Wanneer meld jij je ziek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:45

Ik meld me echt nauwelijks ziek. Alleen wonderbovenwonder, werkte nog geen maand op mn nieuwe werk en kreeg een flinke griep te pakken. Ben hierheen gereden, maar onderweg auto 3x aan de kant gezet om te kotsen en vervolgens gemeld om weer ziek naar huis te gaan. Dikke week op bed gelegen. Vond het vreselijk, vooral omdat ik "nooit" ziek ben, de laatste keer dat ik thuis was gebleven was 4,5 jaar daarvoor. Maargoed, je hebt het niet voor het kiezen en m'n contract werd gewoon verlengd haha.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:45

Ik heb altijd 1 regel: wil ik nog naar mn paard? Nee? dan ben ik ziek. Ja? Dan kan ik ook naar mn werk :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:47

VivaLaVida schreef:
Ik lees hier "als ik migraine heb ga ik gewoon werken"
Nou weet niet wat voor migraine jullie dan hebben maar als ik dat heb kan ik geeneens uit mijn woorden komen :') of zien ...

Dat kan volgens mij inderdaad ook niet...
Of je moet op je werk een aanval krijgen en medicijnen nemen die de aanval meteen afbreken.

Maar in mijn ogen heb je dan inderdaad gewoon geen migraine maar hoofdpijn. Maargoed, er zijn wel meer mensen die die twee graag willen verwarren en zich daar vast ook wel bewust van zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:48

Ik meld mij ziek als ik weet dat ik besmettelijk ben of als ik weet dat ik echt niet kan functioneren bijvoorbeeld met migraine.

Ik werd overigens in mijn eerste week hier ziek naar huis gestuurd door mijn baas (en thuisgebracht) omdat ik verschijnselen van een hersenbloeding vertoonde. En nu twee jaar later werk ik hier nog steeds ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:52

VivaLaVida schreef:
Ik lees hier "als ik migraine heb ga ik gewoon werken"
Nou weet niet wat voor migraine jullie dan hebben maar als ik dat heb kan ik geeneens uit mijn woorden komen :') of zien ...

Als ik de variant krijg waarbij de helft van m'n lichaam uit valt dan ga ik inderdaad niet, maar dat valt onder de noemer 'ik kan niet m'n bed uit komen'. Misselijk, duizelig, angstig, moe, wazig zicht, pijn.. Vind ik niet genoeg om thuis te blijven. Dit vind ik niet 'stoer', ik hou van m'n werk en heb graag zelf de touwtjes in handen en doe er dus alles aan om het niet uit handen te hoeven geven.

Froukje
Forever young

Re: Wanneer meld jij je ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:56

De regel, kan ik nog mijn paard kan ik ook werken is hier dan weer geen graadmeter.. Ik heb ze aan huis staan, en ze zullen toch eten moeten hebben.
Dus dat is hier altijd snel voeren/mesten en weer terug naar bed/bank. Rijden/beweging geven/poetsen ed. begin ik niet aan, maar alle andere dingen zullen toch echt moeten gebeuren..
Ik moet al heel ziek zijn wil mijn vader het een keer voor me doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:59

Sees schreef:
Vaak voel je je één dag beroerd en kun je daarna eigenlijk wel weer werken, in mijn ogen (let op: mening dus ;)) is het dan dus ook niet de moeite om je ziek te melden.

Mwah. Mijn ziekmeldingen zijn juist meestal maar 1 dag.
Als ik migraine heb (wat iets anders is dan een beetje hoofdpijn) kan ik gewoon niet functioneren.
Ik zie niks, ik geef over, ik kan me niet focussen, ik ben wazig, verward...
Loop naar het magazijn en heb vervolgens geen flauw idee meer wat ik daar ging doen... Ik ga mis praten, kom niet uit mijn woorden...

De pijn is meestal wel te doen. Maar alles war erbij komt

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:01

Vind het soms best overdreven hoe mensen zich niet ziek willen melden en dan maar helemaal ziek op de werkvloer willen rondlopen. Daar heeft volgens mij niemand wat aan. Ik meld me niet ziek als ik een beetje hoofdpijn heb of niet lekker ben, maar zo gauw als ik me gewoon echt rot voel en merk dat ik het liefst in bed blijf ga ik echt niet proberen gewoon te werken. Ziek melden is natuurlijk niet leuk, maar op mijn bijbaan weten ze dat ik erg graag uren maak en dan ook altijd ja roep als ze mij bellen om extra te werken. Als je een beetje vertrouwen hebt van je werkgever zullen ze niet zomaar denken dat jij je aanstelt.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:05

Bij mn werk meld ik me het liefst zo min mogelijk ziek. Dat heeft er regelmatig in geresulteerd dat ik aan het werk was terwijl het eigenlijk helemaal niet echt ging. Ik probeer er tegenwoordig beter over na te denken.
Bij mn stage liep ik liever ook ziek door dan me ziek te melden.
Op school was ik er iets makkelijker in, vaak probeerde ik mn stagedagen nog te lopen als ik zo ziek was, en was ik erna een dagje ziek thuis van school als het niet meer ging.
Gelukkig heb ik nooit echt griepjes enzo.
Als ik wat heb, dan loop ik gelijk een hersenschudding op ofzo.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:06

Koorts, kotsen, diarree. Dan ga ik niet werken. Ik heb elke maand een soort migraine (hormoonmigraine noemt mijn huisarts het) en dan voel ik me knap beroerd. Eigenlijk functioneer ik dan nauwelijks maar ik kan het natuurlijk niet maken om elke maand een dag thuis te blijven dus ga ik wel werken.
Helaas sinds ik kinderen heb ben ik vaker ziek. En mijn kinderen zijn ook wel es ziek natuurlijk dus dan komt het ook wel eens voor dat ik een dag thuis moet blijven.
Erg vervelend. Gelukkig ben ik niet de enige moeder met dit dit 'probleem' en is de werkgever begripvol.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:07

Moos99 schreef:
Vind het soms best overdreven hoe mensen zich niet ziek willen melden en dan maar helemaal ziek op de werkvloer willen rondlopen. Daar heeft volgens mij niemand wat aan. Ik meld me niet ziek als ik een beetje hoofdpijn heb of niet lekker ben, maar zo gauw als ik me gewoon echt rot voel en merk dat ik het liefst in bed blijf ga ik echt niet proberen gewoon te werken. Ziek melden is natuurlijk niet leuk, maar op mijn bijbaan weten ze dat ik erg graag uren maak en dan ook altijd ja roep als ze mij bellen om extra te werken. Als je een beetje vertrouwen hebt van je werkgever zullen ze niet zomaar denken dat jij je aanstelt.

Bij een normale baan komen veel meer verantwoordelijkheden kijken dan bij een bijbaantje ;)

Daarbij kan jij van een berichtje niet zien hoe ziek de betreffende mensen zich voelen, dus kan je er ook maar moeilijk iets over zeggen.
Als ik koorts heb, voel ik me niet echt ziek. Heb het alleen erg warm. Een koorts heb je ook bij 38 graden, niet iedereen met koorts loopt met 41 graden op het werk rond, dat zou onhaalbaar zijn :+

Een werkgever heeft andersom ook het vertrouwen dat jij doet wat verantwoordelijk is. En dat is in de zorg je ziekmelden afhankelijk van de zorgvraag waar je mee te maken hebt. En dat is zoals in mijn geval bij een klein bedrijf en webshop niet ziekmelden bij elk verkoudheidje.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:09

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:13

Ik meld me eigenlijk nauwelijks ziek. Ben sowieso bijna nooit ziek, maar ik meld me alleen ziek als ik echt duizelig en misselijk ben enzo, waarbij ik de wc nodig heb zegmaar :P met wat hoofdpijn of als ik niet helemaal 100% lekker voel, ga ik gewoon werken. Vind thuis zitten terwijl ik ook kon werken echt niet leuk. Dus alleen als het echt niet kan blijf ik thuis O:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:15

Ik meld mij eigenlijk ook nooit ziek.
Ik werk hier nu 8 jaar en heb me twee keer ziek gemeld. 1 keer omdat ik een innige relaties had met de wc en 1 keer omdat ik een ontsteking had op mijn evenwichtsorgaan en ik dus gewoon niet in staat was om auto te rijden. Ik kon echter wel mijn bed uitkomen, maar was de hele dag heel erg duizelig en daardoor misselijk.
Heb beide keren aangeboden toch een aantal uren thuis te werken. Toen ik buikgriep had voelde ik me namelijk best goed, moest alleen vaak naar de wc en dan ben ik toch liever thuis. Thuiswerken bleek beide keren een goede oplossing. Ik kon toch wat betekenen voor de baas en als ik me even te slecht voelde ging ik een uurtje op de bank liggen slapen. Buikgriep was uiteindelijk maar 1 dag. Evenwichtsorgaan heb ik iets langer meegelopen, maar na 2 dagen durfde ik het weer aan om met het openbaar vervoer te gaan (autorijden durfde ik dus niet ;) ) en ben ik ook weer aan het werk gegaan.

Verder ga ik niet als ik koorts heb, dat heb ik dus in al die jaren niet gehad. Of idd als ik een innige relatie heb met de wc en om de 10 minuten moet rennen :+

Ik heb standaard 2 tot 3 keer in het jaar holteontsteking, maar dat is voor mij geen reden om thuis te blijven. Ja ik voel me beroerd en slap, maar meestal voel ik me nog slechter als ik thuis blijf. Ik word meestal heel lamlendig van in bed blijven, krijg gigantische koppijn altijd. Voor mij werkt het gewoon beter om dan maar iets later te beginnen en 's morgens rustig aan te doen en dan gewoon aan het werk te gaan.
Als ik dat in het weekend tref ga ik trouwens ook meestal een stuk wandelen :j Lekker in de buitenlucht en vaak voel ik me dan al heel wat beter als ik thuis kom. Snot komt er ook lekker los van :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:16

[***] schreef:
ik heb zon 3 x per week "migraine" (word gedacht, alleen ik heb geen gewone hoofdpijn erbij, dat ken ik ook niet, het is altijd het extreme, waardoor ze migraine ook raar vinden. ook is het altijd achter het oog, net alsof iemand mij met een scherp iets steekt. Ik heb medicatie, maar die slaat niet aan en geeft veel bijwerkingen, en ik heb alle medicatie behalve injecties gehad, zonder enig effect)

ik ben niet meer in staat te lopen, te zien met 1 oog, of normaal te praten. mijn oog gaat dichtzitten en ik krijg van de pijn een soort van stuiptrekkingen, ook kan ik niks anders dan liggen. het geeft zon pijn dat ik ook de kracht niet meer heb mn hoofd op te tillen of op te staan, ik val gewoon om.

hierdoor ben ik vooral van school vaak ziek, en gelukkig werk ik bij mijn vader, dus dat is veel flexibeler, waardoor ik sneller een dag op kan schuiven.

verkouden oid heb ik vrijwel nooit, gelukkig, ben al vaak genoeg aan bed gebonden :+

Ik heb iets vergelijkbaars, meestal ten minste. Bij mij hebben ze er jaren over gedaan om tot de diagnose migraine zonder hoofdpijn te komen. Met de jaren komt hier afentoe wel pijn bij en dat schijnt ook normaal te zijn bij de pijnloze variant.

Vooral de schokken herken ik heel erg, toen ik dat voor het eerst kreeg dacht ik dat ik een enge ziekte had.

Het enige dat mij aanval vrij houd is extreem gezond eten en heel erg veel sporten. Nu ik in de laatste weken van mijn zwangerschap zit kan ik niet sporten en de migraine is weer terug.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:18

Janine1990 schreef:
Moos99 schreef:

Bij een normale baan komen veel meer verantwoordelijkheden kijken dan bij een bijbaantje ;)

Daarbij kan jij van een berichtje niet zien hoe ziek de betreffende mensen zich voelen, dus kan je er ook maar moeilijk iets over zeggen.
Als ik koorts heb, voel ik me niet echt ziek. Heb het alleen erg warm. Een koorts heb je ook bij 38 graden, niet iedereen met koorts loopt met 41 graden op het werk rond, dat zou onhaalbaar zijn :+

Een werkgever heeft andersom ook het vertrouwen dat jij doet wat verantwoordelijk is. En dat is in de zorg je ziekmelden afhankelijk van de zorgvraag waar je mee te maken hebt. En dat is zoals in mijn geval bij een klein bedrijf en webshop niet ziekmelden bij elk verkoudheidje.

Dat is wel fijn dat je je met koorts niet ziek voelt. Ben gewoon jaloers :D
Ik voel het altijd eerder dat ik koorts heb aan de beroerdheid dan aan dat ik het warm heb. Heb in februari een poosje in het ziekenhuis gelegen (na val van een paard) en voelde me zó beroerd. Wist direct dat ik koorts had. De verpleegsters vonden het maar raar, ik had het namelijk niet warm en zag er niet koortsig uit. Toch koorts gemeten en 39 graden koorts. Een paar uur daarna begint het zweten en de rillingen door te zetten. Koorts is stom :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:19

De laatste keer dat ik me ziek gemeld heb, was (toevallig ook) met een keelontsteking. Ik het hele weekend wel een beetje keelpijn, maar niet dramatisch, zaterdagavond op stap geweest en zondag was het echt mis. Maar omdat ik op stap geweest was, wilde ik me niet ziek gaan melden. Dus gewerkt zondagavond(horeca), met enorme koortsaanvallen en serieus, ik weet echt niks meer van de laatste helft van de avond. Maandags meteen ziek gemeld en dinsdag zat ik bij de huisarts voor een antibiotica kuur, ik had echt een serieuze keelontsteking.

Bij mij ligt de grens bij zware koorts of als ik niks meer binnen kan houden. Verder ga ik gewoon werken.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:20

Citaat:

Mijn bijbaan is voor andere gewoon een "normale" baan, de receptie draaien van een heel groot ziekenhuis. We werken met 2 studenten en de rest bestaat uit een vast team. Wij doen overigens precies het zelfde als hun. Dus is niet echt toepasselijk.

Ik kijk meer naar verhalen van mensen die al kotsend naar hun werk rijden en vervolgens naar huis gestuurd worden enzo. Blijf dan gewoon lekker thuis!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:21

LadyMadonna, ik heb, thank god, geen migraine dus dat weet ik inderdaad niet. Ik merk gewoon vaak dat ik me één dag beroerd voel, net te ziek om te werken, IMO net niet ziek genoeg om thuis te blijven (een ander zou wellicht wel thuis blijven), dan ga ik dus gewoon werken want de dag erna voel ik me vaak weer wat beter en dan vind ik het niet de moeite om me ziek te melden. Een soort van niet geloofwaardig ook lijkt me dat voor de werkgever :o. Met 38 °C nog wat ga ik ook gewoon werken, ik slik een paar paracetamol en kom de dag wel door. Nu heb ik een kantoorbaan dus vooral concentratie maar geen zwaar lichamelijk werk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:27

Majabeestje schreef:
Dat is wel fijn dat je je met koorts niet ziek voelt. Ben gewoon jaloers :D
Ik voel het altijd eerder dat ik koorts heb aan de beroerdheid dan aan dat ik het warm heb. Heb in februari een poosje in het ziekenhuis gelegen (na val van een paard) en voelde me zó beroerd. Wist direct dat ik koorts had. De verpleegsters vonden het maar raar, ik had het namelijk niet warm en zag er niet koortsig uit. Toch koorts gemeten en 39 graden koorts. Een paar uur daarna begint het zweten en de rillingen door te zetten. Koorts is stom :+

Ik moet zeggen, ik vind het inderdaad wel heel erg fijn!
Jaaaaren geen koorts gehad. En een jaar of vier geleden een klein evenementje in de planning gehad met zusje en buurmeisje, maar buurmeisje zat aan de AB en had koorts. Dus wij in de stress, terwijl zij zei: "Joh, ik voel me verder niet ziek. Als ik niet ziek wordt, kan ik gewoon meedoen." Dat vond ik toen zó raar! Want vroeger had ik koortsdromen en moest ik overgeven etc.

Tot een jaar of twee geleden ik behoorlijk ziek was en er koorts bij kreeg. Het ziek zijn ging sneller weg dan de koorts. Maar ik had geen last meer van de koorts. Ik wist dat het er was, maar het belemmerde me verder niet echt. Sindsdien heb ik wel eens een beetje koorts, kennelijk wat gevoeliger geworden nadien? Ik weet het niet. Maar wederom voel ik dat het er is, maar belemmert het me niet. Uiteraard ga ik dan niet wild stappen of iets dergelijks. Maar verder laat ik me weinig ontzeggen. Ga gewoon vroeg op bed, lekkere douche en desnoods een extra deken over het bed. En dan is het de volgende dag wel weer weg.

Ik besef me ook wel dat ik er heel erg veel geluk mee heb hoor!
En niet denken dat ik elke maand drie keer koorts heb, drie keer per jaar is al veel. :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:28

Ik had altijd dat ik me op mijn vrije dagen ziek voelde en toen ik weer moest gaan werken voelde ik me een stuk beterder. Maar ik kon me ook niet ziekmelden want we liepen met zo weinig mensen(werkte in de zorg) dat ik het sneu voor de bewoners vond.
Maar als ik vriendjes met het toilet ben dan meld ik me ziek, maar vind het wel een van de moeilijkste dingen die er is...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:32

Ik ook hoor en zie er dan als een berg tegenop om te gaan bellen.
Ik moet zowel een centrale lijn bellen als mijn baas apart. Maar dat kan ook niet te vroeg, ik sta om 6 uur op en wist beide keren snel genoeg dat het em niet ging worden. Dus baas een appje gestuurd dat ik ziek was en mijn bed weer in dook en hem op een normale tijd wel even zou bellen, maar dan was hij in elk geval op de hoogte. Wekker op 8 uur gezet en toen beiden gebeld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:36

Ik dacht een keer sociaal te zijn en collegiaal doordat ik op mijn vrije dag ziek was. Ik bel op om mij ziek te melden en kreeg vervolgens te horen dat ik het weekend maar moest komen of ik nou ziek was of niet. Je begrijpt dan toch ook zeker dat ik mij had voorgenomen om bij een volgende griep 5 minuten voor werktijd te bellen...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:46

Niet, ik ben eigen baas dus moet het werk maar gedaan zien krijgen. Soms wat schuiven kan wel en daardoor een tandje rustiger aan, maar lang niet alles.

Van de winter mijn ogen laten laseren en ben daar goed beroerd van geweest. Van te voren al gezorgd dat ik een week geen klanten zou hebben, maar m'n kantoorwerk gaat wel gewoon door. Dus dat was met een zonnebril op achter mijn computer, neus op het scherm zodat ik wat kon zien en daarna weer oogjes dicht en slapen.

Ben zelfs met een ontsteking in m'n evenwichts orgaan niet helemaal thuis gebleven (wel maar 2 uurtjes de nodige dingen doen ipv de hele dag, en heen gebracht ipv zelf heen gegaan). Ik had met pony's voeren al op z'n kop in het hooi gelegen, kon geen rechte lijn lopen en werd wagenziek van mijn eigen beweging.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:52

Ik meld mij vrijwel nooit ziek, ik ga altijd nog heen om het te proberen :) Wordt dan uiteindelijk 9 van de 10 keer alsnog weggestuurd omdat ze als de dood zijn dat ik anderen aansteek (onderbezetting :') )
Ik heb altijd geleerd dat je ziek ben als je koorts hebt, dus temperatuur boven de 38 graden of als je flink hebt overgegeven :) Voor hoofdpijn, buikpijn e.d. zijn pijnstillers uitgevonden :j