Op vakantie/weekendje weg zonder je kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sandra8

Re: Op vakantie/weekendje weg zonder je kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:36

Ts mocht je ooit kinderen krijgen dan begrijp je het misschien wel.
Wij gaan elk jaar 1 weekendje met zijn tweeën weg en ook gaan de kids voor hun plezier soms meerdere dgn met opa en oma mee naar de camping.
We genieten hier allemaal van.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:46

Laura82 schreef:
Maar wie zegt dat je ongelukkig bent? Ik ben heel gelukkig, en ben dol op mijn dochter! Dat heeft er imo niets mee te maken (en vind ik ook enigzins offensive, aangezien het suggereert dat je niets voor je kind overhebt).

Sloeg deze quote op mij? Ik heb namelijk nergens gezegd dat je ongelukkig bent?

EDIT: Even teruggelezen en het sloeg op een paar quotes boven mij ;).
Laatst bijgewerkt door Sees op 20-08-14 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:50

Brainless schreef:
Sees schreef:
Je kunt toch nooit je aandacht voor de volle 100% bij elkaar hebben als je met je kinderen naar de speeltuin gaat? Of de dierentuin etc? Ook al ben je gewoon thuis en zitten je kinderen braaf te spelen dan nóg kun en wil je als ouder zijnde niet alles openlijk bespreken met de kinderen erbij.

Ik snap niet waarom je niet én met je kinderen op vakantie kan én af en toe samen een weekendje oid weg kan. IMO wordt je daar betere partners en ouders van en de meeste kinderen vinden het hartstikke leuk om eens uit logeren te gaan ;).

:+
Echt?
Dus omdat mijn gezin voor gaat en ik ook gewoon moeder, vrouw, minnares en goede gesprekken met mijn man kan hebben als de kids op bed liggen zijn wij niet goede ouders?

Alsof het een gezellig weekendje wordt als je zolang moet wachten met belangrijke gesprekken...

Ja ik ben er van overtuigd dat dat af en toe goed is dus echt ja ;). Neemt niet weg dat iedereen moet doen waar goed voelt.

EDIT: Ik denk niet dat je een slechtere opvoeder bent als je het niet doet Ik denk alleen dat het beter is voor jezelf, voor je kind(eren), voor je energieniveau, relativeringsvermogen etc.
Laatst bijgewerkt door Sees op 20-08-14 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:58

sandra8 schreef:
Ts mocht je ooit kinderen krijgen dan begrijp je het misschien wel.
Wij gaan elk jaar 1 weekendje met zijn tweeën weg en ook gaan de kids voor hun plezier soms meerdere dgn met opa en oma mee naar de camping.
We genieten hier allemaal van.

Juist als je geen kinderen hebt begrijp je het ook.

Die onderschatten het missen waar velen tegenaan lopen waarschijnlijk ook.

Wij werden altijd uit logeren gestuurd als papa en mama een feestje hadden en het laat voor de oppas zou worden. En dan hadden ze ook een keer een rustige ochtend waarin ze konden uitslapen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:01

Mijn nicht was net 3 weken bevallen.. gaat ze met haar vriend naar New York. Baby bij opa en oma.
En wat ik hoor zit dat kind (nu 8 maanden) vaker bij opa en oma dan bij de ouders. Echt, als je niet klaar bent voor een kind, neem er dan geen. In die 8 maanden zijn ze nu dus 4x alleen op vakantie gegaan. Een baby kan je ook meenemen hoor?

Tuurlijk, als je er eventjes tussenuit wilt zonder kind, prima. Maar dump dat kind niet iedere keer als het je niet uitkomt.
Laatst bijgewerkt door Selina op 20-08-14 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:01

Mijn ouders gingen regelmatig een weekendje weg zonder ons. Wij gingen dan naar opa en oma en dat was geweldig!

En mijn ouders deden ook vast wel romantisch als ze geen weekendje weg waren maar ik zelf vind een vakantie of weekendje weg ook erg prettig om mij even los te maken van werk en omgeving. En wanneer ik kinderen mag krijgen hoop ik toch dat dat nog steeds kan met en zonder kinderen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:07

Hier gek op mijn zoontje (en nummer twee op komst) maar af en toe ertussen uit met alleen mijn man is toch erg fijn hoor.
Een dagje sauna, of weekendje hotel. Niet maandelijks, maar zo 2 a 3 keer per jaar is het erg prettig, even quality time voor elkaar.
Dat heeft niets te maken met wel of niet kiezen voor kinderen etc. in mijn ogen.

Je kunt natuurlijk alles overdrijven, ik zou er niet aan moeten denken om een week zonder kind te zitten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:10

Sees schreef:
Laura82 schreef:
Maar wie zegt dat je ongelukkig bent? Ik ben heel gelukkig, en ben dol op mijn dochter! Dat heeft er imo niets mee te maken (en vind ik ook enigzins offensive, aangezien het suggereert dat je niets voor je kind overhebt).

Sloeg deze quote op mij? Ik heb namelijk nergens gezegd dat je ongelukkig bent?

EDIT: Even teruggelezen en het sloeg op een paar quotes boven mij ;).

inderdaad :-)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:21

Wij hebben 2 kindjes. Een meisje van 4 en een jongetje van 1. Onze dochter vraagt sinds een maand of 2 of ze eens een nachtje bij oma mag logeren. Natuurlijk mag dat, het gaat immers van haar uit. Zij voelt zich nu veilig genoeg om die stap te maken. Onze zoon kan er nog niet om vragen en dus laten we hem niet logeren. Pas als hij zelf wil, dan komt onze tijd wel weer

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:28

Een baby van 3 wkn vindt ik ook te jong. Dat zou ik ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:34

dat je een baby ook mee kan nemen is wat kort Door de bocht. dat gaat niet met elke baby. mijn dochter van nu 3.5 maand is daar voorbeeld van. Als vriend en ik war hebben logeert ze een nachtje bij opa en oma. en we denken er over Nog een weekend weg te gaan samen. mijn dochter heeft rust en regelmaat nodig. Dat krijgt ze niet als ik der overal mee naar toe neem

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:36

3 weken is wel heel erg jong idd, dan heb je imo wat gebrek aan moedergevoelens.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:37

Heerlijk toch als ouders :) Ik zelf ben nu 19 , maar mijn ouders gaan ook altijd wel samen weg en op vakantie.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:40

Dus omdat je kinderen hebt mag je geen eigen leven meer hebben? Des te meer reden ze niet te nemen dan!
Ik had het m'n ouders absoluut gegund als ze dat wilden doen hoor. Vind dat ze die tijd wel verdient hebben samen, jonge kinderen lijken me strontvervelend werk en snap best dat je dan ff weg wilt. Ik vind het persoonlijk niet rampzalig en net gezond zodat de ouders een goede relatie onderhouden en beter als gezin kunnen fungeren.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:47

Ik ben nu ook mama geworden me kleine man is nu 5 maandjes oud. Ik mis wel de quality time met me partner! Het is nu zoveel anders geworden, ik geniet volop van me kleine vent maar ik vind t ook lekker als ie straks even een nachtje bij opa en oma is. Even genieten van elkaar zonder dat je ff rekening ergens mee moet houden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik erg spannend ga vinden hoor en dat t de 1e keer wel heel erg wennen zal zijn, maar ik denk dat je dat ook moet doen anders kom je niet aan de 'echte' tijd met je partner... Je bent toch als je thuis bent mama, op het werk ben je collega en als er dan ff helemaal niets om je heen hebt dan kan je voor de volle 100% genieten van elkaar... Persoonlijk denk ik dat dit juist goed is voor je relatie. Ik zeg niet dat dit elke week hoeft te gebeuren maar 1x in de 3 maanden ofzo... Lekker ook aan je relatie werken! Je vergeet elkaar best snel vooral als ze zo jong zijn. Je bent moe omdat er veel energie in gaat zitten, je krijgt ook onwijs veel terug, maar ja ik vind t niet erg!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:49

Ik vind het juist 3 keer niets om mn kleine man niet om me heen te hebben.
Blegh. Daar dacht ik echt heel erg anders over toen ie nog niet geboren was.
Raar, hoe moederschap dat kan veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:50

Ik moet er niet aan denken om zonder mijn zoontje van 1 jaar en 1,5 maand oud op vakantie te gaan. Vreselijk!
Ik geef nog borstvoeding dus gelukkig kan dat ook helemaal niet :o
Ik vind het al helemaal niet zo leuk als mijn man, zoontje en ik zonder mijn 20 jarige dochter naar de Efteling gaan. Het liefst heb ik de hele familie bij elkaar, gezellig samen. Een paar jaar geleden zijn mijn man en ik een dag voor oud en nieuw zo van de wintersport naar huis gereden omdat ik het daar niet zonder mijn dochter wilde vieren (die toen niet mee was op wintersport). Dat we een halve vakantie in de prullenbak gooiden kon me niks schelen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-08-14 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:50

Het ligt heel erg aan je eigen behoefte denk ik, hier gingen wij nooit weg zonder kinderen tot dat de jongste een jaar was en de oudste was toen net 2. Een avondje heerlijk naar de sauna *\o/* ( dacht ik -O- )
Kon me dus voor geen meter ontspannen en was blij dat ik weer naar huis kon, had me er zo op verheugd maar vroeg me constant af of het thuis wel goed ging met de oppas ( wat belachelijk was want mijn nichtje paste op en is super)
Nu de oudste 4 is zijn ze vorige week voor het eerst uit logeren geweest bij mijn zus omdat wij een bruiloft hadden, ik weet dat de kids het reuze naar hun zin hebben daar en kon me dan ook voor het eerst ontspannen.
Wel is het belangrijk om af en toe eens ongestoord met zijn tweeën te kunnen zijn, hebben wij niet echt gehad dus dat merk je op een gegeven moment wel. Hoe vaak dat is? Geen idee voor ieder wat anders denk ik, ik geniet van mijn kinderen, moet er zelf niet aan denken om zonder kids op vakantie te gaan, maar heel af en toe een dag/ nachtje zonder kids.... :j zo eens in de 4 jaar ofzo :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:52

Anoniem schreef:
Ik moet er niet aan denken om zonder mijn zoontje van 1 jaar en 1,5 maand oud op vakantie te gaan. Vreselijk!
Ik vind het al helemaal niet zo leuk als mijn man, zoontje en ik zonder mijn 20 jarige dochter naar de Efteling gaan. Het liefst heb ik de hele familie bij elkaar, gezellig samen. Een paar jaar geleden zijn mijn man en ik een dag voor oud en nieuw zo van de wintersport naar huis gereden omdat ik het daar niet zonder mijn dochter wilde vieren (die toen niet mee was op wintersport). Dat we een halve vakantie in de prullenbak gooiden kon me niks schelen.

Wat leuk dat zelfs als je een volwassen dochter hebt, je het toch leuker vindt met haar erbij :)

Mijn ouders gingen echt nooit alleen weg. 1 keer en toen kregen ze een auto-ongeluk. Goh, wat waren die blij dat ik & m'n zusje bij m'n tante waren. Sinds dit jaar hebben ze de smaak te pakken :P Maar kinderen zijn volwassen dus die redden zich wel een weekje.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:53

Ik neem me nu zelfs nu al voor om, mochten er ooit kindjes komen, opa en oma lief aan te kijken of de kids af en toe daar een nachtje/weekendje mogen logeren. Een week weet ik niet, hangt er helemaal vanaf hoe wij daar tegen die tijd in staan. Maar in eerste instantie hebben we voor elkaar gekozen, en samen kies je voor kinderen, om een gezin te vormen. Maar uiteindelijk zijn wij dan samen die basis van dat gezin en ik ben er van overtuigd dat als je af en toe echt qualitytime besteed aan die basis, die twee mensen die omdat ze van elkaar houden voor elkaar gekozen hebben en ook bewust voor die kinderen gekozen hebben, die basis ook sterk kunt houden. Ik kan me goed voorstellen dat je in de eerste jaren, waarin de kinderen klein zijn, elkaar gemakkelijk uit het oog kunt verliezen in al het regelwerk wat er rondom die kleintjes komt kijken. Zie ik genoeg om me heen. Dan is een dagje/weekendje zonder kinderen weer even een mooie manier om weer bij elkaar te komen :)

Maar wie weet praat ik er heel anders over als die kleintjes er ooit zijn :+

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:57

Iris82 schreef:
Ik vind het juist 3 keer niets om mn kleine man niet om me heen te hebben.
Blegh. Daar dacht ik echt heel erg anders over toen ie nog niet geboren was.
Raar, hoe moederschap dat kan veranderen.

Hier idem! Zoon t liefst mee op vakantie. Of zelfs alleen met zoon op vakantie: heerlijk!
Wij gaan wel eens 1 dagje weg zonder kind (naast werk, hij gaat wel naar gastouder), en ik heb een familieweekend in Londen gehad van 4 dagen waar kinderen niet mee konden.
Maar ik vind dat VEEL te lang duren. Doe ik nooit weer. Mèèèèèn, ik heb al moeite met een volle werkdag :')

Nee. Ik heb mijn kuikens graag in het nest. Lekker onder moeders vleugels <3

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:59

Nou Tamara, dat dacht ik dus ook. :D
Was I wrong! :+

Ik had zelfs bedacht dat ik de kleine man op zondag naar schoonmoeders zou brengen, ik maandag en dinsdag ging werken en ik m dinsdagavond wel weer ging halen. Geen HAAR op mn hoofd die daar nu nog over denkt. Echt niet.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:11

Ik vind het heerlijk als mijn kleintje een dagje bij mijn ouders is.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:15

Vriendin van mij gaat twee keer per jaar zonder kids op vakantie, dat hebben ze nodig. Ergens begrijp ik het wel. Maar ik zou het never nooit niet doen, voor langer dan een weekend.

Wij zijn sinds de oudste (4 en half) nu twee keer een nachtje naar een hotel geweest, heerlijk!
Lekker uitgebreid eten, s'avonds nog even weg. Heerlijk uitslapen, maar daarna weer staan te popelen om de kids op te halen haha.
Dan zeggen we dit doen we te weinig, eens in het half jaar zou lekker zijn, laatste keer is alweer een jaar geleden haha.

Ze hebben overigens wel al vaker bij opa en oma geslapen, maar dit had meer er mee te maken dat we moesten werken en dan niet al voor 7 uur de kids uit bed hoefde te halen. En als zo'n situatie dan voordoet nemen we het er meestal wel van door lekker uit eten te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 22:21

Anoniem schreef:

Sorry, maar dit vind ik echt ongezond.. Hoog tijd om de navelstreng eens een beetje door te knippen en meer los te laten. Je kunt dr moeilijk tot je dood bij je houden :n