Vriend heeft extreem droge/gevoelige huid...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Relien

Re: Vriend heeft extreem droge/gevoelige huid...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:53

ik heb ook een huid die tegen het psoriasis aan kan zitten. ik heb een vaseline lanette creme van de huisarts. en voor als ik uitslag heb een hydrocortison zalf

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:59

Ik heb ook een erg droge huid en krijg snel allergische reacties in de vorm van eczeem (zonnebrand is ook een drama!). Bij mij ligt het vaak aan parfum in de producten, ik zou hier eens op letten: producten van bijvoorbeeld Lush en Rituals bevatten vaak veel parfum. Ik zweer zelf bij Lipikar van La Roche Posay, te koop bij de betere apotheek. Deze:
Afbeelding

Een vrij vette crème, die makkelijk uitsmeert en waar geen parfum in zit. Ik gebruik het voor mijn hele lichaam, inclusief gezicht en dit gaat goed.

Succes, het is een erg vervelend probleem!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:07

@Melanie je bent me net voor! Geweldig spul ik durf niets anders meer.
Proefpakket kost € 3,50 en dat krijg je terug als je een product aanschaft!
Ik heb ondertussen een hele lijn van La Roche Posay!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:25

Mars schreef:
Allemaal super bedankt voor de vele suggesties en ideeën, ik heb ze mijn vriend ook laten lezen en het is fijn te weten dat er nog een aantal dingen zijn die wij kunnen proberen. Nu is het helaas zo dat ik nu toch ook op Lush weer extreem reageert: schilfers heftige roodheid en hij weet van ellende niet meer waar hij het zoeken moet. Voor wij dus weer iets gaan smeren gaat hij eerst even langs de huisarts vanmiddag. Wellicht dat er ook sprake is van een allergie of iets, of nog iets anders maar dat moet dan eerst uitgesloten worden.

had jij mijn bericht nog gelezen ivm allergie tegen dat bewaarmiddel in alle huidzalfjes en shampoos?

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:29

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:00

genja schreef:
ga eens langs de apotheek en haal daar een tube cremor vaseline cetomacrogol of cremor vaseline lanette. Zijn allebei neutrale huidcremes die ook zonder recept te koop zijn. Ze worden vaak door huisarts en dermatoloog voorgeschreven om de huid vet te houden mag zo vaak gesmeerd als je wilt.
En nog een voordeel het kost de kop niet denk een tube van 100gr iets van 7 tot 8 euro.

Groetjes Kyra

Idd dit, ik haal het bij de huisarts en kost me 5 euro voor een tube en daar doe je echt heel erg lang mee. Ik zweer er bij. Als ik het niet gebruik krijg ik binnen de korste keren allemaal velletje en gaat mijn huid trekken e.d.
Ik was ook ten einde raad want het zag er gewoon niet uit, heel onverzorgd ook terwijl ik juist mijn best deed om het te minderen. Het werd eigenlijk alleen maar erger. Tot een collega hiermee kwam en echt, ik ben er zo blij mee :j
Het is heel vettig, maar trekt snel weg en je gaat er ook niet van glimmen oid

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:09

Heeft hij al eens zemelen gebruikt?
Deze doe je in een washand, en dan kokend heet water erop gieten en laten trekken (net als thee).
Hiermee je gezicht wassen of in aan het badwater toevoegen.
Daarna (het liefst wanneer je nog nat bent) insmeren met extra vettende oil van Natusan en goed in laten trekken.
Onze ervaring hiermee is heel erg goed.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:10

Ja maar heet water droogt de huid toch juist uit?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:31

Water droogt de huid sowieso uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:35

Ik haal de huidcreme bij de welkoop vandaan. Helaas hebben ze de samenstelling van de ouderwetse uierzalf verandert en geeft die nu ook een heftige reactie. Gelukkig hebben ze ook andere zalf/creme. Dit zit in grote blauw witte tubes en heet Helosan. Dit is het enige dat ik kan gebruiken zonder jeuk vlekken of bultjes te krijgen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:44

Neem aan dat je niet heet water in je gezicht gooit en het laat afkoelen. Het gaat erom dat je het maakt met kokend heet water.

Water droogt idd de huid uit, maar ik neem aan dat je je toch wilt wassen dus ontkom je er niet aan om water te gebruiken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:54

Ja dat snap ik.
Tuurlijk was ik mijn gezicht met water, maar wel alleen met wat en verder niet met zeep. Daarna smeer ik het in met vaseline met cetamagrogol.
Van alle andere spullen krijg ik ook een extreem droge huid.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:59

SAKKIA schreef:
genja schreef:
ga eens langs de apotheek en haal daar een tube cremor vaseline cetomacrogol of cremor vaseline lanette. Zijn allebei neutrale huidcremes die ook zonder recept te koop zijn. Ze worden vaak door huisarts en dermatoloog voorgeschreven om de huid vet te houden mag zo vaak gesmeerd als je wilt.
En nog een voordeel het kost de kop niet denk een tube van 100gr iets van 7 tot 8 euro.

Groetjes Kyra

Idd dit, ik haal het bij de huisarts en kost me 5 euro voor een tube en daar doe je echt heel erg lang mee. Ik zweer er bij. Als ik het niet gebruik krijg ik binnen de korste keren allemaal velletje en gaat mijn huid trekken e.d.
Ik was ook ten einde raad want het zag er gewoon niet uit, heel onverzorgd ook terwijl ik juist mijn best deed om het te minderen. Het werd eigenlijk alleen maar erger. Tot een collega hiermee kwam en echt, ik ben er zo blij mee :j
Het is heel vettig, maar trekt snel weg en je gaat er ook niet van glimmen oid

Denk ook dat de huisarts dit vanmiddag gaat voorschrijven is het eerste wat ze vaak proberen. Soms samen met een cortison creme voor de plekjes.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:04

Cortison crème heb ik ook vaak gehad maar word daar toch ook niet gelukkig van. Helpt vaak wel voor de plekjes maar het is voor mij echt een SOS middel.

Ts wast hij zich ook met zeep? Deed ik namelijk ook altijd en nu dus niet meer.
Voor mijn lichaam gebruik ik zeep zonder rotzooi erin van say yes to carrots. De shampoo gebruik ik daar ook van en ook geen jeuk meer op mijn hoofdhuid.
Ik merk dat de zon mij ook goed doet. Wel goed smeren met een factor natuurlijk want je wilt ook niet verbranden. Merk dat mijn huid in mijn gezicht veel gezonder is geworden. Ben mooi bruin geworden in mijn gezicht zonder rare lichte vlekken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 14:07

Cemlys schreef:
Mars schreef:
Allemaal super bedankt voor de vele suggesties en ideeën, ik heb ze mijn vriend ook laten lezen en het is fijn te weten dat er nog een aantal dingen zijn die wij kunnen proberen. Nu is het helaas zo dat ik nu toch ook op Lush weer extreem reageert: schilfers heftige roodheid en hij weet van ellende niet meer waar hij het zoeken moet. Voor wij dus weer iets gaan smeren gaat hij eerst even langs de huisarts vanmiddag. Wellicht dat er ook sprake is van een allergie of iets, of nog iets anders maar dat moet dan eerst uitgesloten worden.

had jij mijn bericht nog gelezen ivm allergie tegen dat bewaarmiddel in alle huidzalfjes en shampoos?

Yes, maar het mooie van Lush is dat er geen conserveermiddelen in zitten in de producten die hij gebruikt van ze. We moeten een aantal dingen zelfs in de koelkast bewaren.

SAKKIA schreef:
Ts wast hij zich ook met zeep? Deed ik namelijk ook altijd en nu dus niet meer.

Zijn gezicht niet, dat is de enige plek waar hij last heeft. En nu zelfs zo erg dat hij dus van ellende naar de huisarts is gegaan :\ Ben benieuwd wat hij daar te horen krijgt want zoveel last en roodheid/schilfers heeft hij nog niet eerder gehad. Hij durft zich ook niet te scheren nu.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 15:00

Vriend is net klaar bij de dokter, heeft nu hydrocortison om te smeren. Ben benieuwd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:25

Maar ook lush heeft gewoon parabenen in de producten. Ik gebruikte amper gezichtscremes. Ik had het blijkbaar vnl van shampoos en wamiddelen (lees je hoofd ligt een nacht lang op he heerlijk gewassen kussensloop met robijntje ;) bv). Daar kwam mijn jeuk vandaag. Als ik ergens anders slaap heb ik nl heel vaak weer een jeukperiode. Thuis geen probleem meer. Waarmee ik maar wil zeggen focus niet alleen op de gezichtscremes als oorzaak.
hydrocortison werkt fijn maar langdurig gebruik maakt je huid dun en in je gezicht zit je daar niet op te wachten denk ik. Dus niet teveel en te vaak gebruiken. Maar het is wel fijn om het eerste weekje de ontsteking te remmen

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:34

Schipperszalf,wordt er niet speciaal voor gemaakt,maar wel veel gebruikt,en ik hoor regelmatig positieve berichten.
Het proberen waard.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 08:09

Simplex basis zalf.

moet je wel van de arts krijgen.
is enorm vet maar trekt snel in.

mijn vriend met exzeem krijgt ook overal rode plekke van en uitslag dit is het eenige wat helpt.