal. Ik ben begonnen met een stroopwafel. Dan ben je ook direct vlot opgestart. Daarna stroopwafel op brood (is nog Super lekker ook nog) daarna tussen brood en sindsdien ontbijt ik gewoon!

Gezond ontbijt komt vanzelf wel, je moet eerst zorgen dat je überhaupt wat wegkrijgt en ontbijt in je systeem krijgt. Gewoon kijken wat je het makkelijkste opeet s ochtends, ookal is het iets raars, dat maakt niks uit ja.

Inderdaad gewoon maar beginnen met iets ookal is het niet gezond. Dan leert je lichaam in ieder geval om iets binnen te krijgen 's ochtends.
Ik had ook altijd een hekel aan ontbijten, en ging vervolgens de rest van de dag heel veel snaaien.
Nu eet ik sochtends zo'n opwarm pannenkoek, super vies waarschijnlijk voor veel mensen, maar het valt niet zo zwaar en eet ook veel makkelijker weg dan een vieze boterham.

Heb een tijdje geprobeerd om gezonder te doen (jogurt of kwark met fruit en havermout), dan zat ik sochtends gerust een half uur voor dat bakje, hapje voor hapje, en kwam ik er nooit doorheen. Dat heb ik gauw opgegeven.

Wil die zelfgemaakte koek wel eens proberen :D

Een opwarm pannekoek is ook lekker zompig, net als die koek die iemand noemde. Dus dat ben jij dan alvast al een beetje gewend :D
Brood krijg ik echt met vreselijke tegenzin weg. Dus morgen ga ik lekker een banaan nemen :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:53

Pannenkoeken gaan hier lekker binnen als ontbijt hoor. :j Als ik er gemaakt heb en nog over heb, verheug ik mij 's avonds al op het ontbijt van de dag erna. :D

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:17

Ts hoe gaat het nu met ontbijten?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 18:48

Nou..... :P

Het gaat beter dan voorheen maar nog niet helemaal zoals t moet :+

Laatste paar dagen heb ik wel rond 10 uur wat gegeten. En smiddags ook weer lunch. Ik moet zeggen dat ik echt wel merk dat ik meer energie heb!

Ik heb van die Belvita koekjes gehaald maar alleen dat als ontbijt word m ook niet. Dat is gewoon een soort suiker boost wat je dan krijgt :D

Vanmorgen heb ik heel braaf yoghurt met meusli gegeten *\o/*