Migraine --> excedrin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:24

Is domperidom geen champagnemerk?? :o?

Anoniem

Re: Migraine --> excedrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:25

Het kan zijn dat ik het verkeerd typ maar je spreekt het toch echt uit als domperidon! :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:26

:D Ik dacht al , misschien dat champagne idd helpt, met die bubbels :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:32

De bubbels zijn Don Perignon hahahaha!

@Dees_daan: daar heb je dus idd gelijk in, dat is wat ik ook bedoel met dat je goed advies moet vragen.
Ik weet redelijk goed waar ik wel en niet tegen kan.
Bij jou wel heel erg heftig he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:47

Anoniem schreef:
De bubbels zijn Don Perignon hahahaha!

@Dees_daan: daar heb je dus idd gelijk in, dat is wat ik ook bedoel met dat je goed advies moet vragen.
Ik weet redelijk goed waar ik wel en niet tegen kan.
Bij jou wel heel erg heftig he?

Dan zijn we het eens dus.
Ja het zijn heftige aanvallen, en daarom kan ik me heel goed voorstellen dat iemand meer medicijnen inneemt dan goed voor je is, ik heb het zelf een tijdje gehad omdat ik vond dat ik door moest kunnen gaan en vooral op m'n werk onder druk stond maar dat ging op een gegeven moment dus niet meer en omdat mijn medicijnen op recept zijn konden ze mijn gebruik nagaan en dat stoppen. Sinds ik bij de kliniek onder controle sta gaat het al beter maar ik moet het doen met die 2x per week waar ik er 1 van kan onder drukken.
Ik gebruikte voor die tijd injecties en imigrantabletten, die laatste zijn dus definitief weggehaald.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:20

_Alarm_wlkp schreef:
Heb het ook gezien gehad maar nog niet overwogen om het in huis te halen.
Heeft het veel neveneffect? Veel slaat extreem op mijn maag en dan heb ik dat weer aan de hand.
Niets hielp hier en kreeg ik noodgedwongen Dafalgan Codeïne maar daar gaat m'n maag echt kapot van.
Nou enkel paracetamol maar dat haalt enkel de scherpe kantjes eraf en blijf ik nog met zeurderige harde hoofdpijn zitten.
Mijn aanvallen zijn gelukkig *hout vast* niet meer wekelijks maar ze zijn nog altijd pijnlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:22

_Alarm_wlkp schreef:
Heb het ook gezien gehad maar nog niet overwogen om het in huis te halen.
Heeft het veel neveneffect? Veel slaat extreem op mijn maag en dan heb ik dat weer aan de hand.
Niets hielp hier en kreeg ik noodgedwongen Dafalgan Codeïne maar daar gaat m'n maag echt kapot van.
Nou enkel paracetamol maar dat haalt enkel de scherpe kantjes eraf en blijf ik nog met zeurderige harde hoofdpijn zitten.
Mijn aanvallen zijn gelukkig *hout vast* niet meer wekelijks maar ze zijn nog altijd pijnlijk...

Ik heb er niet zo veel bijeffecten van, maar bijna alle pijnmedicatie slaat op mijn maag en als ik het te lang achter elkaar moet slikken dan krijg ik heel erge maagkrampen. Kuurtje maagbeschermers en dan is het ook wel weer over. Van Excedrin expliciet heb ik er nog nooit last van gehad, maar dat heb ik ook nog nooit lange tijd achter elkaar gebruikt

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:29

dees_daan schreef:
Bij toeval kwam ik erachter dat een combi van paracetamol en cafeïne bij mij helpt. Dus ik koop meestal een doosje antigrippine (zit vit.C bij in) of gewoon de combi paracetamol met cafeïne. Lijkt er dus heel erg op en inderdaad ook goedkoper :)

Ik denk dat je coffeine bedoeld?
Cafeïne zit in koffie en energydrank, op zich kan dat tijdelijk helpen maar daarna komt het dubbel zo hard terug volgens mijn neuroloog, cafeïne is dus niet verstandig om te nemen.
Ik ben vorig jaar 2 weken opgenomen om te kijken of we het aantal aanvallen naar beneden konden krijgen, ik zit nu nog op gemiddeld 2x per week en mag bij 1 van die aanvallen een imigran injectie nemen, de ander moet ik zo doorstaan om te voorkomen dat ik afhankelijk word van de medicijnen..[/quote]

Coffeine en cafeïne zijn wel degelijk hetzelfde.
Daarnaast zit er in de standaard paracetamollen dusdanig weinig coffeïne dat je beter een kop koffie kunt drinken.
Dat het maar tijdelijk werkt is inderdaad waar.
De coffeïne is in dit geval voornamelijk bedoeld om het slaperige gevoel dat je kunt krijgen na het nemen van paracetamol tegen te gaan.

Ik lees hier verder even mee, zelf gelukkig geen migrainepatient, maar mijn zusje en vader allebei wel heel erg.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:33

tja, dit lijkt toch de oplossing te zijn voor me. Koffie drinken kan niet, dat spul lust ik namelijk niet. En het werkt dus niet tijdelijk, ten minste, tot nu toe niet.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:36

Kinke schreef:
tja, dit lijkt toch de oplossing te zijn voor me. Koffie drinken kan niet, dat spul lust ik namelijk niet. En het werkt dus niet tijdelijk, ten minste, tot nu toe niet.

Dat kan heel goed hoor, dat het wel werkt.
Er bestaan alleen nogal wat misverstanden over de hoeveelheid. Er zit minder caffeïne in paracetamols dan in koffie, maar wel genoeg om werkzaam te zijn. Voor sommigen is de combinatie beter dan alleen paracetamol. Dat komt omdat de caffeïne de werking van de paracetamol kan versterken, maar dit is helaas niet bij iedereen het geval.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:41

hier nog iemand die zweert bij excedrin :) ( nouja, voorzichtig dan)

als ik een aanval krijg, dan word ik helemaal blind en krijg onwijs veel pijn in mijn nek, ook gat bijna alles tintelen en wordt ik gevoelloos op sommige plekken ( bij sommige vingers bijv.), en het duurt echt een volle 24 uur :(
heel fijn 1e dag van de zomer instructie week dus een aanval, excedrin maar geprobeerd en wat fijn!!

ik kreeg mijn zicht helemaal terug (maar wel voor de zekerheid en fijne mijn zonnebril op gehouden )!!
en alleen op het piek moment voelde ik die gevoelloze plekken tintelen, maar ik heb gewoon heerlijk kunnen rijden :D nu ook een potje op stal staan voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:41

In 1 exedrin zit 65mg cafeïne. Net zoveel als in de gemiddelde bak koffie.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:43

Anoniem schreef:
In 1 exedrin zit 65mg cafeïne. Net zoveel als in de gemiddelde bak koffie.

In exedrin dus wel, maar in de standaard paracetamollen met coffeïne meestal niet.

Overigens zie ik nu dat ik nog een pagina gemist heb, en dat ik sommige dingen herhaald heb, excuses daarvoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:55

......knip knip

Edit: laat maar, ik krijg er hoofdpijn van :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-14 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:56

Oh, dan hebben wij van het Jumbo-huismerk een nog lagere dosering, slechts 30 mg.
Vandaar de verwarring denk ik ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:15

Ik heb het ook een paar keer geprobeerd maar ik moet zeggen dat het bij mij totaal niet helpt.
Helaas.... Maar ik had het ook wel een beetje verwacht. Normaal heb ik Imigran en daar zit toch die triptanen in die op de bloedvaten werken en dat lijkt echt het enige werkende bij mij.

Bovendien kreeg ik last van een wee gevoel in m'n maag met de Excedrin, ik vermoed door de caffeine. En dat terwijl ik gelukkig geen last heb van misselijkheid tijdens een aanval.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:29

Voor die misselijkheid ben ik dus juist ook zo bang, want ik heb daar wel heel erg extreem last van helaas.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 22:35

Toch raar dat ik destijds van mijn neuroloog absoluut geen koffie mocht ;) alleen decafe

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 00:45

Bij mij helpt het ook geweldig. Terwijl ik de doseringen eerst een lachertje vond. Sowieso vind ik paracetamol normaal slecht werken dus ik was verbaasd dat het in de Exedrin wel werkt. Als ik hoofdpijn heb, heb ik een enorme drang naar koffie of cola terwijl ik dat normaal nauwelijks drink.
Vanavond weer de hele avond hoofdpijn. Eigenlijk al bij het uit bed gaan voelde ik het al aankomen. Preventief een paracetamol genomen en continu de zonnebril op. Exedrin lag helaas thuis. Later nog een ibroprofen gekregen. Misselijk in de auto. Hersenen leken wel los in het pannetje te liggen en oog leek wel uit te puilen. Ondertussen alles vast in mijn spieren en tremoren in de ledematen. Op tijd op bed. Nog geen 5 min geslapen en het was voorbij. Vreemd toch?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 06:04

Ik ga het van de week ook eens proberen.. Ben ten einde raad inmiddels :n

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:02

f4bjheu schreef:
hier nog iemand die zweert bij excedrin :) ( nouja, voorzichtig dan)

als ik een aanval krijg, dan word ik helemaal blind en krijg onwijs veel pijn in mijn nek, ook gat bijna alles tintelen en wordt ik gevoelloos op sommige plekken ( bij sommige vingers bijv.), en het duurt echt een volle 24 uur :(
heel fijn 1e dag van de zomer instructie week dus een aanval, excedrin maar geprobeerd en wat fijn!!

ik kreeg mijn zicht helemaal terug (maar wel voor de zekerheid en fijne mijn zonnebril op gehouden )!!
en alleen op het piek moment voelde ik die gevoelloze plekken tintelen, maar ik heb gewoon heerlijk kunnen rijden :D nu ook een potje op stal staan voor de zekerheid.

Heb ook de verschijnselen die jij noemt. Heb vandaag toevallig ook dit medicijn gekocht omdat ik laatst helaas drie aanvallen achter elkaar had op 1 dag en ik dit middel op tv voorbij zag komen.
Hoop dat ik het nog heel lang in de la kan laten liggen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:07

LadyMadonna schreef:
Kim, het helpt dus ook tegen de misselijkheid. Ik krijg normaal aura, half uurtje later pijn, misselijk, beroerd, etc. Nu heb ik direct bij de aura twee pillen genomen, klein beetje hoofdpijn, half uurtje aura, beetje duf, en dat was het eigenlijk...

Er zit niets in wat de misselijkheid onderdrukt anders als ik zo de verpakking bekijk.

Ik gebruik ook altijd bij het begin paracetamol. Ik kom daarmee gelukkig goed uit mits ik op tijd ben.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 09:55

Ik heb inmiddels 2x Excedrin gebruikt maar bij mij doet het jammer genoeg niks..