Anoli schreef:Dat vind ik nog het ergste dat mensen je uitlachen en ke niet te hulp schieten.
Nee veel leuker dN die spin weghalen is achter je aankomen met die spin en kijken of je echt zo bang bent als je zegt.
Mijn werkgever deed dat een keer en toen ging ik zo enorm over de zeik want hij had mij in een hoek gedreven en kon nergens meer heen. Toen ik al huilend tegen de muur omhoog probeerde te klimmen schrok ie en heeft ie het nooit meer gedaan.
Maar ja dan is het leed al geschiet en ben ik nog banger.
*proest, sorry* maar in hoeverre is 'hulp' nodig. op geen enkele manier is er gevaar. En om heel eerlijk te zijn, de paniek om spinnen werkt bij mij op een verlammende manier op mijn lachspieren, ik kan echt niet gelijk in actie komen. Als de ander niet meer staat rond te dansen en te gillen, dan kan ik rustig zo'n spin voor je weghalen.
Je kunt natuurlijk iemand anders niet kwalijk nemen dat een angst voor een niet bestaand gevaar bij een ander op de lachspieren werkt en ze jou op dat moment niet heldhaftig komen redden van dat niet bestaande gevaar. Dat je een angst hebt dat is duidelijk en te accepteren voor iedereen, maar als er geen gevaar is, dan kun je het een ander toch niet kwalijk nemen dat die in de lach schiet? Als je aangevlogen wordt door een tarantula in gevechtshouding dan ben ik de laatste die zal lachen en de eerste die het dier probeert weg te krijgen.
achter iemand aangaan zal ik trouwens nooit doen.. Ik heb wel ooit iemand een fietsspin toegegooid met de uitroep: hier vang, spin!. het woord spin zorgde ervoor dat ze niet meer nadacht of keek, want haalde toch overduidelijk het ding van mijn fiets, had het in mijn hand en gooide het.. maar ze vloog 3 meter achteruit draaide zich om en sloeg op de vlucht.. nadat ik bekomen was van mijn 'uitlachen' heb ik daar ook mijn excuses voor aangeboden..
hmm ja en ik heb zo'n nepspin op mijn kaars geprikt voor halloween.. was dat ding helemaal vergeten toen de buurvrouw drie maanden later koffie kwam drinken tot ze helemaal stijf op de bank zat en mompelde 'dat kan gewoon niet waar zijn'. Ding was zo groot dat hij wel haar angst opriep, maar ze gewoon zo verstijfd was dat ze niet kon gillen.. Maar dat was niet opzettelijk.