Veel uren slaap nodig in de nacht. Normaal of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:54

Ik heb ook veel uur slaap nodig, iets wat me soms erg kan storen.. Doorgaans ga ik rond 22.30 slapen en als om 7.30 de wekker afgaat, moet ik m'n uiterste best doen om eruit te komen.
Laat je me wekkerloos slapen, dan slaap ik met gemak 11u aan een stuk. Ik werk veel en heb weinig tijd voor andere dingen, en soms heb ik het gevoel dat dat allemaal beter zou zijn als ik maar 7u zou moeten slapen, maar zo is het nu eenmaal..

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:01

Een bekend probleem. Y;(

Ik heb op het moment ook echt te 'weinig' slaap, ik kan echt makkelijk 14 uur slaap halen, en dan nog ben ik moe, en kan ik lastig wakker worden, het is momenten beter maar ook met momenten slechter. Maar ook heb ik weken gehad dat het een gewoon dag-nacht ritme was!!!!
Ik kan er met gemak om 21.00 in de avond in kruipen, om er past de volgende dag rond 12.00 uur weer wakker te worden,
Natuurlijk doe ik mijn uiterste bed op het op ritme te krijgen, maar als ik na het warm eten, of vooral in de middag even geen middag dutje doe (die al vaak ook nog eens uitloopt tussen 2 a 4 uur) dan heb ik echt geen energie meer over. Het is vooral erg als ik overdag niet hoef te werken... of juist als ik heb gewerkt, moet ik echt bijkomen.

Energie pillen al gehaald, en gehad, verschillende en niks helpt... het is op het moment weer erg.
Zo heb ik eergisteren geslapen van 21.00 uur tot 13.00 de volgende dag, ook gewoon diep slapen, aan 1 stuk door...

Dit gaan dan weer even zo door, en dan gaat alles weer oke.
dus het echt met momenten, normaal gesproken deed ik het altijd super op 6 a 7 uur slaap, en 8 uur lang slapen was dan voor mij uitslapen...
Waar die tijd is gebleven geen idee, maar deze week dus even niet..
Al komt het vast wel weer op orde..

Ze zeggen wel eens dat als je te veel slaapt, je daar ook moe van word.
Braaf gaat mijn wekker, en ik ga er dan ook uit (oke, soms slaap ik er door heen, wie niet) :=
dat is vaak tussen 08.00 en 11.00 in de ochtend.

Hikarii

Re: Veel uren slaap nodig in de nacht. Normaal of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:05

Hmm, ik kon tot een half jaar geleden een hele dag makkelijk door brengen met vier tot vijf uur slaap. Daarna Pfeiffer gehad en sliep toen heel veel. Nu doe ik het beste op zes uur. Ben ik in de ochtend wel ff moe, tot ik buiten ben geweest. Word dan wakker en heel druk. Slaap ik meer dan zes uur ben ik echt doodop in de avond.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:18

Herkenbaar! Vooral in de winter... Dan kan ik echt m'n bed niet uit komen. :')
Slaap meestal gemiddeld zo'n 9 uur per nacht.

Merk verder niet dat ik minder energie erdoor heb, zodra ik eenmaal aan het werk ben is er niks aan de hand.

Moet zeggen dat als ik een vast dag-nachtritme heb, waarin ik minder uren kan slapen, ik er wel aan wen. Niet dat ik dan niet moe ben, maar heb er wel minder last van. Tijd dat gehad ivm werk en na een paar weken ging dat prima op 6-7 uur slaap per nacht. Merkte het dan wel als ik een of twee dagen vrij had en ineens kon bijslapen, dan was het ineens het klokje rond.
Werk nu sinds een tijdje weer onregelmatig en dan is het toch een stuk lastiger. Ik heb twee banen waarvan de ene in de ochtend is en ik bij de andere bijna 24/7 ingepland kan worden.
Zo heb ik dan ook dagen dat ik de avond ervoor tot 1 uur 's nachts werk en de volgende ochtend om 8 uur moet beginnen. Als ik dat meerdere dagen achter elkaar heb gebeurd het nog weleens dat ik 's middags even in slaap val. O:)

Maar 's zomers is het een stukje minder... Zal wel komen doordat het dan licht is buiten... :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:21

Ben nu 15 en heb ook minimaal 8 uur slaap nodig, eigenlijk meer.
Als ik minder dan 8 uur slaap en veel licht heb (schermpjes etc.) krijg ik hoofdpijn en zie ik vlekken..
Gelukkig heb ik dat nog maar 3 keer gehad.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:42

Als ik 9 uur per nacht slaap kom ik mijn werkdag prima door. Als ik minder slaap merk ik dat ook meteen lichamelijk. Pijntjes, koud hebben etc. Toevallig vannacht slecht geslapen en mijn leerlingen vroegen vandaag spontaan aan me of ik ziek was want ik zag zo bleek. Direct negatief effect dus :D
Ik heb wel een heel strak ritme en dat werkt goed, ik spring 's ochtends ook in een seconde mijn bed uit gelukkig (ondanks dat ik al jaren niet meer uitgeslapen wakker ben geworden).
In het weekend slaap ik meestal overdag een paar uur bij. Heerlijk en nodig!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:00

troi schreef:
Heel herkenbaar! Ik word ook ontzettend misselijk als ik te moe ben, twee korte nachten na elkaar gaat ook niet want dan hang ik de avond daarna boven de wc..
Verder ben ik wel gezond overigens!

Precies dit dus!
Ik kan ontzettend slecht tegen maar 6/7 uurtjes slaap en kan er ook echt ziek van worden als ik de hele week maar zo weinig slaap pak.
Dan word ik misselijk, draaierig en noem maar op.

Ik moet toch zeker 8 a 9 uur slaap hebben wil ik normaal functioneren.