Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

gomir schreef:Voor posttraumatische dystrofie is dit veel en veel te vroeg. Zaken die nu bedreigend kunnen zijn vereisen medische aandacht. Als het vandaag niet ineens spectaculair beter is moet je echt naar de SEH gaan! Dit is ook niet normaal voor een kuitvenetrombose hoor! (want dat zul je gezien het verhaal wel hebben)
Varekaj schreef:Normaal meng ik me niet in dit soort topics maar TS, ik zou heel snel naar de SEH gaan.
Je voet verkleurt richting grauw-grijsachtig blauw, je voet en been voelen (ijs)koud en je voet is intussen ook gevoelloos. Je zat ook tegen trombose aan waar je niets voor gehad hebt. De pijn is immens en ondraaglijk en de zwelling neemt niet af.
Al een keer bedacht dat dit écht geen goed beeld is? En dat het zo maar even te maken kan hebben met je bloedcirculatie die verstoord is?
Ik studeer verpleegkunde trouwens.
Wat jij geeft zijn echt typische kenmerken: iemand met veneus lijden draagt drukverband om zwelling tegen te gaan omdat het bloed niet meer omhoog gepompt kan worden. Als ze slapen gaan de kousen uit, de benen worden slank. Ze staan op en de kousen moeten aan, want anders zwellen die benen in no time weer omdat het niet rondgepompt raakt.
Iemand met slechte doorbloeding in een lidmaat krijgt standaard verkleuring en het lidmaat koelt ook af. Maar dat niet alleen, ook de zuurstoftoevoer wordt daarmee vermindert! Hoe minder zuurstofcirculatie in je spieren, hoe slechter. Deze gaan dan voedingsstoffen mislopen en dan krijg je atrofie.
Ik heb met beide gevallen al paar keer te maken gehad en het is elke keer opname geweest. 1 persoon had last van "koud been" dus ijskoud been dat lavendelblauw zag wegens barslechte doorbloeding. Arts wou het ook even aankijken. Uiteindelijk is het gewoon ronduit amputatie geworden. Die patiënt had ook helemaal geen gevoel meer in haar voet en been. Er was immers zenuwschade door die slechte circulatie.
Hoewel ik niet weet hoe het in NL zit, kan je met dit in België zonder pardon terecht op de spoed. Zeker als je op de rand van een DVT zit! Bij een vermoeden van krijgen mensen in ons ziekenhuis bijvoorbeeld al voorrand voor een echo. Als die bellen of zich aanmelden met dat als mogelijke diagnose is het gelijk "komt u gelijk maar deze kant op alstublieft".
Ik vermoed dan ook dat je absoluut niet zal mogen vliegen hiermee.
Ivm bloedverdunners en Fraxiparine: Tramadol kan de werking van deze geneesmiddelen beïnvloeden (oa warfarine). Waarschijnlijk heeft TS ze daarom ook niet voorgeschreven gekregen, en zeker niet als ze nog andere medicatie neemt die ook anticoagulantie in de hand werken.
genja schreef:Met al je adviezen eens! behalve met die van tramadol ik werk als apothekersassistent in een orthopedisch ziekenhuis en heel veel mensen die geopereerd zijn gebruiken clexane (zelfde groep als fraxiparine) en krijgen daar tramadol bij is absoluut geen sprake van enige interactie. Weet ik 100% zeker ik handel ze dagelijks vele malen af. Tramadol is qua bijwerkingen een rot middel maar geeft relatief weinig interacties met andere middelen.
Ts ik zou morgen echt bellen voor overleg met de afdeling waar je afspraak h
Citaat:coumarinederivaten (bepaalde bloedverdunnende middelen); het antistollingseffect van
coumarinederivaten kan worden vergroot en leiden tot puntvormige bloedingen in de
huid en slijmvliezen (ecchymose)
Was ook heel duidelijk te voelen op de plek zelf. Ik heb een paar weken met sporttape gelopen aangezien alles verder netjes op de plek zat en na een paar maanden had ik nergens meer last van.

niet iets om even aan te kijken of laks over te doen er heel erg slordig van een ziekenhuis. het is potdorie mogelijk dodelijk.
Is er de eerste keer meteen een echo gemaakt of hebben ze met "rontgenogen" vastgesteld dat je er tegenaan hangt?