Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eclair98 schreef:Ik weet niet of het hier al gevraagt is om in te haken op de vraag:
waarom blijven de meeste mensen hun hele leven samen? Zwanen hebben dat ook en ik vroeg me af of dit een evolutionaire reden heeft?
Maar waarom doen bijv. apen dit niet?
Corally_B schreef:Haha dan maar een zak over de kop of het licht uit?Ik vind zelfvertrouwen aantrekkelijk, misschie wel net zo veel als humor en net zo belangrijk.... Aantrekkingskracht. Maarja een man MOET ook groter zijn dan mij.... Ben maar 1.70 maar die combi schijnt toch best lastig te zijn. Of ben ik dan nu te kritisch?... Ik vraag het me oprecht wel eens af.... Ben al bijna 5 jaar vrijgezel en ben genoeg " op pad" om mensen te ontmoeten....
Maarja, heb ook verschillende keren van mannen opmerkingen gehoord als " je bent onbereikbaar", je ziet er "te zelfstandig uit" en meer in die trant..... Doe ik niet bewust nie....
Natuurlijk valt iedereen op een ander type, maar probeer open te zijn wanneer je mensen ontmoet. Liefde is niet afhankelijk van een eisenlijstje 
Solleke_Noah schreef:En volgens de biologie: omdat een man kinderen bij verschillende vrouwen kan verwekken. Een vrouw kan achtergelaten worden met kinderen, zonder dat ervoor gezorgd wordt. Door een man aan haar te binden (monogamie) is ze verzekerd van verzorging van haar en vooral van haar kinderen. Vandaar dat bij mannen vooral uitgekozen wordt op vlak van status (kan het gezin onderhouden) en bij vrouwen op vlak van uiterlijk (gezonde uiterlijke kenmerken voor het baren van kinderen).
Zo gezien in ethologie een aantal jaar geleden
Solleke_Noah schreef:En volgens de biologie: omdat een man kinderen bij verschillende vrouwen kan verwekken. Een vrouw kan achtergelaten worden met kinderen, zonder dat ervoor gezorgd wordt. Door een man aan haar te binden (monogamie) is ze verzekerd van verzorging van haar en vooral van haar kinderen. Vandaar dat bij mannen vooral uitgekozen wordt op vlak van status (kan het gezin onderhouden) en bij vrouwen op vlak van uiterlijk (gezonde uiterlijke kenmerken voor het baren van kinderen).
edit: we zagen hier natuurlijk nog een hoop leuke onderzoeken en grafieken bij. Oa dat vrouwen in de overgang (dus 'nutteloos' want niet meer vruchtbaar) blijkbaar toch hun nut hebben: gezinnen waarbij de grootmoeder nog leefde, daarvan hadden de (klein)kinderen een grotere overlevingskans.
Zo gezien in het vak ethologie een aantal jaar geleden
Het maakt dan niet uit hoe dik of dun je bent, als die verhouding maar klopt

Bellatrix schreef:Ik ben bijna 33 en heb ook nog geen dekseltje gevonden hoor...
Heb ook nog nooit een relatie gehad.
Denk ook niet dat ik ooit een relatie krijg...volgens mij kan ik helemaal niet met iemand samenwonen...ik woon al zo lang alleen dat ik de vrijheid gewend ben en volgens mij niet meer anders kan leven...
Bellatrix schreef:Ik ben bijna 33 en heb ook nog geen dekseltje gevonden hoor...
Denk ook niet dat ik ooit een relatie krijg...volgens mij kan ik helemaal niet met iemand samenwonen...ik woon al zo lang alleen dat ik de vrijheid gewend ben en volgens mij niet meer anders kan leven...
. EskeGirl schreef:Bellatrix schreef:Ik ben bijna 33 en heb ook nog geen dekseltje gevonden hoor...
Mijn tante/vriendin van oom hetzelfde verhaal... toch zijn ze nu al 3 jaar samen en gaan samenwonen. Dat hou ik voor me, ben 17 met nog nooit een relatie gehad, maar het kan toch nog na zoveel jaar.
Bellatrix schreef:Hmm als je het zo leest zou het kunnen ja maar eerlijk gezegd geloof ik er niet meer in.
Maar het móet ook niet...ik heb best een leuk leven hoor, leuke vriendinnen en hobby's enzo.
Een relatie móet niet...
.
Bellatrix schreef:Hmm als je het zo leest zou het kunnen ja maar eerlijk gezegd geloof ik er niet meer in.
Maar het móet ook niet...ik heb best een leuk leven hoor, leuke vriendinnen en hobby's enzo.
Een relatie móet niet...