Anoniem schreef:SuzanH schreef:Als je bijv. Diabetes hebt o.i.d. word je vaak uitgenodigd. Dan is het slim om hem te halen. Maar als er niets met je mis is, vreemd dat je dan een uitnodiging krijgt!
Dan is het niet slim om hem te halen. Een immuunsysteem dat al de fout heeft gemaakt om het eigen lichaam aan te vallen wil je toch niet verder treiteren en verzwakken met die rotzooi uit de griepspuit. Mijn dochter heeft diabetes type 1 en haalt nooit de griepspuit.
Haar lichaam heeft meer aan gezonde voeding, frisse lucht, beweging en goede bloedsuikerwaarden om haar natuurlijke afweer op peil te houden dan aan die troepspuit die haar lichaam alleen maar verzwakt.
Hier wil ik als diabetes patient (type 1) toch op reageren. Ik haal elk jaar trouw de griepprik. Al die jaren nooit een griepje gehad.
Laatst was ik enkele dagen niet lekker, wat verhoging, misselijk, spierpijn ( dus geeneens echt een griep) en mijn waardes vlogen letterlijk alle kanten op.
Als ik door een simpel prikje dit grotendeels (je bent immers niet voor elk virus geent) kan voorkomen, graag!
Daarnaast heb ik uiteraard al heel gezond leefpatroon, gezonde voeding, sporten, buitenlucht, etc.
Ik denk dus dat het per persoon verschilt. Elk lichaam is immers anders...