Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 16:43

secricible schreef:
Een dietist die je zo'n dieet adviseert moet haar titel kwijt raken als dit werkelijk is war ze adviseert. Bah. Dat is toch geen reclame voor het vakgebied?

Een eiwitshake dieet (waarbij je in ketose gaat) kan met de juiste begeleiding een goede eerste stap zijn om af te vallen, voornamelijk voor mensen die hun volledige relatie met voeding kwijt zijn. Even een herstart kan dan heel effectief zijn, maar dan voor een hele korte tijd, enkele weken tot een paar maanden misschien. Gewoon omdat het geen oplossing is voor het probleem.
Een eiwitdieet (van bij voorkeur gewone voeding, waarbij je niet in ketose gaat maar koolhydraat beperkt eet) kan daarnaast voor insuline-resistente mensen en diabatici de enige methode zijn om nog af te vallen, omdat er sprake is van een stofwisselingsprobleem. Maar dan gaat het niet om een crashdieet zoals de meeste eiwitshake dieten, maar om een structureel ander voedingspatroon met veel beweging en een kleine restrictie in kcal.

Ik ben vooral verbaasd dat veel mensen op deze manier rommelen maar geen flauw idee hebben wat ze doen met hun lichaam.

Ja gaat van een eiwitshake niet in ketose, dat gebeurd dacht ik uit mijn hoofd als je minder dan 40 khd per dag eet. Dat kan ook met alleen kwark eten (als voorbeeld)
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 01-01-15 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 16:45

Jennyj01 schreef:
He maar iedereen die de shakes gebruikt. Ik krijg er enorme spierntwikkeling bij. Sport best wel intensief en ga bij die eiwit shakes er als een body builder uitzien. Voor mij werkt het dus niet zoals ik het zou willen.

Gebruik je niet de gainers ;-)

Nee ff serieus is het niet omdat je minder vocht vasthoudt, je droger bent en je spieren groter lijken...?
Na het sporten zijn je spieren toch voller. Als ik droger strakker was ... Beter dan vet.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:17

Ik heb zelf Prodimed gedaan en ben uiteindelijk heel erg ziek geworden. Mijn galblaas is verwijderd.

Ik heb nu een eitwitrijk afvalschema laten maken door een professionele bodybuilder. Krijg op een dag 60 gram
Koolhydraten binnen en 150 gram eiwitten.

Veel gezondere en goedkopere oplossing dan Prodimed. Dat kostte mij 400 euro per
maand!

liekensancho

Re: Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:24

hier bij erkende diëtiste prodimed gevolgd, na paar maanden werd ik steeds meer moe, futloos, en gevoel alsof ik tegen de vlakte ging. Dieet met groenten aangevuld, niks hielp.
Bleek later dan mijn suiker torenhoog was en veel te hoge bloeddruk.
Ook al wil je het niet horen, bezint eer ge begint.
Ik ben nu weer opgestart met het ziekenhuisdieet maar wil er wel mijn groene smoothie 's ochtends niet voor opgeven.
Als je alle suiker, geur kleur smaakstoffen weg laat en e-nummers, bijvoorbeeld je dag opstart met een groene smoothie en evt. nog een maaltijd daarmee vervangt ( lunch, diner) en brood, pasta rijst, zoveel mogelijk laat staan en groene groenten eet, heb je veel al een superdieet ;-).
Hoewel ik weet dat het aan een strikt dieet houden gemakkelijker is :-).
en idd, prodimed kostte mij incl. dietiste tegen de 150 euro per week, niet normaal meer....

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:29

Emma_s_girl schreef:
Citaat:

ik heb eiwitshakes erbij besteld omdat ik naast t paardrijden 4 keer in de week sport en anders de kwark en griekse yoghurt mijn neus uit komt.

Eet je dan alleen kwark of yoghurt naturel, sandyjorgen?

nee, alsjeblief niet zeg. dat eet ik als tussendoortje of ontbijt/lunch om te zorgen dat ik voldoende eiwitten binnen krijg (naast gewoon een stukje vlees/vis).

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:34

Ik denk dat ik mijn vraag niet goed heb gesteld, sandyjorgen ;-).
Als je yoghurt/kwark eet - doe je er dan nog iets in of eet je puur de kwark of yoghurt zonder toevoegingen? M.a.w. wat eet je allemaal als ontbijt of lunch.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:53

alleen kaneel. en eventueel (als t totaal onder de 5 gram khd blijft) een stuk of 2-3 verkruimelde walnoten voor de bite.
het is, in mijn geval, magere franse kwark of griekse yoghurt 10 o/o vet. Deze 2 bevatten weinig khd.
yoghurt zitten weer meer khd is en mag ik dus niet. ook chiazaad of goij bessen kan ik helaas niet toevoegen omdat ik met ontbijt en lunch onder de 5 gr kdh moet blijven.

wat ik verder allemaal eet als ontbijt en lunch is voor dit topic niet echt relevant (en beetje veel typ werk :+ ) het is iig koolhydraat arm

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:54

Mensen zijn wel enorm negatief over eiwitdieet zeg.
Het is of links, of helemaal rechts, waarom niet een middenweg?
Ik weet ook vroeg op de dag geen koolhydraten, bij voorkeur alleen s'avonds.
Mijn lichaam kan ook niet echt zonder merk ik, dan gaat mijn schildklier protesteren.
Yoghurt is wel simpel om aan je eiwitten te komen, het is echt jammer dat ik niet tegen melk kan wat dat betreft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:00

En soyayoghurt?

Wat geraspte citroen is erg lekker door yoghurt of kwark
Helemaal met een beetje honing maar ja dat zijn weer suikers

Citroen in de vriezer gooien en dan rasp je er zo wat af, met schil en al. Je hebt weinig nodig

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:03

Ben net boek aan het lezen over gezonde voeding, en daar raden ze het proteïnedieet 200% af. Niet alleen krijg je jojo-effect, maar zorgen teveel proteïnen voor een snellere veroudering, dus je levensverwachting daalt hiermee. Weet niet meer uit het hoofd wat de problemen waren, ik dacht hartaandoeningen en Alzheimer en zo'n toestanden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:07

[***] schreef:
En soyayoghurt?

Wat geraspte citroen is erg lekker door yoghurt of kwark
Helemaal met een beetje honing maar ja dat zijn weer suikers

Citroen in de vriezer gooien en dan rasp je er zo wat af, met schil en al. Je hebt weinig nodig

Ik kan ook niet tegen soja, en niet tegen lactosevrije yoghurt gezien ik ook niet tegen melkeiwit kan. :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:09

hwn schreef:
Ben net boek aan het lezen over gezonde voeding, en daar raden ze het proteïnedieet 200% af. Niet alleen krijg je jojo-effect, maar zorgen teveel proteïnen voor een snellere veroudering, dus je levensverwachting daalt hiermee. Weet niet meer uit het hoofd wat de problemen waren, ik dacht hartaandoeningen en Alzheimer en zo'n toestanden.

Ik snap dit soort dingen dus niet.
Er zijn dingen als Paleo waarbij men geen rijst/aardappelen etcetera eet, en het is dat ik het knap onmogelijk vind nu ik nog thuis woon anders had ik er op over gegaan.
Sinds ik die achterlijke hoeveelheid koolhydraten geschrapt heb ben ik veel stabieler in mijn energiepijl, in plaats van dat mijn suikerspiegel niet stabiel te krijgen was.
Dus de andere kant van het verhaal is er ook nog.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:18

hwn schreef:

Maar welk dieet is nou niet afgeraden?

Sonja bakker, Atkins, etc etc

Geen aardappels, rijst of pasta? Wat eet je dan als vervanging?
Alleen groente en een stukje kip is toch ook wel erg kaal.

Ik doe geen dieet (heb er momenteel een beetje aversie tegen omdat een vriendin met anorexia kampt), ik eet gewoon wat minder en ga wat meer sporten. Neem wel een paar keer per week een whey shake voor de spieren en mijn rugklachten zijn eindelijk eens houdbaar in de winter.
Ik doe al jaren gerichte training maar met de shake's erbij nu veel meer resultaat. Nee ik wil geen body builder zijn...alleen maar zo min mogenlijk klachten hebben :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 20:30

Ik merk wel dat ik ook minder spierproblemen heb als ik weinig/minder khd eet. Waar dat precies aan ligt weet ik niet. Dus minder rugpijn en spierkramp in mijn rug.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:42

Cowgirl schreef:
hwn schreef:

Maar welk dieet is nou niet afgeraden?

Sonja bakker, Atkins, etc etc

Geen aardappels, rijst of pasta? Wat eet je dan als vervanging?
Alleen groente en een stukje kip is toch ook wel erg kaal.

Twee soorten groente, of quinoa of zo, of desnoods toch wat bruine rijst. Ik doe het ook niet hoor, maar lijkt me wel geloofwaardig boek, geschreven door een arts, met veel verwijzingen naar proefnemingen met grote groepen personen.

Gaat om dit boek: http://www.voedselzandloper.com/

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 04:10

Ach ik leef liever wat korter dan dat ik overal bang voor moet zijn. De een zegt dit de ander dat. Van groente en fruit krijg je gifstoffen binnen, van vlees teveel AB, khd zijn weer slecht, zuivel is slecht voor je darmflora, light drinken ga je ook weer dood van. Alsje iedereen geloofd zou je niks meer kunnen eten.

Maaaarr ik drink en rook niet :+

Nog ff en ik ben thuis en kan op m'n gemakje beginnen!

Ik ben tussendoor ook redelijk goed afgevallen met een combi van kwark, proteïne producten en vlees en groente eten en daarna wasa crackers met bijv kip als lunch toegevoegd. Dus dat gebruik ik in m'n opbouw of als ik het beu ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:41

Ik wil geen 2 x per dag vlees eten
Vind 1 x zat en sla ook af en toe over
Groenten vullen trouwens prima vind ik

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:46

Cayenne schreef:
Gewoon gezond eten en voldoende bewegen. Al die eiwit/koolhydraten/etc-loze diëten zijn vooral goed voor het vermageren van je portemonnee. Je gezondheid zal er niet beter van worden :n

100% true. De beste manier om af te vallen, vol te houden en op gewicht te blijven. Zondigen mag, maar met mate. Daarnaast een teveel aan eiwitten is ook absoluut niet goed voor je nieren.

Gewoon geen voedingsstoffen schrappen. Niet elke verhouding heeft bij iedereen hetzelfde resultaat, dus pas je dat aan aan je eigen lichaam. Ik ben geen diëtiste, maar dit is wat ik afgelopen jaren heb geleerd en ondervonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:21

Toevoeging door Duhelo:
Citaat:
TS heeft inderdaad toestemming gekregen om dit topic op te starten. dit hebben we bewust toegelaten zodat er in het centraal topic geen pagina's lang gediscussieerd wordt over het wel of niet gezond zijn van dit dieet. Dit topic is dus specifiek bedoeld om ervaringen met dit soort dieeten te bespreken en het op een zo verantwoord mogelijke wijze te gaan oppakken.

Misschien kunnen de slanke mensen die hier diëten afraden een dieetboek schrijven: eet gezond en minder en beweeg meer. Als ze ook gelijk voor alcoholisten een boek schrijven: hou op met alcohol drinken
Voor gokkers: stop met gokken. En jullie kunnen vast nog meer bedenken :)* wat zal de wereld er mooi uitzien

Kunnen wij het hier over een eiwitdieet hebben

Ik ben nu een paar dagen bezig en heb geen trek of honger gehad. Vanmorgen naar spinning geweest en dat vind ik altijd best pittig maar was goed vol te houden zonder broodontbijt.
Normaal eet ik voor het sporten koolhydraten zoals banaan of een krentenbol anders word ik flauw onderweg, maar schijnbaar kun je prima sporten op alleen eiwit
Ik ben van plan om heel januari koolhydraten te schrappen en daarna maar 1 x koolhydraten per dag, bijv bij het avondeten, tot ik op gewicht ben en ik weer in mijn kleren en rijbroeken pas

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 17:54

Ik mag dan nu wel slank zijn,maar daar heb ik eerst ook wel keihard voor moeten werken en nog steeds. Als je klaar bent moet je het ook weten te behouden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:52

Zonnetje81 schreef:
secricible schreef:
Een dietist die je zo'n dieet adviseert moet haar titel kwijt raken als dit werkelijk is war ze adviseert. Bah. Dat is toch geen reclame voor het vakgebied?

Een eiwitshake dieet (waarbij je in ketose gaat) kan met de juiste begeleiding een goede eerste stap zijn om af te vallen, voornamelijk voor mensen die hun volledige relatie met voeding kwijt zijn. Even een herstart kan dan heel effectief zijn, maar dan voor een hele korte tijd, enkele weken tot een paar maanden misschien. Gewoon omdat het geen oplossing is voor het probleem.
Een eiwitdieet (van bij voorkeur gewone voeding, waarbij je niet in ketose gaat maar koolhydraat beperkt eet) kan daarnaast voor insuline-resistente mensen en diabatici de enige methode zijn om nog af te vallen, omdat er sprake is van een stofwisselingsprobleem. Maar dan gaat het niet om een crashdieet zoals de meeste eiwitshake dieten, maar om een structureel ander voedingspatroon met veel beweging en een kleine restrictie in kcal.

Ik ben vooral verbaasd dat veel mensen op deze manier rommelen maar geen flauw idee hebben wat ze doen met hun lichaam.

Ja gaat van een eiwitshake niet in ketose, dat gebeurd dacht ik uit mijn hoofd als je minder dan 40 khd per dag eet. Dat kan ook met alleen kwark eten (als voorbeeld)

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, of ik schrijf het verkeerd op. Ik bedoel dat er 2 soorten eiwitdieten zijn, eentje waarbij je in ketose gaat of eentje waar ij je gewoon je khd beperkt, maar niet voldoende voor ketose en daarnaast je kcal beperkt. Of je dat doet met shakes of normale voeding maakt voor je lichaam niet uit.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:59

Ik gebruik shakes van Herbalife. Ik hoorde er altijd alleen maar slechte verhalen over, dat het duur en rotzooi was en niet werkte.

Ik heb toen een 3day tryout pakket gekocht en was hier zo tevreden over dat ik nu nog steeds die shakes gebruik. Ook heb ik 4 mensen in mijn omgeving hieraan geholpen, zij zitten nu ook nog steeds aan de voeding.

Als je voor herbalife kiest moet je wel zorgen voor een goede coach, er zijn veel coaches die zomaar wat doen. Het is namelijk niet verplicht om hier een cursus in te volgen, dus iedereen kan het verkopen. Goede hulp bij welke voeding het beste bij je past is wel belangrijk. Voor meer info kan ik je het telefoonnummer van mijn coach wel geven, ik ben heel blij met haar en de voeding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:06

Ben je er goed mee afgevallen?

Ik mis mijn fruit wel. Zal blij zijn als ik dat straks weer mag na blok 1
Maar denk dat het voor mij wel goed is om even compleet af te kicken van suikers en koolhydraten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:28

Zo dag 3 zit er bijna op wel tevens de moeilijkste dag ook. Ben bij mijn schoonouders die de frituurpan net aanhadden. Mijn god wat heb je dan zin in patat met een lading mayonaise maar ik ben sterk geweest. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:33

Ik hou gelukkig niet zo van patat
Mijn valkuil is een wijntje, nootjes, stukje kaas.