Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Ik heb echt heel weinig begrip voor mensen die niet kunnen werken, maar wel naar stal kunnen. Is niet persoonlijk tegen jou, dus excuus als dat zo over komt
Ik geloof er niet in dat mensen geen vrienden, familie of stalgenoten hebben die even een dagje je paard kunnen doen. Ik vraag me dan ook serieus af wat er gebeurt als je je been breekt, een auto-ongeluk krijgt of om een andere reden even uit de running bent.
). Als hij op je voet heeft gestaan brengt hij zichzelf ook niet naar stal. Je moet wel. Je hebt gewoon verantwoordelijkheid en dat is wel een hetgene wat mij uit bed haalt als ik de griep zit. Net als een kind. Het moet ..
Daarnaast, dat jij (ongeveer) dezelfde kwaal hebt als een ander, betekent nog niet dat jullie dezelfde hoeveelheid pijn hebben? Danique_G schreef:Ik denk niet dat specifiek paarden mensen harder zijn voor zich zelf, maar mensen die iets graag willen bereiken dat zijn.
Ik ben met bepaalde dingen ook minder dan de andere keer. Zo ga ik bijvoorbeeld makkelijker niet naar college. Maar een training overslaan? Ben je gek ofzo?
Ik ga gewoon lessen als ik barstende koppijn heb, advil en gaan met die banaan! Oreo schreef:De gemiddelde zelfstandige ondernemer, of wie dan ook die met passie zijn beroep of hobby uitoefent is veel minder vaak en/of lang ziek dan de gemiddelde werknemer met een vast contract waar alles redelijk is afgezekerd.
Oreo schreef:Interessante stelling; in mijn optiek is iemand met voor mijn part 100 paarden, die al jaaaaaren actief is met paarden maar piept om pijntjes ondanks al die paarden gewoon geen "echt" paardenmens. En uiteraard zijn er ook mensen die niet eens een paard hebben, maar wel die typische mentaliteit hebben. Als dieren of kinderen/oudere mensen afhankelijk van jou zijn hoor je tot het uiterste te gaan. Ik las ergens een reactie op een eerdere post over arbo-artsen. Nou, wat mij betreft zijn controles en adviezen van de gemiddelde arbo-arts veel te soft. Als dat beleid eens aangescherpt zou worden zouden er een heleboel kosten bespaard kunnen worden
gewoon doorgaan... Familietrekje!