(chronische) slapeloosheid, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Re: (chronische) slapeloosheid, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 07:09

Zo lang al ik mij kan herinneren, heb ik erg veel moeite gehad met in slaap te vallen. Als ik eenmaal slaap, kan je gelukkig wel een bom naast mij laten ontploffen, maar dan slaap ik ook wel!
Alleen dan dat in slaap vallen. Dat kan bij mij echt uren duren. Nu moet ik wel zeggen, dat sinds ik naar Drenthe ben verhuisd (vanuit de Randstad) ik veel beter slaap! Het is nu eindelijk echt goed donker en stil, wat heel erg goed helpt bij mij. Ik gebruik ook helaas met regelmaat melatonine, maar dat is geen wondermiddel bij mij. Maar met melatonine weet ik meestal wel binnen een uur in slaap te vallen. Dus dat is wel ongelooflijk snel voor mij! :')
Ondanks alles heb ik de laatste jaren wel last van vermoeidheid overdag. Maar ook dit begint langzaamaan beter te worden. Of ik raak er gewoon gewend aan...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 11:53

Hoi! Even een korte update, heb even niet gepost omdat ik er niet mee bezig wilde zijn.

Ik ben door de bedrijfsarts doorverwezen naar een psycholoog. Ze vind dat ik de oorzaak van het slaap probleem moet aanpakken en niet het slaap probleem zelf. Dus volgende week intake. Ben daar wel blij mee, die onrust op het werk ivm overname wordt nu het allemaal concreet wordt met integratieplannen etc toch steeds groter.

Daarnaast helpt de sleepjuice me toch beter te slapen. Het ontspant je spieren en maakt je rustig in je hoofd. Ik word niet meer om half 6 wakker als een blok beton, als ik wakker wordt kan ik ook weer doorslapen. Ik vind het een fijn middel! Slaap nog niet meteen in, maar dat geeft niet.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:25

Fijn Laetitia, dat je hulp krijgt en dat die slaapjuice helpt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:35

Ga eens zoeken op bijnieruitputting en wat je daar tegen kunt doen.
Er zijn genoeg supplementen om de bijnieren te ondersteunen en dan is de kans dat je weer goed gaat slapen groter.
Zelf heb ik Lyme en snel slaapproblemen maar bepaalde ritmes en gewoontes aanleren kan enorm helpen, naast supplementen.
Zelf slik ik ook melatonine maar ook antihistamine om die reden.
Als je allergisch bent ga je minder diep slapen door histamine aanmaak s'nachts en sja dan doe je geen oog dicht of het voelt alsof je amper geslapen hebt.
Innemen voor het slapen!

Verder bestaat er Adrenal van Nutricology om de bijnieren te steunen, maar ook vitamine C en B3 helpt de bijnieren.
Vitamine C mag je echt dan wel 10 a 15 gram! van nemen, 5 gram zet echt geen zoden aan de dijk in zo'n geval.

Linkje:
http://www.ahealthylife.nl/bijnieruitpu ... erstellen/

http://jessevandervelde.com/bijnieruitputting/