Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hopke89 schreef:Ohw heerlijk om te weten dat ik niet alleen ben in het kaakklemmen.
Ik heb sinds een half jaar een knarsplaatje, speciaal door de tandarts gemaakt, mijn kaken zitten niet steeds weer 'klem', stond dan op het laatst zo'n spanning op dat mijn kaak vast ging zitten o.i.d. dan kon ik heel slecht kauwen. Of mond bleef op kiertje staan en verder wou hij niet open.
Ook zeggen mijn kaken niet constant meer knak met het eten van een hard broodje.
Zag alleen dit topic en wist meteen weer, ohw ik doe het nu ook, oeps.
Toen hielp overigens ook wel dat ik van de tandarts geen harde dingen meer mocht eten en 's morgens beginnen met brinta dat ik niet hoefde te kauwen dan. Kan alleen slecht tegen melk dus dat heb ik niet vol kunnen houden. Toen andere tandarts gekregen en die kwam met dat plaatje. Is nu nog steeds niet helemaal goed maar, kan in ieder geval weer normaal eten (nouja niet teveel harde broodjes).
Nu komt mijn vraag
Kan oorpijn ook door kaken klemmen komen? Ik heb echt al sinds jongs af aan last van mijn oren.
Ze worden niet goed schoon als ik gewoon slik dus moet 's morgens en 's avonds mijn oren 3 keer klaren zo met de neus dicht en dan slikken (niet dat het altijd wil lukken). Kan het zijn dat ik door het klemmen die boel ook dicht knijp o.i.d.? Heb namelijk deze zomer toch minder last gehad van mijn oren dan anders, had ik gewoon een goede zomer of zou dat samen kunnen hangen met het knarsplaatje waardoor dat klemmen blijkbaar ook minder zou moeten zijn.
Sababber schreef:Ligt er aan. Ik kreeg eerst een dun plastic bitje dat over mijn boventanden ging. Dat werd gemaakt door plastic vacuüm te zuigen over een gips afdruk van mijn tanden. Die dingen kauwde ik in enkele weken kapot. Toen kreeg ik een echte prothese, eentje die geklemd word om mijn achterste kiezen en waar een gleuf onderin zit voor mijn onderkiezen zodat mijn gebit word vastgezet. Het doet wel pijn als ik hem draag hij zit erg strak..

!