Ik moet er toch nu echt aan geloven..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:40

Och ja die ketose, prachtig! Toen ik in januari met een nierbekkenontsteking met onstekingswaarde boven de 150 zat was ik volgens de bloedwaarden ook in die ketose, niet zo gek want ik had al een paar dagen amper gegeten, meurde uit alle kieren en gaten naar ammoniak en mijn lichaam was in full speed spierweefsel aan het afbreken. Wat voor leuke resultaten die shake dieeten hebben interesseert me niks, het gaat erom wat voor aanslag je ermee op je lichaam pleegt. De kilo's zijn er niet in een maand aangekomen, waarom moeten ze er dan wel zo snel weer af? TS, top dat je wat aan je gezondheid wilt doen! Hopelijk vind je snel de knop en vooral DISCIPLINE om de ommekeer te maken, je bent nog zo jong en daarbij is je lichaam gelukkig ook nog onwijs 'rekbaar' :) neem alsjeblieft het advies van Raponsje( zij is een professional) en de rest ten harte, succes!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:58

sanne1992 schreef:
lampjerulez, grappig dat je een artikel uit 1983 erbij haalt, beetje na dato vindt je niet.

Voor de rest die er tegen zijn, prima. Heb mijn research gedaan en ken mensen die dit dieet jaren geleden gedaan hebben en nog steeds op hun streefgewicht zitten. Ik zit nu in mijn 6e week, heb meer energie gekregen en val geleidelijk af. Voor mij is dit de beste keuze die ik ooit gemaakt heb. En ja ik heb ook bij een diëtiste gelopen, vanuit de huisarts. Bij mij werkte dat totaal niet.

TS, ik wens je heel veel succes met afvallen waar je ook voor kiest!

Je weet dat het cambridge onderzoek zelf uit 1973 komt?
als een onderzoek meerdere malen weerlegd is gaan ze niet nog eens in de jaren 2000 dit onderzoek nogmaals bespreken.

Maar goed ik ga er niks meer over zeggen, ik heb de feiten aan je gegeven en beargumenteerd.
Wat mijn mening is is niet relevant, ik zeg alleen hoe het in elkaar steekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:07

DShots schreef:
Pardon maar waar slaat dat nou weer op? Mijn achillespeesontsteking is denk al zo'n maandje over. Ik kon er gewoon op lopen, alleen op het stand misschien moeite mee?
En ik vind ook dat jij altijd iets te klachen heb, dat ik een weebly website heb en jij niet. En dat ik maar eens een echte website moet hebben. Sorry hoor maar daar heb ik geen geld voor :)
Kan zo de berichten laten lezen

Wil je niet mijn woorden gaan verdraaien Demi? Overigens ook niet heel netjes én het heeft niks met jouw 'bewegingsdiscussie' te maken. Ik kan er niet aan doen dat je overal een excuses aan hangt. Afvallen is niet leuk, realiteit is hard, maar ik kan je verzekeren dat het de lange rit waard is hoor als je straks blij kunt zijn met je eigen lijf en gezondheid.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid met je race tegen de klok. Echt niet zuur bedoeld, maar je hebt maar 1 lijf, en als je gezegend bent met een gezond lijf en je lijf nu al tegenstribbelt op je 16e, dan weet ik niet hoeveel schoppen je nog nodig gaat hebben om in te zien dat het geen geintje van je lijf is.

Het alternatief is wachten tot je lijf het echt opgeeft. En met een shake-dieet los je het probleem niet op, je zorgt er alleen voor dat het straks nog 10x zo hard aankomt.

hyppolyte

Re: Ik moet er toch nu echt aan geloven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:16

Citaat:
De kilo's zijn er niet in een maand aangekomen, waarom moeten ze er dan wel zo snel weer af?

Bij mij kan er gerust 6 kilo in een maand aanzitten, keertje een onregelmatige maand met weinig eten of een paar verkeerde dingen en hoppa, het duurt dan weer een half jaar om het eraf te krijgen :+.... Heb nu sinds een paar weken spiraaltje, zit 4! kilo aan en ik heb echt niks bijzonders gedaan qua eten :n

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:18

TS, volgens mij denk jij in 'ja, maar..'
Snap dat als gezond eten en sporten niet jouw hobby is, dat je het liever niet doet.
Maar als je moet, dan moet het. En dan aan jou de uitdaging er iets leuks van te maken. Ga dingen eten die je nog nooit gegeten hebt (gezonde dingen uiteraard)
Zoek een sportmaatje en ga samen op de zaterdagochtend joggen of de dinsdagavond fitnessen. Of ga bij zo'n groep, wat een standaardtijd heeft. Dan heb je een extra duwtje om te gaan.
Succes!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 17:25

TS, heeft meer baat bij een persoonlijke lifestyle coach/dietiste

Voor degene die zeggen dietiste werkt niet
nee klopt niet op korte termijn, en je moet eerlijk zijn over wat je eet (iets wat vaak niet wordt gedaan maar gezegd wordt van wel) zie ook secret eaters, SUPER programma weerspiegeld precies het probleem.
Mensen denken goed bezig te zijn maar *vergeten* de slechte dingen.
Daar kan je niks aan doen, zo werd het menselijk brein nou eenmaal. (cognitieve dissonantie en dergelijke)
Als je continue stilstaat bij je fouten wordt je er natuurlijk niet vrolijker van.

Jennifeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 18:02

@ lampjerulez helemaal mee eens!
TS ga zelf opzoek naar een goede diëtist (de diëtist is vrij toegankelijk geworden, wat betekent dat je er op eigen houtje naar toe kan) of laat je doorverwijzen door jouw HA. Volgens mij is het wel zo dat, wanneer je een verwijzing hebt het vergoed wordt. Dit zou je even na moeten vragen aan jouw moeder of verzekering. Ik denk dat je daar een heel stuk mee op schiet. :)

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 20:59

st/lifestyle coach wordt sowieso slecht vergoed helaas.
Er is veel vraag naar, maar niemand wil er voor betalen.
De verzekering ook niet.
Ik ben officieel lifestyle deskundige maar werk mede daardoor nu als assistent manager in een sporthal (wat ik trouwens zelfs leuker vind)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:07

Mag ik alle lifestyle coaches en gewichtscobsulentes die ts hulp aanbieden er wel op wijzen dat jullie ts wettelijk gezien niet mogen helpen? Ts heeft een hoge bloedsuiker en mag daarom alleen begeleid worden door een dietist en arts... Deze wordt overigens wel vergoed.
En ja, de dietist is vrij toegankelijk(zoek dan een dietist die de cursus vrije toegankelijkheid ook daadwerkelijk heeft gedaan, maar een goede dietist zoekt in deze situatie wel contact met je huisarts.
Misschien off-topic, maar wel belangrijk.

Zie ook http://www.een.be/programmas/volt/under ... kconsulent
(Nederlandse en Belgische wetgeving zijn hierin gelijk)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:18

secricible: Wordt je met hoge bloedsuiker of andere medische dingen sowieso niet door de huisarts verwezen naar een dietist ipv zelf maar iemand zoeken?

Zo mag ik bijvoorbeeld niemand met medische problemen niet vrij aannemen, dat kan alleen als zij via de huisarts verwezen worden zodat er contact is tussen arts en dietist.

Jennifeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:33

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:39

Jennifeerr/secribile jullie hebben een pb met uitleg van mijn kant
kan het hier wel weer typen maar dan gaan we steeds meer offtopic

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:48

Raponsje schreef:
secricible: Wordt je met hoge bloedsuiker of andere medische dingen sowieso niet door de huisarts verwezen naar een dietist ipv zelf maar iemand zoeken?

Zo mag ik bijvoorbeeld niemand met medische problemen niet vrij aannemen, dat kan alleen als zij via de huisarts verwezen worden zodat er contact is tussen arts en dietist.

Nee, de huisartsen in nederland verwijzen echt schandalig slecht door is de ervaring. Rommelen nog liever zelf aan met goed bedoelde adviezen en weten vaak nog minder dan de gewichtsconsulent.
Wat je in je laatste alinea zegt is juist, maar in de praktijk betekende dit voor mij eigenlijk altijd dat de mensen bij mij komen, ik ze als "niet pluis" zou beschouwen en contact zou zoeken met de huisarts, ipv andersom. Ts haar situatie is een typisch geval van "niet pluis".

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:15

Jeetje wat een slechte zaak Secricible.

On Topic: Bespreek dit met je huisarts. Zeg dat je wat kilo's kwijt wilt maar dat wel wilt doen met hulp van een dietist. Geen idee hoe het met de vergoeding zit, maar in jouw geval heeft je gezond er écht baat bij als je wat kilo's verliest, dus misschien krijg je meer vergoed?
Dat kan iemand anders of je zorgverzekering je vast wel vertellen, daar weet ik helaas niets van.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:54

Ik wel gelukkig :)
De dietist zit voor 3 uur per jaar in het basispakket, die krijg je dus gewoon vergoed (wel eigen risico dus), of je daarna nog meer vergoed hebt hangt af van je aanvullende verzekering.
Wat dat betreft is dit het perfecte moment voor de dietist: je kunt nu die 3 uur nog verdelen over 3 maanden en dan kun je de eerste 3 maanden van volgend jaar weer 3 uur pakken, heb je 6uur achter elkaar.

En ja, rondom de huisartsen is nog veel te behalen voor de eerstelijns diëtisten in nederland. In ziekenhuizen en verpleeghuizen ook trouwens, maar daar is multidisciplinair werken al meer de orde van de dag gelukkig.

Eigenlijk wilde ik verder niet reageren op dit topic, maar nu kon ik het niet laten en laat ik dan ook nog ontopic reageren
Ts, ik denk dat het echt tijd is voor je wake-upcall. Je zit in een voorstadium van diabetes, je kan op dit moment 2 kanten op: levenslang diabetes met alle ellende en complicaties van dien, chronisch medicatie, noem maar op.
Of je kan nu voor jezelf besluiten dat het genoeg is, dat het tijd wordt om voor jezelf te kiezen en weer gezond te worden. Diabetes type twee is zo ontzettend veel aan te doen met een goede leefstijl en een gezond gewicht. Maar tegelijkertijd wordt het met het metabool syndroom en diabetes 100x moeilijker om af te vallen.
Laat het alsjeblieft niet zover komen.

Zoals gezegd heb je ontzettend veel redenen waarom het niet lukt en waarom je geen tijd hebt. Er zijn zoveel dingen belangrijker voor jezelf, en dat begrijp ik. Maar nu is het moment, er zou nu niks belangrijker moeten zijn voor je dan je eigen lichaam gezond maken, voor je te laat bent.
Tegen diabetes aanzitten bestaat niet, je bloedsuikers zijn gewoon te hoog. Je lichaam reageert dus slecht op je insuline-aanmaak. Alarmbellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:27

DShots schreef:
Pardon maar waar slaat dat nou weer op? Mijn achillespeesontsteking is denk al zo'n maandje over. Ik kon er gewoon op lopen, alleen op het stand misschien moeite mee?
En ik vind ook dat jij altijd iets te klachen heb, dat ik een weebly website heb en jij niet. En dat ik maar eens een echte website moet hebben. Sorry hoor maar daar heb ik geen geld voor :)

Wil je zo vriendelijk zijn om me geen woorden in de mond te leggen of te verdraaien? Een halve waarheid is nog steeds ook een halve leugen he en heeft werkelijk waar niks te maken met het feit dat jij nu toch echt de schuld bij jezelf zal moeten leggen van jouw ongezonde levensstijl. Als je wil afvallen, is NU het moment om te beginnen. Niet morgen, niet over 3 maanden, en ook niet als je bejaard bent.

Ik zal m'n best doen om niet al te bot over te komen, maar "kan ik niet, wil ik niet, ik heb geen tijd", daar kan ik me best inkomen bij een 80 urige werkweek. Maar met jouw opleiding, zou het makkelijk moeten kunnen.

Is het niet slim om eens te beginnen met gezond(er) te eten? Het is wellicht niet altijd zo makkelijk, goedkoop of lekker als een euroknaller van macdonalds met een mega toetje erachteraan, maar het is nu dus gebleken dat jouw lichaam beter gebaat is bij gezonder voedsel. Zelfs ik ben gestart met gezond te eten, simpelweg omdat ik me niet meer lekker voel na iedere avond ongezond te hebben gegeten een jaar lang. Ik voel me nu ook al een stuk fitter, simpelweg omdat ik weet dat ik geen roofbouw op mijn eigen lichaam aan het plegen ben. Dat heeft echt niks te maken met het wel of niet zijn van een dunne spriet, en ook niks te maken met tijd; ga je met vriendinnen naar de mac? Neem een salade of stel voor om een keer iets anders te eten dan alleen maar mac. Je kunt jezelf prima af en toe " belonen " met een lekkere snack tussendoor, maar je lichaam zal echt wel al een flinke klap te verduren hebben gehad, en hoe langer jij wacht, hoe meer ellendige dingen zich kunnen opstapelen in je lichaam. Niet alleen diabetes vormt een vreselijk groot risico voor je gezondheid, maar wat te denken van alle onnodige vetten die je nu binnen krijgt?

Maar goed, het lijkt een beetje alsof het een never ending story is op die manier. Nogmaals, de enige die je kan helpen ben jij zelf, maar je moet er wel een prioriteit van maken om NU wat aan je gezondheid te doen. " Dat komt later wel" heb je namelijk weinig aan, als er geen later meer is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:43

TS is 16, dus ik gok dat ze niet alles zelf mag kiezen wat betreft eten, avondeten etc.
Daarbij zullen ook de ouders in het spel zijn.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 15:46

Cayenne schreef:
TS is 16, dus ik gok dat ze niet alles zelf mag kiezen wat betreft eten, avondeten etc.
Daarbij zullen ook de ouders in het spel zijn.

Nee dat klopt, daarbij kan ik 2 dagen pas avond eten rond 8 uur, en soms op een vrijdag pas na half 10 :)

chelle_dora schreef:
DShots schreef:

Ik zal m'n best doen om niet al te bot over te komen, maar "kan ik niet, wil ik niet, ik heb geen tijd", daar kan ik me best inkomen bij een 80 urige werkweek. Maar met jouw opleiding, zou het makkelijk moeten kunnen.

Je mag best mijn opleiding overnemen, en de dingen die ik moet doen een week overnemen. Ik ben blij als ik af en toe lekker vroeg mn bed in kan :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:47

Als je aanleg hebt tot overgewicht zal je gezond moeten gaan eten, je hebt om het maar zo te zeggen, levenslang. Kijk eens bij oervoeding, dat is geen dieèt, maar een gezonde levens stijl. Shakes zou ik niet nemen, die zijn echt niet altijd gezond. Eet gewoon gezond en met zo,n 6 eet momenten op een dag. Eet minder dan dat je deed en goed bewegen dan kom je al een heel eind.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 15:49

Officieel zou ik de uitslag binnen krijgen, maar ze waren nog extra kijken omdat ze wat zagen.
Dus moet wachten tot dinsdag en kijken wat er dan precies uitkomt ! :o

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:52

Toen ik studeerde dacht ik ook dat ik het druk had.
Dat heeft waarschijnlijk met je leeftijd te maken. Je moet leren plannen.
Dan zul je zien dat het wel gaat lukken.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:53

Waarom wachten? Gezond eten is altijd een goed idee, of je je overgewicht nou te danken hebt aan jezelf of (deels) aan een aandoening, als je het nog niet hebt zorgt het eten van rotzooi er wel voor dat je allemaal rare lichamelijke beperkingen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 15:54

Niemand verplicht je toch om de opleiding te doen? Dit is dus exact wat ik bedoel met het gewoon geen prioriteit vinden om gezond te gaan eten. Ik wil er geen wedstrijd van gaan maken wie het drukker heeft op een dag, maar laten we het stellen dat een opleiding zoals de jouwe peanuts KAN zijn, als je maar de juiste prioriteiten stelt. Net als gezond eten dus.

Als je je dan eens focust op ENKEL je opleiding, stage en eetpatroon? ;)

Als je dan nog tijd over hebt, dan kan je eens beginnen aan de rest. Prima als je dat natuurlijk niet wil, maar dan snap ik inderdaad wel waarom jij het nu al zo benauwd hebt. Maar geloof me, als jij zelf al niet je lichaam wilt veranderen, waarom zou een ander je daar dan bij WILLEN helpen?

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:08

Zoals ik dus al zeg, Rachelle :)
Neem mij week maar over, kijken of je dan nog iets zegt. Ik vind dat je altijd ook toen bij de meeting van Bergenschenhoek behoorlijk raar deed. Maar ik laat het rusten.
Luister wel naar iemand, die geen koeien uit de sloot haalt :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:12

Tja, als ik hoor dat je bergen patat en ijs eet, dan is het niet zo gek dat het er aan komt. Of het waar is laat ik in het midden, maar je zult je eetpatroon echt drastisch moeten aanpassen om af te vallen, en daarnaast ook je bewegingspatroon natuurlijk.

Hoeveel kilo weeg je en hoeveel wil je kwijt?