Niet ziek maar ook niet fit

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:12

Kelly_ann schreef:
denice schreef:
Ik drink dit nu een maand iedere ochtend op een lege maag, ik voel me echt tintelen van energie!

Dit klinkt wel erg goed haha!

Van de week de groentekraam eens leegkopen voor een testperiode!

Diepvriesspinazie en boerenkool he :Y)
Dat maakt het wel ijskoud, je kunt ook 1 van de 1 diepvries doen en de ander vers. Diepvries schijnt minstens zo goed te zijn omdat dit vers geoogst wordt en niet eerder zoals bijvoorbeeld bij fruit..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:19

Mirjamsel schreef:
Kelly_ann schreef:

Mijn hormoonbalans is juist enorm stabiel door de pil. Zonder pil heb ik echt moodswings en ben ik een week ziek.

Goed eten is wel belangrijk inderdaad, kreeg net ook de tip om over te gaan op superfoods. Maar hoe deden onze grootouders dat dan. Toen moest je het maar doen met een glas melk en doorgekookte spinazie toch?

Vooral wat minder snoepen helpt mij al enorm, als ik iets minder weeg merk ik al dat ik fitter ben.

Ik vind persoonlijk dat er op het moment teveel met superfoods gedaan wordt. Al het andere is ineens slecht.. Groenten eten, en dan vooral groene groenten is net zo goed, hoor! Ik heb gelezen dat boerenkool de beste superfood is die er bestaat :) ik geloof nou niet dat je ineens super gezond wordt van wat chiazaadjes door de yoghurt ...

Ik vind het stukje over de pil wel interessant! Nu ik erover nadenk, is mijn vermoeidheid pas echt begonnen sinds ik aan de pil zit. Daarvoor heb ik Pfeiffer gehad, waar ik veel minder last van had.. Ook omdat mijn huid erg slecht is en ik duidelijk symptomen heb van hormonale acne, heb ik al eerder gedacht aan een vervanger van de pil. Het spiraaltje was geen succes bij mij. Voorlopig zit ik dus nog aan de pil.

In mijn stopweek heb ik wel altijd veel energie en een mooie huid...

Ik heb ook pfeiffer gehad. Voor de pfeiffer wel ook al de pil maar toen geen last. Maar na de pfeiffer werkte de pil dus blijkbaar anders in op mijn lijf. Sinds het stoppen met de pil geen last (heeft wel 3 jaar geduurd voordat ik dacht van goh zou het de pil misschien zijn, huisarts vond het onzin maar het werkt blijkbaar wel).

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:22

Ik heb hetzelfde probleem. Heb sinds een jaar of 3 echt heel veel last van hoofdpijn en ontzettende vermoeidheid (slik de pil pas 2 jaar, dus die sluit ik gelijk even uit :+ ). Hierbij heb/had ik ook veel last van misselijkheid, een opgeblazen gevoel en zere darmen.

Ik ben nu sinds een maand gestopt met het eten van soja (ivm allergie). De misselijkheid, het opgeblazen gevoel en de zere darmen zijn een stuk minder geworden! (met name de eerste 2), daarnaast heb ik ook geen "wattengevoel" meer in mijn hoofd, en gaat het lichtje niet meer standaard om 21.00u uit.

Die hoofdpijn heb ik echter nog wel en ik ben ook zeker nog niet zo fit als 'normale' mensen van mijn leeftijd. Ik heb over een maand een afspraak bij de slaapkliniek, omdat ik het idee heb dat ik vaak slecht slaap en dat die hoofdpijn daardoor ontstaat. Ook ben ik door de slaapkliniek doorverwezen naar de neuroloog. Hopelijk kunnen ze iets vinden!

De afgelopen twee jaar op de havo ben ik denk ik echt maar driekwart van de tijd op school geweest als het niet minder was. Ik voel me dus al wel iets beter dan een paar jaar geleden, maar ik ben er nog niet.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:39

cp112 schreef:
Mirjamsel schreef:
Ik vind persoonlijk dat er op het moment teveel met superfoods gedaan wordt. Al het andere is ineens slecht.. Groenten eten, en dan vooral groene groenten is net zo goed, hoor! Ik heb gelezen dat boerenkool de beste superfood is die er bestaat :) ik geloof nou niet dat je ineens super gezond wordt van wat chiazaadjes door de yoghurt ...

Ik vind het stukje over de pil wel interessant! Nu ik erover nadenk, is mijn vermoeidheid pas echt begonnen sinds ik aan de pil zit. Daarvoor heb ik Pfeiffer gehad, waar ik veel minder last van had.. Ook omdat mijn huid erg slecht is en ik duidelijk symptomen heb van hormonale acne, heb ik al eerder gedacht aan een vervanger van de pil. Het spiraaltje was geen succes bij mij. Voorlopig zit ik dus nog aan de pil.

In mijn stopweek heb ik wel altijd veel energie en een mooie huid...

Ik heb ook pfeiffer gehad. Voor de pfeiffer wel ook al de pil maar toen geen last. Maar na de pfeiffer werkte de pil dus blijkbaar anders in op mijn lijf. Sinds het stoppen met de pil geen last (heeft wel 3 jaar geduurd voordat ik dacht van goh zou het de pil misschien zijn, huisarts vond het onzin maar het werkt blijkbaar wel).

Ik ben kort na mijn Pfeiffer aan de pil gegaan. Nu zo'n 6 jaar geleden. Zo lang loop ik ook al echt met de vermoeidheidsklachten rond...
Mijn ha neemt me ook nergens serieus mee helaas.. Maar misschien is het toch een bezoekje waard.

Freya6

Re: Niet ziek maar ook niet fit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:52

Ik ben onder behandeling van een orthomoluculair arts, en nu ik weer een 'mindere periode' heb, heb ik meteen weer mijn urine door laten meten. Daar kwam uit dat ik een B12 tekort heb en mijn schildklier achteruit was gegaan. Ik heb meteen weer goede pillen gekregen en voel me opknappen.
Daarnaast is het heel belangrijk rust en activiteit af te wisselen. Dus niet volledig op de bank te gaan liggen maar bijv. even naar buiten (al is dat maar 1 minuutje) en dan even op de bank liggen bijv.

Tussen de middag slapen kan ook goed werken in herstel, alleen niet langer dan 3 kwartier, anders gaat het lichaam er ook teveel aan wennen en zich erop instellen. Dat is even gek, want meestal kun je wel langer doorslapen.

Voor het naar bed gaan geen prikkels meer proberen te krijgen van tv/computer oid, maar bijv. rustige muziek luisteren en zorgen dat je slaapkamer een rustige donkere plek is met voldoende zuurstof.

Iedere dag (ongeacht weekend of niet) de wekker op dezelfde tijd zetten. Zo krijgt je lijf een goed ritme. Ook al blijf je nog wat langer liggen om op te starten.

haha, deze tips helpen mij iedere keer weer om de dip te boven te komen zo snel mogelijk.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 13:01

Freya6 schreef:
Daarnaast is het heel belangrijk rust en activiteit af te wisselen. Dus niet volledig op de bank te gaan liggen maar bijv. even naar buiten (al is dat maar 1 minuutje) en dan even op de bank liggen bijv.

Iedere dag (ongeacht weekend of niet) de wekker op dezelfde tijd zetten. Zo krijgt je lijf een goed ritme. Ook al blijf je nog wat langer liggen om op te starten.

haha, deze tips helpen mij iedere keer weer om de dip te boven te komen zo snel mogelijk.

Deze twee zijn voor mij inderdaad ook wel belangrijk. Hoewel ik er zo heel af en toe geen zin in heb en toch lekker lang uitslaap of een bankdag heb. Niet dat ik me daar (erna) fitter van voel, maar het is een soort verwennerij/luxe geworden om even niks te 'moeten'.

Ik kan oprecht genieten van een dagje bankhangen in pyama met een zak marsepein en een volledig seizoen van een goede serie :Y)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:48

Oooh ja idd dat is soms zo genieten! Ook al voel ik me daarna vaak belabberder dan ervoor.

Maar in het weekend op dezelfde tijd de wekker zetten doe ik echt niet. Ik sta doordeweeks om kwart voor 6 op.
In het weekend ben ik eigenlijk altijd rond die tijd wel wakker om toiletpauze te houden, maar daarna ga ik toch echt terug naar bed voor nog een uurtje of 2 anders kun je me tegen 12 uur al opvegen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:06

Haha heel herkenbaar hoor, lekker op de bank met een serie ;)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:12

Sannanasje schreef:
Oooh ja idd dat is soms zo genieten! Ook al voel ik me daarna vaak belabberder dan ervoor.

Maar in het weekend op dezelfde tijd de wekker zetten doe ik echt niet. Ik sta doordeweeks om kwart voor 6 op.
In het weekend ben ik eigenlijk altijd rond die tijd wel wakker om toiletpauze te houden, maar daarna ga ik toch echt terug naar bed voor nog een uurtje of 2 anders kun je me tegen 12 uur al opvegen.

Haha, ja dat snap ik wel. Het gaat er meer om, om niet lang uit te slapen. Of elke dag een totaal ander ritme te hebben.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:35

Kelly_ann schreef:
Ik kan oprecht genieten van een dagje bankhangen in pyama met een zak marsepein en een volledig seizoen van een goede serie :Y)

Ik vind dat dus juist dan weer moeilijk, dat genieten van niks doen. Komt ook omdat ik dat vaak op de momenten doe dat ik geen puf meer heb om iets anders te doen. Oftwel mijn geest wil hele andere dingen dan mijn lijf. Dat is dan wel frustrerend.
Ik probeer daarom nu inderdaad ook bewust niks-doen-momenten in te lassen als ik juist wel energie heb, om die frustratie te voorkomen.
Maar dat is nog best een uitdaging 8-)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 14:56

Ik ben altijd wel blij als ik nog energie heb terwijl ik niets 'hoef'. Een teken dat ik meer aankan dan ik doe.

Afgelopen week waardeloos veel moeite gehad met uit bed komen. Opstaan in het pikkedonker blijft ee jaarlijks terugkerend probleem.

Vanmiddag een grote zak spinazie, avocado's, bananen en sinaasappelsap in huis gehaald voor voor een weekje ontbijtsmoothies. Ben benieuwd!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 17:30

Nu een dag of vijf aan de green-smoothies... maar de tinteling is er nog niet -O- :')

Ik denk dus dat daar voor mij niet de winst zit. Het winterdippen is volgens mij gewoon iets waar ik het mee moet doen. Zoals velen.

Vanavond een uurtje zonnebanken, morgen weer hardlopen, morgen weer een nieuwe voorraad gezond voedsel inslaan en wat extra pure chocolade voor de lekker :))

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:30

.....heb je de lichtbak al gehad?
(Bright light en hoe t allemaal heten mag)
Een lamp met precies hetzelfde lichtspectrum als buitenlicht.
Ik voel me een soort :o insect als ik er voor zit: "HIER moet ik zijn! Hier is licht! !" :j
Liefst 'smorgens, maar soms kan ik de verleiding niet weerstaan en doe ik het ook 'savonds.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 16:25

Ik heb dat inderdaad een winter mogen proberen van een collega. Dat hielp volgens mij wel enigszins toen. Was die winter heel druk met een afstudeerstage, werkte op een industrieterrein in de randstad en dagelijks in het donker van en naar huis. Veel ziek geweest toen.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:43

Van die lichtbak kreeg ik keiharde koppijn ;)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 10:08

Hoe is het met jullie?

Ik heb het taai momenteel, in de ochtenden ben ik net een lege ballon. In de loop van de dag knap ik helemaal op. Maar ik heb echt opstartproblemen.

De groene smoothies zijn lekker, maar blijken volgens mij niet mijn bron van tomeloze energie ;)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:13

Met mij gaat het mwoah. Ligt er echt aan of ik goed slaap of niet, maar kan niet echt iets vinden waarom ik dan slecht of juis goed slaap. Slaap ik slecht heb ik heel veel hoofdpijn en ben ik heel erg misselijk. Slaap ik goed is de hoofdpijn te doen en functioneer ik nog redelijk goed.

@Kelly_ann, vervelend dat je opstart problemen hebt. Kan je eerlijkgezegd geen tips geven. Fijn hé, die donkere dagen...

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:11

Ik heb vooral moeite met me ertoe zetten om dingen te doen. Als ik eenmaal mijn bed uit ben dan gaat het wel, maar eruit komen meeeh.
Ik kan op het werk echt een half uur nietsziend voor me uit staren en dan ineens 'wakker' schieten zeg maar.
Savonds na het eten is het op. Dan moet ik me naar stal slepen, maar als ik daar dan eenmaal ben voel ik me prima en klaarwakker en lig ik pas weer om half 12 in bed...
Maar als ik op Let dat ik op tijd naar bed ga, rond 10 uur, dan gaat het prima

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 16:30

Zijn hier mensen met eeen wake-up light? Helpt dat?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:28

Voor mij maakt dat echt een groot verschil.
Niet verwacht, maar op aanraden van iemand uitgeprobeerd. ..
Ik wil niet meer zonder (ook al heb ik daarnaast nog wel minstens een extra wekker nodig ). :o

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:41

Ik ben nog nooit zó moe geweest morgen toch maar even naar de huisarts...

Heb verder geen ervaring met een wake up light , word meestal voor de wekker wakker ..

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:18

Mijn ex had er 1 omdat hij soms zo moeilijk wakker werd met wisseldiensten enzo.
Hielp hem niks maar hij sliep dan ook door een 3 wekkers op standje disco heen...
Dus of dat nou zo'n goed voorbeeld is.
Ik werd wel altijd wakker van het licht voor de muziek aan ging, ik vind het wel rustiger wakker worden.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:20

ElinaSK schreef:
Ik ben nog nooit zó moe geweest morgen toch maar even naar de huisarts...

Heb verder geen ervaring met een wake up light , word meestal voor de wekker wakker ..

Heb je geen pfeiffer (gehad)?
Ik heb ook pfeiffer gehad zonder dat de huisarts dit tegen me gezegd had..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:50

Of schildklier of b12

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:53

Kelly_ann schreef:
Zijn hier mensen met eeen wake-up light? Helpt dat?

Ding is heilig :j

Ik kom de winter door met eens in de week zonnebank, sporten én wake-up light wekker :)