gekvanfleur schreef:Yes to carrots is toch gewoon siliconen en parabene vrij??
Nee. Heb hier ook al via PB antwoord op gegeven, maar zal het ook even voor de rest neer zetten.
De volgende ingrediënten zitten in Yes to Carrots shampoo:
Water (Aqua), Sodium Coceth Sulfate, Magnesium Chloride, Water uit de Doze Zee (Maris Aqua), Prunus Amygdalus Dulcis (Zoete Amandel) Olie, Olea Europaea (Olijf) Olie, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Olie, Dimethicone, Propylene Glycol, Aloe Barbadensis Extract, Daucus Carota (Wiortel Sap en Olie), Cucurbita Pepo (Pompoen) Sap, Ipomoera Batatas (Zoete Aardappel) Extract, Cucumis Melo (Meloen) Extract, Citrus Aurantium Dulcis (Sinaasappel) Fruit Extract, Honing Extract, Fragrance (Parfum), Algae Extracts (Rhodella, Dunaliella, Spirulina), Silt (Maris Limus), Niacinamide, Vitamine E (Tocopheryl Acetate), Ginkgo Biloba Leaf Extract, Imidazolidinyl Urea, Punica Granatum (Granaatappel) Extract.
Zulke ingrediënten lijsten gaan van meer naar minder. Dus er zit heel veel water in en weinig Granaatappel extract. Op nummer 2 (!!!) in de lijst staat Sodium Coceth Sulfate, dit zijn synthetische siliconen. Deze zijn huidonvriendelijk en laten een laagje op de huid achter dat de huid afsluit. SCS is iets vriendelijker dan zijn broertje SLS maar het kan o.a. oogirritaties, huiduitslag, haaruitval, roos en allergische reacties veroorzaken. SLS en soortgelijke ingrediënten (zoals SCS) zijn agressieve reinigers die de natuurlijke beschermingslaag van de huid aantasten (deze is nodig voor immuniteit en gezondheid van de huid). SLS en SCS ontdoet de huid van vocht en olie.
Iets verder staat Dimethicone. Dit is een siliconenolie, deze zijn schadelijk voor het milieu. Zegt genoeg denk ik wat voor rotzooi het is..
Daarnaast heb ik mij vergist. In Yes to Cucumbers zit wel een parabeen.
In Yes to Cucumber zit Fenoxyethanol. Dit is een parabeen. Ik heb me er nog eens in verdiept en kwam er achter dat Fenoxyethanol een parabeen is. Dit wist ik niet. Weer wat geleerd.

Voor de geïnteresseerden een link over SLS en Parabenen: http://www.goedeshampoo.nl/sls-parabenen-shampoo/
Op deze site staat ook shampoo van o.a. JASON, deze zou volledig SLS en parabenen vrij zijn. Ik ben me hier momenteel in aan het verdiepen. Ik hou jullie op de hoogte.

Citaat:"Fenoxyethanol is irriterend voor de ogen, de huid en de luchtwegen. Het ontvet de huid en kan effecten hebben op het centraal zenuwstelsel, met als gevolg gestoorde werking."