Welkom Maximuss! Mieke, dat is toch een goed percentage? Ik had maandag een te grote mond, had gisteren echt heel veel spierpijn. Vandaag had ik weer small group training en dan van een andere coach. Anderhalf uur lang ben ik afgebeuld maar het was echt heel erg leuk, heel motiverend. Tijd gaat ook veel sneller dan als je alleen aan het trainen bent, ook mooi meegenomen
miekel92
Geplaatst: 26-11-14 15:28
Samen trainen is altijd fijner vind ik 32,6% zit in de bovenrand van 'goed' zeg maar.. Dus wat mij betreft mag het wel ietsjes naar beneden
Ik heb gisteren een groepsles xcore mee gedaan, vond het op het begin verschrikkelijk... Maar uiteindelijk wel lekker afgesloten en denk dat ik volgende week weer ga.
Ik ga volgende week echt intensief beginnen ben deze week abbonement gaan afsluiten dus mag ik me ook melden ?
_Denise_
Geplaatst: 26-11-14 23:20
Ik meld mij ook als dit mag? Ben wel ietsje eerder begonnen dan september, maar door omstandigheden er weer uit geweest. Heb inmiddels eindelijk een schema ontvangen van de instructeur waar ik me aan kan houden. Ik train puur voor wat meer kracht (voor m'n werk later) en afleiding, heb verder geen sportdoelen. Door psychische problemen kan het voor mij moeilijk zijn op sommige momenten mezelf volledig te geven, vandaar dat ik niet teveel hooi op de vork neem. Streef ernaar minimaal 2, liefst 3x per week naar de sportschool te gaan. Ga dan 10 minuten hardlopen op de loopband en vervolgens heb ik een lijst met krachtsoefeningen die ik doorloop. Toevallig zag ik gisteren zo'n meetgeval staan voor vet- en spiermassa dus ben van plan me morgen te laten meten.
moonfish13
Geplaatst: 26-11-14 23:55
Mama3: spinning viel niet tegen! Ging beter als de eerste keer en dat viel me al erg mee. Heb echt een enorme hekel aan fietsen dus dat valt me mee dat ik het niet eens heel erg vind. Leuk vind ik het nog niet maar wie weet komt dat nog wel. Denk dat het wel onwijs goed is voor je been en bilspieren en dat is bij mij wel mooi meegenomen. Volgens mijn hartslagmeter heb ik 375 calorieen verbrand met een uur spinning met een gemiddelde hartslag van 144 BPM. Vind ik best veel eigenlijk, zeker omdat je jezelf niet leeg trapt op die hartslag!
Afvallen hoeft gelukkig niet hier, ik moet eerder opletten dat ik niet te weinig ga eten met het sporten nu. Vind het iig wel fijn dat ik nu meer kan eten omdat het toch wel verbruikt wordt, eerder kon ik niet sporten dus kon het niet compenseren met meer bewegen. Mijn broek die ik in augustus passend gekocht heb is nu echt veel te groot, maar zelf zie ik het resultaat dus niet gek genoeg. Zal wel komen omdat mijn vetpercentage niet echt extreem omlaag kan of iets die kant op, anders zou ik het ook niet kunnen verklaren.
Qua vetpercentages zijn ze het ook niet met elkaar eens trouwens de websites. Bij site nummer een zeggen ze voor een vrouw 20 tot 25 procent voor een vrouw van 17 t/m 29 jaar oud, en op een andere site nemen ze gewoon een algemene 22 tot 28%.
Hier helaas afgevallen... Grr eet me in de rondte.. 3x warm per dag probeer ik en daarnaast nog ontbijt en tussendoortjes. maar merk wel dat ik sterker wordt en MN kont ronder morgen armen en rug aan dr beurt
moonfish13
Geplaatst: 27-11-14 00:24
Dat is mijn angst ook een beetje, dat ik straks teveel afval ofzo. Nu zit dat niet echt in de familie maar toch. Zou anderzijds ook wel beter zijn trouwens dat ik dan meer ga eten, ben niet iemand die 6x daags eet. Echt wat een gedoe soms, zit aan een dieet vast van iig glutenvrij en melkvrij, dan varken en soja arm en geen koolhydraten als ontbijt zoals brood of crackers ofzo. Dus al die tussendoortjes is nog een gedoe ook in mijn geval.
Hoeveel weeg je nu dat je niet verder af wil vallen?
Drunksheep
Geplaatst: 27-11-14 00:27
Ik meld me hier ook, het andere fitnesstopic volg ik ook, maar heb daar weinig toe te voegen als newbie
Ik ben sinds 24 oktober begonnen, dus een maandje bezig nu. 5 november een bodyscan gedaan en een vetpercentage van 38,8%. Veel te doen dus Mijn BMI lag ook erg hoog, maar ik ben heel klein en qua bouw redelijk breed (smalle taille en veel kont enzo ) dus volgens mijn BMI ben ik obese. Gelukkig valt dat in het echt dan weer mee haha, bevestigt weer dat BMI niet altijd wat zegt (zoals ik al zó vaak heb gehoord).
Wil wel graag mijn vetpercentage veel lager, kracht omhoog en conditie verbeteren, en ben dus ook hard aan het werk met een veel strenger voedingsschema en daarnaast meerdere keren per week in de sportschool te vinden. Een cardio als warming up en cooling down van 10 minuten per keer en daartussen krachttraining. Heb nu een maand een startschema gehad, dus krijg vanaf morgen als het goed is een nieuw schema. Ben heel benieuwd
5 december heb ik weer een bodyscan, dus ik ben al zo'n 3 weken zenuwachtig haha.
_Sanne
Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-14 00:41
Welkom nieuwe! Gezellig
Drunksheep dan heb jij ook om de 6/7 weken zo'n bodyscan. Wij doen dat om de 8 weken. Ben nu al benieuwd haha (Al moet ik nog 5 weken wachten) Nieuw schema ga je doen omdat je qua kracht nu meer kan?
Bij apparaat 1 doe ik nu bijvoorbeeld 3 x 15 op 25kg. Heb 9 apparaten die ik in mijn training heb zitten, als alle 9 makkelijk gaan dan gaan we pas kijken naar een nieuw schema met eventueel het gewicht hoger. Dit kan binnen een maand zijn, maar kan ook goed 3 maanden duren.
SteffiiY ik doe inderdaad ook al wat langer hardlopen. Is wel fijn om bij sportschool te beginnen met al wat conditie. Kan dan veel meer doen qua cardio dan mijn sportmaatje die niet zoveel conditie heeft
Ik heb nu een startschema gedaan om een goede basis te leggen voor als ik verder ga met het zwaardere werk. Dus ik heb allemaal supersets gedaan en dus allemaal delen van mijn lichaam meegepakt. Zijn allemaal setjes van 4x10.
Was gewoon ter voorbereiding dus! En bodyscans ga ik nu gewoon elke maand op dezelfde datum doen
Woont niemand van jullie toevallig in Veenendaal en sport bij Health club? Ik ben er lid en eerder ging ik nog wel toen had ik een sport maatje maar in me eentje ben ik zo niet gemotiveerd..
moonfish13
Geplaatst: 27-11-14 01:29
Supersets moest ik op googelen, snap de gedachte er achter wel opzich. Wat is je uiteindelijke doel? Doe zelf vooral dingen waar ik alles mee train in een sessie, zoals de aquafitness maar ook spinning om dezelfde reden. Aquafitness is trouwens super voor je rompbalans door het water. Bepaalde oefeningen werken effectiever in water als op land door het instabiele van het water span je buikspieren aan o.a.
Florenc
Geplaatst: 27-11-14 09:53
Ladies, neem die vetpercentages met een flinke korrel zout he!
Mijn vetpercentage is een aantal maanden geleden ook eens gemeten (tanita body composition analyzer): 19.8% En oke, ik ben erg sterk ten opzichte van de gemiddelde vrouw en zal dus ook wel wat meer spiermassa hebben dan de gemiddelde vrouw. Maar ik heb wel een BMI van 26.1, inclusief lovehandles bij de foute broek/slip/panty, inclusief dikke billen, inclusief wat vetjes teveel op mijn buik,.... No way dat mijn vetpercentage zo laag is. Op zicht gok ik (en anderen met mij) mezelf eerder naar een 28-30%.
Pak een meetlint, en meet jezelf maandelijks op. Veel betrouwbaarder
Verder: Good luck! Goed bezig iedereen!
secricible
Geplaatst: 27-11-14 10:00
Als ik me niet vergist is de Tanita body composition analyzer een apparaat waar je op gaat staan en niets in je handen hebt, klopt dat?
Je moet in de gaten houden dat een bio-impedantie apparaat altijd werkt dmv een stroompje door je lichaam. stroom heeft de eigenschap om altijd de snelste weg te zoeken terug naar buiten. Wanneer je dus op een weegschaap staat gaat deze stroom.... juist, alleen door je benen. Het apparaat meet dan dus alleen het vetpercentage van je benen, de rest wordt overgeslagen. Idem als je op de grond kan blijven staan en een apparaatje in je handen houdt, dan meet het alleen je armen en je borsten. Eigenlijk zijn deze apparaten alleen betrouwbaar als je zowel je armen als je benen meet, in de ochtend voor het eten na het plassen en wanneer je plat kan blijven liggen (zodat het vocht goed door je lichaam verdeeld is). Wanneer dat niet zo is, kun je het alleen gebruiken om te vergelijken bij jezelf. Dus als je de keer erop (onder dezelfde omstandigheden!!) flink bent gedaald in vetmassa dan is dat een goed signaal
Daarnaast zijn deze apparaten uitgerust met een standaard reken-formule, en je kan niet controleren welke formule dit is. Het kan dus prima dat deze formule niet passend is bij jou leeftijd, geslacht oid. Als laatste laten heel veel sportscholen de apparaten niet ijken, waardoor de betrouwbaarheid ook terugloopt.
ik had ook spierpijn, toch doorgezet, daarna was de spierpijn weg, haha
Er zijn geen hele betrouwbare metingen te doen, impedantie is redelijk betrouwbaar, maar vooral als vergelijkingsmateriaal voor jezelf Niet om te vergelijken met de grote groep. Je kan er doelen opstellen, bijvoorbeeld je vetmassa verlagen naar XXX%, zolang je maar wel de juiste omstandigheden aanhoudt.
Daarom doe ik elke maand op hetzelfde apparaat de meting en vergelijk die metingen met elkaar. Mensen schatten mij ook qua vetpercentage lager, maar als je op zo'n bio impedantie apparaat gaat staan en het meet alleen mijn benen (zoals secricible aangeeft), dan zou dat een hoop verklaren. Dat is wel het 'vetste' deel van mijn lijf, terwijl mijn bovenlichaam slanker is.
Mijn uiteindelijke doel is gewoon zoveel afvallen tot ik tevreden ben, en daarnaast wil ik graag zoveel mogelijk kracht en conditie opbouwen. Heb niet echt concrete doelen, vind het ook gewoon leuk; doe het samen met mijn vriend. Hij is zelf heel veel afgevallen een tijdje terug, en hij wil graag nog sterker en strakker worden. Dus we motiveren elkaar
secricible
Geplaatst: 27-11-14 12:17
haha, jaloers, ik krijg mijn man niet gemotiveerd om dat te doen. Ik train dus ook alleen, dat is eigenlijk het enige wat ik vervelend vind, ik zou wel samen willen sporten, maar dat is lastig als je het thuis doet. Mijn doel heb ik geprobeerd zo concreet mogelijk te maken, maar is nu wel alleen gericht op kilo's er af. Morgen MOET ik van mezelf mijn vetmassa gaan meten, en dan hoop ik daar ook een doel van te maken en wellicht in de toekomst een concreet doel rondom de krachttraining, maar dat weet ik nog niet zo goed... Gisteren kreeg ik wel weer een compliment van een collega, dat motiveert dan wel weer!
Kiwipitje
Geplaatst: 27-11-14 12:18
RoodZonnetje schreef:
Ik ken het topic, maar jullie zijn zooooo veel verder dan dat ik me nu voel
Ach ik praat daar ook mee en ben gisteren toevallig begonnen met een nieuw schema en daarbij ook 'beginners' gewichten