Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jasmijn159 schreef:Ik doe juist eerst een slok water erin, daarna pilletje er bij, hoofd achterover en slikken maar. Daarna pas een glas water erachteraan.
Als je het pilletje op je tong legt, plakt het dan niet vast?

Macyy schreef:Ik krijg pillen ook bijna niet weg, een simpele aspirine heb ik al moeite mee. Ik pak meestal een lepel vol met appelmoes, en druk daar de pil in. Zo slik ik het zo weg! (:
) waarmee je pillen dus inderdaad een stuk makkelijker kan wegslikken. Ideaal is het.
)elske_ schreef:Nog even een aanvulling op het malen, sommige tabletten en capsules hebben juist een omhulsel om de smaak van het geneesmiddel te verdoezelen! In die gevallen wordt het juist alleen maar viezer als je ze fijn stampt..
, daar trekt m'n hele hoofd schuin van, maar heel doorslikken? Hell no.
Vergeleken bij de AD zijn pijnstillers (zo ongeveer elke soort) een snoepje. Als ik andere medicijnen ergens voor moet vraag ik van te voren altijd wat voor spul het is en of het gekauwd mag worden. Zo niet en is er geen alternatief (drankje, ander soort pil oid) dan gaat 't over. Maagbeschermers bv mag je dus idd niet kauwen of malen maar je hebt een soort die je kunt oplossen in water, dan krijg je een drabje met minibolletjes en dat is nog wel slikbaar. Antibiotica is ook in drankvorm verkrijgbaar.
). Volgens mijn moeder heb ik dat te danken aan die keer dat ik als ukkie bijna gestikt ben in een bloeding na het amandelen knippen. Gek genoeg heeft mijn broer geen trauma's maar die krijgt ook geen medicijnen doorgeslikt zonder te kauwen of breken. Misschien een klein keelgat? Kan zoiets überhaupt?

Inmiddels lukt het ook met sommige soorten vlees en koekjes. Het is echt het reflex van kauwen --> dan pas slikken.
of het er nou 1 is of 8. Geen idee eigenlijk hoe ik dat doe, ik slik al tabletten sinds ik ze mocht slikken van de dokter omdat je mij niet blij kon maken met drankjes.suus_pepper schreef:Hoe doe jij dat dan door een sonde slang??
Dan komt het toch direct in de maag terecht? Dan hoeft de capsule niet ervoor te zorgen dat er iets beschadigd wordt...

.