Niet normaal kunnen snoepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:07

Rijstwafels en gewone crackers zijn prima inderdaad! Ik eet ook weleens een handje noten, die vind ik super lekker maar zijn zo verschrikkelijk duur dat ik dan stop. Chips heb ik standaard 3 zakken van liggen, kan ik prima vanaf blijven! Het probleem zit voor mij in de chocolade := Ik heb nu een reep extra pure (erg lekker maar niet in zulke grote hoeveelheden), waar ik 2 kleine blokjes van per dag mag. En tzt ga ik dat afbouwen hoop ik :P

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:55

Ook heel herkenbaar.
Hier ook 1 zonder zelf discipline.

Eet alles op.
En ik wil hier nu echt mee stoppen.
Erg moeilijk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 18:11

Zo was wel even bezig met bij lezen haha, veel reacties! Bedankt allemaal! Ik weet inderdaad dat ik niet de enige ben, maar dat maakt niet dat ik minder de behoefte voel om hiervan af te komen.

Even een paar vragen beantwoorden:
-Ik kom volgens mij niks te kort, ik denk wel dat het enige vorm van suikerverslaving is. Wel kan ik er zo een tijdje zonder dat ik me minder ga voelen ofzo.
-Het heeft voor mij geen zin om te bedenken dat elk grammetje in vet wordt omgezet of om naar de calorieën te kijken, want wat ik ook eet ik kom er simpelweg niks van aan. Eerlijk gezegd zeggen me die calorieën dan ook vrij weinig.. Nooit op gelet namelijk.
-Stoppen als ik vol zit: Dat kan erg lang duren... Soms ga ik dan alsnog door maar als ik elke dag zou eten tot ik vol zit dat zou ook echt ongezond zijn.
-Ik heb mezelf al heel wat keren beloofd dat ik geen snoep meer ga nemen als ik weer eens behoorlijk misselijk ben of buikpijn heb. Vannacht was ik zelfs aan de sch**t en twijfelde of ik vandaag wel kon werken want ik had vanochtend nog diarree en flinke buikpijn, en dit komt niet vaak voor, maar ik weet wel waar het van komt en ik baal ook echt van mezelf. Enige voordeel is dat ik vandaag dan helemaal geen behoefte heb aan snoep en heel rustig aan doe met eten... Maarja... toch wel duidelijk een teken van mn lijf dat het niet oke is.

Het is inderdaad een gebrek aan zelfdiscipline, ik ben jaloers op mensen die dat wel heel erg hebben en daar streef ik absoluut naar toe, ik wil mezelf dan ook niet bijv 1x per week laten gaan, ik wil doen wat ik zelf eigenlijk écht wil! En da's niet mezelf vol proppen. Controle hebben over mezelf, over wat ik doe is een van mijn doelen in mijn eigen ontwikkeling in het leven dus daar wil ook echt aan werken.

Wat betreft de gegeven tips:
-fruit ipv snoep werkt wel in mindere maten, maar niet voldoende om helemaal geen snoep te hoeven.
-Kleinere porties kopen: Ga ik doen!
-Een keer in de zoveel tijd heel veel en verder niet: Zoals ik hierboven al aangaf dat vind ik geen goede optie, daarnaast trekt m'n lichaam dat simpelweg ook niet en voel ik me gewoon beroerd.

Anoniem

Re: Niet normaal kunnen snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:36

Rijstwafels met dotje pindakaas :9 , goedkoop en lekker :)

Ik houdt het al anderhalf uur vol niet aan eten te denken , eerst maar warm eten en vroeg op bed scheelt me ook weer snaaien

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:41

Majabeestje schreef:
Een vaste snoepdag in de week inlassen. Bijvoorbeeld de vrijdag. En voor de rest niks in huis halen.

Ja dat hielp bij mij ook heel erg. Maar ik moet ook zeggen dat ik sinds ik niet meer al die suikers en koolhydraten (of zetmeel) eet, ik er bijna geen trek meer in heb. En heel gebalanceerd eet.
Het kan dus ook een suikerverslaving zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:48

geen snoep meer kopen? enige optie voor mij, anders eet ik het ook in een keer op :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:26

Mwah ik had het onder controle en alleen in weekend 1 snaai ding , tegenwoordig is het elke dag en dan ook meer dan 1

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 19:30

Heb enkel de openingspost gelezen dus sorry als het al gezegd is. Wat bij mij wel helpt is even een interne dialoog aangaan:

*hand grijpt naar snoepje*
Waarom?
Omdat ik het lekker vind.
Maar heb je het nodig?
Nee.
*snoepje laten liggen*

Helpt bij mij altijd wel, even bewust nadenken over waarom je juist nog meer snoep wilt eten. "omdat het lekker is", is dan geen goede reden meer (of 'I used to be fat' kijken helpt ook :') ben ik weer gelijk genezen voor een paar dagen)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:05

Toch hangt mijn cyclus wel verband met mijn snaaigewoonte; ik heb normaal weinig behoefte aan suiker of te snoepen (neem hooguit een pepermuntje nu of wat chips en ik heb nu maar 2 blokjes extra pure chocolade op als enige 'ongezonde' snack) maar als ik ongesteld moet worden dan snak ik naar suikers. Maar goed, 1 a 2 dagen in de maand geen zelfbeheersing hebben is geen ramp natuurlijk. De overige 29 dagen eet ik juist heel gebalanceerd.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:00

Laatst lagen er pepernoten op mn werk en als ik daar eenmaal aan begin....
Ik had wortels en komkommer mee en na de smaak van wortels had ik geen zin meer in zoetigheid.
Ideaal eigenlijk :)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:51

Ik las de topictitel en je openingspost en ik dacht: "Huh? Dat is toch juist normaal snoepen?" :+

Het is snoepen, zondigen en dat gaat bij mij inderdaad ook per zak. Ik zit er helemaal niet mee en kan er juist erg van genieten om in 1x een zak chips naar binnen te werken. Heerlijk ontspannend. :D Ik beperk het echter wel tot het weekend en snoep doordeweeks niet. Misschien dat het voor jou ook werkt om op bepaalde dagen te snoepen?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:57

Hier ook een sugar addict...
Ik heb mezelf mijn verslaving toegegeven, en probeer hard mijn best te doen om niet meer te snoepen.
Nadeel is alleen dat ik nog thuis woon... Dus niks in huis halen wordt al lastiger.
Maar het gaat momenteel best goed!
Doordeweeks laat ik de chips al liggen. En ik probeer geen lekkere dingen meer te halen.
Soms alleen een terug val, en dan snaai ik echt veel. Moet ik echt vanaf!
Ga tegenwoordig al wat meer wandelen, hardlopen kan ik helaas niet meer ivm mijn slechte heupen.
Paardrijden staat momenteel op een laag pitje vanwege extreme drukte.
Gelukkig veel bezig in de frisse buitenlucht.
Maar op stress momentjes grijp ik toch naar de ongezonde dingen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 13:56

Yeah eerste overwinning *\o/* Ik was in de action en had honger want nog niet geluncht. Toen een zakje met kleine marsjes gekocht en 2 mini chocoladeletters. Ik loop de winkel uit denkend dat ik zo een marsje neem als ik in de auto zit. Eenmaal zat ik daar en toen bedacht ik me: Hé wacht even als ik nu die mars neem dan mag ik de rest van de dag niks meer...... Heb me ingehouden en ben nu aan het lunchen. Normaal gesproken zou ik tijdens het rijden al heel wat marsjes opgegeten hebben :+ Het begin is er maar nu vooral nog volhouden. :j

Bedankt voor alles reacties!

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:08

Ik ben ook suiker verslaafd.....
Het lukt me gewoon niet :')
elke keer denk ik als ik bijvoorbeeld voor de spiegel sta of in de douche: nu stop ik echt en ga ik fruit eten. maar 5 minuten later pak ik alweer een koekje :Y)

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:46

Goed bezig!!

Dat soort tv programmas kijken helpt bij mij ook altijd!
Ik heb het geluk dat sinds ik aan de pil zit geen honger meer heb. Super fijn!