Extreme pijn in heup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Extreme pijn in heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 15:55

Ik ben vandaag via de fysio doorverwezen naar de manueeltherapeut, deze fysio heb ik sowieso vertrouwen in, mocht het dus niet goed gaan ha ik weer terug naar de fysio.

HA ben ik het vertrouwen lang lang geleden al in verloren. Fysio vond het ook erg raar dat ik alleen wat pijnstillers meekreeg nadat ik dus zo veel pijn had.
Fysio denkt zelfs dat er misschien een scheurtje in mijn bot zat, maar daar is nu niks meer aan te doen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 15:59

Dat laatste heb ik dus inderdaad ook gehad, maar daar konden ze dus ook al niets meer aan doen omdat mijn HA niet eerder actie ondernomen had..

De manueeltherapeut heeft mij destijds erg goed geholpen. Helaas kon ik niet met mijn fysio overweg en heb ik besloten te stoppen. Hij wilde niet met mijn vaste fysiotherapeut samenwerken.. Het is wat hoor, haha. :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 16:01

Wat mijn fysio wel erg lastig vindt is dat ik zo blokkeer.
Ik verkramp al voordat ze überhaupt iets beweegt, alleen omdat ik bang ben voor de pijn. Op die manier kan ik dus niet écht loslaten...
Ik hoop dat dat bij de manueeltherapeut beter gaat.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:02

Google eens op labrumlaesie heup, en kijk eens of de klachten overeenkomen ...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:04

De manueeltherapeut heeft mijn gewricht en bekken steeds terug op hun plaats gezegd. Er kwamen héle harde 'knoepen' maar het voelde zo lekker dat alles weer op zijn plaats stond. Heel soms schiet mijn heup, bekken of SI-gewricht even 'terug' en dan hoor je een 'knak' en dan voelt het even zo heerlijk. Helaas vindt mijn SI-gewricht zijn nieuwe plaats veel fijner en zal het probleem dus niet zo 1/2/3 opgelost worden.. :+

Manueeltherapie heeft mij beter geholpen dat fysiotherapie, maar dat komt misschien ook doordat ik dat mensen niet kon uitstaan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 16:09

Wat jij beschrijft herken ik wel.
Wanneer mijn gewricht pijn doet en ik even wat rare bewegingen maak 'plopt' ie terug. Dan doet het even pijn, en daarna voelt het weer goed.
Fysio heeft nu van alles geduwd en bewogen en ik heb nu weer flinke pijn... Zou het oke zijn om een pijnstiller te nemen, of beter van niet?

Barbabientje, wat jij noemt ga ik eens opzoeken!

Edit: dat klinkt niet helemaal als wat ik voel :n

Kan je lichaam zichzelf ook preventief vast zetten? Of 'schiet' het echt vast?
Ik als echt kluns val namelijk toch wel wekelijks flink hard.
Met paardrijden, longboarden, snowboarden, mountainbiken.
Dat is dus niet gewoon struikelen, maar echt een klap tegen de grond.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:24

Je kunt prima pijnstillers nemen hoor. Als een fysio bezig is geweest kun je ook spierpijn hebben omdat je spieren natuurlijk los gemasseerd worden. Als een pijnstiller de pijn wat verlicht kun je dat prima nemen.

Mijn rug zit altijd vast, dus ik denk het wel. :P
Edit: Qua spieren dan, mijn spieren zitten altijd vast in mijn onderrug.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 11:09

Nou ik heb het overleefd!
Was dood eng, hij kraakte en deed van alles en nu doet het pijn... Maar als het goed is gaat het over 2 dagen beter!

Helaas mag ik komende paar weken niet meer paardrijden, longboarden en hardlopen... Dus dat wordt even nieuw vermaak zoeken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:19

Ik rijd helemaal geen paard meer, ben overgestapt op mennen. :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 20:59

Ik hoop niet dat dat bij mij nodig zal zijn.
Therapeut keek me wel erg raar aan toen ik vroeg of het oké was dat ik zondag een buitenrit van meerdere uren had gepland. Hij dacht dat ik ondertussen te veel pijn had om paardrijden, maar dat is dus totaal niet zo.
Ik mag alleen de verkeerde spieren niet meer nog verder trainen.