Nu al koud hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:10

Ik kijk dus echt niet naar het jaargetijde, maar naar de temperatuur binnen en buiten huis, en als het in augustus 13 graden is overdag, dan doe ik dus echt wel de verwarming aan als ik in mijn dikke fleecevest nog steeds zit te bibberen :brr: . Daarbij krijg ik altijd steenkoude handen en om nu met m'n wanten aan op de bank te gaan zitten lezen... :+

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:11

Roosje01 schreef:
Hier nog een koukleum. Was ook al aan het twijfelen over winterdekbed. Waar het laatste nog 22 grade binnen was is het nu maar 18. Kachel ga ik echt niet aanzetten in aug dat gaat me net iets te ver. Dekentje op de bank en kruikje in bed en red me aardig. Ga vrijdag op vakantie en ipv korte broekken en rokjes zoals vorig jaar zelfde tijd. Gaan er dit jaar denk ik lange broekken en truien mee.....

Met 18 graden heb jij nog niet zoveel te klagen, bij ons is de temperatuur gemiddeld 18-20 graden met de hitte van laatst was het rond de 22 graden.
Maar gister stond die maar op 14 graden, nou dan gaat de kachel toch echt wel even aan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:12

Ik heb ook truien en vesten aan, en regenjassen. Maar ik vind het heerlijk. :D Verheug me op de herfst en winter en de echt koude dagen. :oo

Duidelijk geen zomer mens. :')

maatje987

Re: Nu al koud hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:14

de winter heb ik wel heel veel zin in
sinterklaas kerst oud en nieuw :D

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:16

hier ook een koukleum! de kachel is alweer een paar dagen aan en zit elke avond met een dik dekentje op de bank! wat bij mij wel helpt is nadat ik van stal terug bent gelijk een hete douche nemen en daarna met mijn dikke badjas en deken op de bank :D loop ook alweer met halve winterkleding rond, nog steeds de stille hoop dat de temperaturen weer omhoog gaan...

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:21

Hier nog 1.
Ik heb het ook alweer koud hier is vanochtend de kachel voor het eerst aan geweest, ik woon klein dus huis blijft lang warm, maar vanochtend was het 18 graden in huis :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:58

Ik weiger tot minimaal oktober de kachel aan te doen , maar koud ja :=

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:51

Rudina schreef:
Roosje01 schreef:
Hier nog een koukleum. Was ook al aan het twijfelen over winterdekbed. Waar het laatste nog 22 grade binnen was is het nu maar 18. Kachel ga ik echt niet aanzetten in aug dat gaat me net iets te ver. Dekentje op de bank en kruikje in bed en red me aardig. Ga vrijdag op vakantie en ipv korte broekken en rokjes zoals vorig jaar zelfde tijd. Gaan er dit jaar denk ik lange broekken en truien mee.....

Met 18 graden heb jij nog niet zoveel te klagen, bij ons is de temperatuur gemiddeld 18-20 graden met de hitte van laatst was het rond de 22 graden.
Maar gister stond die maar op 14 graden, nou dan gaat de kachel toch echt wel even aan.

Hier is het ook snel koud hoor als de kachel uit is in de winter is het maar 13/14 grade binne.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:01

Ik ook, lange broek en blouse met lange mouwen had ik aan op school, en heb de hele dag zitten koukleumen :brr: thuis lekker joggingsbroek en warme trui aan. Heb ook nu vaak in bed ook wat warmers aan terwijl ik meestal met een shirtje slaap.
M'n moeder heeft ook af en toe sinds vorige week de houtkachel alweer aan :')

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:08

Pff hier nog 1, vind het zo koud. Baal ook echt van dit weer maja helaas moeten we het ermee doen. Hier ook al sloffen en dikke vest aan en hebben ook al de houtkachel aan gehad. Maar mijn vriend vind het nog niet nodig :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:10

Een topic naar mijn hart :')

Ik heb het ook steenkoud, werk al vanaf februari in een gebouw waar de temperatuur laag is en het tocht... -O- Van februari tot juli op kantoor gezeten en daar tochte het heel hard dus ik constant een vest en sjaal aan/om... en vanaf juli zit ik op het lab waar het ook koud is -O- Dus ook daar al dikkere kleding aan dan mijn collega's en dan nog rillen van de kou.

Heb dus ook helemaal niks meegekregen van de warme zomerdagen en voor mn gevoel heb ik de hele zomer gemist (soort van onder een steen geleefd idee). Vrijdag ben ik jarig, en vorig jaar zaten we toen lekker buiten in de zon met de parasol omdat het anders te warm was... en nu... nu is het denk ik troosteloos weer met regen :\

Nou moet ik zeggen dat ik ook al een paar weken aan het kwakkelen ben met mn gezondheid (griepje wat niet weg wil gaan, en oververmoeid zijn is geen goede combi) en het misschien daarom ook wel koud heb :j

Maar bah... ik heb heb vaker koud dan warm op het moment :')
En toch vind ik een echte winter best leuk, dik pak sneeuw, waterig zonnetje erbij en hoppa lekker naar buiten als een michelin mannetje. Maar dit... regen, wind, vochtige kou... blegh nee!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:11

Ik kom me hier ook maar melden... Heb het ook ontzettend gauw echt heel koud. Ik heb al truien, winterjassen, thermosokken en handschoentjes aan gehad :')

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:13

Hoop trouwens dat de winkels dit jaar eens vol hangen met échte winterkleding...

Van die heerlijk dikke truien met col, of dikke vesten. Want al die dunne flodderdingen van afgelopen jaren daar houdt je het niet warm mee...

Geef mij maar die truien met noorse motiefjes <3

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:16

Ik heb het normaal niet zo snel koud, maar ik zit nu ook steeds met mijn badjas aan op mijn kamer. Vestje aan buiten. En dat voor iemand die ook in de winter regelmatig zonder jas loopt. Het is gewoon naar koud en in de verkeerde tijd van het jaar.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:17

Ja, Anoli! Truien met noorse motiefjes, ik ben ontzettend voooooor... Heerlijk!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:39

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:54

Ik zit alweer met een deken en kruik Savonds! Afschuwelijk dit rare herfstweer!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:58

Ik heb het ook koud. De verwarming staat hier altijd ingesteld op 21 graden en gisterenavond sprong hij aan omdat het onder de 21 kwam. Ik weiger om kou te kleumen in mijn eigen huis. Ik trek wel eerst iets warms maar als ik het dan nog koud heb dan schroom ik ook niet om het desnoods 23 graden te maken. Ik ga niet zitten blauwbekken als ik een prima functionerende CV heb hangen.

In de slaapkamer heb ik de verwarming altijd uit en de deur open, ook als het vriest. Ik lig dan wel als een eskimo in m'n bed. Sokken aan, dikke pyjama, vier seizoenen dekbed tot over mijn oren en een sprei eroverheen maar zonder frisse lucht kan ik gewoon niet slapen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:58

Ik heb tot nu toe geweigerd de verwarming aan te doen, maar ben bang dat ik er vanavond aan moet gaan geloven..

Ik zit nu wel lekker te bokken onder een dekentje, maar mn vingers zijn koud!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:59

Tazzey schreef:
Ik heb het ook koud. De verwarming staat hier altijd ingesteld op 21 graden en gisterenavond sprong hij aan omdat het onder de 21 kwam. Ik weiger om kou te kleumen in mijn eigen huis. Ik trek wel eerst iets warms maar als ik het dan nog koud heb dan schroom ik ook niet om het desnoods 23 graden te maken. Ik ga niet zitten blauwbekken als ik een prima functionerende CV heb hangen.

In de slaapkamer heb ik de verwarming altijd uit en de deur open, ook als het vriest. Ik lig dan wel als een eskimo in m'n bed. Sokken aan, dikke pyjama, vier seizoenen dekbed tot over mijn oren en een sprei eroverheen maar zonder frisse lucht kan ik gewoon niet slapen.

In Noorwegen of Zweden of ergens daar in de buurt, laten ze de kinderen bij de dagopvang zelfs middagdutjes doen buiten, in de winter. Het is heel erg goed voor je, een koude omgeving om in te slapen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:01

Ja ik slaap ook altijd in een koude kamer idd. Veel fijner anders word ik met giga hoofdpijn wakker. :j

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:30

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:50

En dan te bedenken dat mijn vader ooit een noors vest had hangen in de kast, nooit droeg en geloof ik weggegooid heeft :oo

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:57

Toevallig voordat ik dit topic zag zat ik te denken, ik heb wel koude handen :Y) Alhoewel ik dat snel heb als ik lang achter de computer zit. Maar ik heb al wel weer mn wintertruien aan hoor, het liefst heb ik het hele jaar door minstens 25 graden :brr:

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:58

Anoli schreef:
Ja ik slaap ook altijd in een koude kamer idd. Veel fijner anders word ik met giga hoofdpijn wakker. :j

Dat doe ik ook :)