Extreem ontstoken teen/voet, gouden tip gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Extreem ontstoken teen/voet, gouden tip gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 15:58

Huisartsenpost was voor bedreigende situaties. Dit is niet levensbedreigend. Heeft TS neergezet.

En sterker nog als iedereen voor deze kleine dingen naar de HAP zou gaan dan zou het helemaal druk worden. Dan zit iedereen er voor een klein sneetje en dat is niet de bedoeling. Je moet ook altijd eerst je verhaal uitleggen aan de SMASH voordat zij kunnen bepalen of je er heen kan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:03

Wat een bullshit, de HAP is niet voor levensbedreigende zaken daar is het ziekenhuis voor. Als je op sterven ligt brengen ze je echt niet naar de HAP. Dus dat is onzin.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:05

Ik heb een een ander topic ook al eens vermeld dat ik heel veel baat heb gehad bij de Podoloog. Ik kon zelfs geen laken verdragen op mijn teen, werd er echt naar van.
Zij heeft mijn nagel bijgewerkt, was ingegroeid, en opgebouwd omdat ik verkeerd knipte met dat nepnagelspul :o weet niet hoe het heet. Je nagel groeit dan mee in de goede richting. Je nagelbed krijgt dan rust en kans om te helen.

Je kan ook beugeltjes laten plaatsen, zit het idee van een veertje in het midden, die gaat van links naar rechts over je nagel en helpt bij ingegroeide nagel. Ik ben er helemaal vanaf zonder dokter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:08

Zucht het gaat om een ontsteking, vermoedelijk met achtergebleven stukjes koraal.
Ik zou toch flink stampij schoppen en er een arts naar laten kijken
Levensbedreigend? als er een rode streep tot aan je lies loopt??Als je zover bent, dan moet er echt haast gemaakt worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:09

Amandavd schreef:
Wat een bullshit, de HAP is niet voor levensbedreigende zaken daar is het ziekenhuis voor. Als je op sterven ligt brengen ze je echt niet naar de HAP. Dus dat is onzin.

Dit was niet echt iets wat niet kon wachten, maar laten we er geen discussiepunt van maken of iets wel of niet levensbedreigend is of niet kan wachten tot de volgende dag.
Ik vind trouwens wel dat er veel gesmeten word met het woord HAP. Sommige dingen zijn spoed en kunnen niet wachten, andere dingen weer wel.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:13

heb 1 nagel die nogal wel eens ingroeit, en ik ben (ja slecht slecht slecht) een ernstige doe hetzelver..
knip altijd eerst het eelt wel, dan vervolgens met een nagelknipper een hapje maken bij de hoek zodat ik ruimte heb om vervolgens al dokterend de nagel onder mijn huid vandaan te gaan graven..

en ja, ik ben zo'n idioot dat als het dan gevoelig wordt, of ik raak gefrustreerd dat ik dan die hele rand pak met een pincet en m onder mijn nagelbed vandaan trek...Dat is GEEN Aanrader.. niet alleen doet dat behoorlijk zeer.. je weet ook vrij zeker dat je het nagelbed verwond met alle gevaar van een dikke ontsteking daarna op de loer.. plus als je de nagel hebt vrijgewurmd moet je m ook zo bijwerken dat hij niet meteen weer overwoekerd kan raken.. jezelf dus ernstig pijn doen en je teen laten opzwellen is niet handig :o

maar ik ben helaas geen HA ganger en zal het ook wel nooit worden.. Wel met gevolg dat ik met 26 jaar zelf klooien, inmiddels wel 2x met het schaamrood op mijn kaken alsnog naar de HA moest voor een fikse ontsteking..

----

slimste is om het niet zelf te gaan doen, maar iemand het te laten doen die je nagel ook goed vrij kan maken.. maar ja.. hoor wie het zeg is hier wel van toepassing.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:15

Weet niet of het al genoemd is, heb het topic vluchtig doorgelezen, maar de wond een klein beetje openmaken (met naald in waterstofperoxide) en dan een watje met waterstofperoxide erop. Trekt de ontsteking eruit. Dit gebruiken ze in Spanje heel veel. Flesje koop je voor nog geen euro bij de drogist of apotheek.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:17

Morganlefay schreef:
Zucht het gaat om een ontsteking, vermoedelijk met achtergebleven stukjes koraal.
Ik zou toch flink stampij schoppen en er een arts naar laten kijken
Levensbedreigend? als er een rode streep tot aan je lies loopt??Als je zover bent, dan moet er echt haast gemaakt worden.

Je kan wel zuchten maar aan de nagel te zien is die ook ingegroeid. Iets vriendelijker kan ook wel.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:50

Ga je op vakantie naar zee? Heel veel in het zeewater zijn heeft mij ook wel wat verlichting gegeven. Toen zag het er al iets rustiger uit. Alsnog werd het toen niet minder en na m'n vakantie toen de AB geëist, maar dat had ik al verteld. Heb toen ook gezegd tegen de assistente als ik NU niet geholpen word, dan ga ik naar de HAP! Toen kreeg ik meteen een hele preek dat dat voor levensbedreigende gevallen is blablabla. Moet ik dan net zo lang wachten tot ik bloedvergiftiging heb opgelopen? Dan mag ik wel langsgaan? Kreeg ik geen antwoord op en toen was er toch wel een gaatje bij de HA.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:45

marleen_usar schreef:
Een pedicure mag geen ontstoken tenen behandelen, ik zou een arts gaan.

Zeker wel hoor! Een pedicure of podotherapeut/podoloog kunnen een beugeltje plaatsen die de druk zullen verlichten. Ook zal de nagel bij gewerkt moeten worden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:48

Als TS echt pijn heeft dan is het spoed klaar. De HAP mensen worden ook gewoon betaald voor hun werk te doen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:08

Er is een verschil tussen de spoedeisende hulp en de HAP. De HAP is een HuisArtsenPost voor 's avonds en in het weekend als je niet kan wachten op je eigen huisarts.

TS zou volgende dag op vakantie gaan dus dan kan ze niet wachten op haar eigen huisarts. Bovendien stikt ze van de pijn, dus ook al gaat ze niet dood, de HAP had haar gewoon moeten helpen, daar zijn ze voor.

De spoedeisende hulp is de ingang voor mensen die wel in een (wellicht) levensbedreigende situatie zitten. Dus niet voor een ontstoken teen. Als je bijna doodgaat wordt je naar de spoed gebracht. :)

@ TS, ga je naar een vakantiebestemming in NL of in het buitenland? Als je in NL bent en je krijgt de rillingen van het feit dat iemand anders aan je teen gaat rommelen (wat ik vreselijk zou vinden) en je wil zelf dokteren:
Ga naar de apotheek, haal daar niet-klevend-wondgaas, goed tape/pleisters speciaal voor tenen en vingers en mesitran. Prik de ontsteking open, spoel uit met lauw kraanwater, geen betadine of jodium of andere bijtende goedjes, gewoon lang spoelen met lauw water. Voorzichtig droogdeppen met een steriel gaasje. Dikke laag mesitran aanbrengen, wondgaas erover, fixeren met de pleister of met het tape en dit 2x per dag.

Ik heb ooit een plakje van m'n vinger afgesneden met een vleessnijmachine, dat is toen vreselijk gaan ontsteken. Zeker 3 weken zitten klooien met biotex etc. Met mesitran was het na een paar dagen helemaal dicht en de ontsteking was er helemaal uit.

Ook met paarden heb ik hele goede ervaring met Mesitran. :) Sterkte, ik weet dat het vreselijk pijnlijk kan zijn. :(:)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:00

Ik heb mijn been vier weken geleden ook open gehaald aan koraal, op playa kalki (westpunt).
Bij mij is er ook duidelijk koraal achter gebleven het blijft jeuken. Normale huisartsen weten hier niets van. Het havenziekebhuis in rdam weet hier goed mee om te gaan!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:04

Naar de huisarts en vragen om fusidinezuur.
Als de ontsteking naar boven trekt duidt dit volgens mijn arts vaak op ontsteking door bacteriële infectie.
Was bij mij binnen een week over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:06

Fusidinezuur heeft ze al gehad.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:08

purny schreef:
Fusidinezuur heeft ze al gehad.

Oh overheen gelezen.
Nou ja, dat blijven smeren. Hihi

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 17:06

Ik ben weer terug van vakantie!
Dankjulliewel voor al jullie tips en lieve meedenken!

De afgelopen dagen heeft veel omhoog zitten en stil zitten (in plaats van thuis toch eventjes achter naar de paardjes te strompelen enzo :') ) een stukje verbetering opgeleverd! De ontsteking is die dagen toch enigszins redelijk rustig geweest. Niet meer zo angstaanjagend als de dagen ervoor. Al was er een dag de huid toch een beetje vreemd.. Leek een soort van helemaal week en wit. Maar dit was een halve dag later weer weg. Hierdoor ook geen afspraak meer buiten mijn eigen huisarts om gemaakt. Wel de opties uitgezocht omdat ik had verwacht dit nodig te hebben, maar dat viel mee! Maar gelijk weer iets meer wandelen dan alleen stilzitten merk ik wel gelijk.
Nu zijn de afgelopen dagen mijn klieren bij mn keel enorm opgezwollen, en heb nu ook enorme keelpijn en ben m'n stem kwijt :\ En deze combinatie met een ontsteking waardoor de weerstand verminderd en een teen, voet, been die nu na de vakantie weer een stuk meer zeer doet, heb ik nu toch een afspraak bij de huisarts gemaakt! :D Morgen om half 12 ben ik aan de beurt.
Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen. Hoop niks engs :brr:

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:42

Ben benieuwd! Beterschap iig!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:01

Nou, eindelijk eindelijk eindelijk had ik een fijne huisarts! Arts die ik niet eerder had gehad, en moest invallen. Was ze er maar vaker! Iemand met kennis van hoe of wat en gewoon heel duidelijk, dit moet er gebeuren.
Ze heeft bevestigd dat de ontsteking nu ook in m'n voet, enkel en onderbeen zit. Wat dus ook een hoop pijn veroorzaakt.
Ik heb nu een antibiotica kuur gekregen voor een week, deze zou moeten helpen, zo niet moet ik weer terug. Verder badjes blijven doen en de fucidin zalf weg doen. De ontsteking zou hier na al die tijd resistent tegen zijn. Dus nu verder met betadine zalf, badjes, antibiotica en pootje omhoog.
Nu hopen dat het over een week weg is! _/-\o_ Aangezien het morgen al weer 7 weken duurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:03

Fijn, daar ben je mooi een tijdje zoet mee.
Zou toch als ik jou was de HAP erop aanspreken, stelletje idioten.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:16

Jaa met het uittellen van de dagen schrok ik er ook een beetje van hoe lang het al was. Hopelijk is het volgende week klaar en heeft het 8 weken geduurd :n
Ik heb zojuist in het gesprek wel naar voren gebracht dat ik ontevreden was over de conclusies van de andere artsen. En het handelen op de klachten. Dat beaamde ze, aangezien het toch iets zwaarder was dan werd gedacht. Al kan zij als invallende arts hier weinig mee. Verder een hele stampij er van maken haalt niet heel veel uit denk ik. Kost vaak veel meer moeite en gedoe dan dat het oplevert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:21

Je medicijnkosten ed vallen onder het ER. Geef bij je verzekeraar aan wat er gebeurt is.
Kunnen ze ev verhalen.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:33

Daar heb je een punt inderdaad!
Een mazzeltje, m'n ER is al op :P
Ben eerder opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ze dachten dat ik een herseninfarct had gehad. Dit is ook een voorbeeld geweest van de situatie van de huisarts. Ik telefonisch aan het eind van de dag (16:30) uitgelegd dat m'n hand het niet meer deed en ik enorme hoofdpijn e.d. had. Dit zijn echt tekenen voor een herseninfarct. Word er doodleuk gezegd, ja, bel morgenvroeg tussen 8:00 en 10:00 maar terug voor een afspraak. Dus ik de ernst van situatie nog eens uitgelegd, maar ik moest morgen terug bellen. Ik gebeld volgende ochtend, klachten wederom uitgelegd, kon die dag niet terecht en moest nog een dag wachten. Kom ik bij de huisarts uiteindelijk, zegt ie "waarom ben je niet eerder gekomen!?". Dus die is toen al flink uitgevallen naar zijn assistentes. Ik ben wel gelijk naar de eerste hulp gestuurd toen en een week opgenomen. Later bleek het mee te vallen, maar het had maar net verkeerd geweest te zijn. En als dit bij mij al twee keer gebeurt, vraag ik me af hoe het bij anderen gaat als het echt noodzakelijk is..
Maar goed, nu wel iemand die van aanpakken weet :)

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 17:59

Helaas is de antibioticakuur minder florisant verlopen dan verwacht.. -O-
Morgen om half 12 word ik eraan geopereerd.. ;(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:02

Oh balen meid, heel veel succes en sterkte! Wat gaan ze precies opereren?