secricible schreef:Een dietist die je zo'n dieet adviseert moet haar titel kwijt raken als dit werkelijk is war ze adviseert. Bah. Dat is toch geen reclame voor het vakgebied?
Een eiwitshake dieet (waarbij je in ketose gaat) kan met de juiste begeleiding een goede eerste stap zijn om af te vallen, voornamelijk voor mensen die hun volledige relatie met voeding kwijt zijn. Even een herstart kan dan heel effectief zijn, maar dan voor een hele korte tijd, enkele weken tot een paar maanden misschien. Gewoon omdat het geen oplossing is voor het probleem.
Een eiwitdieet (van bij voorkeur gewone voeding, waarbij je niet in ketose gaat maar koolhydraat beperkt eet) kan daarnaast voor insuline-resistente mensen en diabatici de enige methode zijn om nog af te vallen, omdat er sprake is van een stofwisselingsprobleem. Maar dan gaat het niet om een crashdieet zoals de meeste eiwitshake dieten, maar om een structureel ander voedingspatroon met veel beweging en een kleine restrictie in kcal.
Ik ben vooral verbaasd dat veel mensen op deze manier rommelen maar geen flauw idee hebben wat ze doen met hun lichaam.
Ja gaat van een eiwitshake niet in ketose, dat gebeurd dacht ik uit mijn hoofd als je minder dan 40 khd per dag eet. Dat kan ook met alleen kwark eten (als voorbeeld)