Zwanger en paardrijden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Zwanger en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 13:36

Mijn vriend vond het niet leuk als ik ging rijden, dus een bijrijder gezocht, heb in de zwangerschap ook niet gereden en achteraf snap ik hem ook wel, hij heeft geen idee hoe of wat, paarden zijn vreemd voor hem en ja, een ongeluk zit in een klein hoekje, wat is nou 9 maand niet rijden op een mensenleven?
Uit respect daarom nooit een poging gedaan, ik was wel weer blij dat ik in het zadel zat een maand na de bevalling, was net een klein kind :+

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 12:28

ja ik zou ook dolblij zijn als ik er over een aantal maanden weer op mag.
Mis het nu al en zit een beetje met mijn handen in het haar

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:54

Kan je je paard niet wat vaker voor de kar spannen??
Vind dat je je mans keuze idd moet respecteren maar stap je ook niet meer in een auto? En wat als je over de drempel struikelt?

Persoonlijk zou ik doorrijden tot je zelf niet meer wilt of eng vind mits je een braaf paard hebt!

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 12:58

met de kar heb je altijd iemand nodig en vaker iemand vinden die mee kan is
erg lastig. Tuurlijk rij ik gewoon auto maar een paard vind hij toch een extra risico

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:05

nutts schreef:
het nadeel van longeren is dat die van mij daar echt geen bal aan vind.
voor de kar loopt ie 2 x per week en dat kan/mag nog wel.
Helaas heb ik geen verzorgster dus hoe hou ik hem in conditie?

Allemaal leuk en aardig :)
Maar ik vind jouw zwangerschap nu toch echt op nr 1 staan *D
Jullie hebben er zoveel moeite voor moeten doen om zwanger te worden dat
het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn om er over na te denken !
Ik begrijp je man dan ook helemaal dat hij vind dat je er niet meer op moet gaan
zitten want zelfs het braafste paard kan ergens van schrikken met mogelijk hele nare gevolgen vor jou en je ongeboren kindje.
Ons paard heeft ruim een jaar stil gestaan toen mijn dochter ook na lang wachten zwanger was en
daar stapte ze na een jaar zo weer op.
Een gezonde baby is het allerbelangrijkste en paard gewoon lekker een poosje vakantie geven.
Geniet van je zwangerschap <3 <3 <3

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:36

Niet alleen verschieten, maar een paard kan ook struikelen en vallen.

Ik vin de gedachtengang van sommige wel stuitend, het is je eigen lichaam, jij moet doen wat je goed vind.
En wat met de vader?

Is dat kind in de buik niet evenveel van hem, als van haar? Heeft hij ook dan geen zeggenschap over dit?

ts: Vind jullie compromis wel goed, jij kan met de paarden bezig zijn, de paarden worden in conditie gehouden, dus die reden is ook voldaan en je man is geruster.

Wij zelf zijn ook via ivf bezig om zwanger de worden, eerste ronde is mislukt spijtig genoeg, maar moest ik zwanger geraken, dan denk dat mijn vriend een beetje heel boos gaat worden als ik dan nog op een paard zou stappen. Niet dat ik dat zou doen want mijn eigen paard is met pensioen en ik rij verder niet meer.

En wat zijn die paar maanden? Je krijgt er een prachtig iets voor terug?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:55

Het gaat inderdaad niet alleen om schrikken of op hol gaan. Een van mijn meest nare valpartijen was toen mijn merrie struikelde gewoon tijdens de dressuurles in een goede bak. We lagen samen op de grond ik lag klem tussen het hek en mijn paard en gelukkig net mijn been er niet onder. Een week later testte ik positief. Zo'n valpartij wil je echt niet als je zwanger bent.

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:02

ben nu zelf 18 weken zwanger en zou dolgraag willen rijden.
Helaas heeft mijn haflinger nu een peesblessure, dus die zorgt er gewoon voor dat ik niet kan rijden..
Dan maar wachten tot na de bevalling in januari... in de tussentijd lekker poetsen en knuffelen en af en toe longeren in de hoop dat de blessure weg gaat.. (want dat is weer een ander lang verhaal, en hopelijk wel eentje met een goed einde)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:14

Zelf heb ik wel gereden tijdens mijn zwangerschappen, maar omdat ik vrij snel dik werd zat het gewoon niet fijn meer (1e gestopt met 17weken, de anderen al met een week of 12). Mijn wedstrijdpaard was verkocht, dus ik zat helemaal op de bank, erg wennen hoor! Maar ook dat went en het is heerlijk om even te tutten, maar ook eens tijd te hebben om TV te kijken of een boek te lezen.

Leg je erbij neer, blijf lekker tutten en de weken vliegen voorbij (je zit zo op het punt dat je het idd heel erg mist, maar je buik te dik is geworden :D )