Het leed dat.. Verkouden zijn heet..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:27

Och ja, die ui! Opeens herinner ik me dat ik die vroeger ook altijd naast m'n bed had staan! Het hielp soms wel, maar later ben ik overgestapt op neusspray en stoombadjes ;)

Weggebokt

Re: Het leed dat.. Verkouden zijn heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:30

Jaa hier ook helaas :(
Sinds gister heel erge last van mijn keel en nu begint mijn hoofd te bonken en mijn neus zit dicht..
Ik praat als een halve smurf dus ik weet hoe ver het is :))

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 22:52

Smurfin bedoel je :').
Ik begin nu ook te hoesten.. huuln dit

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:56

ClaudiaHS schreef:
MevrouwtJ schreef:
Pfft ClaudiaHS wat verschrikkelijk! Ik vind een verstopte neus echt super vervelend. Heb je het nooit laten testen?

Oh bah directlady :(:)

ik nog nooit wat laten testen eigenlijk.
ik zou ook niet weten waarop.
Ben er zeg maar aan gewent om altijd verstopt te zitten :=
Maar lastig is het soms wel.
Ik ga eens googlen.

Ja alles went op een gegeven moment :Y). Wat een verademing zou het zijn als je niet verstopt zit :j

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:53

:( ik meld me ook, vanaf dinsdag ochtend heel misselijk, last van m'n keel. Dinsdag nacht lopen spoken, geweldig. En vandaag nog steeds super misselijk en ook in ene mega verkouden. Leef al 3 dagen op 2 crackers per dag.. Iemand tips voor de misselijkheid?!

Nu moet ik vanmiddag ook écht paardrijden want ik heb morgen en zaterdag wedstrijd :(

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:58

T begon bij mij gisterochtend met een raar gevoel bij mn keel... nu hartstikke verkouden... lekker dan... daar gaat mn vrije dag

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:05

Gelukkig zijn er hier een boel lotgenoten :D verveel me ook de pleuris, dag 2 thuis

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:11

Ik heb morgen nog een dagje school... dit weekend waarschijnlijk beide dagen vrij... Misschien zaterdag werken... maar ja... nu maar even rustig aan

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:16

Hier een medestrijder tegen de verkoudheid.. :')

Vrijdag avond ineens koppijn en koud hebben, zaterdag koppijn, warm hebben en me wat slap voelen..
Vervolgens zondag 6 uur in de kou gestaan (was wel gezellig hoor!) en in de nacht was het raak: keelpijn en heel benauwd zijn..

Keelpijn is nu weg, maar waar ik het ene moment alles open heb, zit het het volgende moment alles weer dicht.. en ook zeurt er een lichte hoofdpijn.. maar... als het hierbij blijft vind ik het prima.. :o
Keelsnoepjes en neusspray (cinuforce..!) in de aanslag en maar niet teveel aan denken.. :+
En uiteraard hopen dat het niet erger wordt.. :x
Laatst bijgewerkt door Casarell op 27-11-14 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:33

hier nog iemand tot vorig jaar een chronische verstopte neus en regelamtig flink verkouden en/of sinusitis. Scan laten maken, met camera kijken, allergietesten,... niks :( 3 maanden cortisonespray en veel bloedneuzen (door het uitdrogende effect vd cortisone) is het toch verbeterd en weten ze nog steeds niet waarom mijn neus zo goed als altijd bijna volledig dichtzit.

Ach ja vorige week ook een echte verkoudheid te pakken, zwaar hoofd, snot in overvloed, te warm of te koud. paar keer vroeg gaan slapen, paracetamol, neusspray en sinutab en gelukkig na 3 dagen zo goed als voorbij.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:48

Ik heb het steeds koud/warm/koud/warm en 's avonds krijg ik het niet meer warm,
ook al heb ik pantoffels of dikke wollen sokken aan. :=

Had toen straks met de verwarming aan (21,5) nog steeds koud, en dacht rond 1430
eventjes in bad te gaan..
Het heeft denk ik 30minuten gekost dat ik opgewarmd was. :=

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:55

Zijn er nog meer mensen hier die niet tegen neusspray kunnen ? -O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:56

wat bedoel je met niet tegen neuspray kunnen?

ik heb er wel 1 waarvan ik een enorm branderig gevoel van krijg en non-stop ga niezen...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:57

Nee, dat heb ik dus niet....Maar het werkt niet..
Heb iets mee zeezout... :')

Welke is dat, Petitparis?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:58

petitparis schreef:
wat bedoel je met niet tegen neuspray kunnen?

ik heb er wel 1 waarvan ik een enorm branderig gevoel van krijg en non-stop ga niezen...

Mijn neus gaat er heel erg zeer van doen, ik word er misselijk van en krijg er hoofdpijn van -O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:12

uhm nee dat probleem heb ik dus niet. hypertoon zeexwater heb ik ook, helpt even maar de duur ervan weegt niet op tegen de vieze smaak die me blijft achtervolgen.

ik heb rhino-dexaspray bij sinusitis en het hele jaar door Avamys (maar deze is dacht op voorschrift, of in BE althans). De eerst irriteert ongeloofelijk sinds ik de Avamys gedurende maanden dagelijks gebruikt heb. De laatste werkt wel niet acuut.

Vroeger voor de chronisch verstopte neus had ik Nessivine en Sofrasolone en daar daar was is best tevreden over. Maar de HA vond de Rhino-dexaspray beter.
Laatst bijgewerkt door petitparis op 27-11-14 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:12

Ik ben nog steeds snotverkouden, hoofdpijn, keelpijn en oorpijn. Ik blijf er eigenlijk niet voor thuis, maar morgen heb ik maar een uurtje school dat niet belangrijk is dus dan ga ik maar even niet.
Is nou al sinds afgelopen zondag, en nog helemaal niks verbeterd.
Ook elke keer van die krampen/spierpijn in m'n vingers, bovenbenen en voeten. Heb ik altijd als ik ziek word of ben maar het heeft nog niet echt doorgezet want ik heb geen koorts.
Word er echt doodmoe van. De hele tijd maar koud. 8)7

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:51

Ik heb paardgereden, kon het echt niet volhouden :+ leek wel alsof ik eerst ff 10 km had hardgelopen _O-
Nu weer lekker thuis en vanavond oppassen (lekker bankhangen dus) komt mooi uit :)
Gelukkig is de misselijkheid/spugen wat meer over. Maar ik voel me eigenlijk altijd wel wat beroerd als ik verkouden ben, jullie ook?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:55

ik ben niet misselijk maar mn hoofd zit vol... pijn in mn hoofd... kleine oogjes en weinig adem...

schiet je allemaal niet mee op :(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:56

Zo ja ik ook! Ik rijd een reiner (western) en had les vanochtend. We gingen de spins oefenen.. Nou ik ben nog nooit zo duizelig geweest daarmee! Normaal heb ik daar helemaal geen last van eigenlijk... Wilde vanavond nog gaan sporten maar ik ben echt helemaal kapot, dus zit nu al in m'n pyjama onder een dekentje op de bank :+

Ik hoef gelukkig nooit over te geven als ik zo verkouden ben. Inderdaad wel vol hoofd, hoofdpijn en onwijze steek in m'n oren als ik slik.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 16:57

Ik ben nu een zeehond aan t worden, met wat snotjes!

:+ is mijn gezicht ongeveer :').

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:57

:brr: ik ben meer dit haha.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:01

ik zit met mijn laptop op schoot en sloffen aan op mijn bed onder een dekbed :')...

koud heb ik het nu niet

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:08

Haha hier zitten vriendlief en ik ook op de bank in pyjama met sloffen aan :D Inmiddels heb ik sinds vanmiddag opeens een schrale keel, alsof ik de hele tijd heb lopen schreeuwen... En van het hoesten komt het niet, want ik heb daar nu nog geen last van (meestal komt dat later, krijg ik vet kriebelhoest).

Misselijk en/of overgeven heb ik gelukkig ook nooit als ik flink verkouden ben!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:39

Ik begin er eindelijk vanaf te komen.. weekje vooraf bedacht ik me dat ik toch wel wat keelpijn had. De middelste (vorige) week hondsberoerd (keelpijn, verstopt, koorts,hoesten etc) op kantoor -alleen, dus steek niemand aan- en nu bijna weer dansend door het dag! Ik heb nu vooral een vastzittende hoest en sinds vandaag gaat ie langzaam over naar een kriebelhoest (way worse!). Wilde eigenlijk deze week alweer volle bak (4x/wk) gaan sporten, maar ik moest na 20km toch echt aan de zuurstof, dus zaterdag een nieuwe opstartpoging :')