Injecties in pezen van overbelaste polsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Injecties in pezen van overbelaste polsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 15:18

2 oktober krijg ik de EMG, net een telefoontje gehad voor de afspraak :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:23

Jeetje wat duurt dat lang allemaal, heel veel sterkte, ik weet hoe zeer het deed. Ik liet op een gegeven moment steeds meer uit mijn handen vallen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 15:27

Het meest vervelende vind ik momenteel de opstartproblemen 's ochtends. Het is net of met name rechts dan half verkrampt is :? Het kon niet eerder helaas. Wel jammer, want ik ben tot 1 oktober vrij. Het zijn geen helse pijnen, maar electrische schokjes, een dof zenuwgevoel en vervelende steken die op verschillende plekken er doorheen trekken. Soms ook het idee alsof een vinger niet goed scharniert.

Mijn bloed word onderzocht voor glucose, bloedarmoede, zink, schildklier en nieren, omdat ik de laatste tijd ook uitdrogingsverschijnselen heb gehad en mijn menstruatie ook al sinds mei uitblijft, terwijl ik nog nooit eerder een maand heb overgeslagen (en nee, ben echt niet zwanger). Ik heb ook een aantal ontstekingen gehad en nu dit gedoe met mijn handen/armen.
Ik ken geen ziektebeeld die alle klachten zou kunnen omvatten, maar better safe than sorry. Ik snap er gewoon niets van. Tot een jaar geleden was ik nooit ziek, maar het afgelopen jaar is het één na het ander :(
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-09-14 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:40

Laat je goed nakijken door een neuroloog. Mijn collega verdachten ze van CTS, maar blijkt achteraf een dubbele nekhernia te hebben, doordat de arts laks was..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 15:57

Ik heb gisteren het CTS onderzoek gehad. Wat een rotonderzoek zeg! Het voelde net alsof je een stroomdraad vastpakte en deze niet kon loslaten. Naderhand was ik compleet verkrampt en uren later voelde ik het nog :(
Maar de uitslag was toch geen CTS, maar ernstige overbelasting van mijn linkerkant (ook mijn nek zit volledig vast) en door het ontlasten van links heb ik mijn rechterkant verkeerd belast waardoor daar ook milde overbelasting is opgetreden.

Het advies is nu om een Arbo arts mijn werkplek te laten controleren en mocht het over een aantal weken nog niet goed zijn, dan toch denken aan injecties (maar dat is het uiterste geval).

Uit de bloedtest kwam een tekort aan vitamine D en de leverwaarden zijn ook niet goed (maar niet verontrustend hoog).
Ik moet nu 1ml vitamine D per maand drinken (is echt nog geen druppel :') ) voor drie maanden lang en dan opnieuw bloed prikken, en voor mijn lever mag ik geen alcohol of koffie meer (en ik dronk allebei al niet _O- ). Maar volgens mij heeft dat verder weinig te maken met mijn overige hand/armklachten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:15

Maar bij mij kwam er uit de test ook niets naar voren, en toch bleek tijdens de operatie dat het flink klem zat allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:18

Laat je naar een fysio sturen door je HA voor dry needling, dat gaat ook erg helpen :j

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:20

Vitamine D(3) tekort komt erg veel voor in ons landje. We hebben namelijk te weinig zonuren met voldoende zonkracht om zelf genoeg aan te maken. Uit voeding halen we het ook niet altijd genoeg. Als je D3 straks weer op peil is met de druppels, raad ik je aan om bij bv het Kruidvat een potje D3 te halen en dat 1 keer per dag bij te blijven slikken. Zeker in de herfst/winter, want dan hebben we echt te weinig zonkracht. Het zijn echt maar iniminie tabletjes, dus ook nog eens gemakkelijk in te nemen.