Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CuteApplePie schreef:Oh zie trouwens net dat mijn diclofenac maar 12,5 mg per tablet is omdat ik t natuurlijk van de drogist heb en niet op doktersvoorschrift heb, dus zal wel minder schadelijk zijn...? Want ik zit net aan de 100mg per dag! (Neem er 2 per keer bij 2 paracetemol)
k_m schreef:Ik heb ook heel erge diarree en buikpijn als ik iets eet.. nou bedankt ziekenhuis! Lekker professioneel dit!
En nee, ben met het voorschrift en het doseringsblad naar de apotheek gegaan dus die heeft het niet meer opgeschreven dus want ik heb het echt netjes uitgetypt.. ga het zeker melden inderdaad vind het echt op niets slaan dit!
Ik heb dus wel de 100 mg versie en zit aan 400 mg!
genja schreef:CuteApplePie schreef:Oh zie trouwens net dat mijn diclofenac maar 12,5 mg per tablet is omdat ik t natuurlijk van de drogist heb en niet op doktersvoorschrift heb, dus zal wel minder schadelijk zijn...? Want ik zit net aan de 100mg per dag! (Neem er 2 per keer bij 2 paracetemol)
Is inderdaad geen overdosering dat mag gewoon. Je mag 3x daags 50mg.
En 4x daags 1000mg paracetamol. Als je tenminste boven de 60kg bent anders 3x daags 1000mg.
Diclofenac werkt iets langer als paracetamol daarom de een 3 x daags en ander 4 x daags.
Dit zijn de tijden bij ons in het ziekenhuis.
Paracetamol 7.00, 12.00, 17.00, 22.00 uur
diclofenac 7.00, 15.00, 22.00 uur
dan is het beste over de dag verdeelt.