Nu al last van het koud hebben, jullie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mignonne2403

Re: Nu al last van het koud hebben, jullie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:56

-48 :oo jemig zeg, enorm koud!

Donderdag, moest ik tot 10 uur op school zitten, en tsja, de kachel werkt dan niet echt mee, dus het was echt heel heel koud!!! Had een warme trui aan....

Ook zo fijn, 's ochtens is het nog kouder, en hoe laat moet ik weg? 7.15 , ik heb altijd een koude kin en koude neus ook inderdaad :P
Ik hou dan weer wel van schaatsen :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:03

Ik ben een rasechte koukleum. Ik lig inmiddels al weer onder het winterdeel van m'n 4 seizoenen dons dekbed en ik heb er een sprei overheen liggen. Ik slaap wel met de deur naar het balkon wagenwijd open, in een warme slaapkamer kan ik echt niet slapen. Best tegenstrijdig toch? :o

Ik heb de kachel net naar 22 graden gezet, zit onder een dekentje te werken achter mijn laptop.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:08

Hier nog een koudkleum! Ik krijg de laatste tijd altijd de vraag "amai, wat ga jij in de winter doen?!"

Ik slaap ook met de ramen van mijn slaapkamer wagenwijd open, dus zo heel raar ben je niet hoor Tazzey :Y) Lekker onder het donsdeken(s) kruipen, en tegen vriendlief plakken (mijn persoonlijke chauffage :)) ).

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:10

Jup ik helaas ook :brr:
Heb het eigenlijk wel heel vaak koud ook gewoon als het wat warmer is.
Doe altijd dik(ke) vest(en) aan naar stal met dikke winterjas erover heen en dan heb ik het meestal nog koud.
Als ik ga rijden heb ik er eigenlijk geen last van.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:13

Ik heb het ook echt altijd koud. Doe al snel in de herfst panty's enzo onder mijn broeken aan :D
En dan kom ik op school met m'n trui en zit nog steeds te bibberen van de kou terwijl andere met een dun shirtje het geeneens koud hebben. Zo oneerlijk :')
Lig nu ziek in bed onder vier dekens en met een kruik en een dikke fleece pjama, dus heb het nu lekker warmXD

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:47

Je polsen warm houden helpt ook al heel veel. Daar liggen de bloedvaten aan de oppervlak. Dat neemt de warmte mee je lichaam in.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:50

Ik meld me :o . Als ik op de fiets stap heb ik zulke koude handen ;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 11:56

Als je doucht, koud afdouchen. Geen extra dekens over je dekbed doen want dan werkt het isolerende vermogen slecht. En volgende week naar de lidl, oplaadbare voetenwarmers te koop die het zo'n vijf uur volhouden,hihi.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:06

Ik heb het ook echt standaard koud :brr: , ben altijd de enige in een ruimte die begint te klagen over dat het raam dicht moet oid. Je kunt mij ook standaard naast een radiator vinden :o wat ik eraan doe: ik slaap onder een echt dik donzen dekbed, ik loop in de winter in een echt heel dik skiejack rond, goede handschoenen zijn een must! En ik begin ook al vroeg met handschoenen enzo, ik heb ze nu al anderhalve maand standaard aan als ik naar buiten ga (van die dunnetjes, maar het scheelt toch best veel). Verder draag ik buitenshuis veel laagjes, want ik wil niet mezelf altijd in hele dikke truien hoeven hullen. Al doe ik dat wel als het echt gaat vriezen. En binnenshuis heb ik gewoon een paar hele dikke vesten en met fleece gevoerde joggingsbroeken die ik gelijk aantrek als ik thuis kom (soms een paar over elkaar). Daarmee houd je de kou aardig buiten. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 12:08

Hier ook. Vresekijk. Het slaat vooral in op mn spieren en dat doet zoveel pijn.

Ik heb een ski jas en een winterjas. Maar mn ski jas is echt warm. Hele dunne jas, winddicht en waterdicht. Een softshell jas. Van de lidl. Perfect!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:17

Ik heb naast mn gewone winterjas ook idd nog een ski-jack. :j Die trek ik alleen aan als het echt hard vriest bv, of als het hard waait en sneeuwt. Zit een lekkere dikke voering in en hij is water en winddicht. Heb voor dit jaar een goede Italiaanse winterjas gekocht, die schijnen ook warmer te zijn. Die heb ik nu al een paar keer aan gehad, maar was eigenlijk nog te warm. Ben dus heel benieuwd of 'ie met echt winterweer ook nog lekker warm is. :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:21

Hier ook zo'n miep, ik had het halverwege de zomer al koud. Maar de gaskachel in m'n nieuwe huisje doet het nu sinds een week _/-\o_

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:23

Koukleum meld zich :=
Sinds ik 10 kg ben afgevallen is t alleen maar erger geworden helaas..
Heb last van winter handen en nog geen handschoenen gevonden die helpen, paardrijden is pijnlijk en scooter rijden een hel :(
In bed nergens last van als ik eenmaal opgewarmd ben, met bedsokken dat dan weer wel :=

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:47

Ik meld me ook !
Ik heb het echt altijd koud :(

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:58

Oh verschrikkelijk !
Heb de sjaal al om, op de scooter de handschoenen al aan.
Idd vooral tegen iedereen zeggen dat het koud is :')

Eergisteren de hele nacht liggen rillen onder de deken, kon niet in slaap komen.
Uiteindelijk de ochtendjas en sloffen aangetrokken en ik viel in slaap.
Werd ik een paar uur later wakker, omdat het weer te warm was :')

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:02

Weet je wat ook een goede tip is een mooie bodywarmer kopen. Kan je een dikke koltrui aan en dan een bodywarmer lekker warm maar je ziet er niet uit zoals met dikke truien.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:05

Suus___ schreef:
Koukleum meld zich :=
Sinds ik 10 kg ben afgevallen is t alleen maar erger geworden helaas..
Heb last van winter handen en nog geen handschoenen gevonden die helpen, paardrijden is pijnlijk en scooter rijden een hel :(
In bed nergens last van als ik eenmaal opgewarmd ben, met bedsokken dat dan weer wel :=

Mijn vader heeft een ziekte waardoor zijn handen ook vaak koud zijn en verkleuren naar alle kleuren van de regenboog. Ook in de zomer. Hij heeft speciale dunne handschoenen met zilverdraad erin. Die helpen bij hem erg goed. Er zijn ook sokken van.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:22

Waar heeft ie dat gekocht?

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:28

De dikke vesten en kleedjes liggen al klaar. Ben echt een koukleum. :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:38

nog geen last tot nu toe alleen mijn handen zijn in de morgen een drama (reuma) die zijn stijf en als daar kou bij komt voelt dat niet fijn, maarhandscgoenen helpt al een stuk en zodirect wanten aan

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:15

Hier ook zo' n koukleum. Ook sinds ik 15 kilo kwijt ben is t nog erger geworden. Hier werken laagjes t beste en toch een ski broek aan winters.ik wilde er eerst niet aan maar dat is wel een uitvinding zeg! Heerlijk! Thermobroek, joggingbroek en dan mn ski broek,ik heb t heerlijk warm daar onder hihi. ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:25

Hier ook altijd een koude neus en koude handen, hoe warm de omgeving ook is.
Ik heb 2 winters met een gaskachel gezeten die alleen mijn woonkamer verwarmde, de rest van de ruimtes niet. Mijn diepvries dacht zelfs 'oh het is koud genoeg laat ik maar stoppen met vriezen'. Afgelopen winter viel het mee, de winter ervoor was het wel heel koud, zeker toen ik de overgang uit Australie maakte (+30 naar hier, -15!)

Nu inmiddels de renovatie gehad en verwarming in huis maar vergeet soms zelf de verwarming aan te zetten. Wanneer het 17,5 graad is dan heb ik wel ineens zoiets van 'oh laat ik de verwarming eens aan doen :') '. Probeer ook bewust juist niet teveel te stoken om er gewoon aan te wennen(Om mijn rekening mooi wat laag te houden). Ik weet van die koude winters dat het deels ook wennen is, even doorbijten maar hoe warmer je het nu maakt met laagjes/temperatuur hoe moeilijker je eraan gaat wennen.
Even doorbijten! En verder laagjes, laagjes, laagjes en thermokleding!

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:29

Ik ook! Mijn kamer is zoiezo veel kouder dan de rest van het huis.

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:36

Pfff verschrikkelijk die kou!! Ik ben blij om de opwarming van de aarde, slecht he ;).
Warme jassen, sjaals en handschoenen zijn de kast al weer uit en dan nog heb ik op de fiets áltijd witte vingers!
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Fenomeen_van_Raynaud)
Het is nog niet eens winter, maar ik kijk al vooruit naar die heeeeerlijke zomer...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:37

Ik heb het juist nu koud. De rest van de winter gaat het wel, maar aan het begin is het altijd even doorbijten.