Neussprayverslaving aanpakken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:10

Het werkt ontstekingsremmend, dus het heeft gewoon tijd nodig om volledig te werken. Dus even doorbijten :(:)

Verkoudheid is funest voor zo'n verslaving, ook ik zit weer aan de neusspray al twee week -O- dus ik ben weer terug gevallen op mijn oude gewoonte.

sietske83

Re: Neussprayverslaving aanpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:14

Ik was ook weer terug gevallen op de neusspray.
Ben nu naar de Huisarts geweest en heb een andere spray gekregen. Heb eerst 2 dagen in combi gebruikt en ben nu alleen met die van de huisarts bezig. ( donderdag langsgeweest)
Gister die van de huisarts al vergeten want neus heeft geen last meer.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 17:41

Nog geen terugval of verkoudheid gehad hier...fingers crossed dat dat zo blijft!
Ik heb 4 dagen portugal, en daarmee dus een andere luchtvochtigheid, moeizaam overwonnen. Nam voor het slapen gaan een fishermans friend :') even mijn neus vrij stoten :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:35

Vandaag naar de huisarts geweest en ik moet cold turkey stoppen :\
Dat wordt een Hell om te slapen deze nacht en volgende nacht. Ben al bijna 24 uur wakker omdat ik gister nachtdienst had, dus hoop zo wel in slaap te vallen..
Ik vind het zo irritant dat als ik slik, ik die druk zo erg in m'n neus voel. Drinken is dan ook echt verschrikkelijk..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 23:43

:(:) Sterkte ermee.
Ik heb het ook cold turkey gedaan...maar ik had iig de tijd om van volwassen versie over te stappen naar kinderversie, en die pompjes ieniemienie te maken. Uiteindelijk alsnog rotnachten gehad eerst, al had ik het geluk dat het vrij snel wende :j

Ik ken dat volle drukkerige gevoel in de neus met slikken inderdaad, dat was altijd daarvoor de reden dat ik niet kon beginnen met mijn turkey, omdat ik me daar te veel aan ergerde :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:44

Voelt alsof ik niet kan drinken zonder te stikken :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:51

Ik ben ook verkouden nu en weet hoe snel je neus er aan went..
Bewust ook nu ik weer iets door mijn neus kon ademen vandaag overdag niet gesprayd en als ik straks er af ben cold turkey stoppen maar weer.. Even een nacht bluh en dan hoop ik er af te zijn.

Ik heb trouwens wel al een onstekingremmende neusspray gekregen van mijn moeder om gewoon sneller van die verkoudheid af te zijn en zelf nog eea gedaan.
Ben wel enorm snel opgeknapt, maar ik ben ook expres toen ik me beroerd voelde het stoombad in gedoken op de sportschool en toen was ik de dag erna al veel beter!
Is dat geen optie in dit soort gevallen, stomen?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-14 23:55

In mijn geval werkte stomen nooit, het voelde alleen als een oneindige put van snot die blijft stromen. Wanneer ik klaar was met stomen schoot mijn neus nog voller dan dattie daarvoor al was, dat had ik vrij gauw afgeleerd om te doen dus :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 00:00

Die oneindige put van snot.. :')

Klinkt echt zo heerlijk. :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 08:43

Idd als ik m'n neus snuit lijkt ie daarna juist voller dan vol!
Jongens, na mijn laatste bericht zowaar geslapen tot nu! Was dan ook wel al 24 uur wakker geweest, zal ook hebben geholpen! Maar het viel dus best mee :')

En een van de neusgaten ging af en toe al 3 seconden open en is nu ook echt al een stukje open na het snuiten!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 08:48

Super! Klinkt goed :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:05

Ik ben nu al een week van mijn neusspray af, maar mijn neus zit nogsteeds 'savonds dicht (al is er af en toe wel een gedeelte open). Na hoelang waren jullie er echt helemaal vanaf en hadden jullie weer gewoon een open neus? 'S ochtends als ik wakker word is ie wel aardig open, alleen als ik moet gaan slapen doet ie extra vervelend lijkt wel :')

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:42

Blij om eens te lezen dat ik niet de enige ben met deze verslaving :')

Ben ook al zeker een paar jaar verslaafd aan neusspray met xylometazoline ofzo erin, geen allergieën enz maar gewoon echr een verstopte neus als ik het niet gebruik.

heb vaak probeerd te stoppen maar als ik dan echt wil slapen gebruik ik het toch weer :') hoelang duurt het ongeveer voordat je echt weer vrij kan ademen nadat je stopt met deze neusspray ?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 00:43

xSaskia schreef:
Blij om eens te lezen dat ik niet de enige ben met deze verslaving :')

Ben ook al zeker een paar jaar verslaafd aan neusspray met xylometazoline ofzo erin, geen allergieën enz maar gewoon echr een verstopte neus als ik het niet gebruik.

heb vaak probeerd te stoppen maar als ik dan echt wil slapen gebruik ik het toch weer :') hoelang duurt het ongeveer voordat je echt weer vrij kan ademen nadat je stopt met deze neusspray ?

Ben inmiddels 2 maanden al gestopt. Als ik weet wanneer ik weer volledig normaal kan ademen met beide neusgaten (dus met het slapengaan enzo :')) laat ik het je weten :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:00

Hoe krijgen jullie het voor elkaar verslaafd te raken, die neussprays krijg je toch A. op recept en B. de sprays die niet op recept zijn, zit toch wel een waarschuwing bij die spray niet langer dan zo'n 5 dagen te gebruiken?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 01:03

Zoolgangster schreef:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar verslaafd te raken, die neussprays krijg je toch A. op recept en B. de sprays die niet op recept zijn, zit toch wel een waarschuwing bij die spray niet langer dan zo'n 5 dagen te gebruiken?

Heel simpel :Y)
A: die zijn ranzig en werken lang niet altijd goed (mijn neus wordt door die sprays van de dokter juist voller bijvoorbeeld _O-)
B: Dat er staat dat je het maar 5 dagen mag gebruiken, betekend niet dat we dat ook doen :Y) Want ja, als je neus wat langer vol blijft zitten blijft je het gebruiken, het werkt zo makkelijk...en dat breid zich steeds meer uit, en voilla, voor je het weet bent je verslaafd :')

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:09

Ohmygod ik dacht dat ik de enige was die 6 reserve flesjes op zn kamer heeft staan:0 Waarvan minimaal 3 handbereik van mijn bed:')

Spuiten jullie ook wel eens preventief voor het slapen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 02:31

Ik gebruik het inmiddels helemaal niet meer, maar ben nogsteeds strontverkouden :( heel irritant.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 01:21

Hoe is het inmiddels met de stoppers? :)
Hier heb ik bijna weer een terugval gehad twee weekjes terug :oo

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 01:35

Ohjee... Hier maar een stipje.. Was me er niet bewust van maar als ik het zo lees met daarbij het feit dat er naast mijn bed bijna altijd neusspray staat.. Aiii.. (En net gesprayd, preventief, voor ik dit topic aanklikte)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 01:40

:+ Klinkt bekend inderdaad :j
Ik heb het vrij extreem gehad qua gebruik op mijn hoogtepunt, meerdere malen op een dag, en met verkoudheid moest ik otrivin met menthol, dat was de enige die er dan doorheen wist te breken :=

en ja, het preventieve pufje := Ook heel herkenbaar.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 01:50

Neussprays houden zichzelf in stand. Na lang gebruik wordt het neusslijmvlies zelfs dikker ervan, waardoor je ze meer en meer nodig hebt om de doorgankelijkheid te kunnen behouden. Een vicieuze cirkel dus, want na stoppen ermee normaliseert je slijmvlies zich terug waardoor je ze ook niet meer continu nodig hebt.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 01:52

Klopt :j
alleen is het zo rot om door dat punt heen te moeten breken :')

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:29

Bij deze ga ik dan ook maar stoppen, laat het flesje nog even staan om te testen of ik echt verslaafd ben of dat het meer een gewoonte is geworden..

Ik gebruik eigenlijk alleen 's avonds voor het slapen gaan.

Hou jullie op de hoogte. :))

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 21:37

Ik ben gelukkig nog steeds van de neusspray af nadat ik van mijn Huisarts een andere neusspray heb gehad. We zijn nu iets meer dan 2 maand verder.