Wat fijn Lieke! Rust is ook heel belangrijk
Ik baal soms als ik dagen dat ik sporten heb ingepland niet ga sporten, maar goed het is ook niet dat ik maar 1x per week sport dus af en toe een extra dagje rust kan geen kwaad
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Ik baal soms als ik dagen dat ik sporten heb ingepland niet ga sporten, maar goed het is ook niet dat ik maar 1x per week sport dus af en toe een extra dagje rust kan geen kwaad

SuzanLarissa schreef:Heerlijk die rustdagen he hahaha
Denk dat ik vanavond ook maar ga Bodypumpen
Gisteren heb ik voor de gein meegedaan met CXWORKX, core training. Had gedacht dat ik ziek veel spierpijn zou hebben maar valt heel erg mee!
Booh roeien daar heb ik echt een gruwelijk hekel aan! Hoe hou je dat vol haha

Kiwipitje schreef:De Strong Viking Runs zijn in Amsterdam en Nijmegen (2 in A'dam, 2 in Nijmegen). Had gisteren nog spierpijn van de obstacle run afgelopen zaterdag maar wel heerlijk een uurtje de nieuwe pump gedaan

brighteyes85 schreef:Leuk topic! Ik meld me ook!
Mijn gegevens:
Leeftijd: 29
Kilo: 85 (was 110)
Streefgewicht: 73,3
Lenge: 1.73m
Doel: strak lichaam, mongol derby, endurance (klasse 2 halen)
Eten: zo gezond mogelijk, ik ben al 10 jaar bezig met dieeten, gezond eten en mijn gewicht.
Burn out gehad en daardoor heel veel aangekomen
Aantal cal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: 1700
Sport:
3x per week sportschool
4x per week paardrijden (nu niet intensief, mijn paard heeft een blessure gehad en we zijn aan het opbouwen)

xNathaliee schreef:brighteyes85 schreef:Leuk topic! Ik meld me ook!
Mijn gegevens:
Eten: zo gezond mogelijk, ik ben al 10 jaar bezig met dieeten, gezond eten en mijn gewicht.
Sport:
3x per week sportschool
4x per week paardrijden (nu niet intensief, mijn paard heeft een blessure gehad en we zijn aan het opbouwen)
Die kcal die je per dag eet, eet je die ook op de dagen dat je sport?
Op dit dagen verbrand je meer en heb je dus ook meer kcal nodig, let daar goed op!
Ik eet op de ma, di, do (en afhankelijk vrij en of zat) 2100 kcal. Op de rustdagen eet ik 1800 kcal.
Ik denk dat jij op jouw rustdagen ook rond de 1800 kcal zit. Dus die 1700 kcal zullen op je rustdagen beter 'werken' als je onder je onderhoud wil gaan zitten dan op dagen dat je sport.
En welkom Robin_S. Ik heb helaas geen tips mbt hardlopen. Maar in het algemeen, je mag best wat van jezelf vragen (goed trainen) maar bouw het op en rustdagen zijn ook erg belangrijk
xNathaliee schreef:Je hoeft het niet per sé op die manier te doen. Ik eet elke dag 2.100 calorieën.. of dat ik mezelf nou 2 uur door de modder sleep of dat ik heel de dag achter de computer zit.brighteyes85 schreef:Leuk topic! Ik meld me ook!
Mijn gegevens:
Sport:
3x per week sportschool
Die kcal die je per dag eet, eet je die ook op de dagen dat je sport?
Op dit dagen verbrand je meer en heb je dus ook meer kcal nodig, let daar goed op!
Ik eet op de ma, di, do (en afhankelijk vrij en of zat) 2100 kcal. Op de rustdagen eet ik 1800 kcal.
Ik denk dat jij op jouw rustdagen ook rond de 1800 kcal zit. Dus die 1700 kcal zullen op je rustdagen beter 'werken' als je onder je onderhoud wil gaan zitten dan op dagen dat je sport.
en ben weer wat vet kwijtgeraakt. Ik wil juist niet verder afvallen maar meer spieren opbouwen en vet verliezen maar daarvoor hoef je niet onder je onderhoud te eten. Als je echt wat gewicht kwijt wilt wel maar dan zou je het nog op deze manier kunnen berekenen. Je eet dan elke dag ongeveer hetzelfde.. je hoeft niet per sé op een sport dag meer te eten dan op een niet-sport dag.
Mijn onderhoud zit op +- 1800 kcal > ik ga hem even opnieuw berekenen gezien ik iets ben afgevallen.