Sportdoelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Re: Sportdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 10:30

Ja, er ging echt een wereld voor me open. Dacht altijd dat ik wel gezond at (en dat was ook wel zo) maar ik at te weinig. Terwijl ik wel 6 maaltijden per dag nuttig. Doordat ik dus te weinig at werkte mijn stofwisseling minder - niet en ben ik niet gaan afvallen (maar kwam iets aan). Nu moet ik echt dingen verzinnen om aan me aantal kcal te komen en ik ben dus iets in gewicht gedaald :D

Wat fijn Lieke! Rust is ook heel belangrijk :j Ik baal soms als ik dagen dat ik sporten heb ingepland niet ga sporten, maar goed het is ook niet dat ik maar 1x per week sport dus af en toe een extra dagje rust kan geen kwaad :Y)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 11:05

Ik heb gister mijn eerste 5 kilometer gelopen :D
4 week geleden de 2,5 week erna de 3,5 week erop 4 km en nu de 5 gehaald :D
Hou het voorlopig bij de 5 die wil ik makkelijk kunnen doen voordat ik hoger in km ga zitten
Vorige week amper gesport, eerste schoolweek paard verhuisd en hele weekend feest gehad :Y)
Lopen bunkeren als een malle, maar merk er gelukkig weinig van dus den dat het wel even goed was zo'n week haha.
Deze week weer strak in het regime!
Hopen dat ik deze week wel red met 5x sporten, rij sinds deze week ook weer met mijn knollie en veel fietsen nu die ergens anders staat :x

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 19:55

Haha nou ik heb een nieuw sport doel hoor. Ga in 2015 misschien alle Viking Runs lopen :)) Dus ik ga voor Varjagen Legion *\%/*

Hopen dat er nog tickets zijn als vriendin van me weet of ze 'm ook gaat doen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 20:01

Leeftijd: 15
Kilo: zo rond de 65
Streefgewicht: 55 kilo
Doel: Verantwoord eten, minder lui zijn
Eten: Veel te ongezond.
Sport: Ik rij graag paard, alleen komt het er niet altijd van. Ben 3x in de week half 5 thuis, dinsdag half 1 dus dan rij ik sowieso. Donderdag -> kwart voor 3 thuis dan rij ik ook.
Mijn streven is om het hardlopen weer op te pakken. Ook mountainbike ik sinds kort erg graag. Dit wil ik uitbreiden qua kilometers. Ook wil ik de squats weer oppakken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 07:56

@SuzanLarissa: wat goed zeg. Niet teveel willen haha, snap dat je graag door wilt :j
En even lekker genieten kan ook geen kwaad :D

@Kiwipitje: Gaaf zeg! Waar is het? Mooi doel om naar toe te werken.

@OneAndOnly: Welkom!

Gister 45 min kracht gedaan: armen, schouders en buik. En 15 min nog wezen roeien. Was erg moe gisteravond, maar gelukkig geen spierpijn. Vandaag rustdag _/-\o_

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:21

Heerlijk die rustdagen he hahaha
Denk dat ik vanavond ook maar ga Bodypumpen
Gisteren heb ik voor de gein meegedaan met CXWORKX, core training. Had gedacht dat ik ziek veel spierpijn zou hebben maar valt heel erg mee!

Booh roeien daar heb ik echt een gruwelijk hekel aan! Hoe hou je dat vol haha

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:24

De Strong Viking Runs zijn in Amsterdam en Nijmegen (2 in A'dam, 2 in Nijmegen). Had gisteren nog spierpijn van de obstacle run afgelopen zaterdag maar wel heerlijk een uurtje de nieuwe pump gedaan <3

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 08:34

SuzanLarissa schreef:
Heerlijk die rustdagen he hahaha
Denk dat ik vanavond ook maar ga Bodypumpen
Gisteren heb ik voor de gein meegedaan met CXWORKX, core training. Had gedacht dat ik ziek veel spierpijn zou hebben maar valt heel erg mee!

Booh roeien daar heb ik echt een gruwelijk hekel aan! Hoe hou je dat vol haha

Die spierpijn kan nog komen hoor :')
Ja het begin vind ik ook wel lastig doorheen te komen maar goede muziek doet wonderen. Lekker een podcast op dan zit je zo door die 15 min hoor :)

Kiwipitje schreef:
De Strong Viking Runs zijn in Amsterdam en Nijmegen (2 in A'dam, 2 in Nijmegen). Had gisteren nog spierpijn van de obstacle run afgelopen zaterdag maar wel heerlijk een uurtje de nieuwe pump gedaan <3

Oke, nog nooit eerder van gehoord maar wel gaaf dat je er aan zoveel mee wilt doen :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 08:58

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 09:28

Ben al bang voor morgen :Y) hahaha

Kiwipitje vet gaaaaaf! Lijkt me super om te doen joh! Helaas ben ik volgend jaar het grootste deel van het jaar op stage, maar dan ben ik daarna wel klaar met school en heb ik alle tijd *\o/*

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:16

Het is bij mij nooit goed hoor, als ik op 'sportdagen' niet sport (en dus een extra rustdag heb) baal ik, maar sport ik wel dan verlang ik naar mijn rustdag :')
Kijk er echt naar uit vanavond, na het avondeten niet haasten lekker op me gemak douchen, spullen klaarzetten voor morgen en vroeeeeg naar bed :Y)

Ziet er gaaf uit die foto's. Niks voor mij (conditioneel gezien) :+

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:21

Leuk topic! Ik meld me ook!

Mijn gegevens:
Leeftijd: 29
Kilo: 85 (was 110)
Streefgewicht: 73,3
Lenge: 1.73m
Doel: strak lichaam, mongol derby, endurance (klasse 2 halen)
Eten: zo gezond mogelijk, ik ben al 10 jaar bezig met dieeten, gezond eten en mijn gewicht.
Burn out gehad en daardoor heel veel aangekomen
Aantal cal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: 1700
Sport:
3x per week sportschool
4x per week paardrijden (nu niet intensief, mijn paard heeft een blessure gehad en we zijn aan het opbouwen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:35

Ook ik doe graag mee!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 10:39

brighteyes85 schreef:

Mijn gegevens:
Eten: zo gezond mogelijk, ik ben al 10 jaar bezig met dieeten, gezond eten en mijn gewicht.
Sport:
3x per week sportschool
4x per week paardrijden (nu niet intensief, mijn paard heeft een blessure gehad en we zijn aan het opbouwen)

Die kcal die je per dag eet, eet je die ook op de dagen dat je sport?
Op dit dagen verbrand je meer en heb je dus ook meer kcal nodig, let daar goed op!
Ik eet op de ma, di, do (en afhankelijk vrij en of zat) 2100 kcal. Op de rustdagen eet ik 1800 kcal. :j
Ik denk dat jij op jouw rustdagen ook rond de 1800 kcal zit. Dus die 1700 kcal zullen op je rustdagen beter 'werken' als je onder je onderhoud wil gaan zitten dan op dagen dat je sport.

En welkom Robin_S. Ik heb helaas geen tips mbt hardlopen. Maar in het algemeen, je mag best wat van jezelf vragen (goed trainen) maar bouw het op en rustdagen zijn ook erg belangrijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 10:48

Bedankt xNathaliee!

hoeveel rustdagen zijn aan te raden volgens jullie? Echt om de dag of hoeft dat niet zozeer? :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 11:03

Het ligt er een beetje aan wat je doet. Ik loop stage 4 dagen in de week maar dat is kantoorwerk. Daarom sport ik meer en heb ik dus minder rustdagen. Ik denk dat je zelf wel een beetje kan aanvoelen wat je aan rustdagen nodig hebt en wanneer het je het beste uitkomt. Maar ik zou een minimum van 2 à 3 dagen houden.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:49

xNathaliee schreef:
brighteyes85 schreef:

Mijn gegevens:
Sport:
3x per week sportschool

Op dit dagen verbrand je meer en heb je dus ook meer kcal nodig, let daar goed op!
Ik eet op de ma, di, do (en afhankelijk vrij en of zat) 2100 kcal. Op de rustdagen eet ik 1800 kcal. :j
Ik denk dat jij op jouw rustdagen ook rond de 1800 kcal zit. Dus die 1700 kcal zullen op je rustdagen beter 'werken' als je onder je onderhoud wil gaan zitten dan op dagen dat je sport.

En welkom Robin_S. Ik heb helaas geen tips mbt hardlopen. Maar in het algemeen, je mag best wat van jezelf vragen (goed trainen) maar bouw het op en rustdagen zijn ook erg belangrijk :j

Omdat ik 13 kilo af wil vallen eet ik op de dagen dat ik sport 1900 kcal, ik merk als ik minder eet dat ik het dan niet kan volhouden en dat mijn herstel dan heel erg lang duurt. Als ik meer eet dan die 1900 kcal blijf ik op hetzelfde gewicht.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 11:56

Oh oke, wou al zeggen als je op sportdagen ook 1700 kcal gaat eten dan is dat te weinig. Maar goed indd. als je wilt afvallen dan dus onder je onderhoud gaan zitten. Succes met de 13 kilo, moet vast lukken je hebt er al heel wat kilo's op zitten :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 11:58

xNathaliee schreef:
brighteyes85 schreef:

Mijn gegevens:
Sport:
3x per week sportschool

Je hoeft het niet per sé op die manier te doen. Ik eet elke dag 2.100 calorieën.. of dat ik mezelf nou 2 uur door de modder sleep of dat ik heel de dag achter de computer zit.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 12:00

Serious? En je valt hierdoor ook af/raakt vet kwijt? Je zou juist denken dat wanneer je meer kcal eet dan je nodig hebt je toch aan gaat komen. Of sport je op de dagen dat je sport 2x zo hard ofzo :P

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:02

Haha, thnx. Ja ik ben al mijn halve leven bezig met mijn gewicht, dus ik heb alles tot het uiterste uitgezocht. Ik vind het nog wel heel moeilijk om me altijd aan mijn eigen regels te houden.

Kcal tellen heb ik nu gelukkig een handige app voor van het voedingscentrum, maar ik vind het moeilijk een balans te vinden tussen een kantoorbaan, studie, eigen paard, sporten en eten.

Er zijn idd al heel wat kilo's af, maar nu bij de laatste 13 blijf ik een beetje steken... :(

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 12:03

Ik heb mijn onderhoud per dag uitgerekend. Vervolgens heb ik uitgerekend wat ik per week verbruik aan sport en dit gedeeld door 7. Dat heb ik bij mijn onderhoud geteld + nog een 200 calorieën omdat ik spieren op wil bouwen. Zo kom ik dan op 2.100 calorieën.

Ik val hiermee niet af maar blijf wel op gewicht :j en ben weer wat vet kwijtgeraakt. Ik wil juist niet verder afvallen maar meer spieren opbouwen en vet verliezen maar daarvoor hoef je niet onder je onderhoud te eten. Als je echt wat gewicht kwijt wilt wel maar dan zou je het nog op deze manier kunnen berekenen. Je eet dan elke dag ongeveer hetzelfde.. je hoeft niet per sé op een sport dag meer te eten dan op een niet-sport dag.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 12:46

Één ding scheelt, ik vind het af en toe al moeilijk om op een gezonde manier op 1800 kcal. te komen laat staan dat ik daar elke dag nog een paar 100 kcal bij op moet tellen. :') Mijn onderhoud zit op +- 1800 kcal > ik ga hem even opnieuw berekenen gezien ik iets ben afgevallen.
Oud BMR: 1507 - Nieuw BMR: 1494
3-5x per week sporten: 2390/7= 341 kcal.
1494 + 341 kcal. Zou betekenen dat ik 1835 kcal per dag moet eten. Jij zegt ik eet nog eens 200 calorieën omdat ik spier wil opbouwen. Ik wil dat ook het liefst maar is het verstandiger eerst eens een tijd op die 1835 kcal per dag te gaan zitten en zodra ik wat kilo's (vet) kwijt ben over te gaan op 1835 kcal en dan +-200 kcal meer te gaan eten. Of is het beter door meteen zo rond de 2000 kcal te gaan eten om spieren op te bouwen. Moet er wel bij zeggen dat ik geen echt fitnessschema heb voor de krachttraining die ik doe. Ik heb 14 oktober weer een afspraak en ga dan gelijk een sportschema voor in de zaal laten maken. Misschien een goed idee om tot die tijd op de 1835 kcal te gaan zitten en daarna dagelijks 2035 kcal.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:35

Ik zou wel iets hoger gaan zitten dan die 1835 richting de 1900 bijvoorbeeld en dan gewoon even na een paar weken kijken hoe je lijf er op reageert. Let je ook op de verhoudingen tussen je voedingsmiddelen?

Ik eet bij 2.100 calorieën per dag 64 gram vet - 128 gram eiwitten en de rest koolhydraten. Soms zit ik wel wat hoger in vet / eiwit maar dit is het ideaal zeg maar.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-14 13:54

En waarom dan als ik vragen mag? Gewoon uit nieuwschierigheid hoor. Komt dat doordat ik vaak sport?

Hoe reken ik uit hoeveel gram ik van alles mag nemen stel ik houd als doel 1900 kcal aan. Of kan ik gewoon uitgaan van de berekening van myfitnesspal? En qua vet, reken je dan ook uit wat je aan verzadigd en onverzadigd vet per dag moet eten? Zie vaak rode cijfers staan bij onverzadigd vet (en hoe zat het daar nou ookalweer mee?).