30 Day Yoga Challenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BelleTessa

Re: 30 Day Yoga Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 07:43

Ja ik vind die ook fijn!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:38

Die wheel pose gaat mij echt niet lukken :oo
Ik moet sowieso het begin even uitstellen. Heb een spier vast zitten in m'n schouder en daar heb ik ontiegelijk veel last van.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:29

Ik steun niet eens op mijn platte handen, ik moet mijn handen tot vuisten maken en op mijn vuisten steunen. Niet ideaal, maar anders is voor mij niet mogelijk vanwege polsklachten helaas. Straks aan dag 3 beginnen, gisteren even een dag overgeslagen (foei :+ ) vanwege verzuurde spieren.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:41

Ik steun meestal op mn vingers en duim en dat stukje hand waar je vingerd aan vast zitten, niet mn hele hand, maar eigenlijk geen iedee hoe het hoort???

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:46

Wat leuk, ik wil em wel gaan doen, maar ga even wachten tot januari haha, zoveel dagen dat ik niet thuis ben, dan wordt het weer normaal rustig

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 17:43

Dorus schreef:
Die wheel pose gaat mij echt niet lukken :oo
Ik moet sowieso het begin even uitstellen. Heb een spier vast zitten in m'n schouder en daar heb ik ontiegelijk veel last van.

Een tip misschien:
Als het gaat om een spier aan de achterkant van je schouder, kun je tegen de muur gaan staan, tennisbal er tussen en de bal tussen muur en schouder heen en weer rollen.
Werkt heel goed!

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:30

Ik heb me naar aanleiding van dit topic ook aangemeld en meteen dag 1 gedaan. Denk er al een poosje over na om yoga te gaan doen, dus dit leek me een mooi uitprobeersel!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:41

Ik heb niet alles gelezen maar mag ik binnenvallen? Mij word het al langere tijd aangeraden om eens aan yoga te gaan doen om mijn houding en zit verder te verbeteren en dit klinkt leuk. Ik heb me aangemeld en wacht op de eerste mail :D

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:50

Ik meld me ook! Heb net dag 8 gedaan, merk wel dat ik echt kracht en leningheid te kort kom.
Heb ruim een jaar body balance gedaan, vond ik erg leuk, maar jammer dat ze er mee stopten in de sportschool.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:56

Zou ik me ook mogen melden? Ik heb me net aangemeld en ga zo dag 1 doen! :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:59

Holy cow! Net die eerste dag gedaan maar die basis positie kan ik nog niet misschien hahaha. Plank goos yoga! Weet niet of ik dit 30 dagen ga volhouden want ik ben echt meer van de power dingen. Maar ik denk echt niet dat het kwaad kan om af en toe wat yoga mee te pakken en wat leniger te worden want serieus... :')

*zwaait naar selena ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:05

Af en toe wat yoga schijnt niet echt te helpen. Tenminste, wist vriendinnetje te vertellen die al een paar jaar 1 uur in de week yoga doet. Wel erg ontspannend, maar voor echt meer lenigheid ed zou je het wel regelmatiger moeten doen. Dertig dagen achter elkaar aan ofzo :P

Straks dag 3, met een matje, ben benieuwd :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:13

leonie87 schreef:
Holy cow! Net die eerste dag gedaan maar die basis positie kan ik nog niet misschien hahaha. Plank goos yoga! Weet niet of ik dit 30 dagen ga volhouden want ik ben echt meer van de power dingen. Maar ik denk echt niet dat het kwaad kan om af en toe wat yoga mee te pakken en wat leniger te worden want serieus... :')

*zwaait naar selena ;)

Geloof me dag 4 en 5 is meer fitness dan yoga haha. Deed vandaag dag 5, veel plank etc. Mijn buikspieren zijn op zich wel redelijk sterk maar mn armen mennnnn. En dan een side plank doen en 1 van je benen optillen en daar dingen mee doen, mn armen hielden het maar net vol haha. Moet zeggen dat ik de andere dagen wel leuker vond, de echte yoga oefeningen trekken mij wat meer.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 23:26

Ha! Nog meer mensen! Leuk! :)
Ik moet bekennen dat ik nog steeds dag 3 moet doen. :o De afgelopen dagen zijn nogal chaotisch geweest, dus ik heb niet helemaal meer de motivatie gevonden om er aan te beginnen.
Iemand hier die me een schop onder de kont kan geven zodat ik dag 3 vandaag nog doe? :))

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:28

Ik ga met 10 minutes beginnen, doen we het samen! Nog wel spierpijn van gister, dus doe wat rustiger aan..

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 23:30

Oké, ik leg mijn matje vast klaar en dan begin ik zo ook.
Juist om de chaotische afgelopen dagen had ik het misschien moeten doorzetten voor wat extra ontspanning. :+

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:35

En daarna lekker slapen :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 23:36

Klinkt als een goed plan. :)

Ik heb net dag 3 gedaan. Voelt toch wel weer lekker. :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:04

muntdrop schreef:
leonie87 schreef:

*zwaait naar selena ;)

Geloof me dag 4 en 5 is meer fitness dan yoga haha. Deed vandaag dag 5, veel plank etc. Mijn buikspieren zijn op zich wel redelijk sterk maar mn armen mennnnn. En dan een side plank doen en 1 van je benen optillen en daar dingen mee doen, mn armen hielden het maar net vol haha. Moet zeggen dat ik de andere dagen wel leuker vond, de echte yoga oefeningen trekken mij wat meer.

Oke ben benieuwd dan! Mijn armen zin ook echt een zwak punt maar dat heeft zo zijn redenen. In al die dingen waarin je moet opdrukken faal ik ook vet hard :=
Mijn vriend zei doodleuk, ow ik ga wel met je meedoen _O- dat word hilarisch! Vanaf woensdag is hij hier voor 11 dagen :')

Goed zo PureSG! Gewoon doorzetten zoiets.

Mijn doel is niet persee 30 dagen, meer kennis maken met yoga en zien of ik er oefeningen uit kan halen die mi een toevoeging lijken op mijn normale trainingen.
Deze wil ik dan ook wel echt met regelmaat doen, zoals hierboven al door RianneH gezegd word, anders heeft het geen zin natuurlijk.
Zo een 30 dagen ding is leuk, maar op lange termijn sowieso niet nuttig, je moet het toch echt bijhouden tenzij je het natuurlijk doet voor een speciale gelegenheid of zo.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:09

Poeh, dag 3 is ook heftig. Dat wordt morgen spierpijn. Heb er nog wel een halve dag 1 achteraan geplakt, beetje pigeon en downward dog blijven herhalen. Morgenochtend weer en dan morgenavond dag 4. Scheelt dat ik vakantie heb, maar wil het erna wel een beetje blijven bijhouden..

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 00:14

De 30 dagen is voor mij ook bedoelt om kennis te maken met yoga leonie87. :j
Nu is het wel zo dat ik in het nieuwe jaar daadwerkelijk ga beginnen met yoga lessen! Mijn schoonmoeder heeft jarenlang een yoga studio gehad en is dus ook een yoga lerares. Zij zal mij en mijn schoonzusje gaan lesgeven in het yoga. :D

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:37

Vandaag dag 3 gedaan, leuk! Nu lekker douchen en slapen. Morgen een dagje overslaan denk ik, heel de dag werken en daarna naar de film.

Ik heb trouwens geen matje, ik zit gewoon op laminaat :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:39

Ik doe het op een deken, maar gister dag 2 gedaan en vind dat je veel ondersteboven moet hangen en op je handen moet steunen en dat vind mijn lijf niet zo heel gaaf :(

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:17

3 dagen gedaan. Erachter gekomen dan yoga niet mijn ding is. :+

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:27

_Selena schreef:
3 dagen gedaan. Erachter gekomen dan yoga niet mijn ding is. :+

Mag ik vragen waarom? :) Als je het te snel en te fitnessachtig vind, dat heb ik ook bij de filmpjes van Erin :) Daarom ga ik binnenkort de challenge met Adriene doen, ligt mij veel meer :)