Opstaan; hoe dan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: Opstaan; hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:06

Hier ging de wekker van vriendlief om half acht. Hij is net de deur uit naar werk en dan komt ie me altijd nog even knuffelen. :o vaak kan ik dan, zoals nu, niet meer slapen.
Maar ik ben vandaag vrij dus ik kan nog lekker even blijven liggen.
Ik lig echt als een burrito opgerold in de dekens met alleen mn hoofd en deels handen met telefoon er bovenuit. :')

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:13

Ik heb een snooze verslaving. Ik zet 3 verschillende wekkers, 1ste een halfuur voor ik uit men bed moet, 2 de 12 min voor ik uit men bed moet, 3de 4 min voor ik uit men bed moet. Die laatste snoozet om de minuut, dus dan kan ik (in theorie) niet terug in slaap vallen. Toch ben ik vaak een kwartier te laat uit mijn bed (en dan heb ik al zo'n 35x op snooze gedrukt op 3 verschillende wekkers)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:15

Het is een stukje gewenning denk ik.
Eerste snoozde ik ook een half uur, toen liep het al eens uit naar een uur en toen was ik er klaar mee.
Nu stap ik er meteen af.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:21

Voor mij geldt het lastige opstaan niet. Ik ben vaak voor de wekker wakker en dan sta ik gewoon fris op.

Ik vroeg me af of jullie wel voldoende uur slapen. Voor 22uur lig ik in bed, anders slaap ik gewoon te weinig. Hoe zit dat bij jullie?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:52

Vroeger kon ik echt heel slecht opstaan. Tegenwoordig nu ik op de mbo zit en naar Amsterdam moet voor school kom ik redelijk makkelijk en met een beter humeur dan vroeger mijn bed uit (al moet je niet zoveel zeggen als ik net wakker ben := ) Wekkers heb ik echt een vreselijke hekel aan en sliep ik ook vaak doorheen. Als ik bij mijn moeder ben maakt zij me wakker. Vaak wordt ik al eerder wakker omdat het in mijn systeem zit dat ik bang ben om de bus te missen en als ik die mis kom ik te laat. Best handig, ik moet om half 9 op school zijn (nu elke week op het rooster) dus dan staat om 6;15 de wekker. Dan blijf ik vaak liggen tot half 7 (of ik kruip even op de iPad, doe de spelletjes waar ik aan verslaafd ben en sta dan op). Ik moet om 7uur de deur uit. Ik kan best met een kwartier klaar zijn, maar dan moet ik me haasten en daar heb ik geen zin in sochtends. Tegenwoordig heb ik aan een halfuur wel genoeg als ik niet super sloom alles ga doen.

Het enige nadeel. Ik kan niet meer "uitslapen" op zaterdag. Ik kan tot half 10 - 10 uur blijven liggen voor dat ik er uit moet, maar ik ben vaak rond een uur of 7 alweer wakker. Ik kom wel moeilijk in slaap altijd, hoe moe ik ook ben.

Hoe die omslag precies is gekomen weet ik niet en ik snap dat niet iedereen wakker gemaakt kan worden door zijn/haar ouders :=

Edit; Ik ontbijt alleen niet sochtends. Ik krijg geen hap door mijn keel en heb ook weinig zin daar tijd voor vrij te maken (maar dat is een ander verhaal)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 07:56

Iemand al de optie ' kinderen' genoemd ?
:+
Ik had hetzelfde, maar sinds de kinderen.... :)F
Nu is het omgekeerd, kan ik eens uitslapen, en de kids slapen ook lekker langer, zit ik om 7 u rechtop in bed... >;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:02

Hier ook op tijd naar bed hoor.
Mijn wekker gaat om 6.30u. En om 7.15 moet ik wegrijden.
Dus ik lig er vaak tussen 22 en 23 uur in.
Woensdags gaat dat niet, ik heb woensdagavond korfbaltraining tot 22.00u
Dus pas tegen 23.00u thuis.
Merk dat donderdags echt wel. Ik kon vanochtend ook echt niet goed mijn bed uitkomen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:03

Bij mij scheelt het dat ik graag vroeg begin met studeren/werken, en het zonde vind om tot later dan 8 uur in mijn bed te liggen. Normaal gesproken sta ik eigenlijk altijd om 7:15/7:30 op, vanochtend had ik wat moeite (en gister wat laat, dus zo gepland) dus was het 8 uur. En bij mij is het gewoon doen. Als ik me omdraai na snoozen kom ik er ook niet uit, dus ik moet na de wekker meteen uit bed springen.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:06

je zou iets kunnen zoeken waarvoor je graag je bed uit wil..
Bijvoorbeeld:
-We hebben superlekker brood in huis en daar wil ik ook nog wel een snee van voor de rest het op heeft. (We wonen met 6 mensen in huis)
-Je gaat later op de dag iets doen dat je echt leuk vind, hoe effectiever je je tijd besteed, des te meer tijd je hebt voor dat leuke ding.
-Vraag iemand om samen met jou op te staan zodat je gezellig samen kunt ontbijten.

Dat helpt mij in ieder geval bij het opstaan. Ik heb me nu aangeleerd om elke ochtend als de wekker gaat te denken :waarom wordt vandaag een leuke dag? en dan heb ik mezelf dus een aantal leuke "beloningen" ingepland waardoor ik minder moeite heb met opstaan.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:15

Ahhhh lotgenoten! Ik ben echt een drama, snooze is mijn beste vriend en mijn bed is veel te lekker! <3

Wordt sparen voor een wake up light ben ik bang!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:20

Hier nog zo'n drama..
scheelt al de helft als mijn vriend al uit bed is als ik er uit moet... als hij er nog in ligt dan wil ik dus ook eeeecht niet uit bed... Ik snooze denk ik 3 keer (iedere 5 min) en dan sleep ik mezelf er toch maar uit.
eerder was t nog veel erger, toen woonde ik nog vlakbij mijn werk... op gegeven moment moest ik met de trein naar mijn werk dus dan moest ik er wel uit, anders zou ik de trein missen... dat heeft wel geholpen met opstaan.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:27

Ik zou eigenlijk iedere dag om 8.30 willen beginnen,maar dat wordt vaak een half uurtje later.
In de zomer is het geen probleem,dan begin ik gerust om 7 uur.
Ik wil gewoon in winterslaap!
Zo slaap ik iig 8 uur per nacht,word ik makkelijk wakker voor de wekker,begin ik altijd met rijden en dan nog lig ik gewoon zo lekker....

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:37

lianne304 schreef:
Ik heb een kat die ruim van tevoren gaat miauwen en over me heen wandelen. Helpt niet.
Vannacht zet ik de wekker denk ik in een andere kamer, dan moet ik mn bed wel uit.

ik heb zo een kat die keihard in mn neus of oor bijt :')

werkt wel goed maar ook ontzettend chagrijnig als ik wakker word gemaakt

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:38

Oh, opstaan is voor mij ook zo'n drama. Ik moet om 7 uur echt m'n bed uit, als ik me niet wil haasten om 6.45, dus m'n wekker gaat om 6.30. Ik verslaap me toch wel eens per week. Gelukkig kom ik dan nog niet meteen te laat, want als ik wat sneller fiets haal ik m'n trein meestal nog wel.
Ik heb van alles geprobeerd. Twee wekkers zetten, dan bleef ik na de tweede gewoon door snoozen. De wekker aan de andere kant van de kamer, dan ging ik toch weer in m'n bed liggen (heeft niks met discipline te maken, ik slaap dan gewoon eigenlijk nog). Nu heb ik me er maar bij neergelegd en zet ik m'n wekker gewoon wat eerder.
Vorig jaar hoefde ik pas om 7.45 op te staan, heerlijk was dat! Dan kwam ik zonder enige moeite meteen m'n bed uit. In het weekend word ik ook altijd tussen 7.30 en 8.30 wakker. Zo erg is opstaan dan niet. Maar half 7 is voor mij gewoon echt te vroeg. Ik heb ook al geprobeerd mijn ritme te verleggen, maar dat lukt niet.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:43

Thesserd schreef:
[
Dat is juist het probleem. Het niet willen. Hoe krijg je jezelf zo ver om het wel te willen. De slaap en je warme bed is op datmoment blijkbaar zo belangrijk dat je er met gemak voor kiest om het weer in te gaan, ook al werk je jezelf tegen. Gebrek aan discipline denk ik ook deels. Het klinkt heel stom als ik het hier zo type maar ik red het ook om voor 5 minuutje slaap mijn bed weer in te duiken :+

Nouja, ik denk wanneer je altijd te laat komt op je werk, dat daar wel consequenties aan zitten :+ Motivatie genoeg voor mij.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:44

CharlotteJay schreef:
lianne304 schreef:
Ik heb een kat die ruim van tevoren gaat miauwen en over me heen wandelen. Helpt niet.
Vannacht zet ik de wekker denk ik in een andere kamer, dan moet ik mn bed wel uit.

ik heb zo een kat die keihard in mn neus of oor bijt :')

werkt wel goed maar ook ontzettend chagrijnig als ik wakker word gemaakt

Aah mijn eerste kat deed dat ook die ging keihard in mijn oor miauwen als het te lang duurde

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:51

Oh ik ben ook zo'n erge.. Vanochtend nog door 6 wekkers heengeslapen en wakkergemaakt door mn vader..

Maar nu ik, ook op zaterdag en zondag, er vroeger dan 12;00 uit moet, gaat het iets beter :+ maar nog steeds ben ik een triest geval.

Wakeuplight lijkt me nog best fijn, kan daar wel voor gaan sparen, helemaal nu het sochtends zo donker is!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:54

Dit probleem heb ik dus echt niet. 's Morgens als mijn wekker gaat stap ik gelijk uit bed, kleed me aan en begin de dag. Ik zou dus ook echt niet weten hoe ik jullie zou kunnen helpen. :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 22:45

Ik heb vandaag de Hema rolwekker gekocht; ik zal jullie op de hoogte houden ;).

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:49

Ik snap nooit wat er zo moeilijk is aan opstaan. :') wekker gaat, ik zet hem uit en stap uit bed, hopsakee alles doen en gaan.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:27

Vroeg opstaan is gewoon heel zwaar. Voelt een beetje zoals dit;

Afbeelding

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:29

Ik sta mede dankzij dit topic nu elke dag (ook in het weekend) om 8 uur op behalve, op maandag omdat ik dan les heb om 8u30 :) Gaat me goed af! Alleen met het winteruur word ik nu wakker om 7u en moet ik meteen dringend naar het toilet :P Maar dat zal wel beteren binnen een paar dagen :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:32

Ik heb zo'n wekker met licht wat steeds feller gaat branden. Werkt over het algemeen veel fijner dan wekkers die uit het niks lawaai gaan maken. Maar toch moet ik zeggen dat ik nooit goed in rekenen ben, tot het moment dat ik snel uit moet rekenen voor hoeveel minuten ik m nog op snooze kan zetten :')

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:37

Whaha ik vraag me serieus af hoe die mensen dat doen die gelijk opstaan na het afgaan van de wekker. Ik had ook zo'n ex. PIEP PIEP PIEP PIEP en bij de vierde piep stond ie al.

Serious, als ik dat doe val ik om.. en zo niet, word ik heul chagrijnig. Nope, hier inmiddels een half uur snoozen en dan heb ik nog een wekker 10 min nadat ik er uit moet en eigenlijk pak ik die er stiekem nog bij als "snooze tijd". Waardoor ik dus moet haasten. :=
Ik lig dan ZO lekker en wil gewoon niet.. maaar als ik vrij ben, sta ik met gemak op hoor.. :j :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:40

https://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q

of mij; ik por je net zo lang tot je opstaat :+ }:) Doe ik bij mn vriend iedere ochtend namelijk :+ . Zijn wekker gaat dus ook al om kwart voor 6, maar ja ik word dus ook gewoon wakker van die wekker. En kan gewoon niet meer slapen als hij blijft liggen; dan altijd het onrustige gevoel 'straks verslaapt hij zich".
Maar ja ik hoef er niet al zo vroeg uit en wil eigenlijk nog even lekker doorslapen, dus tja een porretje met 'je moet eruit' helpt heel goed :)) Heb hem nu al zover getraind :+ dat 1 porretje over het algemeen genoeg is.

Maar ik adviseer dan toch liever de kat; anders verslaapt mijn vriend zich :+